Hukuman Tembak AK47 Kepada Wanita Taliban Yang Dituduh Berzina


Afghanistan - Terjebak dengan cinta tiga segi, seorang wanita Afghanistan, 22, ditembak mati kerana dua pejuang Taliban tidak dapat memutuskan siapa yang dapat memiliki gadis tersebut.

Seorang wanita, Najiba, 22, ditembak mati dengan AK47 pada mulanya ditampilkan duduk di tepi parit mengenakan pakaian Jibab. Disudut kanan seorang lelaki seperti sedang memohon atau berdoa terhadap sesuatu perkara.
 Seorang lelaki yang memakai pakaian putih dan sebuah baret muncul sambil menunjukkan senapang AK47 kepadannya.

Lelaki berbaju putih itu membuka tembakan dengan jarak dekat di belakang Najiba.
Penembak yang tidak dikenali, terlihat menggenakan topi tradisional Afghanistan dirakam gambarnya dari jarak jauh.
Para pejabat di Afghanistan mengatakan pembunuhan terjadi kerana perselisihan faham antara dua anggota Taliban, yang telah berdebat wanita. (Sila Tekan Untuk Sambungan)
 Kejadian berlaku di pinggiran sebuah desa di provinsi Parwan, utara Kabul, Afghanistan.
Manakala sekumpulan lelaki berpakaian tradisional telah berkumpul di desa berkenaan bagi menyaksikan sendiri kejadian tersebut. 
Laporan dari pejabat Afghanistan menyatakan wanita tersebut dikatakan telah menikah dengan seorang anggota kelompok garis keras Taliban Militan, ditembak mati setelah dituduh 

berzina dengan seorang komandan Taliban.
Gambar di atas menunjukkan perlaksanaan hukum bunuh terhadap wanita itu di desa Qimchok, di Provinsi Parwan Afghanistan.

Gabernor Parwan Provinsi, Abdul Basir Salangi berkata mereka yang didapati melakukan kesalahan zina akan dihukum bunuh sedemikian rupa. Tujuan hukuman tersebut adalah bagi membersihkan nama mereka yang teraniaya.  -Sumber 

Apa pandangan korang tentang hukuman di atas, bagi ambe perkara ini tidak seharusnya berlaku kerana tidak mengikut sumber hukum daripada Allah..Ambe rasa ini adalah spesis Jaya Negara yang berkecamuk minda, dan menilai Islam dari sudut pemikiran mereka sendiri. kenapa baru mengesyaki dah jatuhi hukuman, mana 4 orang saksi dan  Mahkamah?.nilaikan.........

 

Artikel Menarik Lainnya



4 comments:

www.QueAchmad.com said...

sangat setuju dengan pandangan kakisembang

Herma Julianny said...

Terlalu kejamlah...
tak adil untuk wanita tu..

Kaki Sembang said...

Haram bagi Allah bersifat zalim...manusia lah yang melampui batas

juju said...

pasal la diorg ni zalim beno...mcm alim sgt tp hampehh.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.