Kerja Jurugambar Yang Extreme- Gambar




Lagi Gambar Menarik ( Klik disini )




Pekerjaan  merupakan salah satu cara utk kite mencari rezeki... malah mencari rezeki mestilah mencari rezeki yg halal... bukan ape utk kebahagiaan di dunia dan juge di akhirat insyaAllah. amin..! dengan ini ambe berasa terharu kerana di beri peluang oleh admin KAKI SEMBANG utk menulis satu entri khas dr ambe.. kalo kite duk perhati gambor2 di atas smesti seolah2 menggadai  nyawa tp hakikatnye utk ape? smestinya utk mencari rezeki yg halal... entri ni bkn ambe nok ceramoh agama cume sekadar ingat mengingati di antara satu sama lain.. sesungguhnye pesan nabi kite Nabi Muhammad S.A.W smpaikn ilmu kepada org lain walaupun satu ayat begitu la kirenye maksudnye sbb ambe pun dok brape nk ingat ayat penuh.

Rakan2 sekelian, dlm kite mencari rezeki mestilah ikhlas. kalo dok ikhlas  kerja pun tidak seronok. jadi apabila mula bekerja atau masa kite nk pergi kerja mulakan dengan membaca doa memohon keberkatan dr Ilahi..

Kisah ambe hari ni mengenai pekerjaan ambe.. tiap2 hari ambe pegi keje ngan motosikal kalo jln KL ni stakat cilok mencilok mmg ambe pakar... hari ni  nk cerita berlaku tragedi kpd ambe di highway sg besi  pagi  td... ambe speed moto ambe dlm 70km/j tibe-tibe  bile time naik flyover tayar moto ambe pecoh.. Astaghfirullahalazim... hanya Allah saja yg tahu bagaimana perasaan ambe time tu... hampir terbabas melanggar divider. syukur alhamdulillah Allah masih lagi sygkn ambe... Dia masih lagi beri ambe peluang utk hidup di dunia yg fana ini.. ape yg ambe nk fokuskn di sini perkara yg ambe duk buat tiap kali ambe naik moto atau naik kenderaan. tak lain tak bukan ambe membaca doa.. berdoa memohon semoga perjalanan ambe selamat pergi  dan selamat pulang.  InsyaAllah jika kita ikhlas berdoa perjalanan kite akan selamat.

Sehubungan dengan itu rakan2 sekelian,  hiasilah hidup kita dengan agama kita.. ape yg paling penting tegakkan asas agama kita iaitu solat lima waktu sehari semalam sesungguhnya dengan solat dapat mencegah dari perkara mungkar dn sekali gus dapat membawa kite ke arah kejayaan InsyaAllah...

created by  ^amadganu^

Artikel Menarik Lainnya



3 comments:

Herma Julianny said...

nasib baik la takda pa2..=)

Kaki Sembang said...

haha..Allah masih sayangkan amad ganu..

www.QueAchmad.com said...

Alhamdulillah, mujur xde gapo2 kat mamad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.