Kasih Sayang Di Luar Tabi'e



Persahabatan kucing dengan anak ayam bukanlah sesuatu yang sering kita temukan. Namun, di Qingdao, Provinsi Shandong, China, fenomena yang tidak mustahil terjadi.

Selama dua minggu, seekor kucing diberitakan hidup  bersama dengan lima anak ayam. Keunikan dalam hubungan dua binatang berbeza jenis ini pun masih bersama dan memilih untuk hidup di sebuah sangkar burung.

"Hubungan ini bermula ketika saya meninggalkan anak-anak ayam itu di sarang burung yang terbuka. Tiba-tiba saja kucing itu masuk dengan sendirinya. Saya sudah berusaha mengusirnya kerana bimbang dia akan memangsa anak-anak ayam itu namun,  kucing itu menyukai mereka," ujar pemilik anak ayam Li Tongfa seperti dikutip Orange, Rabu, (11/7/2012).

"Sejak saat itu Saya membiarkan dia tetap di sangkar bersama dengan anak-anak ayam. Sepertinya dia seronok bermain dengan mereka," tambah Li.

Menurut Li, anak-anak ayam itu pun nampaknya menyambut baik kehadiran kucing itu. Ini terlihat ketika mereka bermain bersama.

Artikel Menarik Lainnya



3 comments:

Herma Julianny said...

kucing sy sblm ni pun suka duduk bersama anak2 ayam..
madang namanya..
tp belum sempat dia dewasa,
dia hilang dicuri..=(

Kaki Sembang said...

kat serwak dipanggilnya manok tu ayam laa..

Herma Julianny said...

mana....
kami panggil ayam tu, "siwok"..
Haha!=D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.