Tidak Tahu Baca Qur’an, Kuburnya Bercahaya Menjulang Ke Langit

Suatu kisah yang diceritakan dalam tazkirah ramadhan di Masjid Sultan Zainal Abidin Kuala Terengganu yang sangat mengharukan dan bisa menitis air mata.

Seorang lelaki melewati sebuah kawasan perkuburan di suatu malam yang kelam dan sunyi. Tiba-tiba ia terpandang suatu cahaya yang terang benderang muncul dari sebuah kubur, dan terus menjulang ke langit. Dia merasa sedikit ketakutan dan berdebar.

 Terpegun dan kaku melihat kejadian itu. Dia terfikir kemungkinan kubur ini adalah kubur seseorang yang sangat istimewa. Samada ia seorang waliyullah atau ulamak atau orang soleh yang istimewa kedudukannya di sisi tuhan. Diambilnya sebatang kayu lalu dipacak di atas kuburan yang bercahaya itu.

Keesokannya lelaki itu datang lagi kekawasan perkuburan itu dengan ditemani orang kampung. Beliau ingin menyelidiki dan ingin mengetahui kubur siapakah yang sangat ajaib itu.

Apakah seorang tuan guru atau waliyullah atau alim ulamak atau orang soleh yang terkenal?.

Bila bertanya kepada orang kampung, mereka kehairanan kerana apa yang mereka ketahui dan pasti ini adalah kubur seorang lelaki tua, yang pernah mendiami sebuah pondok dihujung kampung bersama istrinya. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut , lelaki itu berkunjung kerumah simati dan bertemu dengan isteri simati lalu menceritakan keajaiban yang dilihat diperkuburan suaminya.

Anihnya isteri simati terkejut dan kehairanan. Dia sangat mengenal suaminya. Suaminya bukan siapa-siapa . Suaminya seorang petani kecil. Bukan seorang kiyai, bukan seorang ahli ibadat, bukan orang soleh, apa lagi bukan imam, bukan muazzin, bukan guru quran. Malah suaminya tidak pandai membaca quran dan dia tidak pernah mendengar suaminya membaca quran. Hal ini benar-benar menimbulkan kehairan kepada lelaki tersebut dan isteri simati.

Akhirmya lelaki itu bertanya apakah perkara-perkara anih yang simati selalu lakukan dalam kehidupan sehari-harinya. Akhirnya isteri simati teringat suatu perkara yang selalu dilakukan oleh si mati, setiap kali sebelum tidur pada setiap malam. Katanya , setiap malam sebelum tidur suaminya akan mengambil wudhu, kemudian masuk di dalam suatu bilik lalu diambilnya alqur'an di atas rak, lalu dicium dan dipeluknya dengan penuh kecintaan dan kasih sayang.

Ia akan duduk dan membelek alqur'an itu sehelai demi sehelai seperti sedang membaca, sedangkan ia seorang yang buta alqur’an. Dia akan meraba-raba ayat-ayat qur’an itu dengan tangannya , seolah-olah sedang menyentuh dan mebelai sesuatu yang sangat dikasihi. Tambah isteri simati lagi, ia pernah mendengar rintihan dan esakan tangis suaminya yang sangat sedih, mendayu-dayu dengan penuh penyesalan.

“Tuhanku! ampunkanlah aku kerana aku tidak mampu membaca kalimah mu. Janganlah engkau hukum aku di atas kebodohanku ini.” “Wahai Kalam Allah, maafkan kesalahan ku. Aku tidak mampu membaca kalimah mu. Aku tidak dapat bersahabat dengan mu.

Aku tidak dapat memahami mu. Tapi aku sangat mengasihi mu. Aku sangat mencintaimu. “ “Wahai Kalamullah, jangan lah engkau mendakwa aku, jangan engkau menuduh aku dihadapanTuhan diakhirat nanti”. Cerita isteri simati lagi. Kadang-kadang suaminya tertidur di dalam bilik itu ditemani alqur’an buah hati kesayangannya.

Begitulah suaminya setiap malam sebelum tidur. Lelaki itu meminta untuk melihat alquran kesayangan suaminya itu. Benar dan sangat mengharukan apabila ia melihat naskah yang mulia itu kelihatan lusuh, helaian-helaiannya kelihatan selalu dibelek berkali-kali. Dan ada bekas-bekas airmata di kertasnya ,tanda seseorang sering menangis berjurai airmatanya tatkala membuka lembaran yang maha suci ini.

Pastinya lelaki ini sangat mulia peribadinya. Hatinya telah bersatu dengan ruh alqur’an. Dia sangat mengasihi kalimat tuhan dengan sesungguhnya. Bererti ia mengasihi tuhan dengan seluruh jiwa dan raganya. Marilah kita menghidupkan alquran di dalam masjid kita, di dalam rumah kita, di dalam diri kita, sepanjang bulan ramadhan, bulan pengampunan ini. Perkisahan ini ditulis dan disesuaikan semula untuk bacaan semua. "

oleh: Abu Hikam..

Read More

Vios Boleh Terbang-Jom Tengok







 Amacam gambar kereta Vios nie..boleh terbang rupanya vios nie, tercabar gua tengok..haha..pepun pemandu dia selamat, Alhamdulillah..kejadian berlaku di Felda Nitar, Mersing Johor..kawan2 Kalau de info tolong bgthu gua enjin apa dia pakai..nak sangkut kt kereta gua, raya gempak sikit..hehe
Published with Blogger-droid v2.0.6
Read More

Kecoh Pasal Artis Bertudung Merokok..haha

 Kecoh pasal gambar artis Indonesia dalam gambar ini  Zaskia Adya Mecca, kalau korang selalu layan sinetron kt TV3 selalulah ada minah nie selalu pegang watak muslimah yang baik ala-ala Ustazah ler. Memalukan saja perempuan muslimah yang lain bertudung.  Ini kerana  gambar  ini menunjukkan beliau memakai tudung  dan menghisap rokok pulak dengan kawan-kawannya.  serta didakwa juga mempunyai   tatoo.

bagi gua laa dosa bukak aurat tu lebih besar dari hisap rokok tu, rokok ade jugak org kate makruh. Tapi bab bukak aurat haram beb, tiada pilihan..ntah2 yang kutuk pun 4 kotak sehari hisap rokok..kalau pakai tudung dah hisap rokok, cuba korang bayangkan kalau minah nie bukak tudung nth2 hisap dadah ( Nasib baik laa pakai tudung )..hehe..

Pepun x elok seorang muslimah hisap rokok, nampak tidak berakhlak. Masyarakat pun jangan cepat2 membuat hukuman, ntah2 dia tengah shooting filem daa...

Mujur Artis bertudung  seorang selebriti Indonesia. Kalau di Malaysia dah lama dah kena terjah kt Azwan Ali..hehe..
Read More

Penemuan Pocong Di Kota Tinggi, Johor

KOTA TINGGI – Penduduk sebuah kampung tradisional di pinggir bandar ini digemparkan dengan satu kejadian aneh lewat petang kelmarin, ekoran penemuan lima objek menyerupai ‘pocong’ terdampar di tebing Sungai Johor.

Menurut dua sahabat, Mohd. Izzuddin Abd Karim, 18, dan Mohd. Razif Ismail, 17, dari Kampung Tembioh dekat sini, mereka terkejut apabila terlihat objek tersebut yang tiba-tiba timbul dan ‘melanggar’ paha kanannya ketika sedang asyik menjala ikan di tebing sungai berkenaan.

Mohd. Izzuddin berkata, sudah menjadi kebiasaan bila ada masa terluang beliau bersama rakannya akan menjala ikan di tepi sungai itu tetapi belum pernah terjumpa perkara aneh seperti itu sebelum ini.

Menurutnya, mereka mula turun menjala kira-kira pukul 6 petang dan sebaik tiba di tebing berhadapan dewan badminton di sini, tiba- tiba dia terhidu bau yang agak wangi seakan- akan bunga kemboja atau kapur barus tetapi tidak mengendahkannya.

“Apa lagi, saya dan rakan (Mohd. Razif) bagaikan tergamam seketika dan bergegas naik ke darat ekoran terperanjat sebaik terlihat benda itu,” katanya ketika ditemui di sini semalam.

“Ekoran kejadian itu saya terus menceritakannya kepada rakan-rakan lain tetapi mereka tidak mempercayainya sehinggalah muncul empat lagi objek yang serupa semalam tidak jauh dari tempat ‘pocong’ pertama ditemui.”

Menurut Mohd. Izzuddin lagi, kelima-lima objek itu kelihatan seolah-olah seperti mayat yang telah lengkap dikafan dengan kain putih.

Penemuan lima ‘pocong’ di tebing Sungai Johor di Kampung Tembioh di sini kelmarin, bukan saja menggemparkan penduduk malah menimbulkan persoalan sama ada ia mempunyai kaitan dengan kegiatan sihir yang dikenali sebagai ‘bungkem’.

Seorang penduduk, Juffri Juraimee, 55, mendakwa, kemunculan lima objek yang menyerupai ‘pocong’ itu berkemungkinan bertujuan untuk menyihir seseorang.

“Menurut orang-orang tua, mangsa yang disihir atau ‘bungkem’ biasanya akan merana sehingga boleh membawa kepada kematian.

“Namun, ilmu tersebut tidak akan menjadi sekiranya objek yang digunakan untuk menyihir seseorang itu dijumpai orang lain,” katanya ketika ditemui semalam.

Ujar Juffri, penemuan ‘pocong’ tersebut hingga kini masih menjadi tanda tanya penduduk di situ kerana kejadian seumpama itu adalah yang pertama kali berlaku di situ.

Bagaimanapun, terdapat juga pendapat mengatakan penemuan ‘pocong’ tersebut merupakan antara aktiviti membuang ancak, saka atau rawatan penyakit secara tradisional.
Tiga ketul batu berwarna kelabu kehitaman seperti batu nisan ditemui dalam bungkusan ‘pocong’ lima sekeluarga yang menggemparkan penduduk Kampung Tembioh, dekat sini kelmarin.

Selain itu, batu itu diselaputi kapas dan bungkusan plastik hitam serta bau kapur barus yang agak kuat.

Itulah yang ditemui oleh dua penduduk kampung tersebut, Mad Zamri Ademin, 37, dan Mohamad Hussin, 44, setelah memberanikan diri untuk membuka ikatan ‘pocong’ tersebut semalam.

Kelmarin, penduduk sebuah kampung tradisional di pinggir bandar Kota Tinggi digemparkan dengan penemuan lima objek menyerupai ‘pocong’ yang terdampar di tebing Sungai Johor.

Dalam pada itu, penduduk di situ meminta pihak berkenaan tidak membiarkan ‘pocong’ tersebut terbiar begitu sahaja di sungai tersebut.

Seorang penduduk, Othman Abas, 50, berkata, pihak terbabit tidak sepatutnya membiarkan keluarga ‘pocong’ itu berkampung di kawasan berkenaan.

Menurutnya, kejadian yang berlaku ini bukan sahaja memberi tanggapan tidak baik terhadap masyarakat di sini, malahan penduduk terutamanya wanita dan kanak-kanak mulai takut untuk melalui kawasan berkenaan.

Menurut Othman, setiap hari tidak kira siang atau malam, pinggir sungai di kampung ini menjadi tumpuan orang ramai memancing ikan dan udang galah.
Akhirnya ‘pocong lima sekeluarga’ yang menjadi bualan penduduk di sebuah kampung di pinggir bandar Kota Tinggi baru-baru ini menerima ‘hukumannya’.

Petugas dari Pejabat Agama Islam Daerah Kota Tinggi dilihat datang mengambil pocong-pocong terbabit untuk dibawa ke Tanah Perkuburan Islam Kampung Makam di sini untuk dimusnahkan dengan cara membakarnya.

Bagaimanapun, Pegawai Tadbir Agama Daerah, Mohd. Taufik Kiyai Samsudin berkata, proses untuk membakar pocong-pocong itu mungkin memakan masa sehari dua bagi memastikan ‘pocong’ itu benar-benar kering terlebih dahulu.

“Kelima-lima ‘pocong’ itu berada dalam sungai selama beberapa hari dan ia perlu dikeringkan sebelum kita dapat membakarnya.

“Buat masa ini kita pindahkannya ke tanah perkuburan dahulu,” katanya ketika ditemui di sini semalam.

Kampung Tembioh di sini baru-baru ini digemparkan dengan penemuan lima sekeluarga ‘pocong’ yang ditemui dua sahabat, Mohd. Izzuddin Abd. Karim, 18, dan Mohd. Razif Ismail, 17, ketika menjala ikan di pinggir Sungai Johor dekat sini.

Kehadiran ‘pocong’ itu telah membuatkan penduduk di situ resah dan takut.

Menurut Mohd. Taufik, objek yang ditemui itu bukannya mayat manusia yang perlu disempurnakan dengan menanamnya.

Justeru, katanya, adalah wajar objek yang menyerupai mayat yang lengkap dikafankan itu dibakar sahaja.
Keresahan penduduk sekitar bandar Kota Tinggi terutama di Kampung Tembioh di sini dianggap sudah berakhir apabila kelima-lima ‘ahli keluarga pocong’ yang dijumpai baru-baru ini dibakar di tanah perkuburan Islam Kampung Makam kira-kira pukul 10 pagi semalam.

Penduduk terpaksa menggunakan minyak petrol dan kayu api kering untuk membakar kain-kain kapan lembap yang masih kuat berbau kapur barus itu satu demi satu di tapak bakar sampah dalam kawasan perkuburan tersebut.

Hanya kira-kira 20 orang berada di kawasan itu termasuk pegawai daripada Jabatan Kesihatan, Majlis Agama Daerah dan jawatankuasa Masjid Kampung Makam manakala beberapa orang wanita sekadar melihat upacara itu dari jarak kira-kira 70 meter.

Selepas proses pembakaran selesai, abu-abu daripada pembakaran itu dibiarkan sahaja di situ.

Seorang penjaga tanah perkuburan itu, Othman Markan, 39, berkata, kerja-kerja membakar pocong tersebut dilakukan pada awal pagi semalam sebaik mendapat arahan Jabatan Agama daerah.

“Semua berjalan lancar, tiada ada apa-apa masalah semasa pembakaran dibuat,” katanya.
Read More

Untuk Mengubati Penyakit Asma, Orang Di India Menelan Ikan Hidup-Hidup

Ribuan pesakit kelihatan berada di wilayah selatan India untuk mengubati penyakit asma mereka. Para pesakit tersebut siap menelan hidup-hidup ikan tuna yang sudah dilumuri dengan ramuan ubat rahsia.

Beribu-ribu orang berjalan menuju Hyderabad setiap bulan Jun untuk melakukan rawatan yang ditawarkan oleh keluarga Goud secara percuma betul-betul di hari yang dipilih oleh para ahli perbintangan.

Keluarga Goud mendakwa bahawa mereka mendapatkan ramuan rahsia tersebut dari orang Suci Hindu sekira 170 tahun yang lalu. Mereka menolak permintaan doktor yang meminta ramuan tersebut, dengan alasan bahawa orang suci tersebut memberi amaran bahawa keajaiban ramuan tersebut boleh hilang jika diperjualbelikan.

Seperti dipetik Straits Times, setelah para pesakit menelan ikan tersebut, mereka diwajibkan untuk diet selama 45 hari.

Mereka dilarang memakan 25 jenis makanan, seperti daging kambing, gula putih, mangga kering dan bayam. Mereka juga tidak dibenarkan makan makanan yang digoreng dan menjalankan rawatan selama dua tahun. Sumber: tabekpuang.
P/S:  Kita org Islam jgn duk cuba lak, kalau Asma pergi Hospital jgn duk cari Tok Sami- Syirik Boh..haha

Read More

Kisah Menarik Dan Hebat | 19 kali kahwin, 46 anak, 100 cucu...Abg Soh Bini Ramai

Kisah Menarik Dan Hebat | 19 kali kahwin, 46 anak, 100 cucu...Abg Soh Bini Ramai | KOTA BHARU- “Saya pernah berkahwin 19 kali dan mempunyai 46 orang anak serta 100 cucu.”

Kisah Menarik Dan Hebat | 19 kali kahwin, 46 anak, 100 cucu...Abg Soh Bini Ramai
Demikian luahan guru silat yang lebih dikenali ramai sebagai ‘Abe Soh Bini Ramai’ atau ‘Abe Soh Silat’. Che Soh Che Ahmad, 65, yang berasal dari Kampung Babong, Pulau Melaka di sini, mempunyai kisah hidup yang unik kerana berkahwin sejak umur 15 tahun lagi.

“Jika dijumlahkan, saya mempunyai 19 isteri. Tetapi kahwin cerai dan sekarang tinggal tiga orang sahaja sebab seorang lagi sudah meninggal dunia,” katanya.

Tiga isteri Che Soh, Mariam Kadir, 53; Zawahir Mat, 52, dan Hasnah Che Omar, 52, turut serta semasa Sinar Harian ke kediaman keluarga besar itu.

Menurut Che Soh, biarpun sudah berpisah dengan isteri-isterinya yang terdahulu, namun hubungan mereka tetap baik dan masih berhubung antara satu sama lain sehingga kini.

“Anak-anak hasil bersama isteri terdahulu pun rapat dengan saya sampai sekarang termasuk hubungan baik ini juga terjalin bersama dengan anak-anak isteri sekarang yang ada 23 orang semuanya,” katanya.

Malah Che Soh berkata, apabila tiba musim raya, suasana sangat meriah dengan kehadiran kesemua 46 anaknya itu iaitu 26 lelaki dan selebihnya perempuan, berumur antara sembilan sehingga 49 tahun.

Selain itu, Che Soh berkata, dia bersyukur hubungan antara ketiga-tiga isterinya tidak mempunyai sebarang masalah malah boleh menjadi rakan baik sesama mereka.

“Cuma kadang-kadang kalau ada hal berbangkit dan ada tersinggung, terasa hati itu perkara biasa, sedangkan lidah lagi tergigit,” katanya.
Read More

UMNO Tubuh Majlis Ulama Sebagai Sayap Parti?..

SHAH ALAM - Cadangan Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya yang mahu majlis ulama Umno diwujudkan semula, mendapat reaksi amat positif daripada pimpinan pusat.

Cadangan yang sudah diusulkan sejak dua tahun lalu itu akhirnya mendapat perhatian selepas Fathul Bari mengutarakannya pada debat anjuran Sinar Harian, 'PRU13: Orang muda pilih siapa?' pada Khamis minggu lalu.

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, beliau amat bersetuju jika Majlis Ulama atau Lembaga Penasihat yang terdiri daripada kalangan ulama ditubuhkan bagi membolehkan parti merujuk dasar dan keputusan-keputusan agar tidak bercanggah dengan ajaran Islam.

Menurutnya, anggota majlis itu nanti mestilah terdiri daripada kalangan yang diakui mempunyai pengetahuan mendalam mengenai Islam dan berpengetahuan luas.

"Kalau sayap (majlis ulama), ia akan menjadi seperti sayap Wanita, Pemuda dan Puteri, ia juga mesti mempunyai keanggotaan di semua peringkat majlis kerja tertinggi, bahagian dan cawangan. Ia mesti melalui proses pemilihan dan kempen yang sama.

"Saya bimbang akan berlaku politiking di pelbagai peringkat yang boleh mendatangkan kesan tidak semestinya baik kerana ia melibatkan agama.

Misalnya di peringkat cawangan dan bahagian siapakah layak dipanggil ulama dan boleh bertanding untuk memegang kepimpinan sayap berkenaan.

Bagi saya keilmuan seseorang tidak boleh ditentukan oleh kuasa majoriti," katanya kepada Sinar Harian semalam.

Sebelum ini, beberapa pemimpin pusat Umno menyokong penubuhan Majlis Ulama ini, antaranya, Naib Presiden, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi; Ahli Majlis Tertinggi, Datuk Seri Mustapa Mohamed dan Datuk Seri Shahidan Kassim.

Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan berkata, beliau bersetuju usul ini dibawa dan dibincangkan di dalam mesyuarat Majlis Tertinggi Umno yang akan  datang.

"Jika kita semua setuju, barulah memikirkan bentuk struktur dan organisasinya," katanya.
Sumber : Sinar

P/S: Nanti suruh laa Mahathir jadi Mursyidul Am..hehe
Read More

Tragedi Ramadan berulang, adik kedua maut kemalangan

SEREMBAN – "Ini kali kedua kami kehilangan keluarga dalam bulan Ramadan," kata Muhamad Saifullah Zainal Abidin, 19, adik kepada mangsa kemalangan di Kilometer 261.7 Lebuh Raya Utara - Selatan, arah utara, di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira 4 pagi itu, mangsa, Muhamad Taufiq Zainal Abidin, 20, maut selepas motosikal jenis Yamaha RXZ ditungganginya terbabas dan merempuh pengadang besi.

“Beberapa tahun lalu saya kehilangan adik sehari sebelum Aidilfitri apabila dilanggar kereta. Kali ini, saya kehilangan abang pula ketika hari pertama Ramadan,” katanya yang merupakan anak kedua dari empat adik beradik.

Difahamkan, Muhamad Taufik merupakan adik beradik sulung.

Menurut Muhamad Saifullah, kali terakhir dia bertemu abangnya yang bekerja sebagai penghantar barang, Sabtu lalu kerana sejak beberapa hari lalu, dia bermalam di rumah rakannya di Senawang.

“Saya macam tidak percaya apabila terima panggilan telefon daripada ibu saya ketika waktu sahur pagi tadi (semalam) memberitahu arwah meninggal dunia kerana kemalangan,” katanya ketika ditemui Sinar Harian di pekarangan Bilik Mayat Hospital Tuanku Ja'afar, di sini, semalam.

Sementara itu, rakan mangsa, Fadzhil Abdul Rahman, 23, berkata, dia sepatutnya bersahur bersama arwah dan rakan-rakan lain, namun terkejut sebaik sahaja diberitahu arwah telah meninggal dunia.

“Saya sepatutnya sahur bersama arwah pagi tadi (semalam). Kali terakhir saya bercakap denganya kira-kira 3.50 pagi.  Saya terkejut menerima panggilan telefon daripada seorang rakan beberapa minit kemudian memaklumkan arwah terlibat dalam kemala-ngan," katanya.

Menurutnya, sejak hari pertama Ramadan, arwah beria-ria mengajak dia dan rakan-rakan lain berkumpul untuk berbuka puasa bersama tetapi tidak kesampaian kerana masing-masing bercadang berbuka puasa dengan keluarga.

"Sebab itu kami merancang bersahur bersama,” katanya.

Katanya, sehari sebelum kejadian, arwah sempat menghantar sistem pesanan ringkas (SMS) kepadanya memohon maaf sempena Ramadan.

Dalam pada itu, jurucakap polis berkata, ketika kejadian, mangsa bersama seorang lagi rakannya masing-masing menunggang motosikal dalam perjalanan menuju ke Nilai.

Ketika tiba di tempat kejadian, rakan mangsa yang berada di hadapan bergesel dengan sebuah van ketika cuba memotong kenderaan itu, sebelum terbabas.

“Mangsa yang berada di belakang cuba mengelak daripada melanggar rakannya, tetapi dia hilang kawalan lalu merempuh besi pengadang jalan.

“Rempuhan kuat itu menyebabkan mangsa tercampak dan maut di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan,” katanya.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian.
Sumber: Sinar Harian..

P/S: Al-Fatihah kepada Arwah, semoga keluarga beliau sabar dalam menghadapi dugaan yang besar ini..

Read More

Orang-orang yang memperolehi doa para malaikat:

1. ORANG YANG TIDUR DALAM KEADAAN BERSUCI
Imam Ibnu Hibban meriwayatkan dari Abdullah bin Umar ra., bahawa Rasulullah SAW bersabda, “Barangsiapa yang tidur dalam keadaan suci, maka malaikat akan bersamanya di dalam pakaiannya. Dia tidak akan bangun hingga malaikat berdoa ‘Ya Allah, ampunilah hambamu si fulan kerana tidur dalam keadaan suci’” (Hadith ini disahihkan oleh Syaikh Al Albani dalam Sahih At Targhib wal Tarhib I/37)
2. ORANG YANG MENUNGGU SOLAT
Imam Muslim meriwayatkan dari Abu Hurairah ra., bahawa Rasulullah SAW bersabda, “Tidaklah salah seorang diantara kamu yang duduk menunggu solat, selama ia berada dalam keadaan suci, kecuali para malaikat akan mendoakannya ‘Ya Allah, ampunilah ia. Ya Allah sayangilah ia” (Sahih Muslim no. 469)
3. ORANG YANG BERADA DI SAF HADAPAN KETIKA SOLAT
Imam Abu Dawud dan Ibnu Khuzaimah dari Barra’ bin ‘Azib ra., bahawa Rasulullah SAW telah bersabda, “Sesungguhnya Allah dan para malaikat-Nya berselawat kepada orang – orang yang berada pada saf – saf terhadapan” (Hadith ini disahihkan oleh Syaikh Al Albani dalam Sahih Sunan Abi Dawud I/130)
4. ORANG YANG
MENYAMBUNG SAF (tidak membiarkan kekosongan di dalam saf)
Para Imam iaitu Ahmad, Ibnu Majah, Ibnu Khuzaimah, Ibnu Hibban dan Al Hakim meriwayatkan dari Aisyah ra., bahawa Rasulullah SAW bersabda, “Sesungguhnya Allah dan para malaikat selalu berselawat kepada orang – orang yang menyambung saf – saf” (Hadith ini disahihkan oleh Syaikh Al Albani dalam Sahih At Targhib wat Tarhib I/272)
5. KETIKA SEORANG IMAM SELESAI MEMBACA AL FATIHAH
Imam Bukhari meriwayatkan dari Abu Hurairah ra., bahawa Rasulullah SAW bersabda, “Jika seorang Imam membaca ‘ghairil maghdhuubi ‘alaihim waladh dhaalinn’, maka ucapkanlah oleh kalian ‘aamiin’, kerana barangsiapa ucapannya itu bertepatan dengan ucapan malaikat, maka ia akan diampuni dosanya yang lalu” (Sahih Bukhari no. 782)
6. ORANG YANG DUDUK DI TEMPAT SOLATNYA SETELAH MELAKUKAN SOLAT
Imam Ahmad meriwayatkan dari Abu Hurairah, bahawa Rasulullah SAW bersabda, “Para malaikat akan selalu berselawat kepada salah satu di antara kalian selama ia ada di tempat solat di mana ia melakukan solat, selama ia belum batal wudhu’nya, (para malaikat) berkata, ‘Ya Allah ampunilah dan sayangilah ia’” (Al Musnad no. 8106, Syaikh Ahmad Syakir mensahihkan hadith ini)
Beramal/ dan mengharapkan Rahmat di bulan mulia ini...
Read More

Susahnnya laa Ambe Nak Cari Makan

Wahai Tuhanku, sesungguhnya aku berhajat kepada sebarang rezeki anugerah serta pemberian yang engkau berikan.” -Doa Nabi Musa-

Hujan yang turun melimpahkan rahmat. Makanan yang baik dan halal membawa berkat. Perniagaan yang maju mengurniakan nikmat. Zuriat yang baik mendoakan kebahagiaan di akhirat.

Meski rezeki setiap manusia sudah ditentukan Allah, usaha perlu dikerah, berserah jalan terindah. Pintalah dengan penuh kerendahan, pasti Allah sedia mengabulkan.

Read More

Asap rokok: Wanita boleh minta cerai

Hakim beri syarat amalan merokok ancam kesihatan

Riyadh: Wanita Arab Saudi yang berdepan masalah kesihatan kerana suami mereka merokok dibolehkan memfailkan kes cerai terhadap suami, kata hakim yang ditemubual akhbar Al Watan.

Hakim Mahkamah Rayuan, Ebrahim Khodairi, berkata peraturan undang-undang dipohon dalam kes seperti itu yang boleh sampai ke tahap perceraian.
Jejas kesihatan

“Jika seorang wanita mengahwini seorang lelaki yang merokok dan disebabkan perbuatan itu si isteri mengalami masalah kesihatan seperti sakit dada dan alahan teruk, selepas menyatakan beliau sebenarnya tidak mahu mengahwini perokok, perkahwinan mereka perlu ditamatkan kerana kerosakan disebabkan asap rokok dan pasangan berkenaan sudah tidak boleh hidup bersama lagi,” kata Khodairi.

Bagaimanapun, ia tidak termasuk kes wanita yang memang mengetahui bakal suaminya merokok sebelum berkahwin.

Tambahan lagi, tempoh perkahwinan adalah satu lagi faktor bagi hakim untuk diambil kira, tambahnya.
Sebagai contoh, kes wanita yang sudah berkahwin 20 tahun dengan perokok, akan digugurkan kerana wanita berkenaan sudah menerima hakikat itu.

Terima pelbagai reaksi

Kenyataan Khodairi menerima pelbagai reaksi yang disiarkan laman web rangkaian sosial.

“Bagaimana saya hendak meyakinkan suami saya supaya berhenti merokok?” soal seorang wanita Arab Saudi.

“Saudara lelaki saya merokok dan saya tidak tahan dengannya. Jika ini kesnya, semua wanita akan diceraikan,” kata seorang lagi lelaki, merujuk kepada peratus tinggi perokok di Arab Saudi.

Menurut perangkaan rasmi, ada hampir enam juta perokok di Arab Saudi termasuk 600,000 wanita dan 772,000 remaja, pelajar sekolah menengah dan tinggi.

Arab Saudi adalah pengimport keempat terbesar rokok dunia, lapor akhbar. – Agensi

P/S: kalau gtu gak ramai laa kena cerai lepas nie..kikik
Read More

Bob Lokman Sedia Dicalonkan PRU13..

ROMPIN – Bekas pelawak dan penulis lirik terkenal, Bob Lokman atau Mohd Hakim Lokman tidak menolak kemungkinan menjadi calon Pas pada pilihan raya umum (PRU) akan datang sekiranya diarahkan pucuk pimpinan tertinggi parti itu untuk berbuat demikian.Bagaimanapun, Bob berkata, pemilihannya sebagai calon PRU itu bersyarat di mana beliau hanya akan bertanding jika Pas ketandusan calon di sesuatu kawasan hingga memaksanya memikul amanah tersebut.

Menurutnya, keputusan itu selaras dengan tuntutan fardu kifayah yang meminta perkara wajib dilakukan sebahagian masyarakat untuk menjaga kepentingan Umat Islam.“Dalam hukum memang macam itu. Kalau sudah tiada orang, saya sanggup jadi calon kerana ia adalah satu kewajipan perlu dilaksanakan,” katanya kepada Sinar Harian semasa Ceramah Umum di Markas Pas Kampung Mentara.

Bob berkata, beliau yakin kepimpinan Pas mempunyai lebih ramai calon layak berbanding dirinya yang terlalu kerdil dan belum layak menjadi calon parti itu.“Saya dapati Pas mempunyai ramai pemimpin layak untuk diketengahkan menjadi calon PRU. Biarlah mereka dicalonkan kerana mereka lebih sesuai dan berkelayakan,” katanya.

Ditanya pandangannya mengenai sokongan rakyat terhadap Pakatan Rakyat (PR) sebelum menjelangnya PRU13, Bob yakin terdapat peningkatan ketara pengundi menyokong parti itu.Menurutnya, PR diramal berjaya menawan beberapa negeri lagi berdasarkan trend pengundi masa kini yang inginkan perubahan politik dalam negara.“Kalau tidak menang semua pun, kami tak akan kalah semua.

Saya lihat politik hari ini jauh berbeza berbanding dahulu. Sejak saya tiba di Pahang,Johor dan tempat majoritinya Barisan Nasional (BN), sudah ada petanda betapa ramainya penyokong PR di negeri-negeri tersebut,” katanya. ~sinarharian

P/S: Tanggungjawab seorang pemimpin itu besar, nak menjawab di hadapan Allah tu yang susah tu..hehe
Read More

Tazkirah Ramadhan Yang Hening | Dekatnya Kematian Dengan Kita...

Tazkirah Ramadhan Yang Hening | Dekatnya Kematian Dengan Kita...| Assalamualaikum pembaca  yang budiman, petang-petang Ramadhan yang hening ni ambe nak kongsi sikit cerita berkenaaan kematian, dan kita sebagai Umat Islam harus mengakui tentang wajibnya mati dan akan menghadapi fitnah kubur yang dashyat dan akhirnya ke Akhirat yang mana menentukan kita samaada ke Syurga atau Neraka, dan kita minta jauhi daripada mendapat kemurkaan Allah sewaktu kematian menjemput kita.


Sembang-sembang bersama Din ( Housemate ) dia nie kerja sebagai Pembantu Perubatan di Hospital Besar dan akan bersama dengan pesakit yang parah seperti Excident dia kata dalam 10 orang hendak cari seorang yang mengucap 2 kalimah syahadah pun payah. Kenapa ini terjadi?, mintak Allah jauhi kita semua dari semua bala ini..

Semalam Din ada cerita kat ambe, ade seorang perempuan berumur 21 tahun  berasal dari Pahang menaiki motor dan telah dilanggar oleh Toyota Hilux dan beliau dalam keadaan parah mati di tempat kejadian . Apa yang sedihnya dalam raga motor perempuan itu ada makanan untuk berbuka puasa dan kurma yang bertaburan. Tahun nie beliau tidak sempat  berbuka puasa di hari yang pertama, kita pun boleh jamin kita boleh berbuka petang ini dan apakah persediaan kite?

Ambe nak kongsi tulisan Khalifah berkenaan kematian.....
Read More

'Datuk' Di Tahan Pejabat Agama Melaka Ponteng Puasa

BANDARAYA MELAKA – Hari pertama bulan Ramadan dicemari dengan tingkah laku warga emas beragama Islam tanpa segan silu menikmati sarapan pagi di sebuah kedai makan bukan Islam. Tanpa menghiraukan orang ramai yang lalu lalang, warga emas terbabit dengan selamba menghirup hidangan kopi panas sambil menikmati roti bakar.  Bagaimanapun, perbuatan mereka itu dikesan anggota Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim) yang bertindak menyerbu kedai makan berkenaan, pagi semalam.

(Gambar) Penguatkuasa Jaim menyoal tiga lelaki beragama Islam yang sedang menikmati sarapan pagi di sebuah kedai kopi di Bukit Rambai, semalam.
Read More

Kelebihan Bersahur yang sungguh banyak..

Ibadat puasa adalah satu perkara yang dituntut dan diwajibkan ke atas semua umat Islam yang telah cukup umur dan berkemampuan. Dalam mengerjakan ibadat puasa, sahur adalah satu amalan sunat yang digalakkan kepada mereka yang berpuasa. Namun dalam era globalisasi yang sentiasa bergerak pantas ini, umat muslimin menjadikannya sebagai satu alasan untuk tidak bersahur. Mengantuk dan letih kerap dijadikan jawapan kepada keengganan bersahur walaupun ia telah dianjurkan oleh Rasulullah SAW kepada setiap yang berpuasa.

. Ramai juga yang tidak menyedari bahawa pada Umum begitu arif dengan kaum lain yang juga mengerjakan puasa, namun apakah yang membezakan amalan puasa kaum muslimin dengan mereka?

Bagi mereka yang bersahur Allah SWT akan memberi keuntungan yang berlipat kali ganda. Selain daripada memperolehi kekenyangan dan kekuatan untuk mengerjakan ibadat puasa pada sebelah siangnya, mereka juga akan memperolehi berkat yang diturunkan pada sepanjang hari mereka melaksanakan ibadat tersebut.


Ibnu Hajar dalam mengulas Sahih Bukhari telah menyenaraikan beberapa kelebihan puasa, yang antara lainnya ialah:
  • Menuruti sunnah;
  • Membezakan diri dengan Ahlul Kitab;
  • Menambah kekuatan untuk beribadat;
  • Meningkatkan keikhlasan dalam beribadat;
  • Menghilangkan perasaan marah yang diakibatkan oleh kelaparan dan
  • Mendapat peluang untuk mengingati Allah dengan berzikir dan berdoa.
. Bersahur dengan memakan kurma adalah sebahagian daripada sunnah Nabi, justeru jika kita mengamalkannya, Allah SWT akan memberikan pahala sebagai ganjaran.Namun, kita tidak digalakkan untuk mengambil terlalu sedikit atau terlalu banyak makanan pada waktu sahur. Memadai dalam anggaran yang secukupnya bagi membantu untuk mengerjakan puasa pada keesokan harinya kerana pengambilan makanan yang terlalu banyak atau sikit pasti akan menimbulkan rasa kurang selesa. Sebaik-baik sahur yang dianjurkan ialah dengan memakan


-HR Ibnu Hibban & Baihaqiorang mukmin adalah kurma.”
Abu Hurairah ra berkata, “Sabda Rasulullah SAW: Sebaik-baik makanan sahur bagi
.Seandainya keletihan menimbulkan kesukaran untuk bersahur,

bacaan 50 ayat suci Al-QuranWaktu sahur yang paling afdhal ialah pada waktu menjelang Subuh, iaitu kira-kira 10 atau 15 minit sebelum bilal melaungkan azan Subuh

Sumber: www.iluvislam.com
Read More

150,000.00 Kondom Free Di sediakan Untuk Atlit Di Olimpik London..

London: Temasya Olimpik London 2012 mungkin yang paling ‘panas’ dalam sejarah sukan itu selepas penganjur menyediakan 150,000 kondom Durex percuma, 15 untuk setiap atlit.

Angka itu melebihi 50 peratus berbanding di kejohanan Beijing pada 2008 yang menyediakan 100,000 kondom. ‘Selera seks’ peserta dilaporkan meningkat sejak kejohanan di Seoul pada 1988 hanya menyediakan 8,500 kondom percuma, lapor akhbar The Mirror.

Angka itu melonjak kepada 50,000 apabila pertandingan diadakan di Barcelona pada 1992 manakala penganjur Sydney 2000 terpaksa membeli tambahan 20,000 lagi kondom selepas 70,000 kondom yang ada kehabisan.

Peraturan benar teman peserta masuk

Ia mungkin ada kena mengena dengan peraturan membenarkan teman peserta masuk ke tempat penginapan atlit dengan 3,500 pelawat dijangka masuk setiap hari di 2,818 pangsapuri.

Malah, ujian kehamilan juga dikatakan turut ditempah.
Satu sumber memberitahu akhbar itu: “Semua orang tahu keadaan di tempat penginapan sukan. Cuma, bagi atlit tempatan, mereka tentu lebih memberi tumpuan kepada menang pingat.”

Ketika ditanya bagaimana situasi ‘panas’ itu di perkampungan Olimpik, perenang Amerika Syarikat, Ryan Lochte berkata: “Saya rasa 70 hingga 75 peratus atlit terbabit.”

Peserta negara itu dalam acara menembak, Josh Lakatos pula berkata: “Keadaannya seperti di rumah pelacuran. Begitu banyak aksi panas.”

Lochte kemudian mengulas: “Ketika kejohanan Olimpik lalu, saya ada teman wanita. Sekarang, saya kembali solo jadi saya rasa teruja kali ini.”

“Bertanding dalam kejohanan Olimpik adalah kemuncak kerjaya anda, jadi mungkin ada yang sedia melakukan sesuatu di luar kebiasaan. Tetapi, saya yakin, jika saya nampak orang melakukannya, saya akan ketawa,” kata pemain bola tampar Britain, Shauna Mullin. - Agensi 


P/S:  Berat  nanang laa..bukan boleh wat kira, olimpik akan datang buat sukan seks plop..haha bala3..Atlit Malaysia jgn duk ikut..haha..

Read More

2 Bulan Bonus Sempena Aidilfitri.. Durian Runtuh Buat Penjawat Awam?


PEKAN, 21 Julai - Pemberian imbuhan sempena Aidilfitri kepada penjawat awam adalah bergantung kepada kemampuan kerajaan, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.Dengan wajah yang ceria, Najib berkata beliau akan melihat 'buku kira-kira' kerajaan terlebih dahulu berhubung perkara itu.
Read More

Bilakah Dajjal Laknatullah di Lahirkan ??

Dari Abu Hurairah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: “Sukakah aku ceritakan kepadamu tentang Dajjal, yang belum diberitakan oleh Nabi kepada kaumnya. Sungguh Dajjal itu buta mata sebelahnya dan ia akan datang membawa sesuatu yang menyerupai syurga dan neraka, adapun yang dikatakan syurga, maka itu adalah neraka. Dan aku memperingatkan kalian sebagaimana Nabi Nuh a.s memperingatkan kepada kaumnya.

Apa yang dimaksudkan dengan sabda di atas ialah, Dajjal akan melalaikan kita dengan syurga dunia iaitu kemewahan, pangkat, harta dan wanita yang sekaligus akan menyebabkan kita lupa diri dan hanyut dengan keduniaan semata-mata walhal itu hanyalah sementara dan bila-bila masa sahaja Allah s.w.t boleh menarik kembali nikmat-nikmat yang dikecapi itu.

bila Dajjal dilahirkan?
Read More

Dialog Antara Allah Dan Iblis..

Anas bin Malik r.a. berkata: Iblis telah bertanya pada Allah, katanya : "Wahai Tuhanku! Engkau telah memberikan anak Adam tempat kediaman untuk mereka berteduh dan berzikir kepadaMu, oleh itu tunjukkanlah padaku tempat kediaman untukku."

Firman Allah: "Tempat kediamanmu adalah di dalam tandas."
Read More

Hadis Palsu Kelebihan Solat Terawih

1. Malam Pertama: Diberi balasan seperti bayi baru dilahirkan.

2. Malam Kedua: Diampuni Allah dosanya dan bagi ibu-bapanya jika keduanya mukmin.

3. Malam Ketiga: Diseru oleh malaikat di bawah Arasy dan dengan solat tersebut diampuni Allah dosanya yang telah lalu.

4. Malam Keempat: Dibalas Allah seperti membaca kitab Taurat, Injil, Zabur, dan Quran.

5. Malam Kelima: Kemudian dikurniai Allah seolah-olah sembahyang di Masjidil Haram, Masjid Madinah, dan Masjidil Aqsa.

6. Malam Keenam: Dikurnia Allah seolah-olah dia tawaf di Baitul Makmur dan dipintakan ampun oleh segala batu dan pasir.

7. Malam Ketujuh: Dikurniai Allah seolah-olah ia berjumpa dengan Nabi Musa AS dan membantu Musa melawan Fir’aun dan Haman…

8. … demikian seterusnya hingga akhir malam ke-30.

Rasulullah S.A.W. telah pun memberikan amaran terhadap orang-orang yang mengadakan pendustaan atas namanya dengan ancaman yang berat sebagaimana sabdanya: Barang siapa sengaja mengadakan dusta atas namaku maka hendaklah dia menyediakan tempatnya dalam neraka. (Bukhori, Muslim)


Adakah tidak cukup dengan janji ganjaran dari Allah bagi orang yang menghidupkan malam Ramadan yang terdapat dalam kitab hadis shahih contohnya hadis yang bermaksud: Sesiapa yang menghidupkan malam Ramadan dengan penuh keimanan dan mengharapkan ganjaran dari Allah diampunkan dosa-dosanya yang lalu. (Al-Bukhari)

Oleh itu umat Islam sekalian, terutamanya pihak seperti institusi agama di peringkat negeri dan pusat, sepatutnya prihatin terhadap perkara seperti ini demi menjaga kesucian hadis Rasul yang menjadi pegangan Ahlus Sunnah Wal Jamaah. Umat Islam janganlah mudah tertipu dengan dakyah palsu yang dikaitkan dengan Rasulullah sedangkan ianya tidak ada hubungan langsung dengan Rasulullah s.a.w. Janganlah sampai masyarakat kita melakukan sesuatu amalan dengan harapan akan mendapat pahala sedangkan sebaliknya dosa besar pula yang diperolehi dengan menyebarkan dan seterusnya beramal dengan hadis-hadis palsu seperti ini.
P/s: Hendak beramal pastikan hadis itu tidak palsu, boleh beramal walaupun hadis itu daif lagi hasan tetapi tidak boleh dibawa  berhujah..Wallahhualam..

Sumber: Amar
Read More

Jenazah Pelakon Vateran Ismail Hutson Selamat Di Kebumikan DI Seksyen 9 , Kota Damansara

PETALING JAYA 21 Julai - Jenazah pelakon veteran, Allahyarham Datuk Ismail Hutson, 73, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Seksyen 9, Kota Damansara, di sini kira-kira jam 1.30 tengah hari tadi.
Ismail Hutson atau nama sebenarnya Ismail Omar menghembuskan nafas terakhir pada jam 1.13 pagi tadi akibat komplikasi penyakit jantung di Pusat Perubatan Sime Darby, Subang Jaya. Ismail dimasukkan ke Unit Rawatan Kritikal (CCU) pusat perubatan itu sejak Selasa lalu selepas 10 hari mengalami demam panas yang teruk.
Allahyarham yang juga Presiden Persatuan Artis Veteran meninggalkan dua orang balu, Hafidzah Khasbullah dan Zaiton Osman serta tujuh orang anak.
Antara filem yang pernah dilakonnya ialah Layar Lara (1997), Cinta Kita (1995), Hantu Siang (1986), Tujuh Biang Keladi (1984), Dayang Suhana (1978) dan Mr Cinderella (2003).

P/s: Semoga Allah merahmati Roh beliau di alam kubur, mati pada bulan yang berkat Ramadhan Al Mubarak- ambe selalu jugak melihat lakonan beliau, seorang yang berdisiplin dan berbakat dalam lakonan- Al Fatihah:
Sumber: Kl Pos

Read More

Dr. Stephen Carr Leon Melakukan Tesis PHD Selama 8 Tahun, Mengapa Yahudi Bijak..

Setelah berada 3 tahun di Israel kerana menjalani housemanship dibeberapa hospital disana, ada beberapa perkara yang menarik dapat saya perhatikan untuk dijadikan tesis ini, iaitu “Mengapa Yahudi Bijak?”. Memang tidak dapat dinafikan ramai cendikiawan berbangsa Yahudi, dari segala bidang, Engineering, musik, saintis dan yang paling hebat ialah bidang perniagaan, dimana ia memang paling tersohor. Hampir 70% perniagaan di dunia dikuasai oleh kaum Yahudi, dari kosmetik, pakaian, pemakanan, senjata, perhotelan, perfileman diHollywood dan sebagainya.
Read More

Gadis Di Arah Bogel Kerana....

  BATU PAHAT – “Hanya kerana dituduh mencuri, saya diarahkan menanggalkan pakaian saya.

“Ketika itu saya hanya menurut kerana saya baru empat hari bekerja dan tidak tahu prosedur alam pekerjaan ini,” kata Leena, 24, (bukan nama sebenar) yang mendakwa dia menjadi mangsa tindakan melampau seorang penyelia ketika ditemui Sinar Harian, semalam.
Read More

Ulama Muda Umno Bidas Papagomo

SHAH ALAM: Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekreteriat Ulama Muda Umno, Fathul Bari Mat Jahaya pada sidang media di Kompleks Karangkraf semalam menolak budaya fitnah yang dilakukan oleh blogger pro Umno, Papagomo.
Read More

Kenapa Tak Rogol Saya?

Kisah benar ini berlaku di US. Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang baik.
Read More

Lelaki Gila Seks - Joging Dengan Coli Di Shah Alam

SHAH ALAM – “Apa salah saya bang? Saya cuma jogging je kat sini”, ujar seorang lelaki gila seks setelah dia berjaya diberkas penduduk selepas mencuri beberapa coli dan seluar dalam wanita di flat PKNS Seksyen 7, dekat sini, pagi tadi.
 
Dalam kejadian kira-kira jam 6 pagi itu, suspek berusia dalam lingkungan lewat 20-an cuba mengaburi penduduk dengan memberi pelbagai alasan namun tembelangnya terbongkar apabila beberapa helai pakaian dalam wanita ditemui berhampiran tempat dia bersembunyi.
 
Difahamkan, lelaki tersebut pernah ditangkap melakukan perbuatan sama beberapa bulan lalu di kawasan perumahan berhampiran.
 
Saksi yang mahu dikenali sebagai Saiful berkata dia terkejut mendengar jeritan penduduk sebelum bergegas keluar rumah untuk melihat apa yang berlaku.
Selepas itu katanya, dia melihat kelibat seorang lelaki berbadan gempal melarikan diri dan dikejar seorang penduduk.
 
“Saya dan rakan serumah turun membantu mengejar lelaki itu. Kami berjaya memberkasnya setengah jam kemudian  selepas dia keluar dari tempat persembunyiannya,” katanya.
Katanya, lelaki gila seks berkenaan diserahkan kepada unit peronda polis dan dibawa ke balai polis berhampiran.
 
Sumber : malaysiasensasi.net
P/S: Zaman nie mcam2 jenis giler..ade gila harta, gila pangkat, gile glamour dan betul2 gile iaitu giler babi..kahkahkah..
Read More

Segmen: Bloglist Ramadhan


Salam

Ambe sempat lak join segmen pagi2 ni. KLIK SINI ye kalu nk join jugak... 

Selamat BerSegmen... 
Read More

Temuramah Eksklusif!! Uncle Seekers Bakal Dedah Penyelewengan Mahathir Pula-Biar Betul?

Berikut adalah pendedahan blog Kerajaan Rakyat yang menziarahi blog Uncle Seekers setelah di bebaskan dengan jaminan polis. Ikuti temuramah blog Kerajaan Rakyat bersama Uncle Seekers..
Petang semalam, disatu tempat  Kerajaan Rakyat kunjungi Uncleseekers yang baru balik direman   di lokap balai polis jalan Ayer Molek, Johor Bahru. Manakala lokasi keduanya di balai polis Nusajaya, juga di daerah Johore Bahru.

Dalam pertemuan sepetang, semalam, Adeek ( Perempuan yang bersama Uncle ) sempat masak lemak ikan cili api, telur dadar and sayur goreng. Ramuannya sama seperti masakan adeek dulu-dulu, tetapi rasanya semakin enak! Agaknya, seperti Uncleseekers, Adeek juga telah mendapat ilham baru setelah 10 hari mereka di tahan Ayer Molek dan Nusajaya!

Dalam perbualan mereka semalam, Syed Abdullah Syed Hussein Al-Attas minta Kerajaan Rakyat sampaikan salaamnya kepada semua pembaca Kerajaan Rakyat.

Buat beberapa ketika ini, Uncleseekers masih ingin terus berehat. Bila tiba ketikanya nanti Syed Abdullah Syed Hussein Al-Attas akan hanya menulis sesuatu yang terkait dengan Tun Mahathir Mohammad. 
Satu lagi pendedahan esklusif tentang penyelewengan dana bernilai ratusan billion oleh Tun Mahathir.

Mohammad, Tun Daim Zainuddin dan Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa mereka berada di persada kuasa.
Kami sedang memikirkan samada wajar Uncleseekers membuat blog baru atau pendedahan tersebut akan dibuat di SINI.

P/S: Uncle Seekers nie nak bongkar pasal Tun Mahathir.Mohammad, Tun Daim Zainuddin dan Datuk Seri Anwar Ibrahim pula, sama2 kiter saksikan realiti atau sekadar omong2 kosong..
Read More

Gambar Gangster China Tersebar Kaya Raya, di Klik 4,5 Juta Kali Dalam Dua Hari


Gambar gengster China yang tercicir henset,dan diupload di internet menjadi gambar yang paling popular ketika ini.Dalam tempoh dua hari telah dilihagt 4.5 juta kali.
Gambar-gambar itu memperlihatkan gaya hidup gengster China yang di kelilingi  wang dan kereta mewah.
Read More

Di Penjara 12 Tahun Jerut Leher Pelacur


SHAH ALAM - Seorang pelacur dan pemandu lori dijatuhi hukuman penjara 12 tahun oleh Mahkamah Tinggi di sini hari ini selepas mengaku bersalah menyebabkan kematian seorang lagi pelacur yang dijerut di leher dengan selendangnya, empat tahun lepas.

 Hakim Nurchaya Arshad memerintahkan V Mareiyama, 30, dan J Sanmugam, 31, menjalani hukuman itu berkuatkuasa daripada tarikh mereka ditangkap, iaitu Mareiyama pada 19 Julai 2008 dan Sanmugam pada 20 Julai 2008.   Kedua-dua tertuduh didakwa bersama-sama menyebabkan kematian L Kamala, 49, di rumah No: 41-3 Blok C, Jalan PJS 3/46, Taman Sri Manja, Petaling Jaya, kira-kira pukul 4 petang pada 16 Julai 2008.

 Mereka didakwa mengikut Seksyen 304 (a) Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 34 Kanun sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan boleh juga didenda.   Kedua-dua tertuduh sebelum ini dibicarakan atas tuduhan membunuh mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan.Bagaimanapun, selepas tujuh saksi pendakwaan dipanggil memberi keterangan, pihak pendakwaan menawarkan pertuduhan pilihan mengikut Seksyen 304 (a) Kanun Keseksaan dan kedua-dua tertuduh menukar pengakuan mereka kepada bersalah.

   Mengikut fakta kes, pada hari kejadian kedua-dua tertuduh telah pergi ke rumah Kamala bertujuan untuk menyamun mangsa di mana Mareiyama telah mengenali mangsa selama dua tahun semasa kedua-duanya bekerja sebagai pelacur di Bukit Bintang, Kuala Lumpur.   Terdahulu, peguam Jagdish Kaur yang mewakili Mareiyama memohon mahkamah menjatuhkan hukuman ringan atas alasan anak guamnya terdorong melakukan perbuatan itu disebabkan tidak mempunyai pendapatan yang stabil.

  Beliau berkata tertuduh juga tidak berniat untuk menyebabkan kematian mangsa dan hanya mengetahui mangsa telah meninggal dunia selepas dimaklumkan oleh pihak polis.   "Anak guam saya memohon supaya diberi peluang untuk kembali kepada tiga anaknya yang kini ditempatkan di rumah anak yatim dan dia juga berasa amat sedih serta menyesal atas kematian rakannya itu," katanya.

   Peguam V.Rajehgopal yang mewakili Sanmugam juga memohon mahkamah menjatuhkan hukuman ringan atas alasan anak guamnya yang turut mempunyai tiga orang anak telah menerima hukumannya apabila masyarakat menggelarkan anak-anaknya 'keluarga banduan' manakala bapa tertuduh digelar 'bapa banduan'.   Timbalan Pendakwa Raya Zainal Azwar Kamaruddin yang mengendalikan pendakwaan pula memohon mahkamah menjatuhkan hukuman setimpal dengan mengambil kira keseriusan kesalahan itu dan sebagai pengajaran kepada masyarakat agar tidak melakukan kesalahan yang sama. - Bernama
Published with Blogger-droid v2.0.6
Read More

Kisah Politik Dan Rakyat Kelantan | Pok Yo terkilan isu cerai dikait politik

Kisah Politik Dan Rakyat Kelantan |  Pok Yo terkilan isu cerai dikait politik | PASIR MAS – Selepas mengambil pendekatan berdiam diri, Yahya Ibrahim, 78, bersetuju untuk menceritakan perkara yang tersirat, di sebalik keruntuhan rumah tangganya, dengan seorang guru al-Quran, sejak 14 tahun lalu. Sinar Harian berkesempatan untuk bertemu dengan Yahya atau pun lebih dikenali sebagai Pok Yo untuk mendapatkan reaksinya berhubung isu penceraian yang dikaitkan berpunca akibat ketaksuban dalam politik.

Bolehkah Pok Yo terangkan apa sebenarnya berlaku?

Kisah Politik Dan Rakyat Kelantan |  Pok Yo terkilan isu cerai dikait politik

Yahya: Saya kesal kerana bekas isteri saya (Che Hasnah Che Ahmad, 61, atau dikenali sebagai Mok Yam), mengaitkan perpisahan ini dengan perbezaan politik.

Dalilnya, saya berkahwin dengannya, ketika dia masih lagi aktif dalam politik, maka tidak timbul perbezaan fahaman, sehingga berlakunya perceraian ini.

Saya ceraikan dia dengan talak satu, kerana sikapnya yang tidak taat, meninggi suara, tidak bertanggung jawab dan bercakap guna emosi.

Mok Yam terkeliru apabila saya menyuruh dia ikut ajaran Islam, tetapi disalah anggap sebagai ikut fahaman politik. Saya tegaskan agar dia ikut ajaran Nabi, malah tidak mengaitkan langsung nama-nama ahli politik di Kelantan.

Baru-baru ini, Mok Yam menafikan dia pernah minta diceraikan dengan talak tiga.

Yahya: Saya juga ada saksi, ketika kami bergaduh mengenai isu ini, malah saksi itu juga adalah seorang lelaki, baligh, berakal dan memahami setiap tutur kata Mok Yam.

Sesat adalah satu kesalahan besar, tetapi apa yang dilakukan oleh Mok Yam sehingga didakwa sesat?

Yahya: Saya kata dia sesat, bukan disebabkannya pergi ceramah (Datuk) Dr Hasan Ali (bekas Naib Presiden Pas) atau kerana memakai baju merah, tetapi sikapnya yang terlalu menyimpang dengan ajaran Nabi. Ia bukanlah setakat solat lima waktu, memakai tudung dan mengaji al-Quran, tetapi perbuatan lain, juga dikira sebagai amalan, dan tidak terhad dalam satu perkara sahaja. Paling mengecewakan saya, apabila dia memburuk-burukkan seorang ulama, dan terkilan kerana tidak dapat membentuk isteri yang solehah.

Memandangkan usia semakin lanjut, lama berkahwin dan Islam sendiri tidak sukakan penceraian, tiada ada jalan lain selain cerai?

Yahya: Selama ini, saya cuba pelbagai cara untuk membentuknya sebagai seorang isteri solehah, namun selepas semua usaha saya tidak berjaya, saya yakin perkahwinan ini tidak akan berjaya sekiranya tiada persefahaman lagi. Puas saya beri dia masa untuk berfikir dan berubah, namun dia tetap melihat nasihat saya dari sudut politik.

Adakah masih ada sifat sayang yang memungkinkan boleh bersatu kembali?

Yahya: Saya mengucap syukur sekiranya dia berubah sikap, dengan menjalankan apa yang disuruh agama dan meninggalkan apa yang dilarang.

Saya masih sayangkannya, tetapi tidak akan meneruskan silaturahim sebagai sepasang suami isteri. Apa yang ditakdirkan, sudah ditentukan Ilahi.
Sumber: Sinar

P/S: Jangan kite duk dgr sebelah pihak sahaja. Akhbar pun mensensasikan hal mcm nie..hehe
Read More

Gambar Artis Semasa Kecil - Diana Daniel






Read More

Adakah benar terdapat lakaran salib di Putrajaya jika dilihat melalui google map?

Assalamualaikum pembaca yang budiman..tengah meminum pagi sementara menunggu rakan-rakan, ambe bukak milosuam punye blog dan terkejut melihat entri yang menunjukkan gambaran salib di Putrajaya jika diamati melalui  google map, adakah benar dakwaan nie? Mu sendiri laa g carik sendiri..kikiki

Published with Blogger-droid v2.0.6
Read More

Gadis 14 Tahun Jual Diri Kerana Gajet

Kegilaan terhadap pelbagai gajet dan alat telekomunikasi canggih menyebabkan seorang gadis berusia 14 tahun menjual tubuh termasuk meniduri lelaki berusia 60-an bagi mendapatkan wang untuk membeli barangan kegemaran mereka itu.

Perlakuan pelajar tingkatan dua dari Ulu Tiram, dekat sini, itu terbongkar apabila keluarganya menyedari dia memiliki barangan berjenama serta gajet terbaru yang setiap satu daripadanya berharga ribuan ringgit.

Gadis terbabit pada awalnya mendakwa gajet berkenaan kepunyaan rakan sekolah namun keluarga yang curiga membawanya mendapatkan kaunseling di Pejabat MCA Johor Jaya sebelum dia mengakui menjual tubuh kerana mahu memiliki barangan berkenaan.

Ketika berkongsi pengalamannya, gadis mahu dikenali sebagai Sarah berkata, dia terbabit kegiatan tidak bermoral itu sejak awal tahun ini.

“Setiap kali menjual tubuh, saya memperoleh RM200 hingga RM300. Jumlah itu lumayan dan membolehkan saya membeli pelbagai gajet terbaru seperti komputer tablet termasuk iPad dan telefon pintar, BlackBerry selain beg tangan berjenama terkenal.
P/s: Apabila pemimpin tidak menunjukkan contoh yang baik untuk rakyatnya, inilah akibatnya-Amar
Read More

Mengaku Nabi Akhir Zaman...kahkahkah

Akibat tindakannya membuat pengakuan bahawa dirinya adalah Allah dan nabi akhir zaman, seorang bekas kapten kapal dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Syariah semalam, atas tuduhan mempersendakan agama Islam di sekitar negeri Melaka.

Tertuduh, Roslan Abdul Rahman, 44, yang berjubah putih dan berkopiah hanya kelihatan tenang ketika pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah di depan Hakim Syarie Mohd Asri Tahir.Bekas Kapten Kapal dari Pahang itu kemudian mengangguk faham akan pertuduhan yang terpaksa dibacakan dua kali berikutan tertuduh mencelah ketika ditanya mengenai pengakuannya.

Roslan membuat pengakuan tidak bersalah dan memohon dibicarakan.Mengikut pertuduhan, tertuduh didakwa mengejek-ejek agama Islam dengan perkataan ‘Aku ini nabi akhir zaman dan aku mengaku aku Allah’ di sebuah rumah di Taman Rembia Perkasa, Alor Gajah, dekat sini, jam 3.15 petang, 18 Julai lalu.- MYMETRO

P/s: haha..nak ngaku jadi nabi pun bia laa kemaih sikit nie ambe tgk dah mcm tayar lori dah..akibat belajo ilmu tinggi sangat lagu nie laa jadinya..blajo atas pokok kelapa..jumpa mmg ambe kepok pale laaa...

Published with Blogger-droid v2.0.6
Read More

3 Jenis Makanan Ahli Neraka

Neraka merupakan suatu tempat yang wajib diyakini oleh umat Islam sebagai satutempat pembalasan yang mempunyai kesengsaraan abadi setelah mati. Jika baik amal seorang manusia itu, dengan rahmat Allah, dia akan masuk ke syurga dan jika buruk amal seseorang manusia itu, dia akan dihumban ke dalam neraka dan diberi 3 jenis makanan yang mengerikan ini.Apakah 3 jenis makanan di neraka itu?

(1) ZAQQUM

Firman Allah swt: Sesungguhnya pohon zaqqum itu, makanan orang yang banyak berdosa. Ia bagaikan kotoran minyak yang mendidih di dalam perut, seperti mendidihnya air yang amat panas. (43 – 46 : ad-Dukhan) Firman Allah swt: (Makanan surga) itukah hidangan yang lebih baik ataukah pohon zaqqum.? Sesungguhnya Kami menjadikan pohon zaqqum itu sebagai ujian bagi orang-orang yang zalim (samada mereka percaya atau tidak). Sesungguhnya ia adalah sebatang pohon yang tumbuh dari dasar neraka. Buahnya seperti kepala syaitan-syaitan. Maka sesungguhnya mereka benar-benar memakan sebagian dari buah pohon itu sehingga memenuhi perutnya dengan buah zaqqum itu. (62 – 66 : as-Saffat).
Ibnu Abbas berkata: “Sesungguhnya Nabi saw membaca ayat ini: “bertakwalah kepada Allah sebenar-benar takwa kepada-Nya; dan janganlah sekali-kali kamu mati melainkan dalam keadaan beragama Islam.”
Rasulullah saw bersabda:

“Sekiranya setitis zaqum menitis ke dunia nescaya akan merosakkan seluruh kehidupan ahli dunia. Bagaimana keadaan orang yang setiap hari buah zaqum menjadi makanannya?”

Hadis riwayat Tirmizi, Nasaie, Ibnu Majah dan Ibnu Hibban. Syekh Syuaib menyatakan sanad hadis ini sahih. Imam Ibnu Kathir berkata: “Allah swt menyatakan mereka memakan pokok ini walaupun rupanya sangat buruk dan sangat hodoh. Tambahan lagi dengan rasanya yang tidak sedap dan bau yang busuk. Mereka terpaksa makan kerana tidak ada yang lain.”
Read More

Geng Susu Kangkang Kembali Aktif..kikiki..Curi Dan Sorok Barang Dalam Kain

PARIT BUNTAR, Buntar - Sebuah pasar raya di sini mengalami kerugian RM2,000 setelah sebahagian barang runcit premis itu dicuri sekumpulan individu disyaki warga asing secara terancang, minggu lalu.

Penyelia pasar raya yang hanya ingin dikenali sebagai Eau berkata, kejadian berlaku pada 13 Julai lalu sekitar jam 7.30 malam apabila empat lelaki dan tiga wanita melarikan tiga beg berisi pewangi kenderaan, barangan makanan dan lampin pakai buang setelah berlagak seperti pelanggan kedai. Menurutnya, kesemua suspek didapati memasuki premis pasar raya itu secara serentak setelah dihantar seorang individu lain dengan menggunakan sebuah kereta.
Read More

Muhasabah Diri Di Malam Jumaat-(mesti tgk video ini!!!!!!!!)


Assalamualaikum pembaca yang budiman-malam Jumaat yang shahdu nie ambe nak berkongsi video tentang kasih sayang Allah kepada hambanya yang diulas dengan mantap oleh Ustaz Asri ( Maza )..walau sebesar mana dosa yang kita dilakukan kite kena ingat Rahmat Allah tiada bandingannya- jangan duk buka aib org nanti Allah buka aib kite di Akhirat. Walaupun video nie sudah lama, dan mungkin sudah dilihat oleh kawan2..tapi x pe laa kite pakat kongsi k..sama2 kite muhasabah diri k...
Published with Blogger-droid v2.0.6
Read More

Wikipedia Nobat Mahathir Sebagai Diktator?

"Dakwaan yang dilemparkan tidak boleh disamakan dengan diktator. Diktator yang dipimpin Dr Mahathir adalah diktator terpimpin, dalam erti kata yang sebenar pemimpin yang tegas dan berpegang kepada prinsip.

“Kepimpinan sebegini diperlukan negara seperti Malaysia yang majmuk kerana sering dibelenggu sensitiviti kaum. Pemimpin seperti ini juga diperlukan negara yang mahu pembangunan berterusan tanpa terencat,” kata Pakar Geo Strategis Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Dr Azmi Hassan kepada Sinar Harian.
Read More

Kisah Doa Seorang Ibu Terhadap Anak Derhaka

Rasulullah SAW bersabda dengan maksud: Semua dosa akan ditangguhkan Allah, yakni balasan menurut kehendakNya, hingga ke hari Qiamat, kecuali balasan menderhakai kedua ibu bapa. Maka sesungguhnya Allah menyegerakan balasan kepada pelakunya pada masa hidupnya sebelum mati – Diriwayatkan oleh Al-Hakim
Read More

Abbay Abadi Dan Yatt Hamzah Bakal Sertai PAS Malam Ini?

Nampaknya, menjelang Ramadhan yang bakal tiba lusa, Pakatan Rakyat terutamanya PAS menerima satu berita , melalui satu mesej di laman mikroblog Twitter milik pelakon utama filem Leftenan Adnan yang kini menyertai PAS awal bulan ini, Hairie Othman, mengatakan bahawa seorang lagi artis akan secara rasmi mengikut jejaknya malam ini.
Read More

Yahudi Menyembunyikan Fakta Menipu Umat Islam

1. Bijak sungguh Yahudi memperdayakan kita umat Islam, mereka suruh kita minum susu lembu buatan mereka, tapi mereka minum susu kambing, mereka minum apa yang diminum oleh Nabi kita Muhammad SAW. Mengapa kita tidak ikut nabi kita, kita ikut orang zionis tapi ternyata mereka mengikut apa yg nabi kita makan dan minum.
Read More

Misteri Lintah 30 Kg Terjawab!!!

Lintah gergasi yang kononnya ditemui semasa banjir di Perak bukanlah lintah seperti yang dihebahkan tetapi, ia adalah seekor ular yang dipanggil “Ular Guni Buruk”. tertipu ambe dulu..haha mati2 ingat lintah..

Untuk pengetahuan semua Ular Guni Buruk ini sebenarnya tidak mendatangan bahaya. Ular ini juga tidak mempunyai bisa dan juga tidak mampu mematuk kerana tidak mempunyai mata. Namun begitu, kalau ular ini diganggu, gigitan ular ini boleh mendatangkan kesakitan yang amat.

Untuk itu, sebarang cerita mengenai lintah gergasi adalah tidak benar sama sekali k...Mat Saleh terkejut tgk lintah beso cmnie..
Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Loading...

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.