Mengaku Nabi Akhir Zaman...kahkahkah

Akibat tindakannya membuat pengakuan bahawa dirinya adalah Allah dan nabi akhir zaman, seorang bekas kapten kapal dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Syariah semalam, atas tuduhan mempersendakan agama Islam di sekitar negeri Melaka.

Tertuduh, Roslan Abdul Rahman, 44, yang berjubah putih dan berkopiah hanya kelihatan tenang ketika pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah di depan Hakim Syarie Mohd Asri Tahir.Bekas Kapten Kapal dari Pahang itu kemudian mengangguk faham akan pertuduhan yang terpaksa dibacakan dua kali berikutan tertuduh mencelah ketika ditanya mengenai pengakuannya.

Roslan membuat pengakuan tidak bersalah dan memohon dibicarakan.Mengikut pertuduhan, tertuduh didakwa mengejek-ejek agama Islam dengan perkataan ‘Aku ini nabi akhir zaman dan aku mengaku aku Allah’ di sebuah rumah di Taman Rembia Perkasa, Alor Gajah, dekat sini, jam 3.15 petang, 18 Julai lalu.- MYMETRO

P/s: haha..nak ngaku jadi nabi pun bia laa kemaih sikit nie ambe tgk dah mcm tayar lori dah..akibat belajo ilmu tinggi sangat lagu nie laa jadinya..blajo atas pokok kelapa..jumpa mmg ambe kepok pale laaa...

Published with Blogger-droid v2.0.6

Artikel Menarik Lainnya



3 comments:

DekNie said...

astaghfirullah....

semoga kita dilindungi daripada tipu muslihat syaitan...

amin..

Kaki Sembang said...

Rambut afro dah ngaku jadi nabi..hehe

atok2u said...

bersama samalah kita berdoakan supaya dia menemui kebenaran ... jaganlah mencaci beliau kerana ini semua kerja allah, sudah begitu kehendak takdirNYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.