Malaysia Dibanjiri Nepal Dan Bangla, Myammar..Apa Nak Jadi Nie Najib Oii

Berlagak Macam Le Negara Sendiri..

KUALA LUMPUR: Ketika warga tempatan berpusu-pusu meninggalkan ibu kota bagi meraikan Aidilfitri di kampung, berlainan pula dengan warga asing yang dilihat semakin ramai membanjiri bandar raya.

Bagaimanapun, kebanjiran warga asing terbabit turut menimbulkan masalah kerana ramai di kalangan mereka degil dan pengotor.
...

Sebagai contoh, ada warga asing, terutama dari Myanmar, menjual sirih di sepanjang kaki lima bangunan di Lebuh Pudu dan Pasar Seni, menyebabkan kawasan berkenaan dicemari air ludahan sirih yang menjijikkan.

Bukan saja kotor, keadaan sesak yang ‘menghimpunkan’ warga Myanmar terbabit merimaskan, selain mengancam keselamatan rakyat tempatan.
 
Tinjauan Metro Ahad mendapati, kebanyakan warga asing terbabit melepak secara berkumpulan dengan menghabiskan masa di tempat terbuka, menyebabkan wartawan terasa seperti berada di negara asing kerana hampir setiap sudut pusat beli-belah dipenuhi warga Myanmar, malah kebanyakan bas yang menurunkan penumpang turut dipenuhi ‘orang’ mereka.

Warga tempatan, Kamarul Mohd Hussin, 38 berkata, senario itu adalah biasa, apatah lagi menjelang cuti umum atau hari minggu.

“Tidak kira sama ada raya atau tidak, di sinilah tempat mereka. Tanpa rasa malu, mereka tidur dan berlagak seperti berada di negara sendiri, malah kita rakyat tempatan pula takut dengan mereka.

“Keadaan di sini benar-benar mengecewakan. Bukan itu saja, ada kala mereka bergaduh dan membuat kacau hingga menimbulkan rasa tidak senang hati.

“Lihatlah, mana ada rakyat tempatan di sini. Semuanya rakyat Myanmar, malah saya pelik bagaimana mereka mendapat lesen perniagaan,” katanya.

Sumber: Harian Metro

P/S : Myammar kite duk bagi berniaga kt negara kite, umat Islam sana disembelihnya..aku  mmg boikot laa puak2 Myammar nie..

Artikel Menarik Lainnya



4 comments:

babycomel said...

jadi, apa yg kita patut buat eh? tengok sahaja ke??
takut kan tengok ramai2 'pelancong' ni

Anonymous said...

jadi apa pm janji dicapati nak buat.buat bodoh je ke...

Anonymous said...

Kau ni menggalakkan fitnah dengan Kau punya tulisan

Anonymous said...

dah org kita malas malas.. sembang je kuat kah kah kah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.