Katakan Tidak Kepada Perkauman | Nilai Kemanusiaan Merentasi Bangsa Dan Warna Kulit

Katakan Tidak Kepada Perkauman | Nilai Kemanusiaan Merentasi Bangsa Dan Warna Kulit | Sayu hati melihat gambar di atas , seorang lelaki Cina  menghulur bantuan kepada seorang pemuda Melayu yang mengalami kemalangan dan menunggu ketibaan ambulans.  Dengan berbatalkan pahanya yang menampakkan kepala lutut yang bersinar dan payung bewarna kuning..respect laa sama lu uncle. 


Sifat beginilah yang perlu ada dalam masyarakat sekarang, harus menghormati sesama bangsa. Jangan terlampau Rasists..kenapa kita nak letak sesuatu bangsa itu paling bagus sedang kan Allah menyebut yang paling bagus di kalangan kamu ialah orang yang paling bertaqwa..Kalau kita mengaku Melayu yang paling bagus, adakah melayu saja ke yang Islam, sedangkan kalau kita lihat statistik Islam di China dan India lebih ramai dari Melayu Islam Di Malaysia..ingat x kisah yang ambe pernah post dulu kisah lelaki kulit hitam di zaman Rasulullah ( SAW ) layannn...( Sila Klik )hehe


Read More

Adam Akademi Fantasia Ingin Jadi Ustaz?

Sebelum ini kaki sembang ada melaporkan penghijrahan artis mendekati Agama contohnya Amy Search, Akhil, Abg Jamal, bukanlah maksud kaki sembang hiburan itu lalai dan sesat. tapi manusia lah yang menyebabkan perkara itu menjadi haram contohnya hiburan sampai x solat. kalau solat pun tidak khusyuk dikira lalai juga..hehe

Ambe mendapat info yang Adam AF pula bergiat aktif dalam program-program agama. Alhamdulillah. Kini semakin ramai anak-anak muda yang menunjukkan minat dalam bidang agama. Malah, apa yang ditunjukkan oleh para selebriti patut dipuji kerana tindakan mereka selalu menjadi ikutan para peminat.Ambe ingin berkongsi beberapa gambar Adam AF yang memakai jubah bersama finalis-finalis Imam Muda.

Menurut sumber, mereka sedang melakukan sesi penggambaran merakam program yang bakal disiarkan pada Syawal nanti.  Selain itu, ada sumber yang melaporkan Adam AF bertugas sebagai pengamal perubatan Islam di Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah.

Pusat rawatan Islam tersebut dikendalikan oleh Asyraf Muslim dan pada ketika itu Adam bertindak sebagai pembantu kepada Asyraf. Apa-apa pun, ambe berbangga dengan usaha yang ditunjukkan oleh Adam serta rakan-rakan artis yang lain apabila menunjukkan perubahan yang positif.

Semoga peminat-peminat serta mereka yang menjadikan Adam sebagai ikon akan turut sama mengambil langkah positif yang ditunjukkan olehnya. ~mynewshub
Read More

Tok Guru Nik Aziz Bersalaman Dengan Ambiga

Ambe bukak Fb ambe petang ini, terpandang laa satu post gambar Tok Guru Nik Aziz bersalaman dengan Ambiga, sebenarnya ambe dah lama tengok gambar nie, ambe buat x layan jea sebab tajuk yang diberi agak melampau sikit, dalam lubuk hati ambe x  mungkin kot Tok Guru perangai macam nie.

Lepas tu aku sembang dengan ronyanuar.com dan tanya kepada beliau berkenaan perkara ini, dia kata betul laa gambar tu. Aku masih x percaya, sedang aku belek2 kat fb. terjumpa laa gambar nie..

haha...superimpose..natang beruk sungguh laa sapa yang edit gambar nie..kalau yer pun x suka jangan laa edit2 mcmnie...selagi mu x padam fitnah yang mu buat..tanggung laa dosa sampai hari Kiamat..Ish2

Read More

Abby Abadi Terima Cabaran Ac Mizal Untuk Berdebat..

SEMALAM AC Mizal  mencabar Abby Abadi berdebat rujuk sini [AC Mizal]

Walaupun cabaran AC Mizal itu nampak bersahaja kerana beliau bersahaja untuk menonjolkan kehebatannya, tanpa disangka-sangka Abby Abadi mengeluarkan kenyataan menerima cabaran beliau [Twitter].

Bagaimanapun, masih tidak dapat dipastikan apa maksud sebenar Abby berkata "Terpanggil utk mnerima cabaran @datoacmizal" di laman twitter beliau, namun secara jelas beliau membayangkan telah menerima cabaran AC Mizal.

ReJaM© telah cuba menghubungi Abby Abadi melalui Twitter beliau sebentar tadi, namun masih belum mendapat sebarang jawapan, barangkali beliau sibuk.

Barangkali Sinar Harian sudah boleh bersiap sedia untuk menganjurkan debat antara AC Mizal dan pelakon watak inspektor Aliza, Abby Abadi.

Apa nie ngn pompuan pun ajak debat ker? Abby pun pandai ke nk debat tu? hehe

Source: ReJam..
Read More

CONTEST "MEGA 2012" HAZWAN HAIRY

Assamualaikum.. First time Ambe nak join CONTEST ni.. Harap2 ada rezeki untuk korang lebih nak mengenali Blog Ambe yang baru nak berjinak2 dalam Dunia Cyber ni.. KakiSembang[dot]com masih baru lagi, perjalanan Kakisembang masih jauh lagi... harap2 korang dapat supportlah KakiSembang sokmo ye.... hehehhehe...
KLIK Banner atas untuk join sama

Bila Ambe tengok Contest ni dah makin HOT dalam kalangan Blogger, apa lagi, Ambe rembatlah terus.... Tak tunggu dah, hehehhehehe.... Header KakiSembang[dot]com Simple je...
Header Ambe ni biasa-biase je, simple je... Header SIMPLE hehehhehe... Simple je 'description' dari Ambe... :: Sembang Aku Bukan Sembang Sembarangan, Sembang Aku Sembang Hang Jebat, Sekali Sembang 5 Tumbang..Kahkahkah ::

*korang LIKE banyak-banyak Header Ambe ye, hehehhehehhe...
Read More

Loll- Datuk Zainal Kahwini Juara Gadis Melayu

Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu, duduk-tak duduk, ramai yang pakat call Agendadaily tengah hari Jumaat tanya mengenai benarkan Boss UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman kawin lagi.

Risik punya risik memang sah betul.
Datuk Zainal atau orang Penang panggil Tok Non, 52, sebelum ini kematian isteri Datin Shazarina Shamsuddin yang meninggal pada Disember 2010.

Gadis bertuah yang menjadi pilihan Datuk Non adalah pemenang rancangan realiti Gadis Melayu musim ke-2, Siti Nur Syafiqa Amirol Melvin, 23.

Anak sulung dari lima beradik itu baru sahaja menamatkan pengajiannya dalam jurusan Sarjana Muda Sains Mikrobiologi dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM)

Datuk Non dah selamat diijabkabulkan pagi Jumaat di kediaman keluarga sebelah pengantin wanita di Taman Seri Semarak, Parit Buntar, Perak.

Manakala majlis kenduri sebelah perempuan akan berlangsung esok di Dataran Sungai Kerian, Parit Buntar.
Kedua-dua mereka yang dikenalkan melalui kenalan rapat itu menyulam cinta selama setahun sebelum masing-masing mengambil keputusan untuk mengakhiri hubungan ke jinjang pelamin. (Agendadaily.com)

Datuk Zainal kwen lagi dengan si gadis jelita..hehe teringat lagu pop yeh2 70-an..hehe duk kutuk2 abby rupanya kamu yang kwen..dunia2
Read More

AMUK DI PJM PUTRAJAYA - SEORANG LAGI DITAHAN POLIS!

Sebelum daripada ini ( sila klik )

SHAH ALAM - Seorang lelaki dipercayai individu yang membuat pengakuan terbuka akan sentiasa bersama Khalil Afandi Abd Hamid dalam 'perjuangan' lelaki yang ditembak mati oleh polis ketika mengamuk di Jabatan Perdana Menteri (JPM), Putrajaya, Isnin lalu, ditahan reman bermula kelmarin.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, lelaki 39 tahun itu akan ditahan sehingga Ahad untuk membantu siasatan kes berkenaan.

"Kita juga dapati, Khalil bertindak secara individu dan tidak ada kaitan dengan sebarang kumpulan ajaran sesat," kata Chin Wah ketika dihubungi Sinar Harian.

Akhbar ini semalam melaporkan perihal seorang lelaki yang namanya disebut berulang kali dalam laman blog dan Facebook milik Khalil sebagai orang kanan yang sentiasa bersama lelaki amuk itu dalam perjuangannya.

Malah, lelaki itu sendiri dalam salah satu blog Khalil mengaku secara terbuka dalam kenyataan yang dipaparkan bersama nombor kad pengenalannya bahawa mereka akan sentiasa bersama.

Mengikut catatan yang dipercayai dibuat Khalil dalam blognya, dia dalam perjuangan menawan negara dan dunia.Sinar
Read More

Pramugari Bersuamikan Hantu Raya ?

TINGKAP di bilik utama dipercayai menjadi laluan masuk hantu raya ke dalam rumah Keena.
CUACA pada malam itu agak dingin. Semua penghuni rumah teres dua tingkat di Nilai, Negeri Sembilan itu sudah tidur semasa Keena pulang daripada kerja.

Pada masa itu jarum jam menunjukkan pukul 11 malam. Pramugari itu terus ke bilik air untuk membersihkan tubuh setelah 13 jam mengharung penerbangan dari London ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di Sepang.

Sedang dia asyik menghayati siraman air suam kuku, tiba-tiba pandangan mata Keena terarah kepada sebuah objek yang melekat pada cermin pemisah bilik airnya.

Dek terlalu letih, Keena tidak banyak berfikir. Dia menyangkakan objek itu mungkin seekor kelawar yang tersesat ke dalam kamar mandinya. Seketika kemudian objek berwarna hitam itu lenyap.
“Bila diamati betul-betul ia seolah-olah tapak tangan lembaga hitam yang diletakkan pada cermin itu,” tutur Keena, 37.

Putus tunang
Sejak setahun lalu, ibu tunggal itu sudah terbiasa dengan kejadian pelik di rumahnya. Rumah tersebut didiami Keena bersama ibu, adik dan seorang anak lelakinya.

Malah, adik perempuan Keena mendakwa pernah melihat makhluk seakan-akan beruk besar berdiri di atas bumbung rumahnya. Jelas Keena, sejak bercerai dengan suaminya enam tahun lalu, rumah itu tidak lagi tenteram seperti dahulu.

Ada sahaja gangguan misteri berlaku. Daripada bunyi bising hinggalah jelmaan makhluk hitam berbulu yang menemani tidurnya.

“Lampu terpadam tiba-tiba, bunyi orang sedang berjalan dan benda mencakar dinding sudah menjadi perkara biasa buat saya. Kadang-kadang ada bunyi guli melantun di atas siling.

“Semasa tidur pula ada makhluk berbulu hitam pekat sering menindih saya. Apabila dibacakan ayat Kursi dan dilaungkan azan ia akan hilang tetapi akan muncul semula.( Baca Lagi )
Read More

AC Mizal Ajak Abby Abadi Berdebat?

Ekoran kelantangan aktres yang kini menjadi penceramah bebas untuk sebuah parti politik, Abby Abadi di laman sosial Twitter berkenaan isu PDRM, bekas rakan seangkatannya di dalam drama bersiri kepolisan 'Gerak Khas', Dato' AC Mizal mengajak Abby Abadi berdebat berhubung isu terbabit.

Kenyataan itu dikeluarkan oleh AC menerusi status Twitter miliknya yang berbunyi; "Saya mewakili anak anak POLIS MALAYSIA mencabar @abby_abadi112 berdebat secara terbuka atas kutukan beliau terhadap PDRM!"

Sebelum itu, Abby Abadi dilihat hadir menyertai demontrasi mendesak kerajaan membebaskan 45 tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di Kem Kamunting pada 8 Julai lalu.

Bagi pandangan ambe laa, debat bukan lah satu jalan penyelesaian. Abby abadi dan AC Mizal harus berlapang dada dalam perkara ini. Berbeza pendapat adalah perkara biasa, Ulama juga berbeza pendapat tu lahirnya 4 mazhab. Ambe syorkan adakan muzakarah iaitu berkongsi pendapat dan saling nasihat menasihati, itu laa makna sebenar demokrasi..

Satu lagi masa Abby dulu dalam keadaan jahil x dop orang marah pun, skrg dah penampilan berubah dan terlibat dalam Politik semua org dah marah..kate demokrasi loll..
Read More

Muhdalina Percaya Kiamat Dah Dekat, Selalu Berpakaian Hitam ( Kes Amukan Di JPM )



KLANG – Tiga hari sebelum dia mengamuk di Putrajaya, Muhdalina Ahmad, 28, didakwa memberitahu seorang kenalannya bahawa kiamat akan berlaku dan imam Mahadi akan muncul dalam masa terdekat.
Menurut kenalan wanita itu, mereka bertemu kali terakhir pada 6 Julai ketika Muhdalina datang ke rumahnya di sini memberitahu dia akan berpindah ke Balakong.

“Berulang kali Ina cakap hal itu (kiamat) kepada saya dan minta saya percaya. Riak wajahnya ketika itu juga sangat serius,” katanya yang meminta namanya tidak disiarkan.
Menurutnya, Muhdalina juga memberitahu dia dan keluarganya mahu berpindah ke Balakong kerana ada perkara penting yang perlu diselesaikan di sana.

“Dia juga menyatakan pertemuan kami malam itu adalah yang terakhir dan minta saya maafkan segala salah silapnya serta menghalalkan makan minumnya,” katanya.

Sumber itu berkata, dia ada bertanya kepada Muhdalina apa yang dia mahu lakukan setelah berpindah ke Balakong kerana wanita itu baru sahaja berhenti kerja sebagai penolong pengurus sebuah syarikat di sini.
“Jawapan dia mudah saja, tidak ada apa-apa yang perlu dirisaukan kerana tempat tinggal barunya itu percuma. Saya sendiri sebenarnya bimbang nasib dua anaknya yang berumur dua tahun dan setahun lebih itu kerana melihat tindak-tanduknya yang begitu tergesa-gesa,” katanya.

Menurutnya, sebelum itu, Muhdalina tidak pernah menunjukkan sebarang perlakuan aneh seperti itu.
“Setelah dapat tahu penglibatan Ina dalam kejadian amuk di Putrajaya, Isnin lalu, barulah saya faham ‘perkara penting’ yang dia sebut dalam pertemuan kami Jumaat lalu,” katanya.

Menurut sumber itu lagi, Muhdalina sebelum itu juga selalu berpakaian hitam. (Sinar Harian)

Read More

Artis Wanita Melayu Cuba Bunuh Diri..

Shah Alam - Pelakon filem Appalam, Raja Ilya mengaku dia hampir mahu membunuh diri akibat tertekan kerana putus tunang selepas gambar kontroversinya bersama seorang lelaki tersebar hampir dua tahun lalu. 


Raja Ilya, 27, berkata, tindakan itu dibuat selepas tunangnya nekad meninggalkannya akibat menerima tekanan daripada pihak keluarga lelaki yang malu dengan penyebaran gambar itu. 


"Ketika gambar itu disiarkan di dalam sebuah akhbar saya sebenarnya telah mempunyai kekasih lain dan kami telahpun bertunang".


"Saya telah diberi kata dua oleh keluarga tunang sama ada mahu memilih kerjaya sebagai pelakon ataupun bersama tunang. Jadi, saya membuat keputusan untuk mengorbankan kerjaya semata-mata untuk bersama tunang ketika itu".


"Tetapi isu gambar tersebut sentiasa dibangkitkan sehingga tunang saya memutuskan tali pertunangan kami awal tahun lalu".


"Akibat daripada kejadian itu saya menjadi tertekan sehinggakan saya mengambil pil tidur berlebihan. Perbuatan buruk saya itu menyebabkan nyawa saya hampir melayang". Ujarnya kepada Mstar Online selepas ditemui pada sidang media majlis pelancaran drama bersiri Mana Hilangnya Juwita kelmarin.


Tambah Ilya lagi, akibat perbuatannya itu, hampir dua minggu dia terlantar di hospital kerana menghidap masalah buah pinggang. 


"Alhamdulillah saya kembali pulih dan sedar itu adalah tindakan bodoh yang pernah saya lakukan". Katanya.


Dalam pada itu, Raja Ilya mengaku telah bergaduh besar dengan seorang wartawan yang menyiarkan gambar tersebut selepas setahun menyimpan perasaan marah. Dia terserempak dengan wartawan tersebut di dalam sebuah kapal terbang semasa ingin ke sebuah destinasi.


"Saya tidak faham kenapa dia ingin berbuat begitu kepada saya sehinggakan hidup saya hampir musnah".


"Ketika itu juga pelbagai masalah menimpa diri saya tambahan pula emak saya disahkan mengidap penyakit Kanser. Bayangkan perasaan saya ketika itu. Memang saya bertekak dengan dia dan dia berjanji untuk membersihkan nama saya. Memang saya pegang janji dia itu sehingga ke hari ini". 


Sementara itu Raja Ilya berkata, dia sudah bersedia bangkit kembali dan membina nama sebagai pelakon disegani di negara ini. 


Katanya, cukuplah setengah tahun dia membazirkan masa dengan bersembunyi malu dan setia kepada lelaki yang tidak menghargai cintanya.


"Sekarang adalah masa untuk memperkenalkan kembali nama saya yang sudah tercalar."


Sementara itu, Raja Ilya bakal muncul dalam sebuah drama bersiri berjudul Mana Hilangnya Juwita di saluran Astro Ria bermula 9 Julai ini, jam 10 malam.
  
Read More

Hukuman Tembak AK47 Kepada Wanita Taliban Yang Dituduh Berzina


Afghanistan - Terjebak dengan cinta tiga segi, seorang wanita Afghanistan, 22, ditembak mati kerana dua pejuang Taliban tidak dapat memutuskan siapa yang dapat memiliki gadis tersebut.

Seorang wanita, Najiba, 22, ditembak mati dengan AK47 pada mulanya ditampilkan duduk di tepi parit mengenakan pakaian Jibab. Disudut kanan seorang lelaki seperti sedang memohon atau berdoa terhadap sesuatu perkara.
 Seorang lelaki yang memakai pakaian putih dan sebuah baret muncul sambil menunjukkan senapang AK47 kepadannya.

Lelaki berbaju putih itu membuka tembakan dengan jarak dekat di belakang Najiba.
Penembak yang tidak dikenali, terlihat menggenakan topi tradisional Afghanistan dirakam gambarnya dari jarak jauh.
Para pejabat di Afghanistan mengatakan pembunuhan terjadi kerana perselisihan faham antara dua anggota Taliban, yang telah berdebat wanita. (Sila Tekan Untuk Sambungan)
Read More

Trauma dirompak , jadikan kereta tempat tidur di waktu malam

 Akibat trauma di rompak sepasang suami isteri tidur di dalam kereta pada waktu malam, aman lagi ke negara jika rumah sendiri pun dah tidak selamat..kenapa ini terjadi?

KUALA LUMPUR – Sepasang suami isteri terpaksa tidur di dalam kereta pada waktu malam ekoran trauma selepas rumah mereka di Flat 700, Pandan Perdana, Cheras di sini dipecah masuk sebanyak dua kali dalam tempoh seminggu.

Rumah di tingkat empat itu baru disewa pada awal bulan ini dan kejadian pertama berlaku hanya tiga hari selepas mereka mendiaminya.

Mangsa, Hasrin Abdullah, 37, (gambar kecil) berkata, kejadian pertama berlaku kira-kira pukul 3.50 pagi pada 4 Julai lalu dan menyebabkan anak perempuannya cedera di leher akibat dikelar oleh perompak yang turut melarikan satu set komputer dan beg tangan.

“Kami hanya menyedari kejadian tersebut selepas mendengar jeritan anak saya yang ketika itu berada di dalam bilik tidurnya.

“Saya dan isteri terkejut apabila melihat anak saya yang berumur 17 tahun berlumuran darah kerana dikelar menggunakan pisau yang diambil suspek dari dapur rumah kami,” katanya pada sidang akhbar di sini semalam.kosmo

Read More

Gila - Kerat Dan Makan Bibir Isteri

Stockholm - Seorang professor yang percaya isteri mudanya mempunyai hubungan sulit dengan lelaki lain, dikatakan telah memotong bibir isteri dan memakannya kerana cemburu.

Salah sebuah akhbar di Sweden, Aftonbladet melaporkan serta memetik sumber terdekat dalam kes itu berkata "Dia memotong bibir isterinya dan memakannya".

Katanya lagi "Dia tidak menyesal dengan perbuatannya itu. Dia fikir isterinya yang telah menyakiti hatinya".

Laporan itu berkata, lelaki itu yang namanya tidak didedahkan, adalah seorang professor Madya di sebuah Institut Karolinska terkenal, dilaporkan ditahan pihak polis kerana disyaki cuba membunuh dengan niat.

Manakala peguam isteri professor tersebut pula berkata "Sudah tentu wanita itu tidak berada dalam keadaan baik sama ada secara psikologi mahupun fizikal".

Peguam tersebut yang berada di mahkamah memberitahu akhbar bahawa kliennya itu mengalami 'kecedaraan parah'. Doktor belum memberitahu sama ada mereka boleh memulihkannya ataupun tidak.

Penyerangnya yang diarahkan melakukan ujian psikiatrik, dilaporkan mempunyai beberapa orang anak dengan isteri pertama tetapi perkahwinan mereka berakhir beberapa minggu sebelum mengahwini isteri kedua yang jauh lebih muda darinya.

Akhbar Aftonbladet berkata lagi, baru-baru ini dia mengesyaki isteri mudanya itu menjalinkan hubungan sulit dengan lelaki lain dari luar dan dikatakan membuat keputusan menghukumnya dengan mencacatkannya.

Sumber itu menerangkan mengapa lelaki itu memakan bibir isterinya iaitu dia tidak mahu bibir isterinya dipulihkan. Sumber.  Sinar
Read More

Gunting Rambut Pelanggan Dengan Menutup Mata


SEORANG tukang gunting di China, baru-baru ini menjadi tajuk utama di dada-dada akhbar tempatan berkenaan kaedah unik yang digunakannya untuk menggunting rambut pelanggan di kedainya.

Dengan menutup mata, Tian Hao mendakwa telah menggunakan teknik Meditasi Zen untuk merasai aura rambut pelanggannya dan mampu memotong menggunakan gunting yang tajam tanpa mencederakan.

Baru-baru ini Tian Hao melakukan demonstrasi menggunting rambut dua orang model di salon rambut miliknya secara serentak sambil menutup mata tanpa melakukan sebarang kesilapan dan kejadian yang tidak diingini.

Tukang gunting yang memakai pakaian ala pengemis itu dikatakan tidak pernah membuat kesilapan sepanjang melakukan tugasnya sebagai seorang tukang gunting.

Sumber: Xiancity.


Read More

Orang Kanan Khalil ( Lelaki Amuk JPM ) Di Jejak

SHAH ALAM – Polis sedang mengesan seorang individu yang namanya disebut berulang kali dalam blog dan juga Facebook milik Khalil Afandi Abd Hamid yang mengamuk di Jabatan Perdana Menteri, Putrajaya, Isnin lalu.

Ketua Polis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner Abdul Razak Abdul Majid berkata, lelaki itu akan disiasat sama ada dia turut mempunyai kaitan dengan kejadian tersebut.

"Kita akan siasat kes ini secara menyeluruh termasuk kandungan blog yang ada hubungan dengan lelaki itu (Khalil) dan juga mereka yang namanya dinyatakan dalam blog itu," katanya.

Mengikut catatan yang dipercayai dibuat oleh Khalil dalam blognya, dia dalam perjuangan untuk tawan negara dan dunia bersama individu itu.

Sebagai reaksi terhadap kenyataan itu, lelaki terbabit dalam blog yang sama turut membuat pengakuan terbuka yang disertakan nama dan nombor kad pengenalannya mengakui bahawa dia "akan sentiasa bersama dengan Khalil hadapi satu pertembungan yang pasti berlaku antara kami dengan Dajal."

Wartawan Sinar Harian yang merujuk nama dan nombor Mykad lelaki itu kepada Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) diberitahu identiti berkenaan adalah milik seorang lelaki Melayu yang beralamat di Petaling Jaya.

Dalam salah satu akaun Facebook Khalil, turut dipaparkan gambar yang dinyatakan sebagai gambar mereka berdua dengan komen yang bermotif perjuangan untuk menakluk negara.

Selain mereka berdua, ada beberapa individu lain yang turut menghantar kenyataan dalam laman blog itu namun hanya menggunakan nama samaran.

Dalam perkembangan sama, Abdul Razak berkata, polis telah mengenal pasti individu yang menghantar Khalil dan rakannya, Muhdalina Ahmad, 28, ke  JPM, sebelum kejadian amuk itu meletus petang Isnin lalu.

Menurutnya, pihaknya juga sedang mengesan pemilik kenderaan yang digunakan pasangan itu bagi membantu siasatan.
Sumber ( Sinar )
Read More

Kajian Mendapati Wanita Yang Membela Kucing Lebih Cenderung Membunuh Diri

MENURUT satu kajian, pemilik kucing di kalangan wanita memiliki lebih kecenderungan untuk cuba membunuh diri disebabkan jangkitan parasit yang berasal daripada najis haiwan peliharaan itu.

Wanita yang dijangkiti oleh sejenis parasit, Toxoplasma gondii (T.gondii) yang disebarkan melalui sentuhan terhadap najis ataupun memakan daging mentah atau sayuran yang tidak dicuci bersih memiliki lebih kecenderungan berfikir untuk membunuh diri.

Dianggarkan sekitar satu pertiga penduduk dunia telah dijangkiti oleh parasit tersebut, yang mana ianya bersembunyi di sel-sel otak dan otot dan biasanya tidak menunjukkan sebarang simptom jangkitan.

Jangkitan yang dinamakan sebagai toxoplasmosis itu dikaitkan dengan penyakit otak seperti, schizophrena dan perubahan tingkah laku.

Penyelidik dari U.S, Denmark, Jerman dan Sweden telah menjalankan kajian ke atas lebih 45,000 wanita Denmark yang dilahirkan di antara tahun 1992 hingga 1995.

Para penyelidik mendapati, wanita yang dijangkiti T.gondii memiliki satu setengah kali ganda kecenderungan untuk membunuh diri dibandingkan dengan wanita yang sebaliknya.

Sumber: dailymail.co.uk



Read More

PANASS !!! IBU DAKWA ANAK DI ROGOL AWIE ??

BESUT - Rahsia seorang pelajar perempuan tingkatan tiga sebuah sekolah menengah di sini yang sering keluar melalui tingkap bilik tidurnya untuk bertemu teman lelaki pada awal pagi pecah tembelang apabila perbuatan itu disedari ibunya.

Rahsia itu terbongkar pada jam 2.30 pagi, Sabtu lalu oleh ibu remaja itu apabila dia terjaga daripada tidur kemudian selepas memeriksa bilik tidur anaknya namun mendapati anaknya tidak ada di dalam bilik manakala pintu tingkap terbuka.

Lebih malang, gara-gara tindakan mencuri keluar pada awal pagi menyebabkan pelajar itu mendakwa dirogol teman lelakinya yang dikenali dengan panggilan Awie yang tinggal bersebelahan rumahnya di sebuah kampung dekat Kuala Besut.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Noorzainy Mohd Noor mengesahkan menerima laporan tersebut dan memberitahu, sebaik menyedari anaknya tidak ada di dalam bilik, ibu mangsa pergi ke rumah jirannya itu dan mendapati mangsa berada di ruang tamu rumah bersama Awie. Menurutnya, ibu mangsa terus membawa anaknya pulang.

“Ibu mangsa turut mengesyaki Awie melakukan hubungan seks dengan anaknya kerana anaknya mengaku beberapa kali pergi ke rumah suspek ketika ibu dan ahli keluarganya sedang tidur,” katanya

Noorzainy berkata, polis sudah mengenal pasti suspek berumur 35 tahun yang sudah berkahwin itu dan usaha memburunya sedang giat dilakukan.

Kes ini disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol...

SINAR

SINAR CARI POPULARITI ATAS NAMA ORANG??
Read More

BIAR BETUL? TIADA SIMPANAN?

 
TABUNG BULUH

DUIT SYILING

MENARA TABUNG HAJI (dekat ngan opis ambe hehe)

GAS PECAH

TABUNG MASE KECIK2 DLU
 
ISLAM sebagai agama syumul, mengatur umatnya tidak terhad kepada aspek sosial, politik dan ibadat, malah ekonomi. Semua norma dan nilai ekonomi diatur dalam sumber hukum Islam sama ada secara langsung atau tidak langsung berbeza dengan hukum ekonomi buatan manusia.

Hal ini meletakkan ekonomi Islam jauh lebih unggul berbanding ekonomi kapitalis dan komunis. Contoh jelas ialah konsep menabung dalam Islam sebagai usaha untuk menuju sebuah negara damai dan sejahtera.
Islam adalah agama sederhana, yang umatnya sentiasa diarahkan untuk hidup jimat dan tidak berbelanja secara berlebihan.

Penjimatan ini perlu dilakukan dengan mengurangkan kecenderungan untuk menggunakan barang keperluan. Jumlah baki pendapatan yang tinggal dari penggunaan itu, pada gilirannya, akan memungkinkan seseorang Muslim untuk cenderung menabung lebih banyak.

Larangan berbelanja secara berlebihan dan tuntunan agama untuk menggunakan barang berdasarkan konsep halal dan haram, mendorong umat Islam supaya menabung.

Ini adalah tanda bahawa seorang Muslim yang baik yang sentiasa mematuhi panduan syariah akan cenderung menabung lebih banyak dibandingkan bukan Islam.



Bagi entri kali nie ambe nok cerita sedikit tentang kepentingan menabung. Di mana menabung atau menyimpan duit sangat perlu dalam kehidupan kita. Bukannya ambe nok suruh rakan2 sekelian mengejar keduniaan semata-mata nok kumpulkan duit untuk kebahagiaan di dunia sahaja tapi semestinya kebahagian di akhirat jua. Dalam kehidupan nie kite lalui pelbagai halangan dan cabaran. Sebagai contohnye kisah ambe dalam minggu nie… Sakit kepala memikirkannya akibat tiada simpanan……..

MOTO AKU: cepat ahh.. cepat ahh... nk duit.. auto gear ngan klac aku rosak nie...
AKU: mung nie nok pitih sokmo... tiap2 hari aku beri mung minum petrol tu pun nok pitih lg.. ngade sungguh mung nie...

BHUBIS (krete aku): bos ksayanganku... bile bos nk ambik ak kt bengkel... pomen da bising bos xambik aku lg kt bengkel nie... cepat ahh... cepat ahh...
AKU: aduh abis la pitih ak bulan nie... kene kekoh di sek mung blaker argghhh.... mu royak ke abg pomen aku gi oversea ambik pitih hutang ak ngan Obama...

***moral of the story please make saving for your future emergency....:)


Begitulah ceritanye…. Kalo sape2 yg dok paham bahasa teganu ambe bleh ajor.. Maksud situasi di atas apabila perkara yg tidak diingini berlaku contohnya kenderaan kite rosak semestinya memerlukan duit utk proses baik pulih… jadi menabunglah wahai rakan2 pembaca sekelian…

Mereka yang tidak menabung akan menghadapi kesulitan ekonomi yang tidak di duga pada masa depan. Oleh itu, al-Quran meminta umatnya untuk tidak berbelanja secara berlebih-lebihan dan tidak terlalu kikir, seperti disebutkan dalam beberapa ayat berikut ini: “Dan janganlah kamu jadikan tanganmu terbelenggu pada lehermu dan janganlah kamu terlalu menghulurkan kerana itu kamu menjadi tercela dan menyesali.” (Surah al-Isra’, ayat 29). Firman Allah lagi bermaksud: “Sesungguhnya pemboros itu adalah saudara syaitan...” (Surah al-Isra’, ayat 27) “dan...makan dan minumlah kamu, dan janganlah berlebih-lebihan...” (Surah al-A’raf, ayat 31) “Dan orang-orang yang apabila membelanjakan (harta), mereka tidak berlebih-lebihan dan tidak (pula) kikir...” (Surah al-Furqan, ayat 67).

Sementara itu, Rasulullah saw dalam hadisnya cukup memberi peringatan kepada umatnya supaya menabung sebagai cara terbaik untuk membanteras kemiskinan.

Ini dapat kita lihat daripada beberapa hadis bermaksud: “...Rasulullah saw pernah membeli kurma dari Bani Nadhir dan menyimpannya untuk perbekalan setahun buat keluarga...” (Hadis riwayat Bukhari); “Simpanlah sebahagian daripada harta kamu untuk kebaikan masa depan kamu, kerana itu jauh lebih baik bagimu.” (Hadis riwayat Bukhari).

Berdasarkan ayat al-Quran dan hadis di atas, jelas bahawa menabung, sangat digalakkan dalam Islam..=)

*Sumber2 dr pak cik Google dan Berita Harian

Created by ^amadganu^
 
 
Read More

Sotong Kurita Berwajah Manusia..

Subhanallah!!
Jika semasa musim Piala Dunia 2010, sotong kurita yang dikenali sebagai Paul mula menjadi popular di serata dunia. Ia menjadi popular gara-gara ramalannya menentukan keputusan perlawanan menepati keputusan yang sebenar. Itu kisah si Paul sotong kurita. Namun bagi penduduk kawasan Muara, Kelurahan Berok Nipah, Padang, Sumatera Barat dihebohkan dengan seekor sotong kurita mirip wajah manusia dan mirip wajah seorang wanita. Sotong ini dibawa oleh seorang nelayan pulang ke rumah bersamaan dengan sotong lain untuk dimasak isterinya.
Sotong ini berukiran sekitar 20cm dan mempunyai dua mata, dua telinga, dan satu hidung dan bibir. Haiwan pelik ini dipamerkan kepada para pengunjung yang mahu melihat sendiri sotong kurita berwajah manusia manusia. Tambahan sotong ini berjaya menarik perhatian seluruh penduduk di perkampungan yang lain.

Kejadian seumpama ini teryata aneh dan pelik. Walaubagaimanapun kita harus percaya tiada yang mustahil berlaku di dunia ini. Memang banyak kejadian pelik yang berlaku di negara jiran kita, Indonesia. Sesungguhnya ini semua adalah bukti kekuasaan Allah SWT.
sumber – harian metro online

Read More

Kasih Sayang Di Luar Tabi'e



Persahabatan kucing dengan anak ayam bukanlah sesuatu yang sering kita temukan. Namun, di Qingdao, Provinsi Shandong, China, fenomena yang tidak mustahil terjadi.

Selama dua minggu, seekor kucing diberitakan hidup  bersama dengan lima anak ayam. Keunikan dalam hubungan dua binatang berbeza jenis ini pun masih bersama dan memilih untuk hidup di sebuah sangkar burung.

"Hubungan ini bermula ketika saya meninggalkan anak-anak ayam itu di sarang burung yang terbuka. Tiba-tiba saja kucing itu masuk dengan sendirinya. Saya sudah berusaha mengusirnya kerana bimbang dia akan memangsa anak-anak ayam itu namun,  kucing itu menyukai mereka," ujar pemilik anak ayam Li Tongfa seperti dikutip Orange, Rabu, (11/7/2012).

"Sejak saat itu Saya membiarkan dia tetap di sangkar bersama dengan anak-anak ayam. Sepertinya dia seronok bermain dengan mereka," tambah Li.

Menurut Li, anak-anak ayam itu pun nampaknya menyambut baik kehadiran kucing itu. Ini terlihat ketika mereka bermain bersama.
Read More

BABI LAHIRKAN ANAK GAJAH


Di Anhui,China- Babi melahirkan anak mirip seperti gajah,sangat aneh,sangat mulus,kepalanya,hidungnya, mulutnya dan tumbuh dua telinga seperti gajah.Nampak seperti anak gajah kecil tetapi pada hakikatnya ia adalah seekor babi.

Petani yang memiliki babi tersebut mengatakan mereka memelihara babi betina dan telah melahirkan hingga tujuh anak babi,dan baru kali ni melahirkan babi yang mirip seperti gajah.Babi tersebut lahir dengan berat 1000 grams(1 kilogram).

Malangnya babi yang mirip seperti anak gajah tersebut hanya dapat bertahan selama sembilan jam kerana tidak mendapat susu yang cukup. Gajah mana leh minum susu babi najis Mughalazzah, tu sebab dia mampus
Read More

POLIS DEDAHKAN CCTV 3 SUSPEK RAKAM & RANCANGAN AMUK DI JPM PUTRAJAYA....

Perkembangan kejadian amuk di JPM Putrajaya. Sila baca di bawah :
PUTRAJAYA: Suspek wanita yang ditembak selepas mengamuk di luar perkarangan Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri bersama seorang lelaki semalam, menitipkan dua anak kecilnya di rumah ibu bapanya di Damansara dekat sini, dua hari lepas.

Bapa suspek seorang penjual nasi lemak berumur 55 tahun, berkata suspek meminta mereka menjaga anak-anaknya berusia dua tahun dan setahun dan mereka menyangka dia mempunyai urusan kerja di

Katanya setahunya suspek, anak kedua dari empat beradik, bekerja sebagai penolong pengurus sebuah syarikat swasta tetapi rupa-rupanya sudah berhenti kerja tanpa pengetahuan mereka.

"Saya tidak menyangka kejadian itu berlaku. Kehidupan anak saya normal sahaja. Mungkin kerana dia suka melayan internet. Sekolah tinggi tetapi jadi macam itu," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Hospital Putrajaya di sini, hari ini.

"Saya kesal dengan apa yang dia buat," katanya sambil menambah beliau mendapat tahu tentang kejadian itu apabila diminta datang ke Ibu Pejabat Polis Daerah Putrajaya setelah mendail nombor telefon bimbit anaknya itu.

Dalam kejadian 2.30 petang semalam, suspek, berusia lewat dua puluhan, berkelulusan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, ditembak di paha kanan dan masih dirawat di Hospital Putrajaya, manakala lelaki bersamanya Khalil Afandi, 47, yang terkena tembakan di tangan dan bahagian ari-ari meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital sama

Polis terpaksa melepaskan tembakan apabila usaha memujuk lelaki dan wanita itu gagal, sebaliknya mereka yang bersenjatakan pedang samurai, cuba menyerang polis dan merosakkan beberapa kenderaan di kawasan itu.

Wanita terbabit ditahan reman mulai hari ini untuk siasatan mengikut Seksyen 307, 427 dan 506 Kanun Keseksaan serta Seksyen 6(1) Akta Bahan Hakisan, Letupan dan Senjata Berbahaya 1958.

Ibu suspek berusia 55 tahun ketika ditemui di perkarangan hospital itu berkata: "Makcik terkejut. Makcik tak tahu nak cakap apa. Makcik sedih sangat".

Beliau berkata suspek tinggal di Klang.

Tinjauan di wad pengasingan Hospital Putrajaya mendapati suspek yang berskaf hitam sedang berbaring di katil dan dikawal dua anggota polis wanita.

Sementara itu suami suspek yang juga pemandu lori mendakwa isterinya terpengaruh dengan laman blog lelaki itu dan beberapa hari sebelum kejadian isterinya berperangai pelik dan dilihat taksub dengan Imam Mahadi. - Bernama

Sekarang difahamkan juga bahawa pihak polis secara mencari seorang blogger  yang merakamkan insiden tersebut.

Melalui CCTV pihak polis telah pun mengenalpasti dua individu dan seorang blogger yang dikatakan merakamkan kejadian itu.



Read More

Uncle Seekers Bakal Ketali Gantung

Malam nie, tengah duk sembang-sembang dengan dengan Housemate teringat plak ambe pasal Uncle Seekers- ambe g terjah blog2  Politik, banyaklah andaian yang dibuat ada yang membela dan mengutuk . Tapi kadangkala penulis blog harus menjaga  etika ketika menulis, bimbang tulisan itu boleh membawa kepada fitnah dan tidak beradab mengelakkan membuat andaian seperti tajuk di atas Uncle Seekers bakal ke tali gantung sekadar untuk menarik perhatian pembaca.

Ambe tengok kadangkala budaya maki dan fitnah menjadi amalan dan disebarkan di media massa, akibatnya lihatlah yang berlaku sekarang- keadaan masyarakat, ambe tengok dah jadi haru biru .

Baca lagi kisah menarik ( Klik di sini )
Read More

Libasan Maut Dari Wanita Yang Bertudung - Sukma Pahang

Pesta Sukan Sukma di Pahang sedang berlangsung sekarang- tapi yang menarik perhatian ambe berkaitan sukan Sepak Takraw Wanita,  Pasukan sepak takraw Pulau Pinang mengenakan pakaian yang menutup aurat dan berjaya ke peringkat akhir.

Mereka berjaya membuktikan dengan menutup aurat pun boleh bersukan, kerana sukan tidak diharamkan dalam Islam malahan dituntut agama. KE GUANE..


Bagi ambe la, pokok pangkal nak tutup aurat atau tidak atas diri masing-masing. Nanti kalau kena bakar dalam Neraka jangan duk salahkan Allah..salahkan diri sendiri..hehe..member ambe tingkat 7 pun nampaknya dah tutup aurat..Alhamdulillah slow2 k..lepas tu Istiqamah..hehe
Read More

Gambar Yang Pelik-Pelik

Petang-petang camnie, sambil pekena goreng pisang panas- jom release tension tengok gambar-gambar pelik....
Ini adalah suku kaum Anan di Afrika, siapa yang lebih panjang tengkuknya dia akan dilantik menjadi ketua, manakala bagi kaum wanita pula merekalah yang paling cantik..teruknya muka dah macam zirafah daa...hehe
Ini adalah suku kaum Pondan yang paling comel..kahkah jumpa memang kena sebat kat aku jea..
Lagi Gambar Menarik ( Klik Di sini )
Read More

Resepsi Irma Hasmie, Redza ( Dipihak Lelaki )

baca lagi KLIK SINI
Read More

Suspek yang mengamuk di JPM adalah seorang blogger



Inikah Suspek  yang mengamuk di JPM petang tadi, rupanya beliau juga seorang blogger- Nama blog beliau Jaya Negara- yang aku heran kenapa utusan melaporkan bahawa tindakan beliau ingin menumbangkan kerajaan, adakah logik dengan menggunakan pedang samurai boleh menumbangkan sesebuah kerajaan

 Aku duk terpikir dengan akal bodoh aku ini, x tahu laa akal korang lebih panjang. maafkan aku bai. Mengikut tulisan yang aku baca dalam blog beliau tidak menampakkan kecenderungan ke arah politk kepartian, cuma sedikit tulisan yang memberontak dan tiada pedoman , adalah tidak adil membuat keputusan tanpa diteliti sebabnya. mungkin beliau ada berselisih faham dengan kakitangan kat situ atau pun sewaktu beliau bertindak diluar kemampuan fikiran akal yang sempurna ( gila ). Allahlah yang Maha Mengetahui..Wallahualam..

Sila Tekan Link Ini Untuk Melihat Blog Beliau......Sekian

Read More

Lelaki Menjalani Pembedahan Tukar Muka Menjadi Anjing



Anjing dan Babi adalah najis Mughalazzah yang diharamkan umat Islam menyentuh..Apa pandangan korang melihat Transformasi Mamat Sewel di atas menukar muka menjadi anjing secara kekal..aku tengok dunia sekarang nie dah kembali kepada zaman yang tidak bertamadun..apa korang  boleh pikir dari muka yang hensem menukar muka kepada Anjing dengan menjalankan pembedahan kosmetik secara kekal..itu satu hal, lagi satu aku x puas hati kenapa laa ada doktor yang sanggup buat pembedahan..nak kate bodo jadi doktor..nie bukan bodo tapi buta kayu..nie lah manusia asik mengejar glamour dan kekayaan sanggup membelakangi sifat tabie manusia..kalau pegang anjing kena samak, kalau pegang malaun nie macam mana lak hukum? nanti aku tanya Ustaz Azhar..
Read More

Lelaki Amuk Di Kenal Pasti Dan Mengaku Sebagai Imam Mahadi

PUTRAJAYA - Menggelar dirinya 'Imam Mahadi', seorang lelaki bersama seorang wanita bersenjatakan pedang samurai mengamuk di pekarangan kompleks Jabatan Perdana Menteri (JPM) sebelum menyerang polis bantuan untuk memasuki kawasan berkenaan.

Ketua Polis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner Abdul Razak Abdul Majid berkata, dalam kejadian jam 2.30 petang tadi, kedua-dua suspek menuju ke pos pengawal keselamatan sebelum dihalang oleh polis bantuan.

Bagaimanapun suspek lelaki meletakkan pedang samurai di leher polis tersebut.

Menurutnya, polis bantuan yang bertugas terpaksa membenarkan kedua-dua suspek dan ketida berada di Kompleks B, suspek telah melibas pedang dan merosakkan dua cermin kereta jenis Hyundai Accent dan Perodua Kancil milik kakitangan JPM.

"Setelah menerima maklumat dari Pusat Kawalan,anggota Cawangan Pencegahan Jenayah (CPJ) sampai di tempat kejadian dan memperkenalkan diri sebagai polis, namun turut diserang oleh kedua-dua suspek guna pedang samurai.

"Anggota Cawangan Kereta Peronda (MPV) sampai untuk bagi bantuan turut diserang dari jarak dekat sebelum salah seorang anggota melepaskan tiga das tembakan mengenai kedua-dua suspek," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah Putrajaya di sini lewat petang ini.

Abdul Razak berkata, suspek lelaki yang juga penganggur berasal dari Petaling Jaya berumur 47 tahun cedera terkena dua das tembakan di bahagian bawah perut (ari-ari) dan tangan kanan manakala suspek wanita juga seorang penganggur, berumur 28 tahun, cedera terkena tembakan di paha kanan.

"Suspek lelaki meninggal di hospital manakala suspek wanita menerima rawatan di Hospital Putrajaya dan dilaporkan stabil.

"Hasil siasatan awal mendapati suspek lelaki berkenaan mengaku dirinya 'Imam Mahadi'," katanya.
Menurut Abdul Razak, berdasarkan maklumat yang diperoleh daripada suami suspek, isterinya yang juga bekas penuntut Universiti Islam Antarabangsa Malaysia baru seminggu mengenali suspek lelaki berkenaan.
sinar harian
Read More

Lelaki Dan Pasangan Mengamuk Menggunakan Pedang Samurai Di Perkarangan JPM


Sumber gambar: Ben Ashaari.com

[DIKEMAS KINI JAM 5.45 PETANG] PUTRAJAYA - Seorang lelaki dan wanita, dipercayai pasangan suami isteri, cedera ditembak selepas membuat kecoh di Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri di sini, petang tadi.

Dalam kejadian kira-kira 2.30 petang itu, pasangan terbabit cuba menceroboh bangunan dengan membawa pedang samurai.

Sementara itu, Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh ketika dihubungi sebentar tadi mengesahkan seorang daripada suspek yang ditembak ketika membuat kecoh di Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri petang tadi meninggal dunia.
Satu kenyataan akhbar berhubung maklumat lanjut kes akan dimaklumkan sebentar lagi oleh Pusat Media Kuala Lumpur.
Difahamkan, pengawal keselamatan cuba menghalang mereka,namun kedua-duanya bertindak ganas dan memecahkan sebuah Perodua Kancil dan dua Proton Waja di tempat letak kereta tidak jauh dari bangunan terbabit.

Cubaan polis untuk memujuk pasangan terbabit daripada bertindak lebih ganas tidak diendahkan, sehingga memaksa pihak berkuasa melepaskan tembakan dan mengenai mereka.

Suspek lelaki cedera dibahagian tangan kanan manakala pasangannya dibahagian peha kiri.

Kedua-dua mereka dihantar ke Hospital Putrajaya untuk rawatan lanjut.
Kira-kira jam 2.30 petang sepasang lelaki dan perempuan telah menyerang kompleks Jabatan Perdana Menteri di Putrajaya Parcel B.

Setakat ini belum ada pengesahan daripada pihak polis.
Pasangan itu menyelusup masuk kompleks JPM tetapi cara mereka melepaskan diri memasuki kompleks itu yang menempatkan pejabat Perdana Menteri masih belum dipastikan.

Menurut maklumat yang diperoleh, kejadian berlaku ketika kakitangan awam sedang pulang selepas keluar makan tengah hari.

Malah maklumat yang diperoleh juga menunjukkan selepas tiga kali amaran, tiga das tembakan dilepaskan oleh pihak polis di mana penjenayah lelaki telah ditembak di lengan dan kaki manakala perempuan terkena tembakan di kaki.

Motif serangan belum diketahui dan kereta polis juga diserang dan sebuah kereta Kancil milik orang awam juga turut dipecahkan cerminnya.
Sinar
Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Loading...

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.