Polis tutup kes KGT: Tindakan undang2 terhadap utusan kekal

KO
TA BHARU: Tindakan undang-undang akan tetap dikenakan kepada pihak tertentu sebagaimana yang telah didedahkan sebelum ini berhubung dakwaan skandal Kelantan Golden Trade (KGT) walaupun isu itu telah berakhir.

Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan negeri, Datuk Husam Musa, berkata walaupun Polis Kelantan telah menutup kes terbabit, namun tindakan undang-undang terhadap pihak tertentu sama ada melalui KGT atau dirinya sendiri tetap akan diteruskan.

Pada masa yang sama beliau mengucapkan terima kasih kepada akhbar Sinar Harian, kerana meletakkan di muka hadapan akhbar berkenaan hari ini.

Bagaimanapun, Husam meminta akhbar yang menyiarkan KGT mempunyai skandal di muka hadapan sebelum ini hendaklah berlaku adil dengan meletakkan isu itu juga di muka hadapan akhbar mereka.

Beliau berkata demikian kepada media selepas mesyuarat exco, di sini tengahari tadi.

“Akhbar berkenaan kena berlaku adillah, letaklah juga berita polis tutup kes skandal KGT ni di muka hadapan, macam dulu juga.

“Saya juga meminta bloger, ngo serta mereka yang tidak berpuas hati terhadap KGT sebelum ini perlu membuat penilitian terlebih dahulu sebelum membuat kenyataan dengan lebih professional.

“Jangan sekali-kali ada unsur berniat jahat, dendam kesumat terhadap kerajaan negeri,”ujarnya.

Beliau juga turut mengkritik kenyataan sebuah bloger dan NGO yang membuat kenyataan berhubung KGT sebelum ini yang mendahului polis.

Sambungnya, mereka meminta polis membuat kenyataan yang cepat berhubung perkara itu, tetapi hari ini, apa yang mereka kehendaki telah ditunaikan dengan suatu pengumuman skandal KGT: polis tutup kes.

“Saya nak tengok reaksi mereka selepas ini secara gentelman. Jadi munasabah jugalah sebelum ini saya tidak menjawab persoalan remeh yang tidak tentu fasal ditimbulkan pihak mereka.

“Ini semua memang jelas tidak ada kes penyelewengan, sesiapa yang menyeleweng kalau hati langsung tidak ada niat untuk menyeleweng,”ujarnya.

Sambungnya, penyelewengan berlaku hasil niat seseorang, jadi sekiranya syarikat ditubuhkan untuk menjaga kepentingan kerajaan atau syarikat, sudah tentu penyelewengan tidak akan berlaku.

Husam berharap NGO yang diketuai Wan Mohd Kairul Mohammad, lebih gentelman berhubung isu tersebut.

“Polis dah siasat tak ada bukti penyelewengan, tetapi bila dia (Wan Khairul) kata ada penyelewengan, bukti yang ada padanya adalah kosong,”ujarnya.

Sepatutnya, bulan Ramadan bulan keinsafan, bulan yang diusahakan oleh umat Islam dari terpalit dari dosa.

Untuk itu, katanya kenyataan yang tidak berasas harus insaf dan kembali ke pangkal jalan bersama roh Ramadan.

LAPORAN BERKAITAN

KGT tiada penyelewengan: Terima kasih polis - Nik Aziz

http://www.dinarkel.net"


Artikel Menarik Lainnya



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.