Salah Pijak Pedal



CHONGQING – Seorang lelaki China melanggar dinding gedung parking kerana salah ketika menekan pedal minyak yang disangka brek. Bahagian depan kereta tersebut menembus dinding tingkat kedua parking tersebut dan berhenti tergantung di atas jalan kota Chongqing.

“Saya berada di kemiringan ke bawah dan hanya menekan pedal gas, bukan menekan brek” ujar pengemudi, yang tidak menyebutkan namanya tersebut.

Ia dibawa ke hospital untuk diperiksa tetapi doktor memberikan hasil negatif pada uji alkoholnya. Demikian lansir Orange.

Huang Xiaoping, seorang petugas kebersihan yang tinggal di sebelah tempat parkir, mengatakan ia baru saja bangun dan siap-siap untuk berangkat bekerja ketika ia mendengar suara hantaman mobil itu.

“Saya mendengar dua ledakan dari arah gedung parking kemudian saya berlari untuk melihat apa yang terjadi di gedung itu, awalnya saya kira sedang ada shooting filem di sekitar taman, tetapi kerana  ingin tahu ada apa, saya berlari keluar dan saya mendapati pemandangan sebuah kereta menembus tembok gedung parking di lantai dua dan menggantung sebahagian badan kereta di atas gedung itu dengan roda depan masih berputar,” ungkapnya,

Seorang petugas mengatakan bahawa lelaki tersebut tinggal di dekat taman dan selalu menggunakan parking di gedung tersebut.

“Dia sudah lama meletakkan keretanya di sini, dia pasti bukan pemandu baru,” katanya.

Untungnya pemandu dan penumpangnya yang merupakan seorang wanita, tidak mengalami luka parah.


Sumber : http://www.okezone.com

# nak bawak kete dia baca     بسم الله الرحمن الرحيم
 mintak lindung dengan Allah dari segala kecelakaan.
 kalau rasa mengantuk jgn duk mandu, tido dulu
satu lagi jgn beli lesen terbang k..
``

Artikel Menarik Lainnya



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.