Gadis Sabah Dirogol Dengan Kejam Oleh Pendatang Asing Di Sabah

Mangsa adalah gadis berumur 15 tahun. Dipercayai telah dirogol oleh lima orang pekerja kedai perabot yang berasal dari Pakistan. Mangsa ditemui pada 1p.m pada hari kelmarin 26.11.2012...Laporan polis telah dilakukan pada hari yang sama. Suspek kemudiannya telah berjaya ditangkap hari ini ketika suspek cuba mengembalikan MyKad mangsa.

Kejadian bermula pada pagi kelmarin. Mangsa dikatakan menemani...

kakak dan sepupunya mencari kerja di Pekan G. Di pekan yang sama mangsa dan kakak dan sepupunya pergi ke sebuah kedai perabot. Mangsa yang ingin membeli sebuah almari telah dibawa ke tingkat atas oleh pekerja kedai perabot terbabit kerana dikatakan ada almari yang lebih cantik lagi di tingkat atas kedai. Kakak dan sepupu mangsa meninggalkan mangsa seorang diri dikedai tersebut (mungkin untuk mencari kedai-kedai lain yang menawarkan kerja kosong). 
Beberapa jam kemudian mereka menyedari mangsa hilang dan membuat laporan polis. Mangsa semasa kemudiannya ditemui dengan keadaan yang amat menyayat hati; dengan mata yang hampir terkeluar, rambut kusut, mulut ternganga dengan kesan merah, jari-jemari terpisah dan kejang manakala sebelah kakinya bengkok.

Melalui bedah siasat, doktor mengesahkan mangsa telah dirogol berkali-kali lebih daripada seorang lelaki. Menurut saksi, mangsa telah dihumban melalui sebuah lori yang disyaki milik kedai perabot tempat terakhir mangsa lawati.

Sumber daripada individu yang boleh dipercayai.

p/s: Sungguh menyayat hati peristiwa ini, walaupun kes ini masih dalam siasatan tetapi isu warganegara Asing di borneo adalah isu yang tidak dapat diselesaikan sehingga ke hari ini. Kemasukan warga asing yang ramai akan menyebabkan berlakunya gejala moral yang dashyat seperti rompakan, rogol dan penindasan kepada rakyat Malaysia sendiri.

Kita tengok di Lembah Kelang sekarang Isu warganeara asing, mereka sudah berani membuka perniagaan di tengah Bandaraya Kuala Lumpur terutama di Chow Kit, seolah-olah tiada pemantauan di Pihak Penguatkuasa. Aku pun ada dengar juga cerita-cerita penguatkuasa banyak disogok di Chowkit, sebabkan inilah kes jenayah tidak dapat dibendung sehingga sekarang. Aku pun tak salahkan pihak penguatkuasa kerajaan bagilah gaji tinggi sikit kepada penguatkuasa..hehe

Berbalik kepada cerita di atas, aku menyeru kerajaan Malaysia untuk menhadkan kemasukan orang asing ke negara ini, jangan kerana politik dan kerakusan kuasa kamu sanggup membenarkan kemasukan mereka, kamu jangan menjadi petualang dan penjenayah. Jangan sampai anak cucu kami merempat di  bumi sendiri pada masa akan datang, masa itu kami akan kencing dikubur-kubur kamu..
Saya berasa amat sedih, terkilan dan sakit hati dengan kejadian ini. Saya menyeru kepada kerajaan Sabah dan Malaysia umumnya untuk menhadkan kemasukan orang asing khususnya dari negara Pakistan ke negeri ini. 

Kepada para gadis dan wanita diluar sana berhati-hatilah selalu tidak kira siang atau malam hari. Kepada wanita  Islam jagalah aurat kamu, InsyaAllah Allah akan menjaga kamu.
Dan yang terakhirnya, kepada pihak pemerintah yang mengaku Islam silakan laksanakan Hukum Islam yang sudah lama di gezekkan di dalam Al - Quran. Jangan berdolak-dalik lagi, hukum ciptaan kamu tiada roh dan akan gagal. Hukum Allah itu yang terbaik, Allah yang menciptakan kita dan pelaksanaan hukum Allah bermakna negara kita akan dijaga oleh Allah..Sekian,

kredit pos gambar dan info : John Charles Mitah/ Suara Sabah.
 

Artikel Menarik Lainnya



14 comments:

Ayumieka said...

kesiannya...:(

Ikmal said...

Assalam, bahaya dah sekarang nie...

Bombo said...

kera2 tua kerajaan yg nak pencen saluran otak dahnak bersumbat tak ada idea bernas utk mencari makanisme terbaik menjaga rakyat serupa dia yg dah nak mampus utk selesa d negeri sendiri,yg panggil pendatang yg kehausan kesenangan tu buat apa,kalau nak panggil carilah yg bersih yg benar2 akidah yg baik,kita patut berlayar dgn brunei cara dan implikasi pemilihan.....dlm kacang sekilo luu cari yg betui2 burok tolakkan dr memasuki negara,kalau dimasak luu ada otak merasa...fikir2la...

Tracey said...

Pakistan, Orang om sini memang betimbun-timbun. Walaupun ada sesetengah pendatang ini memang betul-betul jenis yang baik dan rajin bekerja. Tapi saya rasa lah kan, kalau yang jenis ada kes, kerajaan tolak saja lah. Timbun semuanya di Sabah, sampai yang bukan warganegara Malaysia pun ada IC MyKad. LoL.

iaryylr said...

diorang tak kisah buat jenayah kat sini sebab kat sini tak ada hudud. hari tu kat puchong pun ada mangsa dirogol beramai oleh orang asing apa cerita?,

"Malaysia Negara Selamat" ada ke?

Bombo said...

MALAYSIALA NEGARA PALING SELAMAT .....HANYA UTK ORG2 KERA2TUA UMNO

LADY EMMA said...

Kesian dia..

Anonymous said...

Wahai Rakyat Malaysia Semua !!! Sebab itu le KITA kena SOKONG pelaksanaan HUKUM HUDUD yang ALLAH suruh !!! laksanakan HUKUMAN di khalayak ramai untuk tauladan tidak kira PANGKAT atau keturunannya..SELAMAT MALAYSIA

AQu Mad said...

sadis.. hantar je orang pakistan tu semua balik ke tempat asal diorang.. buat kacau jer kat sini..huh!!

Ain Norainsyah said...

kesiannya... Tzkziah buat keluarga mangsa.

humm...dah la menumpang, buat hal pulak kat sini.:(

Anonymous said...

sblm hantar pakistan,kita tukar dulu tua2 nak mampus dlm malaysia ni...kita hantar sekali ke pakistan.

kpd sesiapa yg berkenaan,yg kaki santau/sihir org..apa kata korang setelkan tua2 nak mampus ni..

Amanda Suria said...

masyaallah..x dpt bayangkan mcm mana penderitaan mangsa...

Aslvie Adam said...

Masyaallah!!:(

Anonymous said...

Kapada semua warga asing (3,000,000 +++ yang dapat di kesan):

Kalau kamu masuk rumah orang, pastikan beradap.
Jangan lah , sudah masuk rumah orang sebagai tetamu, berlagak sombong,angkuh,ganas,menipu,membohong,mencuri, merompak,gatal,tidak mengaku agama,berjudi,nak cepat kaya,pakai ilmu hitam,tukar nama ikut sesuai keadaan,terlalu baik dengan warga niaga,seludup rokok keretekbuang sampah dalam longkang parit sungai 100 tan sehari,jual barangan mahal,seludup barangan subsidi, tak kerja waktu kerja jalan sini sana dlll
(pilihan satu atau dua atau semua)
Lupa kah negeri ini -- Malaysia !
dan bukan Indon Filipine Thai,Bangla,Myanmar,Nepal,Vietnam,Combodia,Nigeria,Irak,Pakistan ,Cina,Iran,somalia, dll
arjuna waspada
changkat lobak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Loading...

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.