Mengamuk Kerana Ayah Tidak Bagi Duit Ugut Hendak Cederakan Ibu Dan Adik Beradik

Assalamualaikum..apa nak jadi dengan dunia ni, kerana Ayah x bagi duit sanggup nak mencederakan Ibu dan adik beradik. Semua orang akan marah bila perangai haramjadah macam nie, tapi kita pernah tak fikir kenapa perkara ini terjadi. Bagi akulah mangkuk nie memang patut dipersalahkan tapi Ibu bapa pun janganlah berlepas tangan jer.

“Setiap anak dilahirkan dalam keadaan fitrah (suci) dan ibu bapa yang mencorakkan kehidupan mereka sama ada menjadikannya Yahudi, Majusi atau Nasrani. bagi akulah peranan Ibu bapa pun begitu penting dalam mendidik anak-anak. 

Jika hendak berkeluarga pun penuh kan ilmu di dada terutama ilmu agama, jangan sampai Ayah yang patutnya menjadi pemimpin menjadi golongan yang dayus seperti entri aku sebelum nie kisah adalah Nabi Nuh dan Nabi Luth dayus ( Sila Klik ). 

Pemimpin masyarakat pun jangan lah berlepas tangan dalam hal ini, kerana Perangai Pemimpin akan menjadi ikutan rakyat. Kalau pemimpin x betul macam mana rakyat nak sejahtera..betul x?....

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:
"Setiap kamu adalah pemimpin dan setiap kamu akan ditanya mengenai kepimpinannya. Imam (Ketua Negara) adalah pemimpin dan akan ditanya mengenai kepimpinannya, Suami (bapa) adalah pemimpin dan akan ditanya mengenai kepimpinannya, Wanita pemimpin di rumah suaminya dan akan ditanya mengenai kepimpinannya, Orang Gaji adalah pemimpin kepada harta benda yang diamanahkan kepadanya dan dia akan ditanya mengenai kepimpinannya. Tiap-tiap kamu adalah pemimpin dan kamu akan ditanya mengenai kepimpinan kamu".
(Hadis Riwayat al-Bukhari, Muslim,
Abu Daud, al-Tirmizi dan Ahmad)

Jom layan berita tentang budak yang mengamuk kerana Bapa tidak bagi duit, semoga Allah mengampuni dosa beliau dan aku sekali....Ameeen.
jem nguh laa trg lagiii...

KUALA TERENGGANU - Bengang kehendaknya untuk mendapatkan sejumlah wang tidak diendahkan oleh si bapa, seorang buruh tergamak mengugut bukan sahaja akan mencederakan bapanya, malah akan mencederakan semua ahli keluarga termasuk ibu dan adik-beradik.

Bagaimanapun, perbuatan buruh, Zapri Razali, 23, menerima pembalasan setelah dikenakan hukuman penjara enam bulan oleh Mahkamah Majistret di sini, hari ini.

Majistret Abdul Hayyi Salim menjatuhkan hukuman itu selepas Zapri mengaku dengan sengaja telah melakukan ugutan jenayah dengan mengancam hendak mendatangkan cedera kepada bapanya, Razali Muda, 59, pada 10 Ogos lalu kira-kira jam 11 malam.

Zapri mengaku melakukan kesalahan di bawah Seksyen 503 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 506 Kanun yang sama itu di kediaman mereka di Kampung Gong Pak Maseh, di sini.


Sumber: Sinar Harian.

Artikel Menarik Lainnya



6 comments:

Anonymous said...

Kau jangan nak salahkan pemimpin la ni sebab masalah ni. Pemimpin kau pun lagi teruk perangai macam kau. Teladan apa kalau gay main lobang bontot. Kau ingat aku tak tahu puak puak kau ni jenis bisexual jantan main betina main. Satu lagi aku nak pesan dekat gay muda macam kau ni, kau jagalah sikit kote kau tu jangan duk asyik seronok sangat nak jolok lobang, seronok bagi orang hisap nanti kau takakan ada baka. Aku kesian kau kau je, jangan ikut sangat perangan aljubs. Lagi satu muka kau dahla jambu, muka hisap pelir. Aku tengok kau aku stim nak rasa jolok kau.

Kaki Sembang said...

kesian jgk kt mangkuk nie..hari2 asyik komen aku punye entri..aku postlaa satu...time kaseh bgi aku pahala free, aku tuntut di akhirat kelak..hehe..pencacai2..haha

Anonymous said...

gua konfius, jd knfius gua. biasanya klu muke jambu mcm ni mmg 100% gay. zaman lani muka jmbu payah nk cri yg straight. majoriti gay. antara dua: kalau tak gay pun, mesti buaya darat. klu muka mcmni, ada le gaya perogol. maksd gua mesti ramai betina yg dah kena ngn mamat ni, tak kena raba, kena jilat. tk pun, kena jd hamba seks. jolok la tu mksd gua. takkan xpaham paham. gua hrp le, mamat ni tak le

Kaki Sembang said...

cai2..haha..malam nie lu hantar gua post..

Anonymous said...

macam aku kenal je mamat blog ni. klau xslp mamat ni budak pntai timo. duk di greenwood. gay ke? mcm xcya aku. klu playboy, aku cya. muka mcm ni pompuan suka la, pastu tergadai body sb bodoh

Kaki Sembang said...

ramainya cai dtg blog aku..time kaseh...hehe..kalau lu nak gua post lu punya komen..mlm nie jek gua post..gua layan puak2 cai nie nanti ngn gua2 jadi cai..haha gua tido dulu laa..esk nk studi lak..Selamt malam..sori laa gua x tahu lu islam ka kapir jadi gua kasi selamat malam..wakakakaka..suka hati gua dapat pahala free..nanti Akhirat gua tuntut..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.