Kisah Benar Lagi Nyata Di Timur Tengah | Rasulullah SAW Istihar Perang Di Gaza

Kisah Benar Lagi Nyata Di Timur Tengah | Rasulullah SAW Istihar Perang Di GazaAllahuakhbar! | Keajaiban di Peperangan Gaza

Ini kisah benar yang diceritakan oleh al-fadhil Ustaz Abdullah Zaik Abdul Rahma, Pengerusi Ekskutif Aman Palestin dan juga merangkap Presiden Ikatan Muslimin Malaysia yang telah pergi ke Gaza pada 20-31 Januari yang lalu.


Kisah Benar Lagi Nyata Di Timur Tengah

Berikut adalah beberapa kisah benar dan pengalaman beliau di Gaza :

  Peristiwa 1

Seorang Ketua Mujahid Gaza berkata pada Ustaz Zaik bahawa, ketika satu pertempuran, komander mujahidin menyuruh pejuang tidak menembak kereta kebal Yahudi yang memasuki kawasan mereka. Dengan berbekalkan baki 6 RPG, tiba-tiba senjata ini menembak ke arah kereta kebal tersebut dan memusnahkan ia. Komander itu menjerit agar tidak menembak dan para pejuang berkata mereka tidak melakukannya. Mereka berkata tiba-tiba senjata mereka berfungsi dan menembak sasaran. Setelah habis adegan aneh itu, para pejuang mendapati baki 6 RPG itu masih tidak digunakan! Dan siapakah yang menembak tentera laknatullah itu??? Allahu Akhbar!

Peristiwa 2

Temuramah bersama tentera Yahudi laknatullah oleh TV Israel yang cedera mengatakan bahawa mereka melihat pejuang Gaza kesemuanya berpakaian putih sedangakan uniform pejuang Hamas bewarna hijau! Siapakah yang berbaju putih itu???

Peristiwa 3

Tentera Yahudi yang buta setelah serangan berkata mereka tiba-tiba dibaling pasir ke mata mereka dan tidak tahu siapakah yang melakukannya.

Peristiwa 4

Peluru berpandu yang pertama di lancarkan oleh Israel ke Gaza mengenai sasarannya iaitu anggota tentera mereka sendiri! Ia berpatah balik! Allahu Akhbar!

Peristiwa 5

Pada permulaan perang, roket-roket Hamas yang hendak dilancarkan, tiba-tiba salah satu roket itu meluncur laju ke udara tanpa ada sesiapa yang mengaktifkan ia. Dan roket itu mengenai sasaran di Israel !

Peristiwa 6

Yang paling menakjubkan, seorang ulama Syria telah bermimpi bertemu dengan Rasulullah SAW dan kelihatan baginda sedang mengeluarkan pedang dari sarungnya. Ulama itu berkata, "Wahai Rasulullah, ke mana kamu mahu pergi?", lalu baginda menjawab, "Aku mahu berperang di Gaza !!!". MasyaAllah, Rasulullah sendiri mahu berperang di Gaza , di manakah kita?

Itulah serba sedikit dari kisah takjub yang sempat diceritakan oleh al-fadhil Ustaz Abdullah Zaik setelah berada lebih seminggu di Gaza atas misi kemanusiaan. Ia kisah benar yang perlu umat Islam ketahui.

Allahu Akbar!!!


Sumber: Facebook Jkkk Fan Club

P/S: Teruskan berdoa, tiada apa yang mereka harapkan dari kita di Malaysia kecuali Doa..Setiap kejadian mesti ada hikmah..
Yahudi dan sekutunya berusaha untuk menghalau dan membunuh Mujahideen di sana, mereka lupa Allah bersama mereka. 

Mereka menyangka dapat memadamkan cahaya Islam dengan mulut-mulut celaka mereka. Yahudi jangan kamu bermimpi di siang hari..Kamu bangsa yang dilaknat dan musuh Allah..... 

Artikel Menarik Lainnya



4 comments:

GeloraHatiMuda said...

ada masalah jika diakses melaui chroeme.. cek tengok apa masalah blog lu bro.. nanti reader lari.

pasal entry tu kasi mampos semua yahudi israel dgn yahudi malaysia sekali.. wakaka.. mmg banyak keajaiban dalam perang. begitu juga semasa perang afghanistan vs rusia. batu pun boleh letupkan jet pejuang.. alhamdulillah.

GeloraHatiMuda said...

ada masalah jika diakses melaui chroeme.. cek tengok apa masalah blog lu bro.. nanti reader lari.

pasal entry tu kasi mampos semua yahudi israel dgn yahudi malaysia sekali.. wakaka.. mmg banyak keajaiban dalam perang. begitu juga semasa perang afghanistan vs rusia. batu pun boleh letupkan jet pejuang.. alhamdulillah.

Anonymous said...

yahudi kat malaysia pun kena kasi mampos gak. Sama ja.. Yahudi tetap yahudi

Anonymous said...

Kat Afghanistan depa kalah, lagi kena Taupan Sandy,la ni depa radang serang Gaza pulak. Saja nak nak tunjuk kuat.Bacalah surah Alfad ayat 16,17 dan 18, dan surah Yunus ayat 85.86 dan 87 doa supaya saudara kita di Gaza selamat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.