Bersyukur laa.....

بسم الله الرحمن الرحيم

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Dan Penyayang..Selawat dan Salam kepada Junjungan Besar Kekasih Allah Nabi Muhammad ( SAW )..

Malam ini ambe nak kongsi Tazkirah sikit pasal syukur...Apa perasaan mu bile nengok anak kecil yang kurus memandang  sayu ke arah restoran makanan segera..Adakah kite pernah terfikir disebalik nikmat yang kita dapat ada lagi yang masih hidup dalam keadaan daif dan memerlukan pertolongan kita..

“Dan sedikit sahaja dari hamba-hambaKu orang-orang yang bersyukur” (surah Saba’ 34:13)..

adakah kita termasuk dalam golongan yang sedikit itu, dulu aku pernah dengar kuliyyah seorang Ustaz kt kampung. Masa tu Masjid dalam pembinaan dan memerlukan derma org ramai, dia pesan jangan sampai harta yang mu cari tu akan menjadi kayu-kayu  yang akan membakar mu dalam neraka nanti, jangan kamu kufur nikmat dan bakhil .

ustaz tu kata dalam harta yang Allah bagi tu ada hak orang lain, yang wajib nya zakat dan banyak laa bersedekah..aku ingat lagi ayat ustaz tu sampai hari ini..






lihat lah pakcik ni, walaupun susah tapi tidak bakhil dan pemurah..tolong laa yang memerlukan tanpa mengharapkan balasan apa yang kamu dermakan..hehe..derma jgn duk cete kt org plak nanti takut riak..Syaithan nie kreatif..dalam membuat amal dia ade skill nak jadikan amalan tu rosak ( Jem )dan sia-sia..kiki natang setan memang jahat dulu, kini dan selamanya..

 


Artikel Menarik Lainnya



5 comments:

Que Achmad said...

ni Post TintaMerah yang TerBAIK...

Que Achmad said...

JANGAN MEMPERLEKEHKAN orang MISKIN kerana mungkin dia
miskin DI DUNIA tetapi KAYA di AKHIRAT......

Tinta Merah said...

mana de terbaik,,biasa jek que..jem kreenng

juju said...

terharunye tgok pakciktuu....

Kaki Sembang said...

Byk kan menderma..moga2 kita tergolong hamba yang bersyukur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.