PANASS !!! IBU DAKWA ANAK DI ROGOL AWIE ??

BESUT - Rahsia seorang pelajar perempuan tingkatan tiga sebuah sekolah menengah di sini yang sering keluar melalui tingkap bilik tidurnya untuk bertemu teman lelaki pada awal pagi pecah tembelang apabila perbuatan itu disedari ibunya.

Rahsia itu terbongkar pada jam 2.30 pagi, Sabtu lalu oleh ibu remaja itu apabila dia terjaga daripada tidur kemudian selepas memeriksa bilik tidur anaknya namun mendapati anaknya tidak ada di dalam bilik manakala pintu tingkap terbuka.

Lebih malang, gara-gara tindakan mencuri keluar pada awal pagi menyebabkan pelajar itu mendakwa dirogol teman lelakinya yang dikenali dengan panggilan Awie yang tinggal bersebelahan rumahnya di sebuah kampung dekat Kuala Besut.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Noorzainy Mohd Noor mengesahkan menerima laporan tersebut dan memberitahu, sebaik menyedari anaknya tidak ada di dalam bilik, ibu mangsa pergi ke rumah jirannya itu dan mendapati mangsa berada di ruang tamu rumah bersama Awie. Menurutnya, ibu mangsa terus membawa anaknya pulang.

“Ibu mangsa turut mengesyaki Awie melakukan hubungan seks dengan anaknya kerana anaknya mengaku beberapa kali pergi ke rumah suspek ketika ibu dan ahli keluarganya sedang tidur,” katanya

Noorzainy berkata, polis sudah mengenal pasti suspek berumur 35 tahun yang sudah berkahwin itu dan usaha memburunya sedang giat dilakukan.

Kes ini disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol...

SINAR

SINAR CARI POPULARITI ATAS NAMA ORANG??
Read More

BIAR BETUL? TIADA SIMPANAN?

 
TABUNG BULUH

DUIT SYILING

MENARA TABUNG HAJI (dekat ngan opis ambe hehe)

GAS PECAH

TABUNG MASE KECIK2 DLU
 
ISLAM sebagai agama syumul, mengatur umatnya tidak terhad kepada aspek sosial, politik dan ibadat, malah ekonomi. Semua norma dan nilai ekonomi diatur dalam sumber hukum Islam sama ada secara langsung atau tidak langsung berbeza dengan hukum ekonomi buatan manusia.

Hal ini meletakkan ekonomi Islam jauh lebih unggul berbanding ekonomi kapitalis dan komunis. Contoh jelas ialah konsep menabung dalam Islam sebagai usaha untuk menuju sebuah negara damai dan sejahtera.
Islam adalah agama sederhana, yang umatnya sentiasa diarahkan untuk hidup jimat dan tidak berbelanja secara berlebihan.

Penjimatan ini perlu dilakukan dengan mengurangkan kecenderungan untuk menggunakan barang keperluan. Jumlah baki pendapatan yang tinggal dari penggunaan itu, pada gilirannya, akan memungkinkan seseorang Muslim untuk cenderung menabung lebih banyak.

Larangan berbelanja secara berlebihan dan tuntunan agama untuk menggunakan barang berdasarkan konsep halal dan haram, mendorong umat Islam supaya menabung.

Ini adalah tanda bahawa seorang Muslim yang baik yang sentiasa mematuhi panduan syariah akan cenderung menabung lebih banyak dibandingkan bukan Islam.



Bagi entri kali nie ambe nok cerita sedikit tentang kepentingan menabung. Di mana menabung atau menyimpan duit sangat perlu dalam kehidupan kita. Bukannya ambe nok suruh rakan2 sekelian mengejar keduniaan semata-mata nok kumpulkan duit untuk kebahagiaan di dunia sahaja tapi semestinya kebahagian di akhirat jua. Dalam kehidupan nie kite lalui pelbagai halangan dan cabaran. Sebagai contohnye kisah ambe dalam minggu nie… Sakit kepala memikirkannya akibat tiada simpanan……..

MOTO AKU: cepat ahh.. cepat ahh... nk duit.. auto gear ngan klac aku rosak nie...
AKU: mung nie nok pitih sokmo... tiap2 hari aku beri mung minum petrol tu pun nok pitih lg.. ngade sungguh mung nie...

BHUBIS (krete aku): bos ksayanganku... bile bos nk ambik ak kt bengkel... pomen da bising bos xambik aku lg kt bengkel nie... cepat ahh... cepat ahh...
AKU: aduh abis la pitih ak bulan nie... kene kekoh di sek mung blaker argghhh.... mu royak ke abg pomen aku gi oversea ambik pitih hutang ak ngan Obama...

***moral of the story please make saving for your future emergency....:)


Begitulah ceritanye…. Kalo sape2 yg dok paham bahasa teganu ambe bleh ajor.. Maksud situasi di atas apabila perkara yg tidak diingini berlaku contohnya kenderaan kite rosak semestinya memerlukan duit utk proses baik pulih… jadi menabunglah wahai rakan2 pembaca sekelian…

Mereka yang tidak menabung akan menghadapi kesulitan ekonomi yang tidak di duga pada masa depan. Oleh itu, al-Quran meminta umatnya untuk tidak berbelanja secara berlebih-lebihan dan tidak terlalu kikir, seperti disebutkan dalam beberapa ayat berikut ini: “Dan janganlah kamu jadikan tanganmu terbelenggu pada lehermu dan janganlah kamu terlalu menghulurkan kerana itu kamu menjadi tercela dan menyesali.” (Surah al-Isra’, ayat 29). Firman Allah lagi bermaksud: “Sesungguhnya pemboros itu adalah saudara syaitan...” (Surah al-Isra’, ayat 27) “dan...makan dan minumlah kamu, dan janganlah berlebih-lebihan...” (Surah al-A’raf, ayat 31) “Dan orang-orang yang apabila membelanjakan (harta), mereka tidak berlebih-lebihan dan tidak (pula) kikir...” (Surah al-Furqan, ayat 67).

Sementara itu, Rasulullah saw dalam hadisnya cukup memberi peringatan kepada umatnya supaya menabung sebagai cara terbaik untuk membanteras kemiskinan.

Ini dapat kita lihat daripada beberapa hadis bermaksud: “...Rasulullah saw pernah membeli kurma dari Bani Nadhir dan menyimpannya untuk perbekalan setahun buat keluarga...” (Hadis riwayat Bukhari); “Simpanlah sebahagian daripada harta kamu untuk kebaikan masa depan kamu, kerana itu jauh lebih baik bagimu.” (Hadis riwayat Bukhari).

Berdasarkan ayat al-Quran dan hadis di atas, jelas bahawa menabung, sangat digalakkan dalam Islam..=)

*Sumber2 dr pak cik Google dan Berita Harian

Created by ^amadganu^
 
 
Read More

Sotong Kurita Berwajah Manusia..

Subhanallah!!
Jika semasa musim Piala Dunia 2010, sotong kurita yang dikenali sebagai Paul mula menjadi popular di serata dunia. Ia menjadi popular gara-gara ramalannya menentukan keputusan perlawanan menepati keputusan yang sebenar. Itu kisah si Paul sotong kurita. Namun bagi penduduk kawasan Muara, Kelurahan Berok Nipah, Padang, Sumatera Barat dihebohkan dengan seekor sotong kurita mirip wajah manusia dan mirip wajah seorang wanita. Sotong ini dibawa oleh seorang nelayan pulang ke rumah bersamaan dengan sotong lain untuk dimasak isterinya.
Sotong ini berukiran sekitar 20cm dan mempunyai dua mata, dua telinga, dan satu hidung dan bibir. Haiwan pelik ini dipamerkan kepada para pengunjung yang mahu melihat sendiri sotong kurita berwajah manusia manusia. Tambahan sotong ini berjaya menarik perhatian seluruh penduduk di perkampungan yang lain.

Kejadian seumpama ini teryata aneh dan pelik. Walaubagaimanapun kita harus percaya tiada yang mustahil berlaku di dunia ini. Memang banyak kejadian pelik yang berlaku di negara jiran kita, Indonesia. Sesungguhnya ini semua adalah bukti kekuasaan Allah SWT.
sumber – harian metro online

Read More

Kasih Sayang Di Luar Tabi'e



Persahabatan kucing dengan anak ayam bukanlah sesuatu yang sering kita temukan. Namun, di Qingdao, Provinsi Shandong, China, fenomena yang tidak mustahil terjadi.

Selama dua minggu, seekor kucing diberitakan hidup  bersama dengan lima anak ayam. Keunikan dalam hubungan dua binatang berbeza jenis ini pun masih bersama dan memilih untuk hidup di sebuah sangkar burung.

"Hubungan ini bermula ketika saya meninggalkan anak-anak ayam itu di sarang burung yang terbuka. Tiba-tiba saja kucing itu masuk dengan sendirinya. Saya sudah berusaha mengusirnya kerana bimbang dia akan memangsa anak-anak ayam itu namun,  kucing itu menyukai mereka," ujar pemilik anak ayam Li Tongfa seperti dikutip Orange, Rabu, (11/7/2012).

"Sejak saat itu Saya membiarkan dia tetap di sangkar bersama dengan anak-anak ayam. Sepertinya dia seronok bermain dengan mereka," tambah Li.

Menurut Li, anak-anak ayam itu pun nampaknya menyambut baik kehadiran kucing itu. Ini terlihat ketika mereka bermain bersama.
Read More

BABI LAHIRKAN ANAK GAJAH


Di Anhui,China- Babi melahirkan anak mirip seperti gajah,sangat aneh,sangat mulus,kepalanya,hidungnya, mulutnya dan tumbuh dua telinga seperti gajah.Nampak seperti anak gajah kecil tetapi pada hakikatnya ia adalah seekor babi.

Petani yang memiliki babi tersebut mengatakan mereka memelihara babi betina dan telah melahirkan hingga tujuh anak babi,dan baru kali ni melahirkan babi yang mirip seperti gajah.Babi tersebut lahir dengan berat 1000 grams(1 kilogram).

Malangnya babi yang mirip seperti anak gajah tersebut hanya dapat bertahan selama sembilan jam kerana tidak mendapat susu yang cukup. Gajah mana leh minum susu babi najis Mughalazzah, tu sebab dia mampus
Read More

POLIS DEDAHKAN CCTV 3 SUSPEK RAKAM & RANCANGAN AMUK DI JPM PUTRAJAYA....

Perkembangan kejadian amuk di JPM Putrajaya. Sila baca di bawah :
PUTRAJAYA: Suspek wanita yang ditembak selepas mengamuk di luar perkarangan Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri bersama seorang lelaki semalam, menitipkan dua anak kecilnya di rumah ibu bapanya di Damansara dekat sini, dua hari lepas.

Bapa suspek seorang penjual nasi lemak berumur 55 tahun, berkata suspek meminta mereka menjaga anak-anaknya berusia dua tahun dan setahun dan mereka menyangka dia mempunyai urusan kerja di

Katanya setahunya suspek, anak kedua dari empat beradik, bekerja sebagai penolong pengurus sebuah syarikat swasta tetapi rupa-rupanya sudah berhenti kerja tanpa pengetahuan mereka.

"Saya tidak menyangka kejadian itu berlaku. Kehidupan anak saya normal sahaja. Mungkin kerana dia suka melayan internet. Sekolah tinggi tetapi jadi macam itu," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Hospital Putrajaya di sini, hari ini.

"Saya kesal dengan apa yang dia buat," katanya sambil menambah beliau mendapat tahu tentang kejadian itu apabila diminta datang ke Ibu Pejabat Polis Daerah Putrajaya setelah mendail nombor telefon bimbit anaknya itu.

Dalam kejadian 2.30 petang semalam, suspek, berusia lewat dua puluhan, berkelulusan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, ditembak di paha kanan dan masih dirawat di Hospital Putrajaya, manakala lelaki bersamanya Khalil Afandi, 47, yang terkena tembakan di tangan dan bahagian ari-ari meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital sama

Polis terpaksa melepaskan tembakan apabila usaha memujuk lelaki dan wanita itu gagal, sebaliknya mereka yang bersenjatakan pedang samurai, cuba menyerang polis dan merosakkan beberapa kenderaan di kawasan itu.

Wanita terbabit ditahan reman mulai hari ini untuk siasatan mengikut Seksyen 307, 427 dan 506 Kanun Keseksaan serta Seksyen 6(1) Akta Bahan Hakisan, Letupan dan Senjata Berbahaya 1958.

Ibu suspek berusia 55 tahun ketika ditemui di perkarangan hospital itu berkata: "Makcik terkejut. Makcik tak tahu nak cakap apa. Makcik sedih sangat".

Beliau berkata suspek tinggal di Klang.

Tinjauan di wad pengasingan Hospital Putrajaya mendapati suspek yang berskaf hitam sedang berbaring di katil dan dikawal dua anggota polis wanita.

Sementara itu suami suspek yang juga pemandu lori mendakwa isterinya terpengaruh dengan laman blog lelaki itu dan beberapa hari sebelum kejadian isterinya berperangai pelik dan dilihat taksub dengan Imam Mahadi. - Bernama

Sekarang difahamkan juga bahawa pihak polis secara mencari seorang blogger  yang merakamkan insiden tersebut.

Melalui CCTV pihak polis telah pun mengenalpasti dua individu dan seorang blogger yang dikatakan merakamkan kejadian itu.



Read More

Uncle Seekers Bakal Ketali Gantung

Malam nie, tengah duk sembang-sembang dengan dengan Housemate teringat plak ambe pasal Uncle Seekers- ambe g terjah blog2  Politik, banyaklah andaian yang dibuat ada yang membela dan mengutuk . Tapi kadangkala penulis blog harus menjaga  etika ketika menulis, bimbang tulisan itu boleh membawa kepada fitnah dan tidak beradab mengelakkan membuat andaian seperti tajuk di atas Uncle Seekers bakal ke tali gantung sekadar untuk menarik perhatian pembaca.

Ambe tengok kadangkala budaya maki dan fitnah menjadi amalan dan disebarkan di media massa, akibatnya lihatlah yang berlaku sekarang- keadaan masyarakat, ambe tengok dah jadi haru biru .

Baca lagi kisah menarik ( Klik di sini )
Read More

Libasan Maut Dari Wanita Yang Bertudung - Sukma Pahang

Pesta Sukan Sukma di Pahang sedang berlangsung sekarang- tapi yang menarik perhatian ambe berkaitan sukan Sepak Takraw Wanita,  Pasukan sepak takraw Pulau Pinang mengenakan pakaian yang menutup aurat dan berjaya ke peringkat akhir.

Mereka berjaya membuktikan dengan menutup aurat pun boleh bersukan, kerana sukan tidak diharamkan dalam Islam malahan dituntut agama. KE GUANE..


Bagi ambe la, pokok pangkal nak tutup aurat atau tidak atas diri masing-masing. Nanti kalau kena bakar dalam Neraka jangan duk salahkan Allah..salahkan diri sendiri..hehe..member ambe tingkat 7 pun nampaknya dah tutup aurat..Alhamdulillah slow2 k..lepas tu Istiqamah..hehe
Read More

Gambar Yang Pelik-Pelik

Petang-petang camnie, sambil pekena goreng pisang panas- jom release tension tengok gambar-gambar pelik....
Ini adalah suku kaum Anan di Afrika, siapa yang lebih panjang tengkuknya dia akan dilantik menjadi ketua, manakala bagi kaum wanita pula merekalah yang paling cantik..teruknya muka dah macam zirafah daa...hehe
Ini adalah suku kaum Pondan yang paling comel..kahkah jumpa memang kena sebat kat aku jea..
Lagi Gambar Menarik ( Klik Di sini )
Read More

Resepsi Irma Hasmie, Redza ( Dipihak Lelaki )

baca lagi KLIK SINI
Read More

Suspek yang mengamuk di JPM adalah seorang blogger



Inikah Suspek  yang mengamuk di JPM petang tadi, rupanya beliau juga seorang blogger- Nama blog beliau Jaya Negara- yang aku heran kenapa utusan melaporkan bahawa tindakan beliau ingin menumbangkan kerajaan, adakah logik dengan menggunakan pedang samurai boleh menumbangkan sesebuah kerajaan

 Aku duk terpikir dengan akal bodoh aku ini, x tahu laa akal korang lebih panjang. maafkan aku bai. Mengikut tulisan yang aku baca dalam blog beliau tidak menampakkan kecenderungan ke arah politk kepartian, cuma sedikit tulisan yang memberontak dan tiada pedoman , adalah tidak adil membuat keputusan tanpa diteliti sebabnya. mungkin beliau ada berselisih faham dengan kakitangan kat situ atau pun sewaktu beliau bertindak diluar kemampuan fikiran akal yang sempurna ( gila ). Allahlah yang Maha Mengetahui..Wallahualam..

Sila Tekan Link Ini Untuk Melihat Blog Beliau......Sekian

Read More

Lelaki Menjalani Pembedahan Tukar Muka Menjadi Anjing



Anjing dan Babi adalah najis Mughalazzah yang diharamkan umat Islam menyentuh..Apa pandangan korang melihat Transformasi Mamat Sewel di atas menukar muka menjadi anjing secara kekal..aku tengok dunia sekarang nie dah kembali kepada zaman yang tidak bertamadun..apa korang  boleh pikir dari muka yang hensem menukar muka kepada Anjing dengan menjalankan pembedahan kosmetik secara kekal..itu satu hal, lagi satu aku x puas hati kenapa laa ada doktor yang sanggup buat pembedahan..nak kate bodo jadi doktor..nie bukan bodo tapi buta kayu..nie lah manusia asik mengejar glamour dan kekayaan sanggup membelakangi sifat tabie manusia..kalau pegang anjing kena samak, kalau pegang malaun nie macam mana lak hukum? nanti aku tanya Ustaz Azhar..
Read More

Lelaki Amuk Di Kenal Pasti Dan Mengaku Sebagai Imam Mahadi

PUTRAJAYA - Menggelar dirinya 'Imam Mahadi', seorang lelaki bersama seorang wanita bersenjatakan pedang samurai mengamuk di pekarangan kompleks Jabatan Perdana Menteri (JPM) sebelum menyerang polis bantuan untuk memasuki kawasan berkenaan.

Ketua Polis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner Abdul Razak Abdul Majid berkata, dalam kejadian jam 2.30 petang tadi, kedua-dua suspek menuju ke pos pengawal keselamatan sebelum dihalang oleh polis bantuan.

Bagaimanapun suspek lelaki meletakkan pedang samurai di leher polis tersebut.

Menurutnya, polis bantuan yang bertugas terpaksa membenarkan kedua-dua suspek dan ketida berada di Kompleks B, suspek telah melibas pedang dan merosakkan dua cermin kereta jenis Hyundai Accent dan Perodua Kancil milik kakitangan JPM.

"Setelah menerima maklumat dari Pusat Kawalan,anggota Cawangan Pencegahan Jenayah (CPJ) sampai di tempat kejadian dan memperkenalkan diri sebagai polis, namun turut diserang oleh kedua-dua suspek guna pedang samurai.

"Anggota Cawangan Kereta Peronda (MPV) sampai untuk bagi bantuan turut diserang dari jarak dekat sebelum salah seorang anggota melepaskan tiga das tembakan mengenai kedua-dua suspek," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah Putrajaya di sini lewat petang ini.

Abdul Razak berkata, suspek lelaki yang juga penganggur berasal dari Petaling Jaya berumur 47 tahun cedera terkena dua das tembakan di bahagian bawah perut (ari-ari) dan tangan kanan manakala suspek wanita juga seorang penganggur, berumur 28 tahun, cedera terkena tembakan di paha kanan.

"Suspek lelaki meninggal di hospital manakala suspek wanita menerima rawatan di Hospital Putrajaya dan dilaporkan stabil.

"Hasil siasatan awal mendapati suspek lelaki berkenaan mengaku dirinya 'Imam Mahadi'," katanya.
Menurut Abdul Razak, berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada suami suspek, isterinya yang juga bekas penuntut Universiti Islam Antarabangsa Malaysia baru seminggu mengenali suspek lelaki berkenaan.
sinar harian
Read More

Lelaki Dan Pasangan Mengamuk Menggunakan Pedang Samurai Di Perkarangan JPM


Sumber gambar: Ben Ashaari.com

[DIKEMAS KINI JAM 5.45 PETANG] PUTRAJAYA - Seorang lelaki dan wanita, dipercayai pasangan suami isteri, cedera ditembak selepas membuat kecoh di Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri di sini, petang tadi.

Dalam kejadian kira-kira 2.30 petang itu, pasangan terbabit cuba menceroboh bangunan dengan membawa pedang samurai.

Sementara itu, Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh ketika dihubungi sebentar tadi mengesahkan seorang daripada suspek yang ditembak ketika membuat kecoh di Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri petang tadi meninggal dunia.
Satu kenyataan akhbar berhubung maklumat lanjut kes akan dimaklumkan sebentar lagi oleh Pusat Media Kuala Lumpur.
Difahamkan, pengawal keselamatan cuba menghalang mereka,namun kedua-duanya bertindak ganas dan memecahkan sebuah Perodua Kancil dan dua Proton Waja di tempat letak kereta tidak jauh dari bangunan terbabit.

Cubaan polis untuk memujuk pasangan terbabit daripada bertindak lebih ganas tidak diendahkan, sehingga memaksa pihak berkuasa melepaskan tembakan dan mengenai mereka.

Suspek lelaki cedera dibahagian tangan kanan manakala pasangannya dibahagian peha kiri.

Kedua-dua mereka dihantar ke Hospital Putrajaya untuk rawatan lanjut.
Kira-kira jam 2.30 petang sepasang lelaki dan perempuan telah menyerang kompleks Jabatan Perdana Menteri di Putrajaya Parcel B.

Setakat ini belum ada pengesahan daripada pihak polis.
Pasangan itu menyelusup masuk kompleks JPM tetapi cara mereka melepaskan diri memasuki kompleks itu yang menempatkan pejabat Perdana Menteri masih belum dipastikan.

Menurut maklumat yang diperoleh, kejadian berlaku ketika kakitangan awam sedang pulang selepas keluar makan tengah hari.

Malah maklumat yang diperoleh juga menunjukkan selepas tiga kali amaran, tiga das tembakan dilepaskan oleh pihak polis di mana penjenayah lelaki telah ditembak di lengan dan kaki manakala perempuan terkena tembakan di kaki.

Motif serangan belum diketahui dan kereta polis juga diserang dan sebuah kereta Kancil milik orang awam juga turut dipecahkan cerminnya.
Sinar
Read More

Giler Babi- Wanita Berkahwin Dengan Anjing


Orang selalu mengidamkan mempunyai lelaki yang ideal untuk dijadikan pasangan hidup. Tetapi akhir zaman ini, orang dah pinggirkan agama dalam kehidupan dan membuat perkara yang melampaui fitrah manusia...

Buat Emily Mabou, 29, hal itu tak jadi masalah baginya. Wanita dari Desa Aburi, Togo,mengatakan hanya pada anjingnya itu dia melihat  laki-laki yang selama ini didambakannya.

”Saya sudah berkawan dengan ramai laki-laki tapi mereka semua sama saja, cuma mahu seks dan suka berbohong. Anjing saya lain, dia baik, setia pada saya dan dia selalu memperlakukan saya dengan hormat,” jelas Emily.
Akhirnya dia mengahwini anjing yang dilakukan oleh paderi tempatan dan dihari ramai kenalan serta penduduk setempat.

Tapi majlis ini tak dihadiri kaum keluarga Emily kerana mereka menganggap ini adalah ”langkah gila untuk melawan rasa sepi”.
Ketika ditanya bagaimana dia akan mempunyai anak dengan 'suaminya', Emily menjawab  dia akan mengambil anak angkat.

Sumber:
Informasi.net
Read More

Tumor Raksasa Dari Rahim Seorang Wanita Dikeluarkan Seberat 23 Kg


Buenos Aires, Saiz tumor yang pernah diangkat dari tubuh manusia jarang melebihi 3 kg. Namun doktor di Argentina baru-baru ini berjaya mengangkat tumor raksasa dari rahim seorang wanita, seberat 23 kg atau setara dengan berat budak usia 4 tahun.

Wanita 54 tahun asal Lomas de Zamora, pinggiran bandar Buenos Aires itu mengalami pembengkakkan perut dalam 1,5 tahun terakhir. Dari hari ke hari, perut yang makin membesar itu membuatnya sukar melakukan aktiviti sehari-hari.

Setelah diperiksa oleh doktor di hospital, diketahui pembengkakkan itu disebabkan oleh tumor ganas yang tumbuh di rahimnya. Wanita yang tidak disebutkan namanya itu harus menjalani pembedahan untuk mengangkatnya.

Ketika datang ke Gandulfo Hospital untuk menjalani pembedahan, berat badannya telah mencapai 140 kg. Setelah operasi, berat badannya turun mendadak sebab saiz tumor yang boleh diangkat ternyata sangat besar yakni mencapai 23 kg.

Oscar Lopez, doktor bedah yang memimpin pembedahan tersebut mengatakan berat tumor tersebut setanding dengan anak kecil berusia 4 tahun. Diyakini, tumor yang diangkat dari rahim wanita itu merupakan yang terbesar di dunia hingga saat ini.

"Dalam pengertian awam, wanita ini seperti sedang mengandung anak kembar 5. Saya belum pernah mencari yang seperti ini dalam 34 tahun kerjaya saya sebagai doktor bedah," ungkap Lopez, seperti dipetik dari Dailymail.

Saat ini, wanita tersebut sudah dibenarkan pulang ke rumah. Ia hanya menjalani rawat pediatrik selama 5 hari selepas pembedahan yang berjalan kejayaan tersebut..


Sumber: Kosmo
Read More

Kareena Kapor Enggan Peluk Islam Untuk Berkahwin, Manakala Saif Ali Khan Tidak Akan Memaksa Kerana Alasan Menghormati Agama



Assalamualaikum, malam nie ambe nak cerita pasal isu kahwin. Perkahwinan adalah satu tuntutan agama dan merupakan fitrah setiap manusia yang diciptakan oleh yang Maha Esa. Allah mengizinkan perkahwinan akan tetapi Allah meletakkan syarat-syarat supaya perkahwinan itu di redhai Allah. Antaranya perkahwinan itu mestilah di antara berlainan jantina, lelaki dan perempuan dan haram berkahwin sesama jenis kerana ia melanggar fitrah sebagai insan yang normal dan dilaknat oleh agama.

 Begitu juga kisah yang ambe nak cite kat deme semua- Perkahwinan berlainan agama seperti mana yang banyak berlaku di Indonesia dan India, perkara ini adalah dilarang keras oleh agama Islam sendiri. kerana agama yang diredhai Allah ialah Islam dan agama lain ditolak- Dilihat kepada perkahwinan antara Kareena Kapoor yang beragama Hindu dan Saif yang beragama Islam, melihat kepada kenyataan beliau menampakkan kejahilan dan kesesatan yang melampui ajaran Ayah Pin di Besut Terengganu. ambe mengharapkan agar Ulama'-Ulama' mengeluarkan kenyataan menghalang perkara ini berlaku demi menjaga kemurniaan Islam daripada menjadi ikutan orang yang jahil seperti mereka. Aduyai benggong nguh laaaaaaa.. sakit pale duk mikir dunia yg tunggang terbalik dunia akhir zaman la katekan...  masyaAllah....

Aktres Kareena Kapoor yang bakal menamatkan zaman bujangnya dengan pelakon Saif Ali Khan pada 16 Oktober ini memutuskan tidak memeluk Islam.

Kereena juga dilaporkan tidak akan menukar namanya dan mahu kekal dengan nama asalnya tersebut.
Saif Ali sendiri menjelaskan dia tiada masalah untuk menerima Kareena dengan agama asal aktres tersebut dengan alasan menhormati agama lain.

“Saya tidak mahu paksa dia untuk menukar agamanya. kalau boleh saya mahu kerajaan meminda undang-undang terutamanya Akta Perkahwinan Kasta agar sesiapa yang hendak berkahwin tidak perlu menukar agamanya” ujar Saif Ali kepada Mail Today

Sebelum ini kesemua perkahwinan berlainan agama dalam keluarga Pataudi memerlukan pengantin wanita untuk masuk islam bagi upacara akad nikah

Ibu Saif Ali sendiri, Sharmila Tagora yang merupakan keturunan Banggali memeluk islam untuk bernikah dengan ayah saif Ali, Mansur Ali Khan

Sharmila yang juga pelakon itu turut meempunyai nama islam iaitu Ayesha Begum selain mengunakan nama asalnya.

Majlis perkahwinan Saif Ali dan Kareena akan diadakan di istana Pataudi. bagaimanapun pihak mengantin belum memutuskan sama ada untuk melakukan majlis mengikut tradisi hindu atau syariat islam. – Kosmo


Read More

Kerja Jurugambar Yang Extreme- Gambar




Lagi Gambar Menarik ( Klik disini )
Read More

Penahanan Uncle Seekers-Komuniti Online Timbulkan Beberapa Persoalan Misteri

 
Komuniti online, termasuk blogger tempatan, menimbulkan beberapa persoalan misteri mengenai penahanan oleh polis terhadap blogger uncleseekers.blogspot.com.

Semua persoalan berkenaan menyentuh secara langsung soal ketelusan undang-undang di negara ini dalam konteks menangani isu rakyat dan mereka yang berkuasa.

Blog itu dipercayai dikendalikan Syed Abdullah Hussein Al-Attas, anak kepada penulis buku politik popular, Syed Hussein Alattas.

Blogger itu ditahan polis pada 5 Julai 2012 dipercayai ada kaitan dengan entri di blognya yang menyentuh kerabat diraja Johor.

Tinjauan inimajalah.com.my di Internet mendapati, antara persoalan yang dilontarkan ramai komuniti online sama ada menerusi blog, forum atau laman sosial, termasuk Facebook dan Twitter ialah:

1. Apa jadi dengan semua dakwaan yang disenaraikan blogger uncleseeker.blogspot.com?

Ini kerana blogger itu kini ditahan mengikut Akta Rahsia Rasmi (OSA) dan komuniti online beranggapan ia akan menyebabkan ada kemungkinan semua dakwaan terbabit ‘terpadam’ begitu sahaja. kenapa Isu Fitnah tidak diketengahkan?

2. Apakah polis akan membuat siasatan dan tuduhan di mahkamah berhubung semua dakwaan di dalam semua entri berkaitan di uncleseeker.blogspot.com?

Ini kerana, komuniti online beranggapan, jika siasatan dan dakwaan dibuat membabitkan secara langsung semua dakwaan sebagaimana di dalam entri berkaitan di blog itu, sudah tentu lebih banyak ‘fakta’ (jika benar wujud) akan terbongkar.

3. Mengapa tiba-tiba blogger uncleseekers.blogspot.com dikaitkan dengan kesalahan mengambil dadah jenis morfin? Mengapa media perdana lebih berminat menguar-uarkan perkara ini berbanding pelbagai dakwaan blogger itu sebagaimana di dalam blognya?

Ini kerana, sesetengah komuniti online beranggapan, ia mungkin bertujuan memburukkan imej blogger itu.

4. Mengapa pihak yang dituduh tidak tampil membuat penjelasan atau membela diri?

Ini kerana, berbanding kes nota Twitter oleh bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berhubung bidaan plat kenderaan WWW1, baru-baru ini, komuniti online menilai pihak yang kena tuduh oleh blogger uncleseeker.blogspot.com gagal membuat penjelasan atau membela diri.

5. Mengapa seorang wanita lain, dilaporkan sebagai teman wanita bloggger terbabit, turut ditahan polis? Adakah menjadi amalan polis menahan sesiapa sahaja yang ada bersama ketika seseorang yang disyaki, ditahan?

Ini kerana, rata-rata komuniti online tidak jelas apakah tuduhan atau kesalahan yang mahu dikaitkan dengan wanita berkenaan.

Sebahagian persoalan misteri yang dilontar komuniti online itu dapat dibaca di sini dan di forum ini, manakala sebahagian lain boleh ditemui di pelbagai pos dan komen di Facebook serta Twitter.

Tidak semestinya semua dakwaan blogger uncleseekers.blogspot.com adalah benar dan tepat. Namun, rakyat sedang memerhati dengan amat rapat dan penuh minat untuk menilai satu lagi ‘episod berantakan rakyat dan penguasa’!

Rakyat mungkin akan memberikan markah berdasarkan pemerhatian itu pada pilihanraya umum ke-13 (PRU) kelak. – inimajalah.com.my
Read More

Tangisan Air Mata Ella Setelah Sah Bergelar Isteri

Ratu Rock negara Ella, atau nama sebenar Norzila Aminuddin, menamatkan zaman bujangnya hari ini apabila sah bergelar isteri kepada juruterbang Azhar Husaini Ghazali.

Pasangan itu dinikahkan Penolong Pendaftar Telok Gadong Baharudin Abu Bakar di rumah keluarga Ella di Telok Gadong di sini, dalam satu majlis tertutup Sabtu malam.

"Ella rasa syukur segalanya dipermudahkan. Setelah sering ditanya bila akan naik pelamin, Allah makbulkan hari ini," katanya yang ditemui selepas majlis itu.

Penyanyi itu mengesat air mata kegembiraan selepas sah bergelar isteri kepada Azhar yang dikenalinya sejak sembilan tahun lepas.
Sumber: Mstar

Read More

Suami Menitiskan Air Mata Melihat Isteri Berzina Dengan Majikan Beliau

Apa pandangan korang dengan masyarakat hari ini, kalau baca Harian Metro boleh bawak muntahlaa pasal cerita-cerita camnie..bagi aku senang jea laksanakan Hukum Allah di bumi Malaysia..settle jea..x payah buat seminar ke, motivasi ke..ke guane semua...

Seorang suami berasa hancur luluh hatinya setelah mengambil keputusan untuk pulang semula ke rumah di Rawang, kerana bimbangkan keselamatan isteri selepas dihalau sebelum itu.

Kepulangan beliau bertukar menjadi satu episod hitam apabila melihat isterinya itu bersekedudukan dengan lelaki lain.

Lebih menyedihkan, lelaki yang ditangkap berasmara dengan isterinya adalah majikan wanita itu menyebabkan mangsa, 30, gagal mengawal diri sehingga menitis air mata dan tidak mampu berkata apa-apa.

Walaupun majikan isterinya berulang kali meminta maaf dan mendakwa tidak melakukan hubungan asmara dengan wanita itu, namun mangsa yang enggan mempercayainya mendesak dia menceritakan perkara sebenar menyebabkan lelaki itu panik dan melarikan diri.

Bagaimanapun, dia ditahan penduduk yang menyedari kejadian terbabit sebelum lelaki itu mengaku melakukan hubungan asmara dengan pasangannya sebelum mereka dibawa ke Balai Polis Rawang untuk tindakan lanjut.

Sumber berkata, sebelum kejadian, suami berkenaan yang rindukan isteri pulang semula ke rumah jam 7.30 malam bersama adik lelakinya kerana bimbangkan keselamatan isterinya itu namun berasa pelik sebaik melihat sepasang kasut lelaki berada di luar rumah.

Read more: Kosmo Online..
Read More

Di Rogol Abang Kandung- Melahirkan Anak Diusia 12 Tahun



 Tressa Middleton masih duduk di bangku sekolah rendah ketika melahirkan anak pertama. Usianya masih belum genap 12 tahun ketika abangnya melakukan kekerasan seksual yang membuat dia hamil.

Hasil DNA membuktikan bahawa abangnya sebagai ayah biologi anak perempuannya. Akibat perbuatan itu membuat abangnya dipenjara. Sementara ia harus membesarkan putri kecilnya seorang diri.

Dua tahun berjuang membesarkan anaknya, Middleton akhirnya menyerah. Gadis asal Bathgate, West Lothian, ini terpaksa menuruti saran lembaga sosial untuk menyerahkan puterinya kepada orang tua asuh demi masa depan lebih baik.

"Hati saya berkecamuk, ketika mereka membawa putri saya untuk diterima pakai," ujarnya, dipetik The Sun. "Saya tahu, saya terlalu muda menjadi seorang ibu, tapi saya dua tahun membesarkannya sendiri, saya mencintai dia lebih dari segalanya."

Sumber: Informasi.net
Read More

Ella Sah Bergelar Isteri-Gambar





KLANG: Ratu rock negara, Ella atau nama sebenarnya Norzila Aminudin, 46, sah bergelar isteri kepada juruterbang syarikat Firefly, Azhar Ghazali, 30-an dengan sekali lafaz.

Majlis pernikahan mereka diadakan di rumah keluarga Ella di Teluk Gadung, Klang di sini kira-kira pukul 10.30 malam Sabtu.

Pasangan tersebut dinikahkan oleh Jurunikah Masjid Nurul Iman, Klang, Baharuddin Abu Bakar berwalikan abang sulung pengantin perempuan, Mohd Noor Izam Aminudin.

Ella dan Azhar sebelum itu telah ditunangkan sebelum majlis akad nikah bermula.
Majlis pernikahan kedua-dua mempelai dihadiri kira-kira 300 orang jemputan yang terdiri daripada kaum keluarga pengantin kedua-dua belah pihak dan wakil media.

Pengantin perempuan menerima RM50,300 sebagai mas kahwin berserta tujuh dulang hantaran dan dibalas sembilan dulang.

Ella dan Azhar kelihatan sedondon dengan persalinan berwarna krim rekaan Saiful Baharim.
Manakala majlis resepsi mereka akan diadakan pada 1 Disember depan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Sumber: http://mstar.com.my/hiburan/cerita.asp?file=/2012/7/8/mstar_hiburan/20120707223330&sec=mstar_hiburan

Read More

Neelofa Bersama Kekasihnya Tersebar Di FB


Neelofa dan seorang jejaka tersebar di Facebook..Kesahihan tentang gambar ini siapa jejaka ini, hanya Neelofa jea leh jawab..melepaslaa mu semua..


Read More

Jualan Arak Untuk Ramadhan

 Assalamualaikum, Carlsberg di beri potongan sempena bulan Ramadhan. apa lah jahil sangat pasaraya kat Sri Petaling nie. X menjaga langsung sensitiviti umat Islam, kalau aku panggil bodo mu marah..hehe.. Ramadhan itu bulan mulia, arak itu najis aduyai.

PETALING JAYA: Langkah sebuah pasaraya di Sri Petaling membuat promosi arak Carlsberg dengan meletakkannya ‘Ramadhan Sale’ menyemarakkan darah umat Islam menjelang Ramadhan ini.
Iklan itu yang kemudiannya dimasukkan dalam facebook sekejap sahaja sudah menerima puluhan komen dari pengguna laman sosial itu.

Posting gambar iklan ini dibuat melalui facebok milik Lajnah Penerangan Dppsa (Dewan Pemuda PAS Shah Alam) dan beberapa pemilik lagi telah mendapat pelbagai reaksi dari orang ramai.

Ramai yang marah-marah namun ada juga yang agak rasional dengan berkata, mungkin ianya dibuat oleh orang Bukan Islam yang tidak faham.

Oleh itu, mereka yang terjumpa iklan sebegini sepatutnya terus membuat bantahan kepada pihak pengurusan pasaraya ini.

Iklan ini seumpama promosi daging babi panggang yang dibuat oleh akhbar MCA, The Star dalam bulan Ramadhan yang lalu.

The Star telah menerima amaran ekoran penyiaran itu.
Namun pihak Kementerian Dalam Negeri (KDN) terus juga memberi amaran apabila The Star membuat satu lagi kesilapan apabila menyiarkan tulisan dan gambar penyanyi Amerika, Erika Badu yang bertatu nama Allah di dadanya yang telanjang.

Sumber: Harakah Daily.net


Read More

KEJAM!!! PENGGAL KEPALA KUCING

 Ambe nak kongsi ngn kawan-kawan gambar kucing yang dihukum pancung oleh si Gemuk yang bodoh nie..Apalah dosa kucing agaknya sampai sanggup di pancung--bangsatt
Dengan muka bangga campur bodoh, makhluk ini menunjukkan kepala kucing yang dipancung nie..jumpe mmg aku sepak laa natang nie..haha
Sumber: Informasi.net


Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Loading...

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.