Nasi Kankang amalan syirik



Assalamualaikum...Magrib nie sebelum gua pergi makan nak sembang sikit pasal benda Syirik masyarakat melayu berkenaan  nasi kangkang,

Nasi kangkang adalah amalan khurafat segelintir masyarakat Melayu. Pengamalnya tidak takut akan dosa melakukan perkara tersebut kerana telah dihasut oleh syaitan yang akan membawa mereka ke naraka jahanam. Oleh itu jauhi ilmu tersebut walaupun dengan pelbagai alasan sekalipun.

Filem Hantu Bonceng yang dilakoni oleh Zizan menggambarkan nasi kangkang adalah satu amalan Syirik kuno masyarakat melayu yang diamalkan sehingga sekarang..

Hingga ke hari ini belum pernah ada satu garis panduan terhadap amalan ini dilakukan, mungkin kerana tiada bukti yang dapat menerangkan kesannya menjadikan ia bukanlah satu topik yang mendapat perhatian sewajarnya, dan yang pasti ia tidak dapat dibuktikan dengan sains dan teknologi menjadikan ia berlalu begitu saja atau bergerak perlahan tanpa diendahkan.



Kah kah kah..yang nie plak bukan nasi kankang tapi nak kena pelempang ngn gua..masak sambil mengangkang dan tidak bertamadun..korang jgn ikut perangai x senonoh mcm nie..

Yang nie plak mengangkang jugak..tapi gua tido sambil mengangkang..tidak Syirik kk..kah kah kah

Artikel Menarik Lainnya



5 comments:

Herma Julianny said...

eee...
mcm manalah diorang boleh terfikirkan benda mcm tu...
teruk betul...

Kaki Sembang said...

haha..tu laa dunia..

Que Achmad said...

rini 4ratus lebih visit kakisembang.... tahniah... Keep It Up Bro...

Kaki Sembang said...

kite budak baru belajar...pepehal nie semua ku yang buat..kahkahkah

Que Achmad said...

usaha deme sendiri 95%... Usaha tangga kejayaan.. ambo tlg 5% jah, kikikikiki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.