Ustaz Azhar Idrus | Sambutan Tahun Baru 2013 Bersama Ustaz Azhar Idrus Di Himpit Program Maksiat


Ustaz Azhar Idrus | Sambutan Tahun Baru 2013 Bersama Ustaz Azhar Idrus Di Himpit Program Maksiat | Ustaz Azhar Idrus (UAI) di Program Sambutan Tahun Baru 2013, pada 31 Disember 2012, jam 8 malam, secara Islamik di Dataran Kemerdekaan Shah Alam, Selangor (sebelah Perpustakaan Shah Alam dan belakang Masjid Negeri Shah Alam sahaja).


 Di bawah naungan "Sayangi Selangor, Yakini BN" di taman tema I-City di Seksyen 7, pelbagai aktiviti menarik diadakan bermula 29 Disember (Sabtu) ini.


Dianjurkan oleh kumpulan Ambank, Konsert Ambang 2013 Putrajaya bakal menampilkan barisan artis yang menarik, antaranya Dato’ M. Nasir, Mizz Nina, Jamal Abdillah, Dato’ Hattan, Ramli Sarip, Hujan, kumpulan Wings, Stella Chung dan Magen.

P/S: 2012 meninggalkan kita dan 2013 bakal menjelma, berbagai cara Makhluk Manusia menyambut tahun baru, aku kira-kira di Lembah Kelang sahaja lebih kurang 20 Sambutan di jalankan. Aku ada listkan 3 tempat  sambutan tahun baru.

 Tepuk dada tanya selera bagi akulah mahkluk yang jahil ini eloklah kita mencari acara yang lebih ke arah keagaaman dan beramai-ramai membanjiri dataran Shah Alam bersama big boh kita Al-Fadhil Ustaz Azhar dan ramai lagi pendakwah yang hebat.

Sebelah Dataran Shah Alam ada satu lagi sambutan di I City Shah Alam program Sayangi Selangor yang dianjurkan lebih 100 NGO. Pelik betullah aku kenapa Selangor saja perlu disayangi negeri lain macam mana..Dah lah menumpang di Negeri Selangor tiba-tiba nak Sayangi Selangor plop. 

Geng2 muda yang membaca nie jangan la kite lupe yang hidup kite nie hanyalah sementara. Kalu hidup pun sekejap je. Allah nk tarik nyawa kite sekejap jer. Tibe2 kemalangan jalan raya, tibe2 mati sakit jantung... Masya-Allah.. hanya tuhan sahaja yang tau ajal maut kite.. semoga anda smua dapat ambik iktibar ape yg berlaku di sekeliling kite...

Aku sudah listkan antara acara yang dijalankan esok, korang boleh lah nilai mana yang betul dan salah dengan hati yang lapang. Satu lagi aku haraplah Cendiakawan seperti Hassan Ali n the geng buka mata siapa yang sesat dan siapa yang betul jalannya..Amcam..hehe.. 

SALAM PERPADUAN SALAM SATU MALAYSIA~ KIKIKI
TAKBIR~! ALLAHUAKBAR~! ALLAHUAKBAR~! ALLAHUAKBAR~!
Read More

Lelaki didakwa senda al-Quran dibakar di lokap polis

HYDERABAD, Pakistan – Kumpulan perusuh memecah masuk sebuah balai polis Pakistan dan membakar seorang lelaki yang dituduh mempersenda al-Quran, semalam.

Menurut imam kampung Seeta, Sindh, Maulvi Memon, lelaki itu, seorang pengembara, telah bermalam di sebuah masjid Khamis lalu dan senaskhah al-Quran ditemui hangus keesokan harinya.

"Dia bersendirian di masjid pada waktu malam. Tidak ada seorang pun yang sanggup melakukan perkara yang dahsyat seperti itu," kata Maulvi.

Orang kampung memukul lelaki itu dan kemudiannya menyerahkan dia kepada pihak polis.

Beberapa jam kemudian, sekitar 200 orang menyerbu balai polis dan mengheret lelaki itu keluar lalu membakarnya, kata Penguasa Kanan Polis Daerah Dadu, Usman Ghani.

Menurut Usman, dalam kejadian kira-kira 30 orang telah ditangkap kerana membunuh dan tujuh polis ditahan atas kecuaian.

Menurut Pusat Penyelidikan dan Kajian Keselamatan, sekurang-kurangnya 53 orang telah terbunuh di Pakistan sejak 1990 atas tuduhan kekufuran dan tuduhan-tuduhan lain yang lebih kerap.

Di Pakistan, hukuman bagi kufur adalah hukuman mati tetapi ia tidak ditakrif secara khusus oleh undang-undang.

Kes terbaru menyaksikan perhatian antarabangsa tertumpu kepada kes Rimsha Masih, seorang remaja Kristian yang dituduh membakar beberapa muka surat al-Quran dalam beg yang dibawanya.

Bagaimanapun, kes itu telah ditolak bulan lalu selepas jiran gadis itu memberitahu mahkamah bahawa Rimsha dianiaya.

Dalam dua tahun kebelakangan ini, dua pegawai kanan Pakistan telah mencadangkan pembaharuan undang-undang telah ditembak mati. Salah seorang daripada mereka telah ditembak oleh pengawal peribadinya sendiri.

Peguam yang mewakili kes berkenaan telah disalahkan manakala hakim yang mensabitkan dia bersalah terpaksa melarikan diri ke luar negara.

Sumber: Sinar Harian

P/S: Kenapala melakukan tindakan tanda mendapat pengadilan daripada pihak berkuasa, tidakkah ini satu kezaliman seperti akta ISA. Mungkin beliau dianiaya, adakah perkara ini adalah menjadi tuntutan di dalam Islam, tidak sama sekali.

Bagi akulah pneghinaan terhadap Al-Quran tidak boleh diterima sama sekali, aku pun marah tapi yang paling penting adalah kita mengamalkan isi kandungan Al-Quran, aku tengoklah kat negara Pakistan bukannya lah mengikut Al- Quran 100 % dan jika difikir akal seperti menghina juga laa..Wallahualam


Read More

Bekas anggota kumpulan hip hop ( Terkenal ) dihadap ke mahkamah ( Video )

AMPANG - Seorang bekas anggota kumpulan Ruffedge hari ini didakwa merogol anak tirinya berumur 14 tahun, Februari lalu.

Lelaki berusia 37 tahun itu bagaimanapun mengaku tidak bersalah apabila tuduhan dibacakan di hadapan Hakim Mahkamah Sesyen, Roszianayati Ahmad.

Dia  yang memakai baju kemeja-T berwarna biru didakwa melakukan perbuatan berkenaan di sebuah rumah di Taman Gombak Jaya, jam 9 pagi pada 9 Februari lalu.

Bagi kesalahan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 376 (2)(d) yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan sebat, jika disabit kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya, Dalina Ali tidak menawarkan jaminan atas alasan tertuduh mempunyai hubungan kekeluargaan dengan mangsa.

Bagaimanapun, tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu agar diberi jaminan kerana dia perlu menyara kedua anak kandungnya.

Roszianayati kemudian membenarkan tertuduh diikat jamin RM15,000 dengan seorang penjamin.

Mahkamah turut mengenakan syarat tambahan iaitu tertuduh tidak boleh tinggal serumah dengan mangsa dan tidak mengganggu mangsa.

"Tertuduh juga diarah melapor diri di balai polis berhampiran sebulan sekali dan menyerahkan pasport kepada mahkamah," katanya.

Mahkamah menetapkan 25 Januari depan sebagai sebutan semula kes. ( Sinar Harian )
Read More

#BreakingNews TERKINI Benteng Empangan Paya Peda ( Terengganu ) terpaksa dipecahkan

Lakaran grafik pemandangan Empangan Paya Peda
                                    Sebahagian benteng Empangan Paya Peda di Besut

KUALA TERENGGANU — Sebahagian benteng Empangan Paya Peda di Besut yang masih dalam pembinaan terpaksa dipecahkan semalam untuk melepaskan takungan air demi keselamatan penduduk kawasan sekitar.

Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berkata meskipun tindakan itu menyebabkan kawasan sekitarnya dilandar banjir, namun ia terpaksa dilakukan demi mengurangkan risiko tekanan pada kandungan air berlebihan di empangan.

Katanya, langkah itu dibuat untuk membolehkan air daripada empangan berkenaan dialir keluar secara terancang.

Berikutan tindakan memecahkan benteng empangan itu, banjir melanda daerah Besut dengan lebih 1,000 penduduk terpaksa dipindahkan setakat ini, ke pusat pemindahan banjir.

"Empangan ini belum lagi siap dan kandungan air di dalamnya mungkin belum sampai tahap maksimum. Kita takut tekanan dan air melimpah dan sebagainya, sebab itu kita terpaksa buat (pecahkan) melibatkan perunding, kontraktor dan JPS (Jabatan Perparitan dan Saliran),” katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyempurnakan majlis penganugerahan Pingat Emas dan Sarjana Terengganu Yayasan Terengganu (YT) ke-33 di Dewan Konvensyen Taman Tamadun Islam (TTI) di sini hari ini.

Ahmad menasihati penduduk di daerah berkenaan agar berwaspada, bertenang dan sentiasa mengikuti arahan bagi mengelak sebarang kejadian tidak diingini berikutan pelepasan air daripada empangan itu.

Beliau berkata beberapa kawasan di daerah Besut sering dilanda banjir setiap kali musim tengkujuh dan bukan disebabkan tindakan melepaskan air empangan sepertimana yang berlaku sekarang.
"Walaupun empangan ini siap setahun dua lagi, banjir tetap juga berlaku kerana Besut mempunyai kawasan rendah dan sawah padi. Cuma dengan adanya empangan, ia (banjir) diharap dapat dikurangkan,” katanya. — BERNAMA

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

P/S: Musim tengkujuh di Pantai Timur adalah perkara biasa tiap-tiap tahun, tapi tahun ini aku tengok berlaku banjir yang aku rasa teruk jugaklah. Apa tidaknya sampai empangan Paya Peda terpaksa dipecahkan..Korang x bimbang ke bila empangan dipecahkan mesti berlaku kenaikan air yang mendadak dan takungan air akan berlaku, ini akan menyebabkan berlaku takungan air yang lama.

Pasal kat Terengganu nie asyik masalah jer.. Dulu Stadium runtuh, pas tu Hentian Bas Kuala Berang runtuh,sekarang empangan lak kena pecahkan..Masalah2. Nasib baik Empangan Kenyir x pecah kalau dak seluruh Terengganu tenggelam..
Satu lagi mesti  pencuri dan perompak sedang berkeliaran di sekitar rumah yang mengalami banjir, Simpan barang kemas molek-molek jangan sampai balik rumah nanti kosong k..hehe 

Aku nasihatkan supaya kampung yang megalami banjir cepat-cepat berpindah ke penempatan yang di tentukan oleh kerajaan. Kalau Kelantan terjadi perkara ini, mesti dah jadi Isu besar nie..hehe Politik2..
Kat Amerika pun banjir jgk..hehe
Read More

Ini Penjelasan Terbaru Zizan Berkenaan Bantahan AES Di Sri Pentas

Post sebelum ini Zizan Raja Lawak Turut Serta dalam Demonstrasi terhadap Mazidul Akmal Sidik dan mendapat komen seorang pembaca Jerung Jepun dan beliau memberikan situasi sebenar kenapa Zizan turut serta berada di hadapan Sri Pentas hari ini. Jerung Jepun ini merupakan kawan baik kepada Zizan.,

PLEASE SHARE: TUDUHAN BUAT ARTIS DAN PELAWAK POPULAR ZIZAN RAZAK ADALAH FITNAH DAN DISALAH ERTI.


Zizan baru menjelaskan kepada saya sebentar tadi dan meminta bantuan agar kes beliau difitnah memegang kertas AES itu kerana selepas beliau mahu masuk ke Seri Pentas Tv3 untuk mengacara racangan siaran langsung MELODI dan beliau telah lambat kerana di Demonstrasi oleh orang yang merusuh kerana Mazidul Akmal dari 999 memfitnah penunggang motor berkuasa tinggi.

Zizan keluar dari kereta dan mahu masuk ke studio kerana kereta beliau tersangkut di tengah-tengah demonstrasi depan itu dan tidak mahu kelewatan. Sebagai seorang artis paling popular beliau di datangi dan diserbu oleh ahli demonstrasi yang mengenali beliau dan juga orang berebut untuk bergambar oleh orang yg membuat demotrasi dan tangan Zizan ketika dilihat dalam gambar amat banyak sekali barang dan ketika itu seorang ahli demontrasi itu telah memberi kertas yg Zizan tidak perasan apa itu dan terus mengangkat tangan dan masuk ke Studio tanpa mengetahui apa yg tertulis.

*dalam kenyataan bloger2 pembangkang mengatakan selepas melodi 1.45ptg dan itu adalah fitnah dan kejadian terjadi sebelum mahu mengacara Melodi.*Mengangkat kertas boikot AES itu adalah tidak benar kerana beliau hanya melambai tangan kerana mahu cepat ke studio dan Zizan tidak mempunyai pegawai keselamatan.

Zizan meminta supaya pihak kerajaan mahupun rakyat tidak memanipulasi gambar itu dan memintanya menyokong dan menganggap ini satu kejadian yang tidak diketahuinya dan kerana populariti beliau telah disalah guna.ThanksGambar Zizan sedang memegang kertas membantah AES mungkin telah diberikan kepada Zizan semasa kesibukan tersebut. ~ekleh

P/S: Aku dah agak dah tu aku x main isu nie dulu..X logik laa si Zizan tu nk buat demo, dia tu parti gerakan lol. xgerak x makan..hehe

Lainlah artis yang lakukan revolusi seperti aku nie..haha x takut beb rezeki dari Allah bukan TV3 atau sesiapa bagi.. kalau dah x betul aku tentang, Sapa yang kate AES nie sesuai dan releven mmg betullah  otak dia fius dah tercabut..haha

Say No to AES...
Read More

#Breaking News - Kapal Selam Ditemui Kawasan Banjir Di Kuala Terengganu

Giler siot, Kapal Selam terdampar di kawasan banjir..Hahaha

Gambar nie aku cedok kat FB lol, dia bagi nama kapal selam KD Tuya..Kenapa dia bagi nama tu aku pun x tahu..haha

Nah nie fakta sikit tentang kapal selam nie

 

FAKTA MENARIK MENGENAI KAPAL SELAM SCORPENE MALAYSIA


Sejak tahun 80an, TLDM telah berminat untuk memiliki kapal selam tersendiri bagi meningkatkan keupayaannya. Bermula dari detik itu, TLDM telah melatih pegawai serta anggotanya bagi mengikuti kursus dan latihan berkaitan kapal selam di Australia dan Pakistan. TLDM telah bersabar menanti selama 20 tahun untuk memiliki aset strategik terpenting dalam pengoperasian armadanya. Pada tahun 1998, Kerajaan Malaysia telah meluluskan untuk membeli kapal selam Scorpene. Pembayaran kapal selam ini dilakukan dengan kaedah timbal beli. Perancis akan membeli minyak kelapa sawit dan barang komoditi Malaysia lainnya dengan anggaran USD580 juta. Selain mengeluarkan dana sebesar USD 171 juta, Malaysia juga telah membangunkan pelbagai infrastruktur bagi mendukung pengoperasian kapal selam di Teluk Sepanggar dan peralihan teknologi kapal selam dari DCNS kepada TLDM. Dari pengamatan pemerhati pertahanan, perolehan aset ini adalah untuk mengimbangi kekuatan armada negara-negara jiran dan konflik yang kian meruncing di perairan negara terutamanya Kepulauan Spratly.
Scorpene merupakan sebuah kapal selam yang unik di mana teknologi yang digunakan adalah menyamai teknologi yang digunakan pada kapal selam nuklear jenis Le Triomphant milik Perancis. Jika diperhatikan, Armada Perancis telah menggunakan kapal selam kelas Agosta dan Daphne, dimana kedua-duanya merupakan kapal selam konvensional bertenaga diesel manakala Scorpene menggunakan aplikasi teknologi terkini dalam semua jenis kelas kapal selam kelas diesel. Justeru, Syarikat DCNS telah mengintegrasikan teknologi kapal selam bertenaga nuklear kepada kapal selam bertenaga diesel sekaligus melahirkan Scorpene agar ianya lebih efektif dan lebih murah pengoperasiannya.

Sehingga kini 4 buah negara telah membuat perolehan daripada kapal selam Scorpene. Negara tersebut ialah Chile, Malaysia, India dan Brazil. Chile membeli dua buah kapal selam pada sekitar tahun 1998/99 dan harga belian mereka ialah USD250 juta seunit. Malaysia membeli dua buah kapal selam pada sekitar tahun 2003/04 dan harga belian sekitar USD 580 juta. India membeli enam buah kapal selam yang sama pada sekitar tahun 2006, dan harga belian mereka ialah USD 540 juta. Brazil pula membayar sebanyak USD 220 juta dollar seunit untuk tempahan sebanyak 4 buah kapal selam pada tahun 2010. Jika diperhatikan, harga pembelian Scorpene oleh India dan Brazil dilihat lebih murah. Ini kerana segala proses pembinaan kapal selam mereka dilaksanakan di limbungan negara masing-masing.

Jika dibandingkan kapal selam Scorpene dengan negara serantau contohnya Vietnam di mana mereka membeli 6 buah kapal selam jenis diesel elektrik dengan harga USD2 Bilion dari Rusia. Kos pembelian Scorpene dilihat lebih mahal tetapi perlu diingat dimana Vietnam telah berpengalaman dalam mengendalikan kapal selam sebelum ini. Mereka telah memiliki aset strategik ini pada tahun 1997 di mana mereka membeli Mini Submarine ‘Salmon Class’ dari Korea Utara. Dari situ, asas dalam pengendalian kapal selam, tempat latihan, kemudahan dan perkhidmatan sokongan telah disediakan dimana mereka hanya perlu membuat penyesuaian untuk kapal selam yang baru. Ukuran standard kapal selam dari China/Rusia kepada standard kapal selam dari Eropah juga berbeza yang menyebabkan harganya menjadi lebih mahal. Apa yang utama ialah kelebihan yang ada pada Scorpene,  ianya lebih senyap dan tidak mudah dikesan berbanding kapal selam buatan China/Rusia.
 
Sumber: http://askarsetia.blogspot.com
Read More

#Breaking News - Hujan Lebat Melanda Terengganu ( Gambar )

l
 Di Sekitar Gong Badak
h
Di Universiti Malaysia Terengganu
Di Kuala Besut, Ombak dah menghmpiri Kawasan rumah penduduk
                                              Ribut dan angin kuat melanda Chendering
Hujan dan ribut adalah perkara biasa di pantai timur di musim tengkujuh ini, ambe harap semua bertenang dalam menghadapi situasi ini. Kepada Ibu-bapa hendaklah mengawal anak-anak untuk mengelakkan tragedi. Kepada penghuni di kawasan rendah hendaklah bersiap sedia jangan asik tidur jer nanti mati dalam air lol..hehe




Read More

Syarat Pelik ‘Ustaz Bomoh’, Tekap Muka Pada Kemaluan

gambar hiasan

Syarat Pelik ‘Ustaz Bomoh’, Tekap Muka Pada Kemaluan - KUALA TERENGGANU : Dia menggunakan teknik perubatan pelik dengan meraba, menekap muka pada kemaluan selain mensyaratkan pesakit tidak memakai seluar dalam ketika bertemu sebelum meminta mangsa mencium pipi selepas rawatan selesai.

Walaupun pelik, mangsa yang percaya dengan teknik rawatan itu itu tidak membantah kerana percaya ia amalan perubatannya namun kegiatan itu akhirnya terbongkar selepas seorang gadis juga pelajar sebuah sekolah menengah di Gong Badak, dekat sini, merasakan dirinya terpedaya dengan perbuatan jijik ‘bomoh miang’ berkenaan.

Gadis berusia 17 tahun itu sebelum ini mengadu masalah mengenai teman lelakinya yang mengalami gangguan pada sarafnya kepada penceramah motivasi yang bertandang ke sekolahnya.

Kesempatan itu digunakan lelaki digelar ‘ustaz’ berusia 38 tahun itu untuk menghubunginya dan menawarkan diri bertandang ke rumah mangsa, 21 Mei lalu.

Pemangku Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Superintendan K Manoharan berkata, lelaki berkenaan turut meminta mangsa tidak memberitahu kedatangannya kepada sesiapa kerana mendakwa rumahnya didiami jin dan perlu dihalau segera.

“Akibatnya, mangsa diminta menyediakan dua botol air dan tidak memakai seluar dalam sementara menunggu mangsa tiba di rumah mangsa di Gong Badak kira-kira jam 4.30 petang ketika ahli keluarga lain tiada di rumah,” katanya.

Harian Metro difahamkan, sebaik lelaki berkenaan tiba, mangsa terus membuka pintu sebelum suspek meletakkan tangan di dada lalu memeluk, memegang punggung dan meramas buah dada serta mengusap kemaluan gadis berkenaan.

Tidak cukup dengan itu, suspek menekap mukanya pada kemaluan mangsa sebelum meminta dua botol air disediakan untuk dijampi.

Manoharan berkata, mangsa memberikannya dan lelaki berkenaan membaca sesuatu sebelum dia keluar dari rumah sebaik saja meminta gadis terbabit mencium pipinya.

“Mangsa tidak melawan ketika itu kerana percaya ia syarat perubatan, namun beberapa hari selepas itu dia menceritakan teknik rawatan itu kepada seorang fasilitator dan dimaklumkan perbuatan itu satu penyelewengan dalam perubatan Islam.

“Tidak cukup dengan itu, mangsa turut dimaklumkan lelaki terbabit sudah ditamatkan perkhidmatan kerana masalah disiplin menyebabkan dia berasa tertipu lalu membuat laporan di Balai Polis Gong Badak kira-kira jam 12 tengah malam Sabtu lalu,” katanya.

Ekoran laporan berkenaan, sepasukan anggota polis menjalankan gerakan memburu dan mangsa serta beberapa kakitangan agensi terbabit memasang jerat meminta bomoh terbabit kembali ke rumahnya untuk berubat kali kedua.

Difahamkan, suspek yang bertandang ke rumah mangsa kira-kira jam 2 pagi kononnya untuk meneruskan ‘rawatan’ ditahan di rumah mangsa sebelum diserahkan kepada polis untuk tindakan susulan.

Manoharan berkata, lelaki berkenaan kini direman sehingga 3 Jun ini. – paapaada.blogspot

P/S : Nie lah akibatnya kalau Tv di Malaysia asyik menayangkan cerita atau filem tahyul dan mistik terlampau banyak sehingga kepercayaan masyarakat terhadap benda-benda karut macam ini dah menjadi-jadi. Aku  tengok suasana yang berlaku di sekitar kampung aku pun dah macam syirik pun ada. Anak sakit ke, bini sakit ke jumpa tok bomoh..Pastu tok bomoh pun tuduhlah jiran, kawan sepejabat  yang buat. Akhirnya bergaduh bermasam muka..berjaya laah Syaithn menipu kita semua..
Fikir-fikirkan lah..
Read More

Musa Hassan Kena Saman RM100 Juta

KUALA LUMPUR, 20 Dis — Bekas Ketua Polis Negara (KPN) Tan Sri Musa Hassan mempunyai tempoh seminggu untuk menjawab surat tuntutan daripada dermawan Tan Sri Robert Phang atau berdepan saman fitnah RM100 juta.

Phang menuduh bekas pemimpin tertinggi pasukan polis tersebut telah menjatuhkan reputasinya semasa memegang jawatan panel jawatankuasa penasihat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

“Saya sudah menghantar surat tuntutan RM100 juta kepada Musa Hassan dan beliau telah menerimanya. Ditandatangani beliau sendiri,” beritahu pengerusi Social Care Foundation kepada wartawan hari ini.

Tokoh terkenal tersebut berkata Musa telah mencalarkan imejnya dengan menuduh beliau menyalahguna kuasa untuk memindahkan seorang pegawai polis lama bertujuan mempercepatkan projek yang dikatakan mempunyai kepentingan dengannya.

Beliau berkata Musa mempunyai tujuh hari untuk membalas, jika gagal beliau akan menfailkan tindakan undang-undang ke Mahkamah.

Musa menjadi perhatian umum kebelakangan ini kerana pendedahan terhadap penyalahgunaan kuasa di dalam badan polis, menuduh Phang mengarahkan seorang pegawai polis senior dengan berkata: “(Phang) mengugut pegawai tersebut, jika tidak meluluskan (projek tersebut), beliau akan dipindahkan dalam masa 24 jam.”

“Jika seseorang rakyat biasa boleh mengugut anggota polis, beliau mesti mempunyai kuasa dalam polis.”

Projek pada tahun 2009 yang didakwa untuk meningkatkan sistem komunikasi analog yang digunakan PDRM kepada sistem digital Motorola, menurut Musa bernilai jutaan ringgit.

Beliau berkata pegawai yang dipindahkan itu adalah pakar dalam bidang komunikasi, yang jawatannya “lebih tinggi” dari Penolong Ketua Polis (ACP), seorang datuk dan masih lagi anggota polis.

Apabila membuat dakwaan tersebut, Musa mengatakan beliau cuma mahu mendedahkan penyalahgunaan kuasa itu setelah Phang mendakwa bekas KPN tersebut bersekongkol dengan sindiket jenayah.

“Saya tidak mahu malukan sesiapa, tetapi orang yang memalukan saya, tetapi ini bukan balas dendam,” katanya lagi.

Tetapi Phang berkata, berdasarkan penghakiman oleh Hakim Supang Lian di Mahkamah Kota Kinabalu semasa perbicaraan Datuk Ramli Yusuff, hakim itu berkata menurut Phang, Musa adalah seorang yang tidak boleh dipercayai.

“Kalau mahkamah pun dulu kata macam tu, saya nak kata apa lagi?” kata Phang pula.
Menurut Phang, seorang lagi bekas KPN, Tun Haniff Omar, juga sudah menjawab dan menafikan tuduhan Musa bahawa Phang merupakan penasihat beliau.~tmi

# Sekarang nie  musim saman menyaman, bila kita kuat ada kuasa tiada yang berani sentuh, bila kita dah lemah dan tiada kuasa masa tu baru lah tahu dunia nie tinggi atau pun rendah..

Read More

Tengkorak mahluk asing gemparkan penduduk kampung..

Sekumpulan ahli arkeologi menemui sebuah tengkorak manusia yang berbentuk lonjong dekat Kampung Onavas di Mexico, menurut akhbar dalam talian, MailOnline kelmarin.

Tengkorak itu dipercayai berusia 1,000 tahun dan ia kelihatan seperti gambaran watak makhluk asing dalam filem-filem keluaran Hollywood.

Ia ditemui tertanam di sebuah kawasan yang mengandungi 25 rangka tulang manusia. Tengkorak tersebut mempunyai bentuk lonjong disebabkan amalan tradisi penduduk yang tinggal di utara Mexico.

Penduduk tersebut mengamalkan tradisi menghasilkan pelbagai bentuk kepala dengan menggunakan pelbagai kaedah.

Antara kaedah itu ialah dengan menggunakan dua kepingan kayu yang diikat di bahagian kepala. Ia dilakukan ketika tengkorak tersebut masih di peringkat kanak-kanak.

Seorang ahli arkeologi, Cristina Garcia Moreno berkata, tengkorak tersebut mempunyai bentuk sedemikian kerana untuk membezakan status sosial penduduk dan disebabkan upacara keagamaan.

Moreno mengetuai projek penyelidikan tersebut bagi pihak Universiti Negeri Arizona, Amerika Syarikat. Projek itu mendapat kelulusan Institut Antropologi dan Sejarah Kebangsaan Mexico. - Agensi

# macam kepala Cimpenzi jah, x percayalah aku UFO, dok pung gambo edit jerr..haha
Read More

Remaja Perempuan Gantung Diri Sebagai Hadiah Hari Jadi bekas Teman lelakinya

SUNGAI SIPUT: Seorang pelajar perempuan berusia 16 tahun bertindak menggantung diri sebagai hadiah hari jadi buat bekas teman lelakinya dalam satu kejadian di Taman Tun Sambanthan, di sini, pagi semalam.

Lima minit sebelum mengambil keputusan menggantung diri, mangsa dikenali L Valarmathi yang juga pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Dato’ Haji Abdul Wahab itu menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada bekas teman lelakinya itu.

Difahamkan, mangsa baru putus cinta dengan teman lelakinya itu yang juga pelajar tingkatan empat sebuah sekolah lain bertindak demikian kerana mengalami tekanan perasaan.

 Dalam kejadian kira-kira jam 11.30 pagi, Valarmathi ditemui maut apabila menggantung diri pada kipas di dalam biliknya menggunakan sehelai kain sari.

Mayat mangsa ditemui ibubapanya yang bergegas pulang ke rumah selepas mendapat panggilan daripada bekas teman lelaki anaknya yang memaklumkan mengenai SMS yang mengejutkan itu.
Bapa mangsa, M Lingam, 46, ketika ditemui di Bilik Forensik Hospital Sungai Siput semalam berkata, dia mendapat panggilan daripada bekas teman lelaki anaknya itu sebelum bergegas pulang bersama isteri ke rumah.


Beliau berkata, sebaik tiba di rumah, dia cuba memanggil anaknya yang berada di dalam bilik, namun tidak berjawab sebelum menendang pintu bilik berkenaan.

“Saya terkejut mendapati badan Valarmathi tergantung pada kipas dengan leher dililit sehelai kain sari dan muka kebiruan.

“Ketika kejadian, Valarmathi keseorangan di rumah, manakala saya dan isteri keluar bekerja selain anak yang lain bersekolah,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sungai Siput, Superintendan Azman Salim ketika dihubungi berkata, mangsa bertindak membunuh diri dipercayai kerana mengalami masalah peribadi dan tekanan perasaan.

Katanya, kejadian itu disedari bapa mangsa yang pulang ke rumah kira-kira jam 11.30 pagi sebelum menemui mangsa sudah tidak bernyawa.

“Mangsa tidak ke sekolah pada hari kejadian. Mayat mangsa dihantar ke Hospital Sungai Siput untuk bedah siasat dan punca kejadian masih disiasat. Kes ini boleh diklasifikasikan sebagai mati mengejut,” katanya.

Sumber : mymetro Online
Read More

Hidup ini indah kerana adanya org lain, saling menolong dan berkasih sayang

Hidup ini indah kerana adanya org lain, saling menolong dan berkasih sayang, ayat ini aku cedok kt FB AndiSilahhudin bagi akulah hidup ini akan rasa bahagia jika masyarakat ada ciri-ciri berkasih sayang. Sebenarnya  aku ucapkan ribuan terima kasih kepada teman-teman yang sudi menolong dari aku dilahirkan sehinggalah aku dah tua nie..hehe korang semua adalah terbaik, tiada apa yang dapat aku berikan. In Sya Allah setiap pertolongan dan kasih sayang itu mendapat ganjaran setimpal dari Ilahi. ( X de idea nak tulis lol )..haha

Jom layan lagu kasih sayang ( Syok woo )..hehe


Read More

Kejam Dan Tidak Berperi Kemanusiaan | Pekerja Mcd Pukul Pelanggan Dengan Besi ( Video )

Kejam Dan Tidak Berperi Kemanusiaan | Pekerja Mcd Pukul Pelanggan Dengan Besi ( Video ) | Panas. Hanya kerana pekerja McDonald bertanyakan kepastian mengenai wang kertas 50 kepada dua wanita mabuk, dia hampir diserang oleh mereka kerana tidak puas hati. Namun dia telah bertindak di luar kawalan apabila memukul pelanggan yang mabuk itu dengan batang besi yang diambil dari dapur.

Kejadian ini berlaku di Amerika kalau tak silaplah, pelanggan tu pun satu hal dah mabuk buat kecoh dan pekerja Mcd pun satu jugak kalau ko pukul sampai macam tu masuk dalam laa jawab nya.

# Admin sejak Yahudi Zionist serang Gaza dah x pergi Mcd.. Gua dah boikot selamanya..hehe

Read More

Pelajar Perempuan Dirogol Dan Dicampak Dari Bas

NEW DELHI – Kejadian seorang pelajar perempuan berusia 23 tahun dirogol, dipercayai oleh empat lelaki, dalam sebuah bas di sini Ahad lalu mencetuskan kemarahan di seluruh India.

Kejadian itu turut membangkitkan kemarahan di kalangan ahli Parlimen hari ini, yang mendesak agar undang-undang sedia ada dipinda untuk mengenakan hukuman mati.

Polis telah menahan empat orang termasuk pemandu bas. Dua lagi masih dicari.
“Apa yang kerajaan lakukan untuk menangani kes-kes rogol di ibu negara?” kata Sushma Swaraj dari parti pembangkang, Bharatiya Janata.

“Perogol hari digantung, kita perlukan undang-undang yang ketat untuk menghentikan kejadian rogol,” kata beliau lagi.

Pada hari kejadian, pelajar perempuan itu dan rakan lelakinya yang sedang dalam perjalanan itu dipukul, dilucutkan pakaian dan dicampak keluar dari bas.

Menurut polis, pasangan itu diserang oleh sekurang-kurangnya empat lelaki.
Ketua Polis Delhi, Neeraj Kumar memberitahu pemberita hari ini bahawa pelajar itu dan rakannya menaiki bas di kawasan Munirka, yang terletak di selatan Delhi.

“Kawan lelaki pelajar perempuan telah melawan lelaki-lelaki yang menyerang mereka untuk menyelamatkan pelajar perempuan itu, tetapi dipukul dengan teruk.

“Pelajar perempuan untuk juga menyelamatkan kawannya, tetapi turut dipukul dan dirogol di bahagian belakang bas.

“Kemudian, kedua-dua mereka dicampak dari bas,” kata Neeraj.
Pasangan itu dimasukkan ke hospital dan wanita itu dipercayai berada dalam keadaan kritikal.
Polis sudah menahan pemandu bas dan beberapa yang lain bagi membantu siasatan.

Angka kejadian rogol di New Delhi lebih tinggi berbanding di bandar lain. Sebanyak 572 kes dilaporkan di New Delhi tahun lalu.

The Times of India mendakwa insiden yang berlaku itu menyebabkan mereka melabelkan New Delhi sebagai kawasan rogol India.

Ketua Menteri Delhi bagaimanapun memberitahu pemberita, kes terbaru ini sesuatu yang paling luar biasa.

“Kami ingin memastikan bahawa pesalah tidak akan dibenarkan untuk diikat jamin walau apa keadaan sekalipun. Pesalah akan dihukum dengan hukuman yang setimpal dengan kesalahan mereka,” katanya.

Kata Ketua Menteri, pihaknya akan menimbang semula keperluan untuk menubuhkan mahkamah ‘fast track’ bagi emmastikan keadilan yang pantas dapat diberikan kepada mangsa.

Sumber: Informasi.my
Read More

HOT!! Awie buka Kelab Malam jual arak di Ipoh???

HOT!! Awie buka Kelab Malam jual arak di Ipoh???|  Sedang kecoh di sebuah laman forum apabila kaki gosip mempertikaikan gambar di atas. Menurut kaki-kaki gosip di forum tersebut, gambar tersebut katanya di ambil dari fanpage kelab malam milik Awie bernama Malai Rock Station Bistro, Ipoh.

Walaupun majlis yang disambut ialah majlis hari jadi dan pertandingan pakaian tercantik, jelas majlis tersebut di jalankan di tempat sebegitu pasti mengundang parti minum air beralkohol.

Kita tunggu jawapan dari Awie sendiri mengenai gosip ini. Jika benar, ia pasti akan sedikit sebanyak mencalarkan imej penyanyi tersohor tersebut.


Sumber:www.utaranews.com, HOT!! Awie buka Kelab Malam jual arak di Ipoh??? .


# Bukan dah lama ke Negara Malaysia ada kelab Malam. Nie sikit baru bro cuba lepak hari minggu kt Bukit Bintang lagi Dashyat.
berkenaan gambar di atas,  kena tggu lah jawapan dari Awie sendiri..
Read More

Mangkuk Nie Mengaku Nabi Akhir Zaman

JAKARTA – Polis Indonesia menahan seorang guru agama berumur 48 tahun di daerah Kutai Timur, Kalimantan Timur, selepas dia mengaku dirinya ‘nabi’.

Polis percaya lelaki itu yang mengetuai kumpulan dikenali Rantau Bemban, telah memperdayakan pengikutnya untuk memberinya wang dan membenarkannya tidur dengan isteri mereka.

Majlis Ulama Indonesia (MUI) telah mengisytiharkan kumpulan itu sebagai kumpulan ajaran sesat, manakala polis sedang menimbangkan untuk mendakwa lelaki itu dengan pertuduhan menipu dan murtad, menurut laporan akhbar berbahasa Inggeris, Jakarta Globe pada Sabtu.

Kini lelaki itu menghadapi pertuduhan menipu dan menggelapkan wang.
Siasatan mendapati pengikut Rantau Bemban diminta memberi wang kepada lelaki itu untuk membersihkan dosa dan jika mereka tidak mampu berbuat demikian, mereka perlu membenarkannya tidur dengan isteri mereka sebagai cara untuk membersihkan dosa.

Setakat ini seorang lelaki membuat laporan mendakwa diperdaya oleh guru agama itu untuk membayar Rp170 juta bagi membersihkan dosanya dan polis percaya puluhan lagi pengikutnya telah membenarkan isteri mereka tidur dengan lelaki itu bagi tujuan membersihkan dosa. – Bernama

# hairan aku, muka cmnie pun ada pengikut. Ustaz Azhar kata  Nabi adalah orang yang paling hensem pada zaman dia, muka dia berseri-seri macam purnama..

Tapi aku tengok muka Mamat ni macam perompak pun ada..haha..x dang nak mikir aku..hahaha cepat pukul aku ramai2 aku x leh nk berhenti ketawa nie..ahahahahahaha
Read More

Remaja Melayu Mengaku Gay Secara Terbuka Di Facebook

Astagfirullah apa nak jadi. Rasulullah s.a.w tak mengaku sebagai umatnya. Taubat lah sesungguhnya Allah maha pengampun..

Apa nak jadi dengan anak Melayu nie, kalau kapir aku x kisah. Pihak berkuasa sila ambil perhatian serius jangan sampai nak jadi barah baru hendak bertindak. Masa itu sudah terlambat seperti mana Kaum Nabi Lut yang Allah hancurkan dengan membalikkan  bumi.

Pihak berkuasa sekarang ini terlampau asyik sangat berpolitk dan menyalahkan pihak lain, kamu ada kuasa laksanakan tuntutan agama dan hukum yang sudah lama ditinggalkan. Pepun aku berdoa semoga Allah memberkati negara Malaysia yang ku sayangi dari fitnah yang dashyat ini.

# Jabatan agama seriuslah sikit guna pendekatan mendekati golongan seperti ini, jgn gak asik berpolitik sehingga mengabaikan perkara camnie..Amanah itu sifat orang beriman...

Read More

Keberkatan dan kelebihan hari Jumaat ( Jom Baca )

Penghulu Segala Hari
Banyak hadis menerangkan kelebihan hari Jumaat, misalnya hadis Rasulullah S.A.W yang diriwayatkan Abu Hurairah berkenaan penghulu hari, bermaksud: “Jumaat dinamakan sebagai `Sayyidul Aiyam’ iaitu penghulu segala hari (hari yang sebaik hari).” Katanya Rasulullah SAW bersabda: Kita (umat Muhammad) adalah yang terakhir (datang ke dunia) tetapi yang terdahulu (diadili) pada hari kiamat. Kita adalah yang paling dahulu masuk syurga, padahal mereka diberi kitab lebih dahulu daripada kita sedangkan kita sesudah mereka. Kita diberikan petunjuk oleh Allah akan kebenaran yang mereka perselisihkan itu yang Allah telah tunjukkan kepada kita iaitu Hari Jumaat. Maka hari ini (Jumaat) adalah untuk kita. Besok (Sabtu) untuk kaum Yahudi dan lusa (Ahad) untuk kaum Nasrani.

Kelebihan Hari Jumaat

Jumaat dikhabarkan sebagai hari yang istimewa dan mulia. Pada hari Jumaat berlakunya lima peristiwa yang penting, iaitu

1)  Allah ciptakan Adam ,
2)  Allah turunkan Nabi Adam  ke bumi,
3) Allah mematikan Nabi Adam,
4)  Pada hari itu juga ada satu saat yang tidak ada seorang hamba pun yang memohon sesuatu, kecuali Allah akan perkenankan permohonannya, selagi ia tidak meminta sesuatu yang haram.
5)  Pada hari itu juga akan terjadinya hari kiamat. Tidak ada satu malaikat pun, sekalipun yang amat dekat kedudukannya di sisi Allah, langit, bumi, angin, gunung, juga lautan, melainkan kesemuanya memohon belas kasihan pada hari tersebut.
( Riwayat Hadis Muslim)

Dalam hadis lain, Rasulullah S.A.W bersabda yang bermaksud: “Hari yang dijanjikan ialah hari kiamat, hari yang disaksikan ialah hari Arafah dan hari yang menyaksikan ialah hari Jumaat. Matahari tidak terbit dan tidak terbenam pada mana-mana hari yang lebih mulia dan afdal daripada hari Jumaat.” (Hadis riwayat Tirmidzi).

Kelebihan Solat Jumaat
 Solat Jumaat dua rakaat yang difardukan ke atas umat Islam membuktikan hari itu semulia hari yang perlu diambil manfaat untuk mendapatkan ganjaran ALLAH daripada setiap amal ibadat yang dilaksanakan.

Selain itu, hari Jumaat juga merupakan satu hari yang cukup mustajab dan istimewa untuk kita semua berdoa meminta pertolongan, nur dan hidayah daripada Yang Maha Esa.

Rasulullah bersabda: “Sesiapa hadir solat Jumaat pada saat pertama, dia umpama berkorban seekor unta. Sesiapa hadir solat Jumaat pada saat kedua, dia seperti berkorban seekor lembu. Sesiapa yang menghadiri solat Jumaat pada saat yang ketiga, dia seperti berkorban seekor kibas. Sesiapa hadir solat Jumaat pada saat keempat, dia seperti memberi hadiah seekor ibu ayam dan sesiapa hadir solat pada saat kelima, dia seolah-olah memberi hadiah sebiji telur.”

Apabila imam naik ke mimbar, malaikat menutup buku catatannya dan ikut mendengar khutbah. Justeru, sesiapa yang datang untuk solat selepas itu seolah-olah dia hanya datang untuk solat semata-mata, tidak direkodkan di dalam buku kehadiran malaikat.

Malaikat Turun ke Bumi

Setiap hari Jumaat, Allah S.A.W  mengutuskan  malaikat ke bumi, mencatat nama mereka yang ke masjid. Malaikat-malaikat akan ke langit menyembahkan apa yang dicatatnya. Allah S.W.T mengampunkan dosa-dosa mereka yang datang ke masjid.

Pada hari Jumaat juga, Allah S.W.T mengutus malaikat ke muka bumi. Di tangan mereka kalam-kalam emas, juga kertas-kertas daripada perak, berdiri di pintu-pintu masjid, mencatat nama mereka yang masuk masjid, dan mendirikan sembahyang Jumaat. Apabila telah sempurna sembahyang, mereka kembali ke langit lalu berkata: “Wahai Tuhan kami, kami telah catatkan nama mereka yang masuk masjid dan menunaikan Jumaat.”

Allah S.W.T berfirman yang bermaksud:

“ Wahai Malaikat-Ku, demi kemuliaan dan kebesaran-Ku, sesungguhnya Aku telah ampunkan mereka, tidak berdosa sedikit pun.”

Kesimpulan
  • Melalui penerangan itu jelas sekali Jumaat bukan sebarang hari, malah begitu dimuliakan dan sewajarnya ia turut dimuliakan umat Islam.
  • Apabila imam naik ke mimbar, malaikat menutup buku catatannya dan ikut mendengar khutbah. Justeru, sesiapa yang datang untuk solat selepas itu seolah-olah dia hanya datang untuk solat semata-mata, tidak direkodkan di dalam buku kehadiran malaikat.
  • Melalui penerangan itu jelas sekali Jumaat bukan sebarang hari, malah begitu dimuliakan dan sewajarnya ia turut dimuliakan umat Islam.
Sumber:  Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (YAKIM)
Yayasan Dakwah Islam Malaysia (YADIM)

Read More

Perompak Melayu bawah umur,ganas dan bahaya (video) | Dunia Akhir Zaman

Perompak Melayu bawah umur,ganas dan bahaya. (video) | Gang perompak di bawah umur. Budak ini sangat ganas & amat bahaya.

Mereka rompak,pukul dan potong tangan customer sehingga patah. (Tengok camera 2).
Mesti tangkap ,jangan tak tangkap. Kalau 'P' tak buat kerja, kita rakyat kena buat kerja.
Hukuman berat perlu dikenakan kepada mereka yang merompak atau sengaja mencederakan orang.

Video ini dimuat turun pada 7 August 2012 dan telah ditonton  sehingga 390,987 di Youtube. Aku bukannya apa sekarang nie budak-budak pun dah ganas sanggup membunuh, aku pun kalau dalam situasi cmnie memang aku serah dirilaa parang ngan pisau mana tahan.

Aku menulis nie bukanlah aku yang paling suci, tapi zaman muda aku tidaklah sampai sanggup buat kerja gila babi nie, malunya mak ayah tengok kelakuan bangang anak dia nie. Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua..Jom layan.

#Budak-budak Rompak Cybercafe, Besar nanti Rompak Wang Negara Pulak..Hehehe

Read More

Kekalahan Harimau Malaya ( beginilah sakitnya bila dizalimi )


Semua rakyat Malaysia meratapi kekalahan pasukan Harimau Malaya di tangan Thailand, semua rakyat lapisan masyarakt sedih terhadap kekalahan ini. Semua masyarakat marah dengan tindakan pengadil dari Korea kerana memberikan kad merah kepada Fadhli Shas dan bagi pandangan peribadi ambe pengadil memang tiada kelayakan dan membuat keputusan yang silap.

Kekalahan ini menyebabkan warga-warga di Facebook dan Twitter melaungkan kecaman dengan menyatakan untuk memboikot cerita dari Korea dan lagu-lagu K-pop. Tahniah ambe ucapkan kerana rakyat Malaysia begitu sayangkan pasukan dan Malaysia itu sendiri.

Disebalik kekalahan ini, terlupakah kita nasib umat Islam yang dizalimi di bumi Syria sehingga kehari ini lebih 30k rakyat yang kebanyakan kanak-kanak dan orang tua yang dibunuh dan disembelih oleh regim Bashar Al-Assad. Bagi akulah kekalahan Harimau Malaya tidak lah seteruk yang berlaku di bumi Syria.

Kita kena ingat kita umaat Islam serumpun dan bersaudara, sempadan bumi umat Islam yang luas telah dipecahkan oleh penjajah, sehingga menyebabkan masing~ masing berjuang atas semangat kebangsaan negara masing2.

Apa yang ambe hendak ketengahkan isu ini, jom kita amik cakna terhadap isu kemanusiaan yang berlaku du Syria..Jangan pentngkan Melayu sahaja..Orang yang amik tahu hal saudara Islam bukan dari kalangan Umat ku ( Al-Hadis )

# semua orang duk maki pengadil kerana tidak adil...tulah perasaan bila kita dizalimi, kerajaan Kelantan sudah lama dizalimi oleh kerajaan Pusat menafikan hak minyak . Itu lah perit bila dizalimi, kerana itulah doa orang dizalimi tiada hijab disisi Allah..wallahualam

Read More

Korang Nak Kenal Babi Laut ( Gambar )

Nie Namanya Babi........Babi Laut !!!

INILAH RUPA BABI LAUT. Babi laut ataupun khinzir laut ini mempunyai rupa yang unik.
Mungkin anda tidak pernah tengok dan tidak pernah mendengar mengenai haiwan ini.Inilah rupa babi laut.

Apa hukumnya sentuh atau makan babi laut? Wallahualam
Read More

Anggaran 30k Hadiri Kuliyyah Ustaz Azhar Idrus di Pahang

Dashyat kehadiran yang melebihi jangkaan, itulah yang dikatakan fonemona Ustaz Azhar Idrus
( UAI ), Kuliyyah ini di Kuantan dan yang membanggakan kebanyakan yang hadir adalah dikalangan golongan muda.

Kuliyyah UIA hanya bersahaja dan hanya berkisar tentang Fardhu Ain sahaja dan menjawab persoalan yang dikemukakan kepada beliau, beliau menggunakan lograt Terengganu yang pekat tetapi walau dimanapun kuliyyah beliau pasti mengundang ribuan pendengar.

Dalam beliau berdakwah pun bermacam-macam fitnah dan cacian diterima daripada pihak yang aku rasa amat cemburu dan takut kepada bayang-bayang sendiri, bagi akulah itulah sunnatullah sebagai seorang Dai'e. Aku harap Allah kurniakan kesihatan kepada UIA dalam menyebarkan risalah Islam di bumi Malaysia.
Jom sama-sama kita bulatkan tekad untuk belajar ilmu agama. Menuntut ilmu adalah ibadah, bahkan merupakan Ibadah yang paling agung dan paling utama, sehingga Allah menjadikannya sebagai bagian dari jihad fisabilillah.

Sebagaimana firmanNya dalam surat At Taubah 122. Rasulullah bersabda “Barang siapa keluar dalam rangka thalabul ilmu (mencari ilmu), maka dia berada dalam sabilillah hingga kembali.” (HR. Tirmizi).

Imam Ahmad berkata : “Ilmu itu sesuatu yang tiada bandingnya bagi orang yang niatnya benar”. Bagaimanakah benarnya niat itu wahai Abu Abdillah?” tanya orang-orang kepada beliau. Maka beliau menjawab “yaitu berniat untuk menghilangkan kebodohan dari dirinya dan orang lain”.
Sumber: http://batuvskayu.blogspot.com
 
Read More

Kisah Benar Lagi Nyata | Mayat Dalam Kubur Digali Dan Hidup Kembali / Video

Kisah Benar Lagi Nyata |  Mayat Dalam Kubur Digali Dan Hidup Kembali / Video | Kubur seorang lelaki digali semula oleh pihak keluarga kerana diyakini mayat dalam kubur tersebut masih hidup. Lelaki yang telah dikubur lapan jam itu dipercayai bernama Yadi, warga Kelurahan Kelayan Selatan, Banjarmasin Selatan, Kalimantan Selatan. Setelah dikeluarkan dari kuburnya, jasad Yadi yang terbungkus kain kafan dibawa ke hospital Banjar baru. Pasukan keselamatan setempat menyatakan lelaki bernama Yadi berselimut kain kafan itu sudah meninggal. Oleh kerana tidak yakin, pihak keluarga telah membawa mangsa pulang ke rumah

Kisah Benar Lagi Nyata

Penduduk setempat datang untuk melihat Yadi. Satu keanehan terjadi pada mangsa, walaupun tidak bergerak dan bernafas, tubuhnya masih hangat bahkan mengeluarkan peluh. Beberapa pengamal agama dipercayai ‘ustaz’ yang datang menyatakan ada tanda-tanda mangsa, Yadi masih lagi bernyawa.

Walaupun Yadi dikatakan telah meninggal dunia akibat lemas di sebuah sungai. Keluarganya menemui Yadi dalam keadaan ‘tidak bernyawa’ kerana sudah 10 minit lemas. Ketika dibawa ke Hospital Ulin, pihak doktor mengatakan Yadi sudah meninggal.

Selanjutnya keluarga telah menyemadikan Yadi.

Pada malam harinya, isteri Yadi berasa ‘tidak sedap’ dan meminta agar kubur suaminya Yadi digali semula kerana dirinya percaya suaminya itu belum meninggal. Pihak keluarga yang mendengar keluhan isteri Yadi lalu sepakat menggali semula kubur Yadi. Kini, rumah Yadi terus didatangi warga yang mendengar cerita ini.  (blogammar.com)

Lihat Video Kubur Yadi Digali Semula


Read More

Bekas Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah, 80, meninggal dunia di Hospital Selayang

AL FATIHAH & DOA KESEJAHTERAAN...

Bekas Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah, 80, meninggal dunia di Hospital Selayang, Selangor Selasa kira-kira pukul 8.30 malam.

Ia disahkan oleh adik Allahyarham Engku Taib kepada Bernama di sini.

Jenazah Allahyarham dijangka dikebumikan pada pukul 11 pagi Rabu di Tanah Perkuburan Bukit Kiara.

Allahyarham yang dilahirkan pada 15 April 1932 di Besut meninggalkan seorang balu Tengku Zahab dan enam orang anak, empat daripadanya lelaki.

Allahyarham memegang jawatan Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja selama 22 tahun mulai tahun 1989 hingga 2011.- BERNAMA
 
P/S: Dari kecil sehingga sekarang time nak raya jer, mmg tertunggu2 la  Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja mengishtiharkan tarikh bermulanya puasa dan hari raya. Moga Arwah ditempatkan dikalangan orang beriman dan beroleh rahmat dari yang Esa ...Ameen

Read More

Dunia Akhir Zaman Menghina Perempuan Solehah Bertudung | Samakan Perempuan Bertudung Dengan Bohsia / Jahil Yang Bertimpa- Timpa

Dunia Akhir Zaman Menghina Perempuan Solehah Bertudung | Samakan Perempuan Bertudung Dengan Bohsia / Jahil Yang Bertimpa- Timpa | Apa pandangan sahabat mengenai Minah ini, aku pun x layak untuk menghukum sebab aku pun dalam golongan jahil. Kawan aku ramailah jugak x pakai tudung tapi tidaklah sampai sampai samakan dengan bohsia, tu hukum Allah bukan hak  kita nak hina hukum Allah. Dengan manyatakan menutup aurat tu lebih teruk dari Bohsia.

Pepun aku bersangka baiklah kt Minah nie mungkin FB dia kena Hack kot..Wallahualam.


Read More

Kecoh Di FB - Maki Isteri Kerana Post Gambar Bertudung

Seorang Suami adalah pembimbing kepada Isteri, hidup ini bukan sekadar kehidupan di dunia sahaja selepas meninggal dunia kita akan dihadapkan di Mahkamah Allah di akhirat nanti. Dan kita semua akan disoalkan berkenaan dengan orang jagaan kita.

Seorang pemerintah akan ditanyakan berkenaan rakyatnya dan seorang suami akan ditanyakan berkenaan isteri dan anak-anaknya. Aku pun bukannya alim sangat tapi aku tak sanggup nak keluar statement macam mangkuk nie.

Pepun aku harap suami dia nie sedarlah betapa bangangnya dia. Satu lagi nak pilih suami kalau boleh tengok pada solat bakal suami tu, kalau solat cukup InsyaAllah dapat membimbing kamu..InsyaAllah.
Read More

Rakan baik Aminulrashid hampa dengan keputusan mahkamah

SHAH ALAM 9 DIS: Azamuddin Omar yang berada dalam kereta ketika Aminulrashid Amzah ditembak mati dan meriba rakan baiknya itu, kecewa dengan pembebasan Koperal Jenain Subi.
“Biarlah. Biar Tuhan yang balas. Dekat dunia memanglah susah (menang kes). Kerajaan pun sebelah dia (Korporal Jenain),” katanya yang baru menamatkan peperiksaan SPM, dengan nada penuh kehampaan terhadap keputusan mahkamah.

Biarpun tragedi itu sudah lama berlaku, Azamuddin juga masih trauma dan langsung tidak mengikuti perbicaraan kes di mahkamah mahupun melayari Youtube berkaitan peristiwa paling menyayat hati, sebaliknya di.

“Mahu tengok Youtube (berkaitan kes kejadian) pun saya tak sanggup,” katanya dilihat cuba mengelak  dari menjawab soalan secara terperinci berkaitan  tragedi itu.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam yang membebas Koperal Jenain Subi dari tuduhan  menyebabkan kematian Aminulrasyid antara jam 1.10 pagi dan 2 pagi, 26 April 2010 di Jalan Tarian 11/2, Seksyen 11, Shah Alam, sekalipun melepaskan 21 das tembakan.

Sepanjang temu bual dengan Keadilan Daily, Azamuddin kelihatan agak keliru tapi tetap menyatakan kekecewaan kerana polis hingga kini masih menuduh mereka penjenayah dalam kes berkenaan.

“Bila nampak roadblock (sekatan), nampak pula muka polis yang berlagak semacam, saya jadi menyampah. Saya rasa perangai mereka semuanya sama saja.

“Tapi, itulah masalahnya. Bapa saya anggota polis. Nak buat macam mana?”  katanya.
Selain itu, Azamuddin juga kerap teringatkan Aminulrasihid setiap kali menonton perlawanan bola sepak di televisyen, lebih-lebih lagi musim bola sepak yang sedang rancak di Malaysia.

Ia berikutan mereka pernah terpilih dalam latihan ‘Soccer Kids’ di Shah Alam, beberapa tahun sebelum kejadian.

“Dia main ‘defend’ (pertahanan). Saya ‘wing’ (sayap) kiri. Tiap kali main bola, saya pasti teringat balik, (ingatan) akan datang tiba-tiba. Itu yang saya tak tahan,” katanya, sebak.

( Sumber )

P/S: Tiada apa yang dapat aku komen tentang keputusan pihak Mahkamah yang membebaskan Koperal Jenain Subi dari tuduhan  menyebabkan kematian Aminulrasyid. Bagi akulah setiap sesuatu mesti ada hikmahnya, jika keadilan di dunia ini sudah tiada kita orang Islam kena Ingat akan tiba Mahkamah yang lebih adil dan saksama di Akhirat Nanti ( Mahkamah Allah ). Setiap yang melakukan kesalahan walaupun sebesar mana pun jika bertaubat akan di ampuni Allah kecuali mati.

Kepada keluarga Aminulrasyid aku ucapkan bersabar di atas keputusan ini, semoga roh arwah tenang dan mendapat Rahmat dari Allah di alam sana. Redha itu sifat orang beriman...wallahualam
Read More

Ulama Syi'ah dan Pengikutnya Berdoa Untuk Tentera Amerika yang Tewas di Afganistan

Sejak lebih sedekad lalu, kita telah menyaksikan bagaimana peperangan demi peperangan berlaku di Afghanistan, Iraq dan kini di Syria. Jika diperhatikan secara rinci, dapat dilihat dalam setiap peperangan yang berlaku ini, kufar Syiah di Iran pimpinan Ahmadinejad telah membabitkan diri secara langsung membantu Amerika dan sekutunya menjatuhkan Afghanistan dan Iraq. Kerana itu, selepas jatuhnya kerajaan pimpinan Saddam Hussein, Amerika telah memastikan Syiah menjadi pemerintah Iraq yang baru.


Perang di Syria kian hari dirasakan semakin tegang. Ia adalah peperangan antara masyarakat Sunni dengan rejim Syiah pimpinan Bashar al-Assad.

Manakala di Syria pula, mereka menjadi tulang belakang membantu tentera Bashar membunuh rakyat Syria. Iran malah turut menghulurkan bantuan persenjataan dan perubatan untuk tentera Syria.

Di Lubnan pula, sokongan Iran ke atas Hezbullah pimpinan Hasan Nasrallah (yang dipuja oleh Faisal Tehrani) bukanlah rahsia lagi. Sokongan ke atas Hezbullah tidak lain adalah untuk menjatuhkan Ahli Sunnah Wal Jamaah di negara itu. Diketahui juga bahawa penganut Syiah di Lubnan  memberi sokongan padu kepada Bashar al-Assad.
Apakah yang sebenarnya sedang berlaku?

Pertama, Syiah sedang membunuh umat Islam yakni mereka yang berpegang kepada Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Kedua, Syiah sedang berusaha menguasai kesemua negara Islam di Asia Tengah.
 
Perlu diingat juga, kesemua yang berlaku di Afghanistan, Iraq dan Syria merupakan kerjasama antara Syiah dan Amerika. Amerika pula merupakan proxy Yahudi. Ini bermakna, tanpa kita sedari Syiah sendiri membantu Yahudi. Malah, ternyata, sepanjang sejarah, Syiah TIDAK PERNAH berperang dengan Yahudi.

Maka jelas pula bahawa perang mulut antara Syiah-Amerika-Israel hanyalah DRAMA/ LAKONAN belaka.

Sumber: suarajagat.wordpress.com

Read More

Lagi Tentang Perkembangan Di Syria | Siapakah Firaun Hafiz dan Bashar al Assad ( Jom Baca )

Lagi Tentang Perkembangan Di Syria |  Siapakah Firaun Hafiz dan Bashar al Assad ( Jom Baca ) | Hafiz dan Bashar al Assad

Kezaliman rejim diktator Bashar al Assad bukanlah sesuatu yang baru. Bahkan ianya telah bermula sejak zaman ayahnya Hafiz al Assad yang mula memerintah Syria sejak tahun 1970 melalui rampasan kuasa dan terus memegang tampuk pemerintahan sehingga tahun 2000. Hafiz al Assad telah memerintah secara kuku besi selama 30 tahun dan telah melancarkan pelbagai serangan
kepada rakyatnya sendiri bagi mempastikan bahawa beliau dan keluarganya serta mereka yang bersekutu dengannya terus berkuasa.
Tragedi Hamma Firaun baru di Syria...

Lagi Tentang Perkembangan Di Syria |  Siapakah Firaun Hafiz dan Bashar al Assad ( Jom Baca )

Tragedi Hamma 1982

Di antara peristiwa besar yang telah menimpa rakyat Syria di zaman Hafiz al Assad ialah tragedi berdarah Hamma apabila dianggarkan seramai 46,000 rakyat Syria yang tidak berdosa terutamanya di kalangan penyokong Ikhwan Muslimin Syria yang telah dibunuh oleh rejim diktator ini.

Hafiz al Assad kemudiannya digantikan oleh ayam tambatannya, Bashar al Assad yang mula mengambil alih pemerintahan sejak tahun 2000 selepas pemergian ayahnya.
1982 2012 Hama Massacre Hafez Bashar al Assad Firaun baru di Syria...

Tragedi demi tragedi….

Secara tiba-tiba, beliau yang menukar kerjayanya ketika berumur 34 tahun, daripada seorang pakar bedah mata kepada Ketua Negara Syria. Ironinya daripada seorang doktor yang berperanan merawat pesakit, beliau boleh terus mewarisi kekejaman dan kezaliman ayahandanya yang baru meninggal duni disebabkan oleh penyakit radang paru-paru.
Sembah Bashar Firaun baru di Syria...

Firaun yang baru…

Dengan pantas beliau mengadaptasi peranan menzalimi rakyat sebagaimana ayahndanya demi pengekalan tampuk kekuasaan. Kekejaman rejim ini bukanlah sekadar menghukum rakyatnya dengan penderaan fizikal semata-mata. Bahkan rakyat telah dipaksa untuk memberikan ketaatan total kepada diktator ini sehinggakan ke tahap menganggapnya sebagai Tuhan.

Mereka yang disyaki bersama pergerakan kebangkitan rakyat akan ditahan dan disiksa sehingga mereka dipaksa melafazkan “La ilaha illa bashar” yang bermaksud ‘Tiada tuhan melainkan Bashar’.
iran iraq 0825 Firaun baru di Syria...

Sokongan padu dati militia Syiah Iraq dan Iran

Tahanan yang enggan berbuat demikian akan disiksa sehingga parah dan cacat atau pun sehingga membawa kematian. Lebih menyedihkan apabila kezaliman seumpama ini terus mendapat sokongan daripada Hizbullah, Iran, Syiah Iraq dan juga China dan Russia.

Manusia dan kerajaan yang waras pastinya akan menolak kekejaman dan kezaliman yang dilakukan oleh rejim Bashar al Assad kepada rakyatnya sendiri.

Tulang-belakang Bashar al Assad
shabiha 3 Firaun baru di Syria...

Shabiha – Samseng atau Hantu-hantu Bashar
Samseng Bashar

Beberapa anak muda gangster ini dikenali sebagai Shabiha ( Bahasa Arab: الشبيحة ash-Shabīḥah) yang bermaksud ‘hantu’.

Jumlah mereka yang mencecah angka ribuan adalah merupakan tonggak yang mempertahankan rejim diktator Syria, Presiden Bashar al Assad.

Merekalah yang membunuh dan menyiksa para tahanan di kalangan rakyat Syria mengikut sesuka hati mereka. Di kalangan tahanan remaja, ada yang telah disiksa dengan mencabut kuku-kuku mereka dan dipaksa supaya melafazkan kata-kata bahawa ‘Tiada Tuhan melainkan Bashar’,

Mereka bebas masuk ke rumah-rumah rakyat Syria dengan mengelidah sesuka hati bagi mendapatkan apa yang mereka ingini termasuk memperkosa gadis-gadis dan wanita-wanita Muslimah.

Mereka terlalu sombong dan bongkak dengan tindakan zalim mereka, semoga Allah membalasi mereka dengan balasan yang setimpal bersama hancurnya rejim diktator yang tidak berperikemanusiaan ini.


Ribuan anak-anak kecil turut menjadi sasaran

Sehingga artikel ini ditulis , tidak kurang daripada 30,000 rakyat Syria yang telah dibunuh oleh regim ini sejak daripada kebangkitan rakyat pada bulan Mac 2011 yang lalu. Ramai di kalangan mereka adalah kanak-kanak, remaja dan juga di kalangan para wanita.
syrian refugee camp in turkey Firaun baru di Syria...

Ratusan ribu pelarian Syria sedang berhadapan dengan musim sejuk di kem-kem pelarian tanpa bekalan elektrik dan air bersih

Lebih daripada 200,000 daripada kalangan rakyat Syria kini ditahan dan disiksa di dalam penjara, Manakala jumlah pelarian yang telah melarikan diri ke negara-negara jiran seperti Turki dan Jordan telah melebihi 500,000 orang untuk mendapatkan perlindungan.
bashar ahmadenijad hassan Firaun baru di Syria...


- Saya pelik kalau ada pihak yang beranggapan bahawa rakyat yang menuntut keadilan ini dipanggil pemberontak.

- Saya juga pelik kalau ada pihak yang beranggapan bahawa rejim Bashar perlu dipertahankan bagi berhadapan dengan Israel.

- Saya juga pelik kalau ada rakyat Malaysia yang masih bersama pihak Syiah yang telah menghantar puluhan ribu militia mereka daripada Iran, Iraq dan juga Lubnan.

Peranan kita semua

Umat Islam dan masyarakat antarabangsa harus menginsafi betapa isu ini adalah isu besar yang merupakan isu kita bersama.

Kita mesti bangkit untuk mengutuk kekejaman rejim Bashar al Assad yang terus mendapat sokongan padu daripada Iran dan juga Hizbullah, Lubnan selain daripada mendapat bekalan senjata daripada Russia dan Cina.

Kita juga boleh membantu mereka dengan memberikan sumbangan kewangan dan bantuan kemanusiaan yang dihantar oleh NGO dan badan-badan kemanusiaan yang dipercayai.

Kita mesti mendoakan agar keputusan yang terbaik diberikan Allah swt kepada saudara seqidah kita yang sedang berjuang di bumi Anbiya’ ini.

Gilirannya akan tiba jua….


Jutaan rakyat Syria kini bangkit tanpa rasa takut…

Dengan penuh keyakinan bahawa gilirannya akan tiba apabila beliau juga bakal mencium jejak langkah sekutunya yang digulingkan seumpama Presiden Zainal Abidin Ali di Tunisia, Ghadaffi di Libya dan juga Presiden Hosni Mubarak di Mesir.

Saidina Ali Bin Abi Talib r.a. pernah berkata “Pemerintah yang batil (zalim) itu hanya sementara tetapi pemerintah yang benar kekal selamanya.”

Malahan kata-kata Ali r.a. bertepatan dengan firman Allah swt di dalam surah al-Israk ayat 81 yang bermaksud:

“Dan katakanlah: ”Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.”

Semoga Allah membuka jalan dan laluan kepada kemenangan rakyat Syria yang menuntut keadilan, hak hidup dengan aman dan hak-hak kemanusiaan yang telah lama dilupakan.
Sumber: Firaun baru di Syria…
Posted by Dr. Zainur Rashid
Hafez bashar Firaun baru di Syria
Facebook Bus Man
 
Read More

Baru kenal teman lelaki,gadis sudah dirogol berkali-kali.

Seorang gadis berusia 20-an yang menetap di sini berdepan detik mencemaskan dalam hidupnya apabila dia diculik pada 28 November lalu dan dirogol beberapa kali oleh lelaki yang baru dikenalinya sebelum dia berjaya melarikan diri 3 Disember lalu di Dungun, Terengganu. Dalam kejadian 28 November lalu, media difahamkan bapa gadis malang berkenaan berusia lingkungan 50-an membuat laporan di Balai Polis Tampin selepas menerima panggilan telefon daripada anaknya yang dalam keadaan cemas. Kali terakhir anaknya dilihat ialah pada 6 petang, 28 November lalu yang mahu keluar berjalan-jalan dengan lelaki yang baru sahaja dikenalinya itu.

 Ketua Polis Daerah, Superintendan Wooi Kooi Cheang berkata, susulan kerjasama orang awam dalam membantu gadis berkenaan membuat laporan di Balai Polis Dungun, lelaki yang baru dikenalinya itu berjaya ditangkap pihak polis pada hari sama mangsa berjaya melarikan diri. “Pada 3 Disember, suspek iaitu seorang lelaki berusia 20-an meninggalkan mangsa di dalam kereta yang masih belum dimatikan enjinnya untuk mengeluarkan wang di mesin ATM di Dungun, Terengganu. “Bagaimanapun, mangsa yang menyedari dia mampu menyelamatkan diri telah bertindak melarikan kereta Perodua Kancil berkenaan dan memohon bantuan orang awam untuk bertanyakan lokasi balai polis berhampiran,” katanya kepada media, di Ibu Pejabat Poilis Daerah (IPD) Tampin, dekat sini, semalam.

 Kooi Cheang berkata, pada keesokan harinya (4 Disember) selepas berjaya diselamatkan, mangsa sekali lagi membuat laporan di Balai Polis Tampin bahawa dirinya dirogol beberapa kali oleh suspek semasa dilarikan termasuk sekali di Tampin. "Suspek kini ditahan reman selama empat hari dan tempoh itu bakal dilanjutkan bagi membolehkan pihak polis menyiasat kes berkenaan di bawah Seksyen 363 Kanun Keseksaan bagi kesalahan menculik yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga tujuh tahun serta denda jika sabit kesalahan. “Malah, suspek juga disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan bagi kesalahan rogol yang mana jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara sehingga 20 tahun dan sebatan," katanya.

Sumber www.utaranews.com

P/S: Zaman sekarang ini begitu mencabar penuh dengan jenayah terutama kes rogol yang begitu membimbangkan. Pendapat akulah bagi kes rogol ini, kesalahan adalah banyak terletak pada didikan ibu bapa kerana terlalu mengambil ringan tentang kelakuan anak-anak dan kurang memberi didikan agama kepada meraka contohnya tidak memantau dengan siapa anak kita berkawan, tidak mempedulikan pakaian anak-anak mereka samaada menutup aurat ataupun tidak.Pihak kerajaan juga harus sedar keperluan untuk melaksanakan hukum Allah di bumi Malaysia. Harus diingatkan bahawa hukuman Allah bukan menghukum tapi mendidik dan mendapat pencegahan secara langsung daripada Allah..
Negara yang makmur, maju dan mendapat keberkatan dan pengampunan daripada Allah...Ameen Sayang Malaysia.
Read More

Tengah Berkhutbah Jumaat, Masjid Ditembak di Syria ( Video )


KHUTBAH Jumaat setiap minggu sepatutnya mampu mencetuskan ‘amaran’ berkesan kepada jemaah selepas mereka melangkah keluar dari masjid.

Bagi mereka yang tidak mempunyai kelapangan masa menghadiri kuliah di masjid, khutbah Jumaat adalah peluang terbaik mereka mendapatkan ilmu baru.

Tapi, apa yang berlaku sekarang, ketika khatib menyampaikan khutbahnya jemaah kian lesu, mengantuk serta tidak bermaya. Aku tengok Khatib kat Malaysia nie tidak sensitif terhadap isu semasa yang berlaku di dunia Islam sekarang. Mereka sebenarnya bukan berkhutbah tapi membaca teks yang dibekalkan oleh Jabatan Agama yang sudah ditapis sehingga hilang roh khutbah.

Bagi akulah orang sekarang tidak bodoh untuk menilai mana yang betul dan salah, bagilah khatib di setiap Masjid peluang untuk melontarkan pandangan, sentuhlah sikit tentang isu penindasan rakyat di Syria, kenaikan harga barang yang membebankan rakyat, cukai yang tinggi.  Jangan Khatib hanya disuruh membaca teks yang disediakan dan jika tidak akan diambil tindakan seperti kakak tua yang diajar bercakap oleh tuannya.
Lebih malang, ada yang berdengkur atau membuat ‘air nira’ dan terpingga-pingga ketika tiba waktu untuk solat kerana terlalu seronok memejam mata.

Nah tengok apa yang berlaku di Syria tengah berkhutbah peluru sesat telah masuk ke dalam Masjid hampir Imam terkena peluru sesat. Itulah dugaan yang berlaku terhadap Mujahidin di sana, mereka dalam keadaan siap siaga. Mereka walaupun ditindas dan dizalimi, Khatib-khatib memberikan semangat perangsang dan semangat Jihad ke dalam jiwa Muslim di Syria.

 # Ada Makhluk berkata jangan campurkan hal-hal Politik dalam Masjid..Aku cuma nak bagi satu nasihat jer, mung faham x apa tu Politik  dan kamu faham x bahawa Politk dan Islam tidak boleh dipisahkan, jika kamu berkata Politik Suku Agama Suku maka kufurlah kamu, jika kamu berilmu dan mengetahui ..Wallahulam



Read More

Apakah Yang Sebenarnya Berlaku Di Syria Dan Siapakah Dia Bashar Al - Assad Laknatullah - Jom Baca

Pelbagai spekulasi yang timbul berhubung isu yang berlaku di Syria. Tidak seperti kebangkitan rakyat yang berlaku di Tunisia, Mesir dan Libya yang menumbangkan Rejim Pemerintah di negara mereka, ternyata Rejim Assad lebih "LIAT". Seolah-olah beliau dan kepimpinannya dilindungi oleh 'Kuasa Besar'.

Apa yang aku ingin coretkan dalam artikel ini bukanlah mahu meributkan lagi spekulasi, cuma aku mahu berkongsi kepada kalian semua perilaku Si Rejim Assad yang namanya layak bersama Firaun, Namrud dan Qarun.

Kau lihat ini temanku :
??????? Penyokong rejim sujud kepadanya????

Kau lihat teman!
 
Nau'zubillah!! Kau bayangkan, Surah Al-Ikhlas ditukar sedemikian rupa dengan memasukkan namanya. Islamkah lagi ini teman?
 
Kalimah Syahadah juga diubah!

Ada yang berkata, pemberontakan rakyat Syria ini ditaja oleh Nato, EU, Amerika, Mossad bla bla bla... 

Sedangkan inilah realitinya. Mari aku kongsikan lagi kepada kalian. 

Baca ini teman-teman, perkongsian dari pembantu khas Yusuf Al-Qaradhawi, Dr Khalid Hassan Al-Hindawi : 
Syeikh Dr Khalid Hassan Al-Hindawi, pembantu khas Dr Yusuf al-Qardhawi, telah diamanahkan Ketua Ikatan Ulama Islam Antarabangsa itu untuk memberitahu berita dan hal sebenar yang berlaku di Syria. Beliau yang baru sahaja melawat Indonesia diminta oleh Dr Yusuf al-Qardhawi untuk ke Malaysia. Seperti mana revolusi yang sedang berlaku di Yaman dan Syria, beliau juga mengharapkan agar di Malaysia juga berlaku perubahan yang lebih baik khususnya dalam kalangan umat Islam.

Menurut beliau, revolusi bermula di Hama, kemudian merebak ke bandar-bandar lain seperti di Dar’aa, Hauran, Halab bahkan sehingga ia berlaku di 157 tempat di Syria menentang pemerintahan kejam Basyar Al-Assad.

Tambahnya, golongan zalim tidak berhenti mengaburkan kebenaran, tapi mereka gagal, seperti kata Ali r.a. "Pemerintah yang batil (zalim) itu hanya sementara tetapi pemerintah yang benar kekal selamanya.”

Kata-kata Ali r.a. bertepatan dengan firman Allah Subhanahu Wa Taala di dalam surah al-Israk ayat 81:
“Dan katakanlah: ”Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap."

Dr Khalid melihat kerajaan Syria pimpinan Basyar Al-Assad dan orang yang sepertinya sekarang berpolitik ala Firaun seperti mana yang dilakukan oleh pemerintah Tunisia, Mesir, Yaman, dan Libya. Mereka mencuri harta-harta rakyat dan memakannya dengan cara yang haram, memenjarakan rakyat sendiri, membunuh para ulama, melakukan pembunuhan beramai-ramai, merogol dan mencabul kehormatan wanita-wanita, menghalang perempuan beriman daripada memakai hijab serta menindas orang yang lemah seperti orang tua dan kanak-kanak.

Dan mereka ini tidak akan kekal seperti dalam surah ar-Ra’d ayat 17:

“Adapun buih itu maka akan hilang lenyaplah ia hanyut terbuang, manakala benda-benda yang berfaedah kepada manusia maka ia tetap tinggal di bumi. Demikianlah Allah menerangkan misal-misal perbandingan.”

Beliau menceritakan latar belakang sejarah Syria, yang merdeka daripada penjajahan Perancis pada 1945, dan telah diperintah oleh anak bangsa Syria sendiri sehingga zaman Hafez Al-Assad yang telah memerintah selama 32 tahun dan diikuti oleh anaknya, Basyar Al-Assad yang kini memerintah selama 11 tahun.

Syria telah menjadi negara yang diperintah oleh diktator. Syeikh Khalid menceritakan tentang konflik berdarah di Hama pada tahun 1982 yang berlaku selama 27 hari, mengorbankan hampir 46,000 ribu penduduk Hama yang merupakan penganut Ahlus Sunnah Wal Jamaah (ASWJ).

Komposisi rakyat Syria: 6% darinya adalah Syiah Alawiyah, 10% beragama Kristian dan 84% Muslim ASWJ. Iran mempertahankan tindakan ganas rejim Hafez dan Basyar yang membunuh rakyatnya sendiri, begitu juga Hizbullah di Lubnan yang menyokong tindakan Hafez yang merupakan Syiah Alawiyah. Beliau seterusnya menyebut sifat-sifat Syiah yang begitu membenci ASWJ, menghina Khulafa Ar-Rasyidin dan isteri-isteri Rasulullah s.a.w. Sehingga hari ini Iran dan Hizbullah di Lubnan yang berfahaman Syiah masih menyokong rejim Basyar di Syria.

“Oleh yang demikian, menjadi tanggungjawab kita untuk membela darah pemuda, pemudi dan huffaz. Kita kena sokong revolusi di Syria, kena tunjukkan keberanian kita menentang rejim zalim ini.

“Mereka membenci ASWJ, dan Hizbullah di Lubnan juga menyokong mereka. Jadi kita perlu menyokong saudara kita di Syria. Sekiranya Hizbullah berani menyokong Basyar ini, kenapa kita tidak berani menyokong golongan yang mempelopori revolusi ini?” tegasnya.

Fakta kekejaman rejim Basyar terhadap revolusi di Syria sekarang menunjukkan kematian 8,500 orang penyokong revolusi, 39,000 orang cedera, sementara 19 doktor serta 40 orang pesakit sebuah hospital di Doma dibunuh dan 180,000 tahanan dalam penjara diseksa yang mana 413 orang darinya mati dalam tahanan.

Dalam tempoh lapan bulan, telah berlaku revolusi siang dan malam, rakyat menghadapi senjata berat dan kereta kebal hingga rumah dan masjid dirobohkankan, wanita dibawa ke tempat yang tidak diketahui, malah ada wanita yang diperkosa di hadapan suami mereka sambil diikat.

Menurut Syeikh Khalid lagi, seorang remaja perempuan di Homs, bernama Zainab Al-Husni, 23 tahun, ditangkap dan ingin diperkosa tetapi beliau melawan. Akhirnya beliau dipotong empat dan dihantar kepada keluarganya. Ratusan kanak-kanak turut dibunuh hingga ada yang dipotong-potong.

Beliau menegaskan, ”Apakah kita perlu berdiam diri? Bagaimana kita harus bersabar di atas taghut yang kejam ini!“
Rejim Basyar juga telah memaksa kakitangan kerajaan untuk keluar berdemonstrasi menyokong kerajaan untuk mengaburkan fakta dan memberitahu dunia bahawa rakyat masih menyokong mereka. Kakitangan yang tidak menyokong kerajaan akan hilang pekerjaan mereka.

Katanya, pejuang yang terlibat dalam revolusi akan bersiap, berwuduk dan mandi dengan wangian kerana mereka bersedia untuk mati syahid. Beliau menganggarkan 95% rakyat Syria menentang rejim itu walaupun mereka ditakut-takutkan dan diugut sekiranya turun menyertai revolusi.

Jelasnya, ada maklumat yang silap difahami oleh bukan negara Arab yang menyangka kononnya rejim Basyar sedang menyerang Israel sedangkan mereka tidak pernah menyentuh Israel, tetapi mereka membunuh rakyat mereka sendiri. Malah kapal terbang Israel boleh berada di atas istana Presiden tanpa diambil sebarang tindakan.

“Selama 43 tahun Bukit Golan diduduki oleh Israel tetapi regim Hafez Al-Assad dan ayahnya tidak pernah membunuh walau seorang pun Yahudi, tetapi mereka telah membunuh ribuan penduduk Hama yang terletak hanya enam kilometer dari Bukit Golan.”

“Maka di mana buktinya bahawa rejim yang kejam ini menunjukkan permusuhan ke atas Israel?” tanya beliau.
Beliau seterusnya menegaskan bahawa terdapat perjanjian rahsia antara Syria dan Israel. Basyar merupakan al-Assad (singa) kepada rakyat mereka tetapi penakut dengan Israel.

Kekejaman rejim Basyar terserlah sehingga jika ada tentera rejim yang tidak mahu menembak ASWJ, mereka akan dipenjarakan dan dibunuh. Keadaan ini menyebabkan lebih 30,000 tentera Syria berpaling tadah meninggalkan rejim.
Beliau seterusnya menyatakan fatwa Rabitah Ulama Syria oleh Dr Ali As-Sobuni bahawa sekiranya tentera menyerang rumah penduduk, mereka hendaklah melawan walau dengan sebilah pisau, dan mereka dihukumkan syahid sekiranya terbunuh berdalilkan hadis berikut:

“Barangsiapa terbunuh mempertahankan hartanya, maka dia syahid; barangsiapa terbunuh mempertahankan ahli keluarganya, maka dia syahid; atau mempertahankan agamanya, maka dia syahid ”(HR Abu Daud, An-Nasaie dan Tirmizi, disahihkan oleh Al-Albani dan Ahmad dengan sanad yang Sahih).

Sebanyak 18 negara Liga Arab telah bersetuju untuk mengenakan sekatan politik dan ekonomi ke atas Syria sehingga rejim Syria menghentikan kekejaman ke atas rakyatnya. Begitu juga, negara-negara Persidangan Negara-negara Islam (OIC) turut memulau Syria.

Revolusi di Syria bersangkut-paut dengan tiga sebab utama iaitu penindasan rakyat lebih 40 tahun, kebangkitan rakyat di negara-negara Arab lain dan kemuncaknya adalah insiden 20 remaja menconteng dinding dengan menulis “RAKYAT MAHU JATUHKAN KERAJAAN”. Remaja-remaja itu ditangkap, diseksa, dicabut kuku, tangan dan kaki, hingga seorang daripadanya meninggal dunia.
iti
Apabila ibu bapa kanak kanak itu datang untuk membebaskan anak-anak mereka dari penjara, ketua polis penjara mengatakan kepada mereka:

"Kamu balik sahajalah, lupakan anak anak-anak itu dan anggaplah mereka telah tiada..., jika kamu hendak anak-anak lagi berikan kami isteri-isteri kamu (agar kami rogol), hasil daripada itulah anak-anak kamu.”

Dari situlah bermulanya demonstrasi yang semakin hari bertambah momentumnya dari hanya ratusan ribu hingga pada hari ini 3 juta demonstran telah mengadakan tunjuk perasaan di 157 bandar seluruh Syria mendesak Basyar berundur.

Syeikh Khalid turut menjelaskan tentang pendirian Dr Sa’id Ramadhan al-Buti dalam politik Syria. Menurutnya, Dr Sa’id adalah antara lima orang ulama yang menyokong rejim berbanding 95% ulama yang menentang. Beliau menyifatkan Dr Sa’id sebagai ulama yang 'berilmu' tetapi kurang tajam dalam perspektif politik.

“Tidak hairanlah para pemuda di sana membakar buku-buku karangan beliau. Ramai lagi ulama lain yang menulis buku sirah yang amilin. Jadikanlah ulama-ulama amilin sebagai rujukan,” katanya.

Akhirnya, beliau menyeru umat Islam membantu rakyat Syria, menyeru peranan mufakkir, duat, asatizah untuk mengetengahkan dan sentiasa prihatin tentang isu di Syria, menceritakan kepada masyarakat tentang kezaliman dan apa yang berlaku di Syria.

Beliau turut menyarankan kepada para wanita yang solehah, untuk menceritakan kekejaman yang berlaku kepada saudara perempuan mereka di Syria dan berdoa untuk mereka.

“Hendaklah kamu berdoa untuk saudara-saudara kamu di Syria dengan ikhlas, siang dan malam supaya Allah membantu mereka dan membebaskan mereka daripada kezaliman pemerintah mereka.”
 
Sumber: Siasahkini.blogspot.com 

P/S : Mujahidin di Syria memerlukan bantuan kita di Malaysia. Moga2 mereka memperolehi sinar kemenangan dengan menumbangkan Rejim Bashar  Al-Assad, dan kepada teman-teman yang ada info dan artikel yang menarik harap dapat lah berkongsi bersama dengan emailkan kepada admin@kakisembang.com.
Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.