Subhanallah! Al-Quran Terbang Di Mekah

Saksi kejadian berkata pada malam Jumaat sekitar jam 2 pagi, seorang wanita Morocco sedang melakukan tawaf sambil membaca Al-Quran. Sebaik sahaja tiba di pintu depan Kaabah, beliau dilanggar oleh sekumpulan jemaah lain menyebabkan beliau terjatuh dan kitab suci Al-Quran yang dipegang terlepas. Al-Quran tersebut tidak jatuh tetapi melayang dan melekat di pintu Kaabah.

Selepas seorang staff Masjidil Haram mengambil kembali Al-Quran tersebut setelah diturunkan dengan kayu, jemaah-jemaah Haji yang menjadi saksi peristiwa luar biasa itu mencium Al-Quran tersebut. Ternyata baunya sangat wangi seolah-olah dipenuhi berpuluh botol minyak wangi. [Petikan Warta Perdana]

Sumber: Warta Perdana

P/S: Kejadian ini berlaku di Mekah tapi kesahihan cerita ini..wallahualam..cukup kite takjub dengan penciptaan Langit dan Bumi untuk meningkatkan lagi keimanan kite kepada Allah
Read More

Namewee Kena Belasah Kumpulan Yang Tidak Dikenali

Itu status yang ditulis di fb namewee yang mengatakan dia dibelasah oleh seseorang semasa sidang media tadi. Tak pasti pulak betul ke tak dia kena belasah… kita tengok je la berita nanti… :-)



tak tahu laa sebab politk ke sebab peribadi  tggu jea laa siasatan Polis..kalau sebab Politik mmg x patutlaa..hehe
Read More

Chong Wei 'winnable candidate' Barisan Nasional PRU13?

SHAH ALAM - Datuk Lee Chong Wei 'winnable candidate' Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13)?

Di sebalik spekulasi PRU13 akan dipanggil dalam waktu terdekat, sementara nama pemain nombor satu negara itu pula menjadi sebutan banyak pihak, beberapa peminat Chong Wei secara terbuka berkata akan mengundi beliau jika dipilih sebagai calon.

Bagaimanapun mereka tidak menyebut parti yang Chong Wei sepatutnya wakili.

"Jika Datuk Lee Chong Wei bertanding pilihan raya (PRU13), saya akan mengundi beliau," kata selebriti Adibah Noor, yang menghantar mesej Twitter kira-kira jam 2.30 petang tadi.

Penyanyi dan pelakon ini berkata demikian beberapa jam selepas Chong Wei, yang mengutip pingat perak kedua Sukan Olimpik, kembali ke tanah air awal pagi tadi.

Walaupun Chong Wei gagal dalam misi memenuhi harapan pingat emas pertama bagi negara, beliau telah menarik perhatian dan sokongan jutaan rakyat Malaysia.

Adibah menambah, "(Chong Wei) seorang yang tidak banyak bercakap, (tetapi) menyatukan rakyat Malaysia tanpa berkata sepatah pun. Ya, saya akan mengundi dia."

Dia seterusnya menulis, "apa pun, saya tidak kisah apa respons anda kepada dua mesej saya sebelum ini."

Pandangan itu disokong pengikut Adibah bernama Azizul Idris.

Azizul berkata: "Saya juga! Rakyat Malaysia yang tulen."

Bagaimanapun seorang lagi pengikutnya yang bernama Amal Jamil seolah-olah tidak bersetuju dengan berkata: "Macam ini pun ada."

Seorang lagi pengikut Adibah, Zamzuriani Md Daud juga menyokong pendirian Adibah.

Kata Zamzuriani: "Datuk Lee Chong Wei seorang yang menangis untuk negara, sudah pasti saya akan mengundi dia."

Sumber: Sinar Harian..

Read More

Anonymous Melancarkan Perang Cyber Dashyat Keatas Myanmar

Penggodam antarabangsa iaitu Anonymous termasuk Malaysia melancarkan perang ke atas kerajaan Myanmar apabila bertindak melumpuhkan laman web negara itu semalam, sebagai bantahan kekejaman yang dilakukan ke atas etnik Islam Rohingya .

Laman kerajaan Myanmar dipercayai dilumpuhkan dengan cara Distribute Denial of Service(DDoS). Setelah dilakukan penelitian banyak laman sesawang kerajaan milik Myanmar telah di serang oleh pengodam - pengodam yang tidak dapat dikenal pasti identiti mereka . Mereka banyak meninggalkan mesej memberi tahu untuk menghentikan serangan terhadap umat Islam .

Negara yang dipercayai terlibat dengan Op Myanmar:

Malaysia
Indonesia
Brunei
Pakistan
Turki
Bangladesh
Arab Saudi
dan negara Islam 


Penggodam Malaysia yang menyertai Op Myanmar:
Anonymous Malaysia
Rileks Crew
MyDefacer
Kelantan Hacking Crew
Phantom Crew
DragonForce
DotMy Crew

Antara yang menjadi sasaran utama mereka ialah :-
Antara defacement yang telah dilakukan:
 
 
Disini saya ingin menyeru wahai pakar-pakar penggodam dari malaysia mahupun indonesia untuk sama-sama menyuarakan bantahan kita terhadap pembunuhan saudara kita yang berada di Myanmar dan di seluruh di dunia. Satu lagi ade jugak Anonymous  yang suka comment kat aku punye blog siap maki2 lagi..hehe tu Anonymous x leh pakai..haha

Read More

Gila!! Wanita Bergambar Di Dalam Perut Kuda- Seni | Wanita Akhir Zaman

Gila!! Wanita Bergambar Di Dalam Perut Kuda-

Gila!! Wanita Bergambar Di Dalam Perut Kuda-

Gila!! Wanita Bergambar Di Dalam Perut Kuda-

Gila!! Wanita Bergambar Di Dalam Perut Kuda-

Gila!! Wanita Bergambar Di Dalam Perut Kuda-
Gila!! Wanita Bergambar Di Dalam Perut Kuda- Seni | Wanita Akhir Zaman | Mat Saleh nie semua benda nak dicubanya, ambe rasa akibat terlampau maju sampai dah jadi bodoh..haha.  Perempuan 21 tahun ini berbogel lalu masuk ke dalam perut kuda.

Jangan keliru.  Pastinya kuda itu telah mati dan menjadi bangkai setelah ditembak di kepala setelah didapati  kesihatan kuda itu semakin buruk.

Setelah itu Jasha Lottin mempunyai idea yang gila.  Beliau bertekad berposing dengan cara yang tidak pernah dilakukan orang lain.  Beliau berbogel lalu masuk ke dalam kuda yang telah dikosongkan perutnya lalu diambil gambar oleh boyfriendnya yang tak bogel.

Mengikutnya ia berbuat demikian kerana ingin merasai apabila berada di dalam kuda.


Read More

BIAR KITA KALAH, ASAL KALAH BERMARUAH!!

Kecewa? Kenapa perlu kita kecewa jika Hero Badminton kita, Datuk Lee Chong Wei terpaksa tunduk kepada Lin Dan dengan kekalahan yang nipis. Itu semua bukan salah beliau dan bukan juga salah sesiapa.
Kepada Datuk Lee Chong Wei kami tidak pernah salahkan anda. Walau kalah bagaimanapun kami tetap menyokong usaha anda bagi percubaan mengharumkan nama negara di dunia.
Syabas dan Tahniah walau kurang bernasib baik.
tapi ada jugak dengar cerite, badi kalah Chong Wei sebab kehadiran Rosmah Mansor..hehe Aiish mengarut laa...Semuanya ketentuan Ilahi..Rosmah pi sana nak g Shopping kot..Wallahualam...

Read More

Abby Abadi Kembali Semula Ke Pangkuan Norman?

Kuala Lumpur: “Perkara ini kuasa Tuhan. Buat masa ini, masing-masing belum ada respons. Saya tak boleh cakap apa yang bakal berlaku pada masa depan,” kata Memey Suhaiza ketika diaju persoalan jika bekas isteri suaminya, Abby Abadi kembali semula ke pangkuan Norman Hakim.

“Anak juga terbuka mengenai soal itu dan bertanya bila mama (Abby) hendak berkahwin semula dengan papa mereka,” katanya yang menyerahkan kepada ketentuan takdir jika Abby dengan Norman rujuk semula selepas bercerai pada 18 Disember 2008.

Hubungan Memey dan Abby kembali jernih selepas mereka meluangkan masa berbuka puasa bersama pada 1 Ogos lalu.

Memey berkata, apa yang berlaku tidak dirancang dan dengan mengambil keberkatan Ramadan, mereka berbaik semula demi masa depan anak.

“Selepas menanti empat tahun, akhirnya kami berbaik semula. Mulanya, saya dengan abang (Norman) datang mengambil anak di rumah kak Abby dan pada masa itu saya mengambil kesempatan bersalam dengannya. Selepas bersalam, dia terus peluk saya.

Sumber: My Metro

P/S: X salah Norman menerima semula Abby Abadi demi anak-anak..
Read More

Kebaikan Rokok Yang Mesti Kita Ambil Tahu

Pada kotak rokok (kecuali rokok seludup) akan ada tertera perkataan “Amaran Kerajaan Malaysia, merokok merbahayakan kesihatan” , gambar-gambar ngeriss seperti kaki, janin, mulut dan sebagainya. Perokok pasif iaitu orang yang tidak menghisap rokok tetapi menghidu bau asap rokok dari rakan, suami dan sebagainya juga terdedah kepada penyakit kanser, apa lagi yang menghisap rokok. Pendek kata,merokok adalah merbahaya kepada kesihatan.

Tetapi ada penyelidikan yang mutakhir mengatakan yang sebaliknya pula. Menghisap rokok digalakkan pula kerana menghisap rokok dikatakan menghisap rokok ada kebaikannya tersendiri. malah menurut kajian statistiknya ada hubungan positif antara menghisap rokok dan kehidupan kita.


Dalam penerbitan jurnal terkini beliau, Ajoi mengatakan bahawa ada 3 kebaikan menghisap rokok:


1. Awet Muda; semakin banyak menghisap rokok semakin awet muda(ingat, hubungan positif tadi)

Oleh kerana merokok mengganggu kesihatan, ada yang yang mengatakan sebatang rokok dapat mengurangkan usia selama beberapa minit, maka dapat disimpulkan bahawa dengan menghisap rokok anda tidak akan menjadi tua. Mati muda bererti awet muda.


2. Anti Rabies;

Rabies adalah penyakit yang boleh membawa maut akibat gigitan binatang seperti gigitan anjing. Dengan menghisap rokok kita dengan mudah dapat menghindari gigitan anjing.

Caranya;

Lari saja, dalam masa 2 atau 3 minit, kita dah semput dan tidak sengaja akan membongkok. Anjing tadi menyangka anda akan mengambil batu. Seperti yang diketahui, anjing takut kena baling batu, kemudian dia pun lari tak cukup tanah…

So…selamatlah kita dari rabies.



3. Anti Rompakan

Pencuri biasanya akan datang pada tengah malam atau awal pagi semasa kita dibuai mimpi. Ok, semasa pencuri datang di tengah malam.

Tetiba

Kita ter UHUK… UHUK batuk dan batuk. Pencuri tadi mesti menyangka kita belum tidur.

So, batuk kita menyelamatkan kita dari rompakan. Hahahaha


Read More

(Senyum POWER) TIKUS Suka Kacau BINI - Ustaz Azhar Idrus

Pertanyaan semasa Kuliyyah Al Fadhil Ustaz Azhar- Persoalan Fekah yang membincangkan berkenaan hukum membunuh Tikus..jom layan..hehe
Read More

Tafsir Mimpi Berbogel Mengelilingi Kaabah– Sheikh Ahmad Sudais

Sheikh Ahmad Sudais dijemput ke salah satu stesyen Radio di negara beliau, untuk ditemuramah serta membincangkan hal hal yang berkaitan agama di stesyen radio berkenaan, terdapat beberapa sesi temubual dan soal jawab. Tidak ketinggalan juga sesi untuk para pendengar radio untuk menelefon dan bertanyakan soalan kepada Imam Besar Mekah itu.

Ketika tengah rancak berkumandang di udara, Pihak stesyen radio menerima panggilan telefon daripada pendengar radio

Pendengar : Assalamualaikum, izinkan saya bertanya soalan?

Sheikh Sudais : aiwa, teruskan.

 Pendengar : Saya ingin bertanyakan mengenai Tafsir mimpi.

Sheikh Sudais: Maaf, saya kurang arif berkenaan ilmu tafsiran mimpi tetapi silakan bertanya, mungkin saya boleh bantu dengan beberapa hadith shohih mengenai mimpi seperti mimpinya nabi Yusuf atau juga ada hadith2 lain, atau mungkin juga saya bertanyakan kepada kenalan saya yang lebih memahami.

Pendengar : Saya bermimpikan seseorang yang dalam keadaan bogel mengelilingi(tawaf) kaabah tanpa perasaan malu , apakah maksudnya Sheikh?

Sheikh Sudais: Masyaallah.. masyaallah, yang ini saya tahu, Orang itu akan diampunkan segala dosanya oleh ALLAH, Umpama bayi yang baru lahir.

Pendengar: Bolehkah saya memberi khabar gembira ini kepada beliau?


Sheikh Sudais: Sudah menjadi kewajipan bagi tuan untuk memberikan khabar gembira ini kepada beliau.

Pendengar : Lelaki itu adalah Tuan Sheikh sendiri.

Sheikh Sudais terkejut dan teresak2 menangis sehinggakan program itu terpaksa dibatalkan dan dihentikan kerana esakan tuan sheikh.

P/S: Maka beruntunglaaa orang yang mendapt keampuan Allah
Read More

Wasiat pemuda Saudi yang mati syahid di Syria

Salah seorang pemuda yang berasal dari Saudi, Muhammad Salim El-Harbi yang dikurniakan syahid di bumi Syria dalam satu pertempuran dengan askar dan talibarut Basyar di Lazaqiyah, Syria pada 7 Ramadhan 1433 bersamaan 26 Julai 2012. Beliau sempat menulis sepucuk surat berupa wasiat buat keluarganya:

“Kepada bonda yang tercinta, kepada ayahanda dan sekalian keluarga. Demi Allah! Saya tidak mengharapkan sesuatu kecuali redha Tuhan, bantuanNya buat agama kita, cintakan kepada jihad dan menuntut syahid. Dengan izin Allah, saya akan memberikan syafaat buat kalian semua. Ketahuilah! Bahawa mati itu tidak dapat ditolak sesiapapun walaupun kalian cuba menghalang kematian daripada saya, jika dia (mati) datang maka saya tidak dapat keluar. Ketahuilah! Bahawa jihad itu tidak akan dapat mempercepatkan atau melewatkan kematian seseorang. Firman Allah (Setiap umat itu mempunyai ajal, apabila datang ajal mereka tidak akan disegerakan atau dilewatkan walau satu saat.)

Wahai ibu! Bersabarlah! Bukannya saya seorang bahkan ramai dari kalangan pemuda-pemuda yang telah mendahului saya ke bumi jihad, dari kalangan mereka ialah Abdul Majid Mohammed, Himad dan ramai lagi. Ramai dikalangan mereka yang memperolehi nikmat di akhirat dan dikurniakan syahid. Ketahuilah wahai ibu! Bahawa kehidupan tidak lagi bermakna buat saya, saya tidak mampu hidup lagi sedang saya melihat umat Islam dihina. Saya juga tidak dapat lagi mendengar tentang kehidupan ini sedang saya melihat saudara-saudara saya mendahului berjihad serta memperoleh syahid. Maka tidak dapat tidak perlu berjihad, maka tiada kehidupan melainkan dengan jihad. Akan tetapi jalan Allah tidak pernah menyempitkan jalan saya kepadaNya.”

Ditulis oleh Muhammad Salim El-Harbi.

Semoga Allah menerima beliau dari kalangan syuhadaNya.

Sumber: Rakyat Malaysia Bersama Revolusi Syria
Read More

Fitnah Terhebat Terhadap Tok Guru Nik Aziz | Skandal Seks Tok Guru Nik Aziz

Fitnah Terhebat Terhadap Tok Guru Nik Aziz | Skandal Seks Tok Guru Nik Aziz | ASTAGHFIRULLAH!!!.. facebooker Azizah Sabariah Nik Anwar semakin melampau2 dlm menjaja berita fitnah seks dan lucah!..sudahlah dlm bulan Ramadhan, Tok Guru Nik Aziz pula yg menjadi sasaran fitnah video seks seterusnya....dasar biadap dan kurang ajar!!...aku kalu jumpe bdk nie makan terajang jgk..aishh..
korang bukak facebook malaun nie nescaya korang akan termuntah..haha
Skandal Seks Tok Guru Nik Aziz

Read More

Norman: Laporan saya dan Abby rujuk semula hanya spekulasi

SHAH ALAM – Norman Hakim menafikan laporan blog bahawa beliau dan bekas isterinya, Abby Abadi akan merujuk semula ekoran pertemuan mereka dan isterinya, Memey Suhaiza baru-baru ini.

Ketika dihubungi Sinar Harian Online hari ini, Norman berkata, dia tidak mahu memberi apa-apa komen tentang isu tersebut.

Sebaliknya beliau menegaskan bahawa ia tidak benar dan hanya spekulasi semata-mata.

“Sepatutnya isu-isu sebegini perlu ditanya dahulu kepada tuan badan sendiri.

"Jangan terlalu percaya, selagi saya dan Abby tidak memberi apa-apa jawapan, anggap sahaja ia spekulasi daripada orang ramai dan ianya tidak benar sama sekali," kata beliau.

Norman menambah: "Saya hanya mahu melakukan yang terbaik dan melakukan yang terbaik untuk keluarga saya."

"Dan, saya akan sentiasa memastikan keluarga saya mempunyai hala tuju yang baik dalam memastikan keharmonian keluarga saya,” katanya lagi.

Kelmarin, Sinar Harian Online membawa laporan bahawa bulan Ramadan mulia telah menyatukan keluarga Norman dan bekas isterinya.

Norman berkata, dia sangat gembira dengan perkembangan terbaru itu dan menyifatkan Ramadan tahun ini adalah yang paling manis buatnya keluarganya.

“Sekarang hubungan kedua Abby dan Memey sudah baik dan menjadi semakin mesra sejak 7 Ramadan lalu. Seperti ramai sedia maklum sebelum ini, hubungan kami tidak begitu baik dan jikalau bertemu pun hanya untuk
tujuan mengambil dan menghantar anak dan komunikasi terbatas di antara kami bertiga.

“Tetapi mungkin disebabkan berkat bulan Ramadan serta doa yang selama ini tidak putus-putus saya dan masyarakat sekeliling mendoakan, akhirnya tercapai juga impian itu," katanya yang mendirikan rumah tangga dengan Abby pada 8 Januari 2002 dan bercerai pada 2008.

Norman menambah: "Saya sendiri tidak menyangka perkara ini berlaku secara tiba-tiba dan kebetulan hari itu hari Jumaat, kami bertemu di sekitar Masjid (Negeri) Shah Alam kerana Abby ada program di sana sebelum saya bawa anak-anak balik ke Kuantan untuk berpuasa di kampung dan dengan tidak semena-mena Abby menarik Memey ke tepi lantas terus berpelukan dalam tempoh yang agak lama."

Sehari sebelum Norman bercakap kepada Sinar Harian, Abby, 35, telah memuatnaikkan dua gambar terbarunya menerusi akaun twitter menunjukkan dia dan Memey, 24, bergambar dalam keadaan mesra beserta mesej “doakan yang terbaik untuk kehidupan kami berdua dunia dan akhirat” dan satu gambar mereka sekeluarga berbuka bersama.

Selain itu, Abby, pelakon drama Gerak Khas turut memberitahu dia juga sempat bersembahyang Maghrib bersama berimamkan bekas suaminya itu.

Norman dan Abby sebelum ini disahkan bercerai talak satu di Mahkamah Syariah Gombak Timur pada 2008 selepas bercerai buat kali pertama pada 5 Mei 2006.

Norman berkahwin dengan Memey pada 24 September lalu.

Sumber: Sinar Harian

P/S: kalau btol pun ape salahnye kan..Norman ade 3 lagi kosong..lagi pun demi anak-anak rujuk laa balik..janda nie byk dugaan..
Read More

Kepala Babi Dan Darah Babi Cemari Masjid Di Perancis

                            Laluan untuk ke Masjid Salam itu turut dicemari dengan darah babi.
MONTAUBAN – Islamofobia dilihat telah meningkat di Perancis susulan daripada penemuan dua kepala babi di luar masjid di bandar Montauban, kelmarin yang turut mencetuskan kemarahan orang Islam di kawasan itu.

Pengerusi Pemerhati Islamofobia, Abdallah Zekri berkata, perbuatan biadab seperti itu yang dilakukan pada bulan Ramadan sememangnya berunsur provokasi perkauman.
Dalam satu kenyataan, Datuk Bandar Montauban, Brigitte Bareges turut mengutuk tindakan pihak yang tidak menghormati agama Islam dengan meletakkan dua kepala babi tersebut pada tiang berhampiran pintu masuk Masjid Salam itu.
Beberapa khabar angin mendakwa kejadian menggemparkan tersebut mungkin bermotifkan dendam susulan daripada insiden suspek dikenali sebagai Mohammed Merah yang menembak mati tujuh bangsa Yahudi di bandar tersebut pada Mac lalu.
Sementara itu, konflik antara pihak berkuasa Perancis dengan masyarakat Islam di Perancis juga dilihat meningkat semula, Selasa lalu susulan pemecatan empat jurulatih di sebuah kem musim panas hanya kerana mereka berpuasa.
Dianggarkan 5 juta orang Islam di negara tersebut terpaksa berhadapan dengan layanan buruk sesetengah pihak yang terlalu mengamalkan sifat perkauman dan diskriminasi agama. ~info
P/S: Susahnya negara minoriti umat Islam  nak melaksana Islam, sepatutnya kita umat Islam di Malaysia bersyukur terhadap kurniaan Allah ke atas kita semua..jangan sampai Allah turunkan dugaan yang sama seperti mereka..negara majoriti Umat Islam tetapi masih tidak menggunakkan Hukum Islam sebagai panduan Utama..Wallahualam
Read More

Coretan 16 Ramadhan



 Coretan Ambe...

Salam Ramadhan Al-Mubarak, pejam celik kita dah berada di 16 Ramadhan..kejapnya masa berlalu rasanya baru kelmarin berpuasa,  kita dah berada di pertengahan bulan puasa yang mana dijanjikan Allah dengan pengampunan. InsyaAllah kita adalah golongan yang mendapat keampunan daripada Allah..Ameen..

 Dunia sudah tua,  Allah cepatkan masa supaya kita sedar bahawa kita berada di Akhir Zaman pendek kata x sempat rasa lapar laa puasa nie.hehe. Malam tadi habis terawih di Masjid ambe lepak dengan Blogger Otai Ben Ashaari, Que Achmad dan Papa Bloggers kat Kedai Kelate, banyak laa benda yang disembangnya dari Politik, Ekonomi, Sosial dari pukul 11 malam sampai laa pukul 2..kalau disimpulkan semuanya boleh buat buku laa.haha terutama Ben Ashaari banyak sungguh pengalaman dia samaada berkeluarga dan berblog, syok ambe dengar..

 Bagi ambe tu perkara biasa, sebab ambe memang suka sembang pun, kat kampung ke, kat pejabat ke, pe tah lagi kedai kopi..kalu deme semua perasan banner ambe pun cawan kopi..tulah nak bagitahu betapa obsesnya ambe pasal sembang nie..hehe

Hari nie bgn-bgn dari tidur terus ke bengkel kereta, maklum laa kete lama..orang pun kalau dah lama selalu gak ke bengkel ( Hospital ) hehe.. melayang laa gaji ambe bulan nie..tapi x pe laa itu adalah sunnatullah kehidupan..

Hari nie ambe rasa dah sebulan lebih ambe berblog, rupanya berblog nie seronok, terima kasih kepada yang sudi follow dan melawat blog ambe yang daif nie..hehe

Dalam berblog nie macam-macam komen ambe terima, ade berbentuk sokongan, kritikan, maki..mula-mula terkejut jugak tapi fikir2 negara kita kan demokrasi rakyat berhak menyuarakan pendapat masing-masing- Pergh dah macam PM dah aku nie ( Rakyat Di utamakan )..hehe.

Ambe jugak ingin mengucapkan ribuan terima kaseh kepada Blogger2 otai yang sudi bloglistkan ambe dalam blog masing-masing..Semoga Allah membalas jasa deme semua..dan kepada Radio Temin FM ambe ucapkan selamat berjaya..Akhir kata teruskan memberi sokongan pada ambe untuk terus berblogging..Takbirrr..




Read More

Datuk Ramli Yusuff bekas pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Polis akan menyertai PAS

Bekas pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Polis Datuk Ramli Yusuff akan menyertai PAS dalam masa terdekat, kata naib presiden parti itu Salahuddin Ayub.

Menurutnya, beberapa perbincangan telah berlangsung antara PAS dan Ramli berhubung perkara itu dan perkembangan terbarunya juga "sangat positif".

"Dalam masa terdekat pengumuman akan dibuat pimpinan tertinggi parti atau beliau (Ramli) sendiri," katanya yang juga anggota parlimen Kubang Kerian.

Ketika dihubungi Malaysiakini petang semalam, Salahuddin berkata, PAS amat mengalu-alukan kemasukan Ramli yang dilihat mempunyai dorongan kuat untuk memperjuangkan kebenaran.

"Bukan mudah untuk seorang bekas pegawai polis berprofil tinggi seperti beliau membuat keputusan menyertai PAS," katanya.

Sebelum ini, bekas pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Fauzi Shaari turut menyertai PAS, yang dilihat sebagai sebahagian daripada usaha parti Islam itu merekrut ahli daripada pelbagai latar.

Pengumuman dijangka Ogos atau September

PAS juga dilihat sedang aktif menerima kemasukan kumpulan selebriti seperti pelakon Abby Abadi, Hairie Othman dan penyanyi Aishah yang jarang-jarang berlaku sebelum ini.

Sementara itu, Setiausaha PAS Kelantan Mohd Zaki Ibrahim sewaktu dihubungi Malaysiakini turut
membayangkan seorang lagi bekas penjawat awam tertinggi berasal dari Kelantan akan menyertai parti itu.

"Saya yakin dalam tempoh antara Ramadan dan Syawal, banyak lagi yang akan menyertai PAS dari kalangan bekas penjawat awam.

"Saya rasa sebelum Ogos (berakhir) atau September akan ada pengumuman dibuat berkenaan perkara ini," katanya.

Ramli sebelum ini mencuri perhatian apabila terdapat dakwaan beliau dianiaya ekoran konspirasi melibatkan peguam negara dan bekas ketua polis negara Tan Sri Musa Hassan untuk melindungi tokoh kongsi gelap Johor Goh Cheng Poh atau Tengku Goh pada 2007.

Musa bagaimanapun menafikannya manakala perdana menteri pula menolak penubuhan tribunal untuk menyiasat perkara itu kerana berpendapat ia hanya dakwaan dan "Dakwaan perlu disahkan".

Malaysiakini
Read More

IBADAH AHLI IKHLAS VS IBADAH AHLI RIYAK

TAZKIRAH PAGI
Dibulan Ramadhan, janganlah kita berbangga dengan ibadat kita seperti banyaknya kita khatam Quran,qiamul lai dan seumpamanya, kemuliaanmu pada-Nya terletak pada niatmu yg ikhlas dan hati yg khusyuk pada-Nya.Sembunyikan ibadatmu kerana hatimu akan terpelihara, menzahirkan ibadat umpama mendedahkan diri kepada kebinasaan.Utamakan redha Allah daripada pujian manusia.

Tazkirah diri sendiri utk perkongsian bersama...
Read More

Terhot Di Yaman !!! Penzina ini dihukum tembak dikhalayak ramai




p/s: Apa pandangan deme berkenaan hukuman ini..setahu ambe yang jahil nie ikut hukum Islam, yang bujang di sebat 100 x dan jika dah kwen kena rejam sampai mati..tembak nie kaedah apa plak? wallahualam..

Sumber: Tranungkite.net
Read More

Mujahideen Britain Juga Turut Serta Berjuang Di Syria

Pasukan gerila Islam Syria dikhabarkan berada di antara para pejuang yang ingin menggulingkan Bashar Assad. Hal ini disampaikan Jeroen Oerlemans, seorang jurugambar terkenal yang dijadikan sebagai tebusan selama seminggu di Syria. Atas laporan ini, Pejabat Luar Britain akan melakukan penyelidikan berkaitan rakyatnya yang turut berperang di Syria.

Oerlemans adalah wartawan Gambar terkenal dari Belanda, dan John Cantlie jurugambar dari Britain. Kedua-duanya tebusan sekumpulan pejuang anti-Assad ketika melintasi sempadan Syria dan Turki minggu lalu.

"Salah satu orang pasukan Jihad berkulit hitam menjerit: Mereka adalah wartawan dan sekarang mereka melihat kita sedang mempersiapkan jihad antarabangsa di tempat ini," kata Oermelans menceritakan kisahnya kepada akhbar NRC Handelsbatt. Beliau berkata para pejuang itu tidak ada yang berasal dari Syria.

"Mereka mengatakan bahawa mereka berasal dari negara-negara seperti Pakistan, Bangladesh dan Chechnya, dan mereka mengatakan mempunyai amir (pemimpin) di setiap kelompoknya."

Kira-kira 40 peratus daripada gerilawan itu menggunakan bahasa Britain. Bahkan, beberapa diantaranya berbicara dengan loghat Britain Birmingham dan London.

Kedua-dua wartawan itu akhirnya dibebaskan oleh Free Syirian Army (FSA) atau Tentera Pembebasan Syria. Kedua-duanya kini sudah berada di Turki dan akan pulang ke negara masing-masing beberapa hari akan datang. 


P/S: Kakisembang jugak teringin nk g Syria..tiada mati yang lebih mulia selain mati di Jalan Allah ( Mati Syahid )..

Read More

Kisah Benar Yang Mustahil | Mayat Dalam Kubur Digali Dan Hidup Kembali ( VIDEO )

Kisah Benar Yang Mustahil  |  Mayat Dalam Kubur Digali Dan Hidup Kembali | Banjarmasin, Indonesia - Kubur seorang lelaki digali semula oleh pihak keluarga kerana diyakini mayat dalam kubur tersebut masih hidup. Lelaki yang telah dikubur lapan jam itu dipercayai bernama Yadi, warga Kelurahan Kelayan Selatan, Banjarmasin Selatan, Kalimantan Selatan.

Setelah dikeluarkan dari kuburnya, jasad Yadi yang terbungkus kain kafan dibawa ke hospital Banjar baru. Pasukan keselamatan setempat menyatakan lelaki bernama Yadi berselimut kain kafan itu sudah meninggal. Oleh kerana tidak yakin, pihak keluarga telah membawa mangsa pulang ke rumah.

Penduduk setempat datang untuk melihat Yadi. Satu keanehan terjadi pada mangsa, walaupun tidak bergerak dan bernafas, tubuhnya masih hangat bahkan mengeluarkan peluh. Beberapa pengamal agama dipercayai ‘ustaz’ yang datang menyatakan ada tanda-tanda mangsa, Yadi masih lagi bernyawa.

Walaupun Yadi dikatakan telah meninggal dunia akibat lemas di sebuah sungai. Keluarganya menemui Yadi dalam keadaan ‘tidak bernyawa’ kerana sudah 10 minit lemas. Ketika dibawa ke Hospital Ulin, pihak doktor mengatakan Yadi sudah meninggal.
Selanjutnya keluarga telah menyemadikan Yadi.

Pada malam harinya, isteri Yadi berasa ‘tidak sedap’ dan meminta agar kubur suaminya Yadi digali semula kerana dirinya percaya suaminya itu belum meninggal. Pihak keluarga yang mendengar  keluhan isteri Yadi lalu sepakat menggali semula kubur Yadi. Kini, rumah Yadi terus didatangi warga yang mendengar cerita ini.

Lihat video ketika kubur Yadi digali semula dibawah.

Sumber: Youtube
Read More

Skandal Badminton Olimpik 2012 : 8 Pemain Dibatalkan Kemenangan & Penyertaan

Skandal badminton Olimpik 2012 telah memalukan dunia.

Lapan pemain badminton wanita telah dibatalkan penyertaan dalam termasya Olimpik kerana didakwa dengan mengatur perlawanan yang berlangsung semalam.

Ini didapati oleh Lembaga Displin Persekutuan Badminton Sedunia (BWF) apabila mereka segaja kalah untuk mengatur perlawanan dengan lawan yang lemah di peringkat separuh akhir.

Pemain yang terbabit adalah dari negara China, Korea Selatan dan Indonesia. Keempat-empat pasangan negara ini telah didakwa tidak bermain dan telah memusnahkan semangat sukan Olimpik.

Perkara ini menimbulkan kemarahan kepada penonton dan juga peminat badminton dunia dimana mereka telah mengejek malah turut menerima amaran dari pengadil perlawanan.

Lapan pemain ini telah layak untuk peringkat suku akhir walaupun tewas dalam perlawanan terakhir peringkat kumpulan. Peminat sukan yang menyaksikan perlawanan ini semalam menyifatkan tragedi ini sebagai skandal yang memalukan sukan badminton dan Olimpik secara khusus.

Keputusan BWF ini telah menyebabkan pasangan nombor satu dunia dari China Wang Xiaoli dan Yu Yang disingkirkan dari menyertai pusingan seterusnya. hangat.my

p/s : Ini lah dunia, sehebat mana pun kite di bumi Allah nie..kalau nak jatuh kejap jea..jgn kamu sombong walau pun ketika ini kita lah org yang paling hebat..hehe
Read More

Seram!!! Kaki Mencari Jasad

Sudah 15 hari Hashim dikebumikan selepas maut dalam satu kemalangan di simpang 3. Namun kesedihan Zaoyah masih belum reda. Kematian suami tersayang membuatkan Zaoyah bagaikan helang kepatahan sayap. Tempat bergantung juga sudah tiada, tempat bermanja jauh sekali.

Zaoyah masih ingat ketika pagi kejadian, dia masih di dapur apabila Hashim memberitahu dia terpaksa ke tempat kerja lebih awal pagi ini. Zaoyah hanya sempat membancuh milo, tetapi sarapan masih terjerang di atas dapur.
Read More

Kisah Benar Yang Nyata Dan Menginsafkan | Gadis Yang Sindir Dan Mempertikai Hukum Allah Di beri Balasan Serta Merta

Kisah Benar Yang Nyata Dan Menginsafkan |  Gadis Yang Sindir Dan Mempertikai Hukum Allah Di beri Balasan Serta Merta | Assalamualaikkum & Salam Peringatan,

Baca dan hayati sepenuhnya cerita di bawah ini yang benar-benar berlaku di BUMI ISLAM sendiri iaitu Iskandariah, Mesir. Moga kisah dibawah ini cukup menyayat hati anda sehingga menyedarkan anda dari terus leka dengan permainan dunia yang melalaikan.

Kisah Benar Yang Nyata Dan Menginsafkan |  Gadis Yang Sindir Dan Mempertikai Hukum Allah Di beri Balasan Serta Merta

Pada suatu hari, seorang gadis yang terpengaruh dengan cara hidup masyarakat Barat menaiki sebuah bas mini untuk menuju ke destinasi di wilayah Iskandariah.

Malangnya walaupun tinggal di bumi yang terkenal dengan tradisi keislaman, pakaian gadis tersebut sangat menjolok mata.Bajunya agak nipis dan seksi hampir terlihat segala yang patut disembunyikan bagi seorang perempuan daripada pandangan lelaki ajnabi atau mahramnya.
Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Loading...

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.