Germany Vs Greece


بسم الله الرحمن الرحيم 


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Dan Penyayang..Selawat dan Salam kepada Junjungan Besar Kekasih Allah Nabi Muhammad ( SAW )..

Aku nak bagi sedikit tazkirah untuk diri ku dan teman-teman yang sedang menunggu perlawanan antara Germany vs Greece..gua minat giler sama Ozil tu laa sobab mosabab nya gua sokong Germany..gua pun tgh tggu jugak nie bola..hehe..maklumlah esok cuti dan gua nak tido puas2 laa esk..sebelum tu dengar laa cket gua nak cerita berkenaan " Rezeki " 

Rezeki adalah berkenaan apa yang kite perolehi dalam hidup, rezeki tidak semestinya berkenaan wang ringgit dan harta benda. Kesihatan juga rezeki, berkahwin tu pun rezeki, anak pun rezeki, menang peraduan juga adalah rezeki Tuhan..kikiki...

tapi yang paling penting rezeki tu mesti lah halal, jangan nipu org, kerja jujur, melalui rezeki yang halal nie laa melahirkan hati yang tenang dan menjadikan kite org yang bersyukur kepada Allah.

Rezeki yang tidak benar dan betul disebut rezeki jugak, tapi rezeki o iaitu haram laa.. kalau rasa badan tu kebal, x mati cuba laa cari nikmat dunia dari sumber rezeki yang salah, cuba la lawan hukum Allah...

Peh, macam Ustaz pulak Mukaddimah gua, sebenarnya gua x de klulusan agama mana pun, dgr kuliyyah mcm tu jea, tgk kt Youtube, kalu gua silap tegur2 laa no hal.. 


bukan senang nak jadi senang bgtu laa gua belajar dari kawan baik gua Nasir Polis Chabang..dengar cete dia dah nak kwen..gua doakan dia bahagia sampai di alam sana ( Akhirat ), gua kalau ada rezeki lebih teringin nak pakai Lambo kt atas tu ( Doakan yea semua )hehe.. dah nk start bola dah..kikiki..nk gerak kedai mamak dulu laa..kikiki...







Artikel Menarik Lainnya



7 comments:

Que Achmad said...

'ambe' dah bertukar jd 'gua' pulak ek, kikikikikiki.... kreatif... mnggu depan insyaAllah dapat beli Lambo tu..... keje elok2 ye kumpul pitis

Anonymous said...

mmmm sep ayam sembang

Tinta Merah said...

kikkiki..germany menang boh

Que Achmad said...

kemah kemim german... terbaik

roym as said...

banyok benor kikiki nye...kasi reduce ckit...hehehe, yg lain ok padat,mantap berisi..kipidapppp..

Anonymous said...

anok buah JKKKKK sbb tu ar byk kikikiki... berat nanang~ tazkirah sedak doh... smyang jgn lmbt peringatan utk diri sendiri jugok... kikikikiki~~~:D

Tinta Merah said...

Yolaaaa...lain kali awal laa plop

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.