Semangat nie laa yang Syaithan gerun..


Anak2 kecil di Syria.. Walau dibunuh, disembelih, diseksa oleh rejim Bashar Assad, mereka masih mampu menunjukkan semangat yang sangat luar biasa.. Yakin pertolongan Allah akan tiba berupa kemenangan. Bayangkan dengan kita di sini.. Allah.. :(
Kita dokankan mereka dapat menumbangkan rejim Bashar Laknatullah..sesungguhnya doa itu senjata yang paling ampuh..
Published with Blogger-droid v2.0.8
Read More

SG Men IDOL "Eau De Toilette" Merah Membara



Hari ini aku nak review pewangi haruman jenama SG Men "Eau De Toilette", bagi aku pewangi ini memang ada versatile laa sesuai untuk lelaki yang mementingkan kualiti dan ketahanan bau. Bab harga, memang berbaloi dan mampu milik. Budak sekolah, remaja atau budak pejabat memang sesuai laa korang beli.. Aku dah cuba pakai dah sebijik rasa macam Faizal Tahir daa.... Harap suara jea x sama..haha..
Published with Blogger-droid v2.0.8
Read More

Isteri Masak Kurma Mayat Suami!!!

ISLAMABAD – Polis Pakistan menangkap seorang wanita kerana disyaki membunuh suaminya sebelum mencincang dan kemudian memasaknya dalam usaha untuk menghapuskan bukti.

Zainab Bibi, 42, dilapor memberitahu pihak berkuasa bahawa dia membunuh suaminya, Ahmad Abbas selepas lelaki itu cuba memperkosa anaknya berusia 17 tahun dari perkahwinan pertamanya.

Zainab memberitahu polis, dia mencampurkan pil tidur dalam minuman Ahmad dan kemudian menjerut lelaki itu hingga mati dengan tali sebelum mencincang mayat mangsa.

Polis berkata, mereka mula menyiasat kes itu selepas jiran mengadu bau busuk yang datang dari rumah keluarga itu.

Anak saudara Zainab berusia 22 tahun, Zaheer Ahmed, juga ditangkap kerana didakwa terbabit mencincang mayat Ahmad. Ketika diwawancara oleh wartawan televisyen ARY di bilik kurungannya, Zainab berkata: “Saya bunuh suami saya sebelum dia menyentuh anak saya.”

Kejadian mula terbongkar apabila tuan rumah Zainab, Behzad yang tinggal di tingkat bawah rumah dua tingkat itu, kecewa dengan bau busuk masakan dari tingkat atas.

Dia naik untuk menegur wanita itu.
Polis mendakwa Behzad mendapati Zainab di dapur, memasak korma dari daging lengan dan kaki suaminya kerana percaya ia satu-satunya cara untuk menghapuskan mayat suaminya.

Akhbar tempatan, The Express Tribune melaporkan, Zainab tinggal di rumah itu bersama-sama anaknya, Sonia dan Ahmad yang dikahwininya lima tahun lalu dan pernah menjadi guru Sonia ketika dia mengajar di sekolah gadis itu.

Zainab dipetik sebagai berkata: “Sebaik dia mati, saya merasa ketakutan buat kali pertama. Saya tidak mempunyai keberanian untuk menghampiri mayatnya selama sejam. “Terlintas di fikiran saya untuk memasak mayatnya sebagai cara untuk menghindar bau busuk.”

Bagaimanapun, menurut wanita itu, dia tidak berniat untuk memakan masakan itu, sebaliknya mahu membuangnya. “Saya akan memberitahu jiran, korma itu tak sedap,” katanya. – Agensi
Read More

[NGERI] KEMALANGAN DI SAUJANA HEIGHT

KEMALANGAN DI SAUJANA HEIGHT | Subhanallah !! Kemalangan ini berlaku di Saujana Height,Bayan Lepas,Penang sebentar tadi… Mari kita sedekah al-fatihah kepada beliau yang telah kembali ke rahmatullah..AL-FATIHAH..

Sumber
Read More

5 Maut Nahas Kereta & Lori Di Sekinchan

SABAK BERNAM – Lima termasuk tiga beranak maut apabila sebuah kereta dan lori tiga tan bertembung di Km70, Jalan Teluk Intan-Klang di Sekinchan, di sini Isnin.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam Supt Noor Mushar Mohamad berkata dalam kejadian kira-kira 2.30 petang itu, mangsa terkorban dikenali sebagai Yeap Chin Hing, 52, pemandu kereta, anak lelakinya, Soon Keong, 19, dan anak perempuannya Chen Wee, 25.

Turut maut dalam kejadian itu ialah dua rakan wanita Soon Keong iaitu Ling Siew Mooi, 26, dan Ling Lee Min, 26.

“Kemalangan berlaku apabila kereta jenis Honda City yang dipandu Chin Hing bergesel dengan sebuah kenderaan pacuan empat roda Honda CRV dan hilang kawalan sebelum masuk ke lorong bertentangan lalu merempuh lori tiga tan terbabit,” katanya.

Beliau berkata Chin Hing, anak lelakinya serta dua rakan wanita itu mati di tempat kejadian, manakala anak perempuannya meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Tanjong Karang, dekat sini.

esemua mangsa dikatakan dalam perjalanan ke Lapangan Terbang Antarabangsa KL (KLIA) Sepang, untuk menghantar Soon Keong melanjutkan pengajian di Taiwan.

Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kemalangan itu diminta menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik, Inspektor Muhamad Norizan Ramli di talian 03-32242222 sambungan 214 bagi membantu siasatan. – BERNAMA
Read More

Kejadian Kecurian Begitu Dahsyat- Contoh Untuk Mengelakkan Kecurian

Aku tengok kejadian kecurian begitu hebat berlaku di kawasan Lembah kelang, kt kawasan Flat aku boleh dikatakan seminggu sekali mesti ada kecurian Motor..Nasib baiklah aku pakai beskal x lah bimbang sangat dah tu aku kunci plak..korang aderr..
Read More

Permainan Kanak-Kanak Palestin Yang Cukup Hebat


Terpegun pun ada aku tgk permainan kanak-kanak Palestin..orang melayu yang seusia dengan mereka asik sibuk main pondok-pondok kalau kawasan bandar lak sibuk dengan angry bird..hehe...tapi di Pelestin mereka bersemangat untuk mati syahid dan berjihad untuk melawan Yahudi laknatullah..korang aderrr..
Published with Blogger-droid v2.0.8
Read More

KEJAM ~ BUNUH DAN MAKAN OTAK RAKAN SERUMAH...!!!

Selepas di gemparkan dengan berita seorang lelaki memakan muka kawannya, kini timbul lagi isu yang hampir sama apabila seorang lelaki memakan otak kawan serumahnya.
Suspek Alexander Kinyua, 21, waganegara Kenya dipercayai telah membunuh rakan serumahnya.
Tambah mengerikan apabila suspek telah memakan jantung dan sebahagian otak mangsanya.
Suspek dituduh melakukan pembunuhan kelas pertama ke atas Kujoe Bonsafo Agyei-Kodie itu tanpa motif jelas oleh mahkamah pada Rabu lalu. Kepala dan kedua belah tangan mangsa tersebut dijumpai oleh pihak polis di dalam bilik dobi rumah suspek.
Abang kepada suspek, Jarrod Kinyua berkata, dia bertanyakan kepada suspek tentang otak itu. Suspek cuma memberitahu yang otak itu adalah otak haiwan.
Namun apabila pihak polis tiba, mereka berjaya menjumpai kepada dan tangan mangsanya di dalam rumah tersebut.
Sumber: Agensi
Read More

3 Kedai Keluarga Shahrizat Jalil Di Singapura Di Tutup- Kata Untung

KUALA LUMPUR, 10 Sept — Tiga restoran di Singapura yang dimiliki oleh Datuk Seri Shahrizat Jalil dilaporkan ditutup, dan berakhirnya perniagaan keluarganya di republik tersebut.

Akhbar Straits Times di Singapura melaporkan, restoran tersebut, Meatworks, Brawn Steakhouse dan Churrascaria Senor Santos telah tutup selepas pasar raya Farmhouse telah ditutup di Rochester Mall di Buona Vista.

Akhbar itu melaporkan Meatworks telah menutup cawangannya di ION Orchard pada 4 September dan Brawn Steakhouse cawangan Marina Bay telah ditutup pada Julai, yang akan digantikan oleh Erwin’s Gastrobar.

Keluarga ketua wanita Umno itu telah dituduh oleh pembangkang kerana menyalahgunakan dana kerajaan persekutuan untuk Syarikat Fidlot Kebangsaan (NFCorp) yang menguruskan projek penternakan lembu negara untuk kepentingan peribadi, yang mereka nafikan, bagaimanapun mereka mengakui sebahagian dari dana itu digunakan untuk membeli kondominium mewah di Bangsar dan Singapura.

Rentetan dari kontroversi itu menyebabkan tekanan kepada Shahrizat untuk meletakkan jawatan sebagai menteri wanita, keluarga dan masyarakat pada 11 Mac yang lalu.

Sehari kemudian, suaminya Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail telah didakwa atas pecah amanah dan melanggar Akta Syarikat melibatkan RM49 juta dana persekutuan yang diberikan kepada NFCorp.
Tarikh perbicaraan akan berlangsung pada 5 November.

Ketika dihubungi oleh pengurus Meatworks di Mont Kiara mengesahkan bahawa cawangannya di Singapura telah ditutup tetapi tidak diberitahu maklumat selanjutnya.

Skandal NFCorp juga dijangka menjadikan undang-undang melindungi pengadu dalam keadaan samar selepas pengarah strategi PKR Rafizi Ramli didakwa pada 1 Ogos kenana mendedahkan data NFCorp. ~themalaysianinsider

Read More

Isteri Sanggup Menipu Suami Kerana Ingin Buat Projek Dengan Mat Bangla

ALOR SETAR: Seorang isteri sanggup menipu suaminya dengan menyatakan dia pulang ke kampung sempena cuti Krismas kelmarin, namun sebaliknya mengikut seorang lelaki warga Bangladesh untuk berasmara di sebuah hotel di Shahab Perdana sebelum dicekup berkhalwat.

Wanita berusia 49 tahun berasal dari Pulau Pinang dipercayai sudah mengenali pasangannya berusia 44 tahun itu yang bekerja di sebuah kilang di pulau berkenaan.

Bagaimanapun, perbuatan mereka dikesan ketika operasi khas sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Kedah (Jaik) yang membuat pemeriksaan di hotel murah berkenaan jam 12.20 tengah malam.

Ketua Operasi Jaik, Mat Nasir Md Dali berkata, selepas pintu diketuk dan diberi salam, seorang wanita yang hanya berkemban kain batik membuka pintu terkejut sebelum merayu sambil meminta maaf berulang-kali ketika anggota mahu melakukan pemeriksaan.

Menurutnya, disebabkan curiga dengan perbuatan wanita itu, anggotanya kemudian memeriksa bilik berkenaan dan menemui seorang lelaki warga Bangladesh sedang tidur di tepi katil dengan memakai seluar pendek paras paha dan bersinglet.

“Hasil soal siasat mendapati pasangan berkenaan bukan suami isteri kerana wanita terbabit mengaku lelaki itu hanya rakannya yang datang dari Pulau Pinang dan menyewa di bilik hotel untuk bertemu.

“Wanita yang mempunyai anak lelaki tunggal berusia 23 tahun itu mengaku masih bersuami dan menipu suaminya yang dia pulang ke kampung, tetapi tidak menyangka dicekup berkhalwat, “ katanya.

Pasangan itu mendakwa datang ke bandar raya ini dengan menaiki bas sebelum menyewa di bilik hotel murah.

Sumber: Harian Metro
Read More

Murid Perempuan Darjah 3 Dirogol 3 Kali Oleh Remaja Lelaki 14 Tahun Di Tangga Sekolah

ALOR GAJAH: Seorang murid perempuan tahun tiga sebuah sekolah rendah di daerah ini, trauma selepas mendakwa dirogol dan diugut menggunakan senjata tajam oleh remaja berusia 14 tahun di tangga sekolah berkenaan.

Sumber berkata, murid itu menjadi mangsa kerakusan remaja terbabit yang menyelinap masuk ke sekolahnya pada Isnin, Rabu dan Khamis lalu ketika waktu rehat dan selepas tamat sesi pembelajaran.

Mangsa anak sulung daripada dua beradik tinggal di asrama sekolah berkenaan pada tengah hari untuk menyalin pakaian sebelum diambil ibunya selepas tamat sesi persekolahan petang.

“Pada kejadian pertama kira-kira jam 6.30 petang, Isnin, mangsa yang dikatakan sedang menunggu ibunya di kawasan sekolah dihampiri seorang remaja lelaki sebelum dibawa ke tangga sekolah.

“Mangsa dibawa menaiki tangga sebelum remaja terbabit didakwa merogol mangsa di kawasan tangga berkenaan,” katanya, semalam.

Menurut sumber itu, murid yang menggigil ketakutan cuba menyelamatkan diri namun remaja terbabit menghunuskan senjata tajam dan mengugut akan membunuhnya.

“Pada kira-kira jam 10.30 pagi Rabu lalu, berlaku sekali lagi kejadian sama ketika waktu rehat apabila mangsa seorang diri datangi remaja terbabit.

“Remaja itu didakwa sekali lagi melakukan perbuatan terkutuk di tangga sekolah dan memberi amaran supaya mangsa merahsiakan perkara berkenaan,” katanya yang memaklumkan ketika kejadian mangsa tidak keluar rehat sebaliknya berada di sekitar kawasan sekolah berkenaan seorang diri.

Kata sumber itu, mangsa yang takut hanya berdiam diri kerana bimbang dicederakannya sebelum remaja terbabit berlalu selepas melakukan perbuatan itu. “Keesokan paginya (Khamis), kira-kira jam 10.30 pagi Khamis lalu, mangsa sekali lagi mendakwa menjadi habuan nafsu remaja terbabit dan kali ini senjata tajam diacukan di leher mangsa ketika berseorangan,” katanya.

Sumber berkata, mangsa diugut bunuh jika perlakuan sumbang itu diketahui orang, namun mangsa yang tidak tahan diperlakukan sedemikian melaporkan kepada pengurusan sekolah.

“Pihak sekolah yang terkejut selepas diberitahu perkara itu segera menyiasat sebelum memanggil ibu mangsa memaklumkan kejadian menimpa anaknya,” katanya.

“Difahamkan, ibu mangsa yang bekerja sendiri datang ke sekolah kira-kira jam 3 petang sebelum bertindak melaporkannya kepada polis,” katanya .

Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan, polis ada menerima laporan.

“Polis sedang menjalankan siasatan berhubung laporan dan sudah mengenal pasti suspek seorang remaja lelaki dan tangkapan akan dibuat dalam tempoh terdekat,” katanya.-

Sumber: METRO
Read More

Amacam Boleh Khusyuk x Solat Camnie..Nak Terajang Pun Ada..haha

Nie aper citer mamat sorang ni...nak mengadap tuhan tu...agak2 la...
Kalau aku nak bersangka baik mungkin dia ni lupa baju dia ada perkataan yang sebegini....
Tapi malu wehhh aku nak pakai baju camnie...apatah lagi nak bawak g  sembahyang...
Sembahyang dah comey dah..cuma lagi dalam dia  ni berbuat baik dalam masa yang sama dia
( tidak sengaja ) mengagungkan kemaksiatan...

Kesian kat bro blakang tu..dah tentu dia  baca tulisan kt baju mamat nie...kalau dah baca  tu paham2 larh..mesti kelaut punya fikiran dia...hahahhah...

Nasib baik bukan aku kat belakang kalu dak kena flying kick jugak..kikiki...
Read More

Kereta Baru Dato Lee Chong Wei?

Pergh, Chong Wei asyik tukar kereta jer..aku bila lagi, menyesal aku malas berlatih masa muda2 dulu..untuk pengetahuan aku lah yang ajar Chong Wei dulu..haha..

Sumber
Read More

Betulkah Ning Baizura Dan Mizz Nina Di Jemput Membuat Persembahan Memperingati Ulang Tahun Syarikat Arak Guinness???

Guinness Arthur’s Day adalah hari memperingati ulang tahun syarikat arak Guinness.

Ning Baizura dan Mizz Nina akan menjadi artis untuk menghiburkan sambutan ulang tahun syarikat tersebut pada 28 September nanti dan akan diadakan di SouledOut Hartamas. Pelbagai acara hiburan akan dipertontonkan kepada pengunjung.

Adakah sebagai muslim Ning Baizura dan Mizz Nina tidak merasa apa-apa terlibat dengan pesta tersebut? Ataupun upah lumayan mengatasi segala-galanya.

Kita sebagai muslim tentunya sedih kerana artis muslim kita, begitu ambil mudah dengan perkara sebegitu. –

Sumber:

P/S: jika perkara ini benar, amatlah malang kita sebagai Umat Islam, kita kena ingat  Islam itu mementingkan keberkatan. Apa guna duit yang banyak tapi neraka tempat kita di Akhirat..wallahualam
Read More

" Nekad berjalan kaki ke Mekah " Demi Sebuah Keadilan


Seorang warga Malang, Jawa Timur nekad untuk berjalan kaki ke Mekah selepas insiden langgar lari ke atas anaknya tidak mendapat keadilan di negara ini.

Indra Azwan, 53, berkata, dia telah melakukan pelbagai usaha untuk menegakkan keadilan atas kematian anaknya itu sehingga menemui Presiden Susilo Bambang Yudhoyono pada 2010, tetapi semuanya menemui jalan buntu.

"Aksi jalan kaki ke Mekah saya lakukan hanya untuk mendapatkan keadilan. Di Indonesia keadilan sudah tidak ada lagi, yang ada hanya penipuan.

"Tanah suci Mekah menjadi pilihan terakhir saya untuk mendapatkan keadilan. Saya akan memohon petunjuk dan keadilan daripada Allah.

"Saya akan bermunajat dan berdoa kepada Allah dan meluahkan semua ketidakadilan di Indonesia kepada-Nya," kata Indra sambil berjalan kaki dan membawa bendera merah putih kepada Kompas.com.


Anaknya, Rifki Andika, 12, telah dilanggar lari oleh seorang anggota tentera, Lettu Joko Sumantri pada 8 Februari 1998.
Aduan yang dibuatnya kepada polis tentera dan ketua polis Jawa Timur tidak mendapat pembelaan, malah suspek dibebaskan daripada tahanan selepas dua minggu insiden langgar lari itu berlaku.

Pada September 2006 pula, Mahkamah Tentera III-12 Surabaya menyatakan kes itu tidak boleh dibicarakan kerana suspek telah menjadi perwira menengah.
Indra masih tidak berputus asa sehinggalah Majlis Hakim Mahkamah Tentera pada Februari 2008 menyatakan kes itu tidak lagi boleh diterima kerana telah luput.
Read More

Gambar Kepala Perogol Yang Dipenggal Nevin Yildirim


ANKARA: Seorang wanita mengaku menembak mati lelaki yang didakwa merogolnya. Dia juga mengaku memenggal kepala lelaki itu sebelum menanamnya di dataran di kampungnya.

Nevin Yildirim, 26, kini menunggu perbicaraan selepas membunuh lelaki terbabit di kediamannya di Yalvac, barat daya Turki minggu lalu. Ibu dua anak itu yang hamil lima bulan mendakwa, dia mengandungkan anak perogol itu. 

Dia menuntut pihak berkuasa supaya membenarkannya menggugurkan kandungannya walaupun telah empat minggu melepasi had yang dibenarkan untuk melakukan pengguguran. Nevin berkata, perogol itu, Nurettin Gider mula menyerangnya beberapa hari selepas suaminya meninggalkan kediaman mereka sejak Januari lalu untuk bekerja di bandar lain.

Dia mendakwa, Nurettin mengancamnya dengan pistol dan berkata akan membunuh anaknya yang berusia dua dan enam tahun jika mendedahkkan perbuatannya.

Pemerkosaan itu berterusan selama lapan bulan hingga 28 Ogos lalu apabila Nevin memutuskan dia tidak sanggup lagi untuk berdiam diri. Pada hari itu, dia menembak Nurettin selepas lelaki terbabit memanjat tembok di belakang kediamannya dan menembaknya sekali lagi ketika dia cuba mengambil pistolnya. Nevin berkata: “Saya mengejarnya. Dia jatuh Dia mula menyumpah saya.

“Kali ini, saya tembak alat sulitnya. Dia kemudian senyap. Saya tahu dia sudah mati. Saya kemudian memenggal kepalanya,” katanya. Keseluruhannya, Nevin menembak Nurettin 10 kali, termasuk beberapa kali di kemaluannya. Dia juga menikam lelaki itu. Nevin kemudian membawa kepala Nurettin yang berlumuran darah ke dataran di kampungnya di Yalvac, kata penduduk. –

Sumber: Agensi/HM

Read More

Gambar Fasha Sandha Mengandung 5 Bulan

Ini adalah gambar terbaru Fasha Sandha Hamil 5 Bulan. Tahniah diucapkan kepada Fasha Sandha yang sudah mengandung dan tak lama lagi akan melahirkan bayi tersebut. Sama-sama lah kita menunggu nanti sama ada Fasha akan menimang bayi perempuan atau lelaki. Foto ni diambil menggunakan instagram dan turut bersama Fasha adalah pengarah David Teo.

Sumber: Melvister.com
Read More

Panas!!!.. Abby Difitnah Jual Badan Semata-mata Untuk Parti

MASIH teguh dalam usaha mendekatkan diri dengan ilmu agama, penghijrahan Abby Abadi dalam dunia politik (Pas) mengundang pelbagai reaksi.

Abby bukan saja semakin pandai berkata-kata mengenai ilmu agama, bahkan juga semakin berani mengkritik orang di sekelilingnya.

Selepas isunya mempertikaikan kenyataan Bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin, mengenai hukum hudud, Abby kembali memanaskan 'alam maya' apabila membuat pengakuan ada individu menuduhnya menjual badan dan muka semata-mata untuk parti.

Abby menerusi Twitternya bagaimanapun pantas mempertahankan dirinya; "Saya tidak pernah terlintas untuk berbuat sedemikian. Fitnah bertebaran, dosa berpanjangan," katanya ringkas.

Read More

Majlis Syura Putuskan Ust. Nasha Kekal Ahli PAS, Tiada Tindakan Displin


Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan bahawa bekas timbalannya, Nasharuddin Mat Isa masih kekal sebagai anggota Majlis Syura Ulama parti itu.

Katanya, kedudukan Nasharuddin tidak dibincangkan dalam mesyuarat jawatankuasa berkenaan, yang berlangsung selama dua jam, lewat malam malam ini.


Sebaliknya, mesyuarat berkenaan adalah untuk membincangkan mengenai calon PAS yang akan bertanding dalam pilihan raya umum akan datang, kata Abdul Hadi lagi kepada pemberita.

Ditanya sama ada Nasharuddin akan kembali dicalonkan PAS dalam pilihan raya itu, Abdul Hadi berkata perkara itu akan diumumkan kemudian.

"Majlis Syura meluluskan senarai calon yang akan bertanding dan terpulang kepada PAS negeri dan PAS kawasan (untuk memutuskan senarai tersebut)," katanya lagi dalam sidang media di ibu pejabat parti itu.

Nasharuddin, yang kelihatan ceria selepas mesyuarat berkenaan, turut menyertai sidang media bersama Abdul Hadi namun enggan memberi sebarang ulasan.
Sumber: harakah daily
Read More

Pisau Lipat Dalam Sambal Tumis - Sedap

KULIM – Seorang pekerja industri, Mohd Ridzuan Abdul Manaf 31, terkejut apabila mendapati terdapat pisau lipat dalam sambal ikan bilis yang dihidangkan di kantin kilang tempat dia bekerja.

Katanya, dia kemudiannya memaklumkan kecuaian dilaporkan kepada pengusaha kantin, tetapi ia tidak diendahkan sebaliknya pekerja kantin hanya membuang pisau itu sahaja, manakala sambal ikan bilis itu dijual semula.

“Cuba bayangkan kalau ada dia ntara pekerja kilang ini yang tertelan atau tergigit pisau itu, mereka pastinya akan mengalami kecederaan parah. Saya kesal masalah seperti ini tidak diendahkan semata-mata kami hanya pekerja kilang dan berpangkat rendah.

“Saya bersama beberapa rakan sekerja memaklumkan kejadian itu kepada pihak Sumber Manusia kilang, tetapi tidak ada sebarang tindakan diambil.

“Kami kecewa kerana sebelum ini, pengusaha kantin tidak menitik berat tentang kebersihan ketika menyediakan makanan bagi pekerja kilang seperti kami,” katanya.

Mangsa ditemui di pejabat Pengerusi Persatuan Pengguna Daerah Kulim, Mohd Zailan Hashim.
Mohd Zailan berkata, beliau meminta persatuan pengguna mengambil tindakan terhadap pengusaha kantin terlibat, kerana ia membahayakan keselamatan dan kesihatan pekerja kilang.

Menurutnya, beliau sudah menghubungi Pejabat Sumber Manusia kilang terlibat dan meminta masalah itu disiasat.

Sekiranya enggan berbuat demikian, Persatuan Pengguna akan membuat laporan kepada Kementerian Kesihatan dan membuat pemeriksaan mengejut terhadap penyediaan makanan di kilang itu.

“Pisau dalam makanan bukan satu perkara yang harus dipandang remeh. Kita tidak boleh mengetepikan keselamatan pekerja biasa yang bukan terdiri dalam kalangan kakitangan berjawatan tinggi,” katanya.

Read More

Kisah Benar Yang Menarik ( Wajib Baca Geng ) | Pemuda Dibantu Oleh Syaitan Ke Masjid

Kisah Benar Yang Menarik ( Wajib Baca Geng ) | Pemuda Dibantu Oleh Syaitan Ke Masjid | Seorang lelaki muda bangun di awal pagi utk solat subuh di masjid. Dia berpakaian, berwudu’ dan berjalan menuju masjid. Di tengah jalan lelaki itu jatuh dan pakaiannya kotor. Dia bangkit, membersihkan bajunya, dan pulang ke rumah. Di rumah, dia berganti baju, berwudu’, dan, berjalan menuju masjid.

Kisah Benar Yang Menarik ( Wajib Baca Geng ) | Pemuda Dibantu Oleh Syaitan Ke Masjid

Dlm perjalanan ke masjid, dia jatuh lagi di tempat yg sama! Dia, sekali lagi, bangkit, membersihkan dirinya dan kembali ke rumah. Dirumah, dia, sekali lagi berganti baju, berwudu’ dan berjalan lagi menuju masjid.
Di tengah jalan menuju masjid, dia bertemu seorang lelaki yg memegang lampu.

 Dia menyapa lalu lelaki itu menjawab “Saya melihat kamu jatuh 2 kali di perjalanan menuju masjid, jadi saya bawakan lampu untuk menerangi jalan kamu.’ Lelaki muda mengucapkan terima kasih dan mereka berdua berjalan ke masjid.

Saat sampai di masjid, lelaki muda itu mengajak teman barunya yang membawa lampu untuk masuk bersolat subuh bersamanya. Lelaki tadi menolak. Berkali-kali diajak tetapi jawapannya sama.

Lelaki muda bertanya, kenapa menolak untuk masuk bersolat. Lelaki pembawa lampu menjawab:
AKU ADALAH SYAITAN !
Lelaki muda itu sungguh terkejut..!

Syaitan menjelaskan, ”Saya melihat kamu berjalan ke masjid,dan sayalah yg membuat kamu terjatuh. Ketika kamu pulang ke rumah, membersihkan badan dan kembali ke masjid, Allah mengampunkan semua dosamu. Saya membuatmu jatuh kedua kalinya, dan itupun tidak membuatmu merubah fikiran tetapi tetap kembali ke masjid.

Kerana itu, Allah mengampunkan dosa seluruh keluargamu. Saya KHUATIR jika saya membuatmu jatuh ketiga kalinya, mungkin Allah akan mengampunkan dosa seluruh penduduk desamu, jadi saya harus memastikan bahwa kamu sampai dimasjid dgn selamat. Kisah Benar Yang Menarik ( Wajib Baca Geng ) | Pemuda Dibantu Oleh Syaitan Ke Masjid
P/S: Berbuat baik, mungkin kita anggap perkara itu remeh tapi disisi Allah itu yang terbaik, baik sikit janji Istiqamah
Read More

Sedih Kes Buang Bayi - ' Mintak Tolong Pengurus Masjid, Tolong Anak Ini'.......

KUALA LUMPUR – “Menggeletar seluruh tubuh badan saya apabila terjumpa bayi dibalut kain dalam sebuah beg ketika hendak membersihkan kawasan surau,” kata Nurshafekah Mat Rajumi,19, ketika itu dia membersihkan kawasan Surau Al Falah di Danau Kota, pagi semalam.

Penemuan bayi itu turut disertakan nota yang meminta pihak surau menguruskan jenazah bayi dan dipercayai diletakkan di hujung penjuru pagar selepas subuh semalam.

Nurshafekah berkata, dia terkejut dan tergamam apabila melihat bayi yang sudah tidak bernyawa dalam beg bersama nota yang meminta jenazah bayi itu diuruskan pihak surau.

Menurutnya, ketika ternampak beg tersebut, dia terlihat sesuatu yang berbulu dalam beg dan mula timbul takut dan curiga dengan objek di dalamnya.

“Ketika itu saya terlintas mungkin bayi dalam beg kerana kebetulan saya sedang siapkan satu tugasan berhubung tajuk penderaan kanak-kanak dan pembuangan bayi,” katanya kepada Sinar Harian menceritakan detik hingga terjumpa bayi tersebut, semalam.

Penemuan bayi berkenaan turut mengejutkan seramai 32 pelajar dari International Islamic College, Gombak yang mengadakan gotong-royong di Surau Al Falah.

Bayi yang tidak diketahui jantina dan usia itu dipercayai ditinggalkan beberapa jam sebelum ditemui dan disyaki bayi itu milik warga asing berdasarkan tulisan nota yang ditinggalkan.

Nurshafekah yang mengambil jurusan Pendidikan Awal Perkembangan Kanak-Kanak berkata, dia meminta tolong seorang lelaki berhampiran dan kariah surau supaya melihat kandungan sebenar dalam beg itu.

Sementara itu, kariah surau, Haris Hussain,53, percaya mayat bayi diletakkan selepas jemaah pulangsolat Subuh dan ini kejadian pertama di surau itu.

Sumber: Sinar Harian
Read More

Artis Rasa Terkilan | Erra Fazira Cukuplah Mengaibkan dan Memfitnah Pasal Saya

Artis Rasa Terkilan | Erra Fazira  Cukuplah Mengaibkan dan Memfitnah Pasal Saya | MENGARUT! gosip itu cerita lama. Mengapa ia dibangkitkan semula? Adakah kerana ada pihak tidak senang apabila dicubanya cucuk kisah rumah tangga saya tidak jalan?
gambar Erra Fazira Bertudung

“Direka pula gosip suami saya berkahwin lain juga tidak jalan dan sekarang ini mereka bangkitkan pula hubungan saya dengan pelakon baru itu?” kata primadona filem Melayu, Erra Fazira.
Kenyataan Erra itu sebagai mengulas pertanyaan mengenai desas-desus kononnya dia mempunyai hubungan dengan pelakon baru, Amar Baharin.
Ditemui pada majlis rumah terbuka Indigital dan Cube Film, di Pusat Komuniti Bukit Bandaraya, Bangsar, Erra menyambut pertanyaan dengan wajah terpinga.

“Dia ibarat adik, tidak mungkinlah. Berhentilah menabur fitnah pada saya dan fikirlah secara matang sebelum hendak mereka cerita. Gosip sebegini buat orang tergelak saja.

“Tolong juga fikir perasaan keluarga saya dan suami. Tahukah mereka gosip ditabur selama ini menyinggung perasaan kami. Saya ini isteri orang, jangan buat cerita seolah-olah saya tidak tahu menilai perbuatan buruk dan baik,” kata Erra.

Pada pertemuan itu, Erra mengakui dia sendiri buntu dari mana datangnya gosip yang diperkatakan, namun dia percaya hal ini diperbesarkan pihak media apabila mendapat gegaran daripada ruangan gosip di Internet.

“Saya sedar kerjaya saya sebagai artis memungkinkan diri saya sewenang-wenangnya difitnah. Ada ketika saya membelek kisah artis di Internet khususnya yang berkaitan dengan saya, saya beristighfar panjang.

“Mereka yang menulis itu seolah kenal benar dengan saya, tahu luar dan dalam atau lebih mengenali saya daripada diri saya sendiri. Saya tidak hairan kalau pihak media dapat sumber yang salah.

“Zaman sekarang dengan adanya Internet segalanya mungkin,” kata wanita jelita juga pemegang peranan utama filem pecah panggung, Sembilu itu.

Obsesi orang memperkatakan soal rumah tangga ada kalanya membuatkan Erra ketawa sendiri. Bayangkan sehingga saat Erra memperkenalkan single terbarunya Cinta Diam-Diam ciptaan Manusia Putih, ada pihak membuat spekulasi kononnya lagu itu ada kaitan dengan kisah peribadinya.

Menyangkal sama sekali dakwaan itu, Erra memaklumkan, sesebuah lagu yang dicipta berdasarkan imaginasi serta pengalaman yang pernah dilalui penulis lirik mahupun komposer itu sendiri.

“Perlu ke setiap lagu yang dihasilkan harus ada kena mengena dengan penyanyi? Lagu ini saya terima daripada Manusia Putih lengkap berserta dengan liriknya.

“Saya sukakan lagu ini kerana melodinya ringkas bahkan konsepnya juga memenuhi intipati dalam album terbaru nanti. Lagipun saya suka judulnya, Cinta Diam Diam yang menangkap.
“Indonesia sudah lama menggunakan judul seperti Kekasih Gelapku misalnya, tetapi di Malaysia apa yang diperkenalkan Manusia Putih ini masih baru. Jadi sebelum orang lain buat, lebih baik saya mulakan,” katanya yang berpuas hati dengan penerbitan lagu berkenaan.

Daripada kisah peribadi, menyingkap pula soal kerjaya. Baru-baru ini, Erra mengejutkan ramai pihak apabila menarik diri daripada pementasan teater Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali yang sepatutnya mula dipentaskan di Istana Budaya sempena sambutan Hari Kemerdekaan ke-55.

Teater itu bagaimanapun akhirnya terpaksa ditunda lagi pada tarikh baru iaitu 14 September ini. Akui Erra, dia berasa amat sedih terpaksa menarik diri daripada pementasan berkenaan. Bagaimanapun, dia mempunyai alasan kukuh untuk berbuat demikian.

“Pementasan teater itu beberapa kali ditunda menyebabkan tarikh baru diterima bertindih dengan projek yang sudah saya persetujui. Kerana begitu hendak menjayakan pementasan teater berkenaan, beberapa projek yang saya terima ini sudah beberapa kali juga ditukar tarikhnya.

“Mujurlah pengarah dan produser faham. Disebabkan perubahan tarikh terbaru pementasan teater itu, saya memang sudah tidak mampu untuk memberi komitmen dan tidak mahu hanya kerana pembabitan saya menerusi teater itu, produksi yang lain mendapat susah.

“Jadi saya ambil keputusan melepaskan watak isteri kepada bekas Perdana Menteri Malaysia ke-4, Tun Dr Siti Hasmah. Terus terang saya sangat sedih kerana ketika pementasan Tun Mahathir, tidak lama dulu, saya yang bawakan watak itu.

“Justeru, apabila pihak produksi memaklumkan untuk mementaskan pula kisah ketokohan Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali dan sekali lagi memberi kepercayaan kepada saya, memang saya amat teruja.

“Namun, apa yang berlaku di luar jangkaan dan saya terima dengan hati terbuka. Saya harapkan semoga Lisa Surihani yang menggantikan tempat saya dapat menghidupkan watak itu dengan baik. Walaupun tidak terbabit, saya tetap akan menyokong pementasan berkenaan,” katanya.

Terikat dengan dua projek drama bersiri, satu telefilem dan satu filem berjudul KL Meroyan, Erra turut ditanya sejauh mana kepuasan diperoleh menerusi pembabitan dalam drama TV.

“Semua drama lakonan saya disiarkan di Astro dan ia hanya dapat disaksikan pelanggan stesen berkenaan saja. Kepuasan dari segi lakonan pula, saya belum dapat yang betul-betul mencabar seperti pernah saya lakukan untuk filem.

“Seperti sekarang ini, saya memang teringin sangat hendak berlakon kisah aksi. Zaman saya berlakon filem dulu, kisah aksinya tidak seperti sekarang yang saya kira lebih menarik dan memberi kepuasan,” katanya.

Harian Metro- Sumber
Read More

Menarik - Bila Tuan Guru Nik Aziz bercerita pasal wanita

Di belakang setiap lelaki tersohor, berdiri seorang insan bergelar wanita dan isteri yang menjadi tunggak kekuatan diri dan keluarga.

Bagi Datuk Nik Aziz Nik Mat, kebahagiaan itu dapat dirasakan setiap kali tidur di riba isterinya apabila letih atau kurang sihat.'Kalau saya selesema, saya kadang-kadang akan tidur atas riba isteri. Itu hiburan bagi saya

Menangis atas riba isteri, melahirkan rasa penat saya. Alhamdulillah, saya dapat isteri yang tidak banyak mulut,' kata Datuk Nik Aziz mengenai isterinya, Datin Tuan Sabariah Tuan Ishak apabila ditanya apa rahsia kebahagiaan rumah tangga mereka.

Datuk Nik Aziz dan isterinya, yang mempunyai lima anak lelaki dan lima perempuan serta 56 cucu, bakal menyambut ulang tahun perkahwinan ke-50 pada 20 November ini. Mereka melangsungkan perkahwinan pada 1962.

Sebagai Menteri Besar Kelantan dan Musyidul Am Parti Islam SeMalaysia (PAS), tentunya beliau mempunyai jadual yang padat.

'Saya turun rumah tiap-tiap hari pada 7.45 pagi. Kalau tubuh saya kurang sihat, saya minta tempoh lagi setengah jam daripada pemandu saya. Misalnya, pagi ini, saya turun pada 8.30 pagi,' kata Datuk Nik Aziz mengenai jadual sehariannya.Menurut beliau, isterinya tidak pernah merungut walaupun kadangkala pulang ke rumah selewat 2 pagi.

Datuk Nik Aziz pernah mengalami serangan jantung pada akhir 2004 dan sekali gus mencetuskan kebimbangan berkaitan penakatan PAS jika beliau meninggal dunia.

Sejak itu, beliau dilaporkan masuk hospital beberapa kali ekoran masalah tekanan darah tinggi dan keletihan.Namun, semasa pertemuan wartawan dengan Datuk Nik Aziz, beliau kelihatan masih cergas.

Ditanya amalannya untuk kekal sihat walaupun usianya telah menjangkau 81 tahun, Datuk Nik Aziz berkata beliau akan menjalani ujian kesihatan setiap tiga atau empat bulan.

'Ada masa, saya pergi hospital. Cuti rehat dan duduk rumah itu memang saya tidak ada. Bagi saya, cuti tiada dalam Islam. Misalnya, cuti sembahyang atau cuti puasa, mana ada dalam Islam? Kita bernafas hari-hari. Elaun saya pun jalan hari-hari. Jadi, tiada cuti bagi saya,' kata beliau.

'Saya juga ikut amalan Nabi Muhammad saw iaitu selagi tidak lapar, jangan makan. Apabila makan, jangan sampai kenyang. Nabi kita makan, daging, buah tamar, susu dan sayur-sayuran. Itu sangat digemari oleh Rasullah.

'Tetapi doktor tidak kasi saya makan daging, saya tak makan. Kalau ada lauk daging, saya curi-curi makan kuahnya adalah. Kalau doktor tahu, beliau tentu marah. Puasa sunat pula, saya mengaku saya kurang amalkan. Masalahnya, saya mudah letih. Manja je, kalau puasa Ramadan 30 hari, saya tidak ada masalah pula,' jelasnya sambil ketawa kecil.

Datuk Nik Aziz bagaimanapun akur beliau kadang-kala akan rasa letih secara mengejut.

'Puncanya kerana saya gunakan air sejuk ambil wuduk. Memang saya tidak boleh gunakan air sejuk. Kalau saya hendak mandi pun, air mandi itu akan dicampur dengan air panas.

'Kalau saya ke masjid di luar Kelantan, kalau jalan jauh, takkan saya hendak minta air panas untuk ambik air sembahyang. Saya gunakan juga air paip. Itu masalahnya. Nanti saya selesema,' katanya terus terang. 


Sumber: Tranungkite.net

Read More

Maya Karim Sudah Bersedia Hendak Kahwin Lagi


KUALA LUMPUR - Pelakon jelita Maya Karin Roelcke, 33, bersedia mendirikan rumah tangga buat kali kedua, selepas setahun lebih hidup menjanda.

Maya yang bercerai dengan Muhammad Ali Abdullah atau nama sebenarnya Steven David Shorthose pada 16 Julai 2010 berkata, pintu hatinya kini telah terbuka dan bersedia menerima cinta daripada mana-mana lelaki.

Dia yang baru selesai menjalani penggambaran filem Jwanita, arahan Osman Ali itu berkata, sudah tiba masa untuknya memikirkan soal masa depan.

"Saya bersedia untuk bercinta semula selepas kegagalan rumah tangga dulu. Kalau ada yang sudi, apa salahnya. Setakat ini hati saya masih kosong, belum ada 'penghuni'.

"Cerita yang mengatakan saya rapat dengan seorang ahli perniagaan itu tidak benar. Saya sendiri tidak sangka di Malaysia pun ada paparrazi yang merakam foto saya dengan orang berkenaan dari jarak jauh," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Maya yang popular dengan watak Izzah dalam filem Ombak Rindu berkata, walaupun cerita itu tidak benar, namun dia tidak marah kerana tahu itu sebahagian daripada tugasan pihak media.

Dia yang bakal tampil dengan lagu Sinar Ini bersama penyanyi dan komposer Yassin berkata, bukankah lebih senang kalau media bertanya terus kepadanya.

"Saya tahu kerja media kerana mereka perlu cari bahan dan sebab itu saya tidak marah. Tapi kalau bertanya terus pasti tidak akan timbul cerita yang bukan-bukan.

"Insya-Allah kalau sudah temui lelaki idaman untuk dijadikan teman hidup, pasti saya beritahu. Lagipun perkara elok tak baik disembunyikan," katanya terus-terang.

Aktres Terbaik, Festival Filem Malaysia ke-21 pada tahun 2008 itu berkata, bagi mengisi kekosongan hati buat masa ini, dia lebih senang memberi tumpuan pada kerjaya atau hobinya yang suka menyelam.

"Setiap kali selesai satu projek, saya akan ambil masa untuk berehat. Sekarang ini saya dan rakan-rakan sedang merancang untuk pergi menyelam. Tengah cari tempat yang sesuai," jelasnya.
 
Sumber: Sinar
Read More

Ngeri - Bakar Diri Protes Kekejaman China Di Tibet




Jampa Yeshi, seorang warga tibet nekad membakar dirinya sebagai tanda protes terhadap China ketika lawatan Presiden Huo Jin Tao ke India. Kejadian berlaku ketika demo jalanan pro Tibet dilakukan di New Delhi. Beliau melecur teruk dan like most self immolation cases is not expected to survive. ngerikan..

Sumber: Sinar Harian
Read More

Kisah Para Sahabat | Tha'Labah Yang Dikasihi Rasulullah SAW | Menitis Air Mata Ku Membaca Kisah Ini (Tha'Labah Penghuni Syurga)

Kisah Tha'Labah Yang Dikasihi Rasulullah SAW |  Menitis Air Mata Ku Membaca Kisah Ini (Tha'Labah Penghuni Syurga) | Assalamualaikum dan Selamat Petang, kenyang giler aku rini seminggu menghadap makanan penangan dari rumah terbuka. Kakisembang ucapkan ribuan terima kasih kepada yang sudi jemput, jgn segan laa nak jemput lagi al-maklumlah memang hobi kakisembang..hehe 

Dalam kita bergembira dan dijamu hidangan yang lazat elok lah kiranya kita mengingati saudara kita yang dizalimi di serata dunia terutama Sahabat kita di Syria yang sedang di bunuh oleh tentera Syiah Bashar Al-Assad- Semoga Allah memberi seribu kesabaran dan kemenangan Mujahidin di sana..Ameen.

Balik dari rumah terbuka tadi Kakisembang melawat blog sahabat Ibnu Muslim dan terbaca artikel yang dipostkan di blog beliau. Cerita ini berkenaan dengan seorang pemuda berusia 17 tahun....siyes memang ceria ini membuat kakisembang berasa sayu dan menitiskan air mata..Adakah layak kakisembang berbangga dengan amalan yang sedikit dan lalai yang begitu banyak...

Kisah Tha'Labah Yang Dikasihi Rasulullah SAW |  Menitis Air Mata Ku Membaca Kisah Ini (Tha'Labah Penghuni Syurga)
Jom layan Cerita Tha'labah yang dikasihi Rasulullah.........

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

Pernahkah saudara mendengar tentang kisah Ta’labah? Salah seorang daripada para sahabat Nabi S.A.W. Seorang pemuda yang punya misi dan visi yang sangat agung.

Seorang remaja yang begitu hebat di zaman Rasulullah S.A.W. Namanya Tha’labah bin Abdul Rahman, seorang remaja berusia 17 tahun. Setelah memeluk Islam, beliau selalu mengikut Rasulullah S.A.W mengajar. Jika Rasulullah berhajatkan sesuatu, Rasulullah S.A.W akan khabarkan kepada Ta’labah.

Suatu hari Rasulullah menyuruh Tha’labah mencari sesuatu. Ketika dalam perjalanan mencari barang yang Rasulullah hajati itu, Tha’labah telah melalui sebuah rumah yang pintunya terbuka. Angin yang bertiup membuatkan pintu tandas rumah tersebut juga terbuka, dan ketika itu Tha’labah terlihat akan seorang perempuan yang sedang mandi.

“A’uzubillah! Ya Allah aku takut nanti malaikat Jibril memberitahu kepada Rasulullah S.A.W! Ya Allah, aku takut turunnya ayat quran yang menyenaraikan aku dalam golongan orang yang berbuat dosa! Ya Allah…”

Rintihan Tha’labah

Dia merintih sehingga dia lupa akan barang yang dipesan oleh Rasulullah S.A.W. Dia melarikan diri dan terjumpa satu bukit di pinggir Madinah yang dipuncaknya ada sebuah gua. Tha’labah masuk ke dalam gua tersebut dan asyik menangis. Tha’labah menangis dan menangis, beliau kesal amat dengan dosanya.

Pada masa yang sama, Rasulullah S.A.W menanti kepulangan Tha’labah beberapa hari namun Tha’labah tidak kunjung tiba. Lalu Rasulullah S.A.W mengarahkan Saidina Umar RA untuk mencari Tha’labah dan beliau terjumpa Tha’labah di tempat dia bersembunyi di puncak bukit.

Umar berkata “Tha’labah, Rasulullah mahu berjumpa kamu.”

“Kenapa? Sudah turunkah ayat al-Quran tentang dosaku, sudah beritahukah Jibril kepada Rasulullah, aku tidak mahu masuk neraka, aku tidak mahu masuk neraka.” Kata Tha’labah dalam ketakutan yang amat sangat.

Oleh sebab Tha’labah sudah tersangat lemah, Saidina Umar RA memimpinnya pulang ke rumah. Apabila Rasulullah SAW menziarah Tha’labah, Tha’labah sedang terlentang lalu Rasulullah SAW meriba kepala Tha’labah.

Tetapi Ta’labah mengetepikan kepalanya. Rasulullah bertanya, “kenapa wahai Tha’labah?”

“Wahai Rasulullah, kepala yang penuh dosa ini tidak layak untuk berada di ribamu,” kata Tha’labah.

“Apa yang kamu mahu Tha’labah?”

“Ya Rasulullah, aku mahukan keampunan Allah”

Cita-citanya hanya Syurga

“Apa cita-cita kamu wahai Ta’labah?”

“Cita-cita aku hanya syurga Allah. Tolonglah doakan moga Allah mengampunkan dosa-dosaku.”

Lalu Rasulullah s.a.w berkata, “wahai Tha’labah aku menjamin kepadamu apa yang kamu mahu dan cita-citamu. Inilah bukti taubatmu.”

Tidak lama selepas itu, Tha’labah menghembuskan nafasnya yang terakhir di riba Rasulullah SAW.

Ketika mayat Tha’labah siap dikafan dan tiba masa untuk dikebumikan, Rasulullah SAW datang agak lewat ketika itu. Para sahabat membuka jalan kepada Rasulullah untuk rapat ke kubur Tha’labah. Tetapi Rasulullah berjalan merapati kubur Tha’labah dalam keadaan berjalan yang perlahan, dan seperti tersekat-sekat.

Sahabat-sahabat bertanya, “wahai Rasulullah, kami telah membuka jalan, mengapa Rasulullah berjalan dengan tidak selesa?”

Rasulullah menjawab, “kamu tidak dapat melihat betapa ramainya malaikat yang hadir menghantar Tha’labah ke kubur.”

Itulah kisah hidup seorang remaja hebat bernama Tha’labah. Betapa takutnya beliau dengan azab Allah SWT walaupun beliau tidak sengaja terpandang perempuan yang sedang mandi itu. Begitu malu bertemu Rasulullah, begitu mengharap keampunan Allah SWT, dan akhirnya menhembus nafas yang terakhir di ribaan insan mulia bernama Muhammad bin Abdullah, dan jasadnya diiringi malaikat ke kuburan. Subhanallah!


Kisah Tha'Labah Yang Dikasihi Rasulullah SAW |  Menitis Air Mata Ku Membaca Kisah Ini (Tha'Labah Penghuni Syurga)
Read More

Ganas - Baru 14 Tahun Sudah Jadi Ibu Ayam

Dalam usianya yang masih 14 tahun, seorang gadis sudah pandai membuat perniagaan pelacuran. Dia menjadi ibu ayam dan mengajak gadis remaja menjadi pelacur secara online. Sebelum ini dia hanya menjual dirinya sendiri, namun mula melebarkan sayap secara perlahan.

Gadis yang tidak dapat disebut namanya kerana usia yang masih sangat muda, tinggal di British Columbia, Kanada. Dia yang mengiklankan para gadis tersebut di Craigslist, website dikecam kerana mempromosikan pelacuran.

Perbuatan memperdagangkan seks perempuan di bawah umur jelas tidak dapat dibenarkan . Iklan pelacuran kini dihapuskan Craigslist yang juga membantu penyiasatan polis.

Sumber: busuk.org
Read More

Nak Glamour?- Kerana Pakaian , Lelaki Ini Dapat Perhatian Ramai


Sumber: http://tt.mop.com/

Amacam pakaian ade berani..haha
Read More

Nostalgia!Gambar Amy Search Sewaktu Muda Tengah Pangku Nabila Huda

Gambar diambil sekitar 1989, ketika ini Nabila Huda baru berumur 5 tahun. Wow, sekarang Nabila sudah pun berkahwin. 20 tahun sudah berlalu rupanya.

Sumber: Rileksantai.com
Read More

Gambar ibu Johan Juvana menerima Nabila Huda sebagai menantu

Meskipun beberapa kali timbul cerita dua selebriti ini sedang hangat menjalin cinta. Pun begitu baik Johan As'ari mahupun Nabila Huda, tegas menjelasakan yang mereka hanya berkawan rapat. Meskipun beberapa kali timbul cerita dua selebriti ini sedang hangat menjalin cinta. Apapun status perhubungan mereka, bagi ibu Johan, Datin Hajah Firdaus Binti Abdul Kadir memberitahu tiada halangan daripada pihak keluarga malah sebagai ibu, dia sentiasa mendoakan yang terbaik buat anaknya dengan aktres tersebut.

“Saya tak ada masalah dengan perhubungan Johan dan Nabila. Nabila memang selalu datang rumah. Dia pun dah kenal keluarga saya. Pada pandangan saya, Nabila ini baik orangnya, hormat orang tua dan juga pandai masak “.

“Soal jodoh ini bukan kita yang tentukan. Kalau dah jodoh Tuhan kata, Johan dengan dia (Nabila), saya terima seadanya. Cuma apa yang boleh saya katakan setakat ini memang perhubungan Johan dengan Nabila merupakan kawan rapat sahaja. “, kata ibu Johan kepada Gua.com baru-barfu ini.

Dalam masa yang sama, Johan tetap mengatakan perhubungan beliau dan Nabila terjalin atas dasar persahabatan. Menurut Johan, beliau sudah lama mengikuti kerjaya lakonan Nabila dan mengagumi bakat Nabila di hadapan kamera. Justeru, peluang berlakon bersama Nabila sebelum ini disifatkan sebagai satu peluang yang cukup berharga untuk berkerja bersama pelakon berbakat seperti Nabila.

Sumber: Rileksantai.com
Read More

Gambar Manusia Tanpa Kepala Tersebar

Salam sejahtera semua.baru-baru ini sebuah gambar yang telah di ambil oleh sekumpulan remaja yang berlatar belakangkan bangunan mirip candi dan pura.dalam gambar tersebut pada bahagian sisi kiri terdapat seorang manusia tanpa kepala yang hanya berbaju dan berseluar corak atau seperti sarung yang bercorak.gambar ini juga sehingga kini masih belum diketahui kesahihannya adakah ia betul atau disebaliknya.

Gambar manusia tanpa kepala ini telah tersebar luas di BlackBerry Messenger di Makassar, Sulawesi Selatan.

Sumber: Edisikini
Read More

Menyayat Hati - Isteri Dan Anak Syahid Dibunuh Tentera Bashar Laknatullah

Wanita ini sedang duduk di rumahnya apabila tentera Bashar melepaskan bom ke atas rumahnya dan dia telah terbunuh serta-merta di tempat kejadian.

Ketika itu dia sedang hamil dan dijangka bersalin pada keesokan harinya. Bayi di dalam kandungannya telah cuba diselamatkan namun apakan daya dia ingin terus bersama ibunya di Syurga.

Marilah kita bersama mendoakan mereka agar diletakkan bersama orang yang beriman... Kita doakan juga agar Allah terus melindungi rakyat syria ( Ahli Sunnah Wal Jamaah) dilindungi dan diberikan kekuatan untuk menentang tentera basyar !!

Published with Blogger-droid v2.0.8
Read More

( Video )Ustaz Azhar Idrus- pemain bola terengganu mintak ustaz azhar jadi presiden PBSNT, ganti che mat.

Sifu ambe nie Ustaz Azhar memang auranya x leh disangkal lagi, mula-mula ngajor sekitar Terengganu sekarang nie merebak ke seluruh Malaysia. Kebanyakan yang selalu hadir kuliyyah Ustaz orang mudalah paling ramai. Ambe dari tahun 2004 ag selalu dengar kuliyyah ustaz memang santai..Ustaz kuliyyah x lah berat sangat cuma bicara soal Fardhu Ain jaa. Cuma Ustaz nie semua soalan dia layan, tanyalah soalan apa pun dijawab..haha jawapannya memang mudah difahami dan santai..yang selalu kena masa kuliyyah dia Tok Imam, Tok Bilal dan JKKK..Kikiki..

Baru ini ambe sembang ngn budak-budak muda kampung,  dia kata kalu Ustaz Amik calon pilihanraya kita nak dia jadi Menteri Besar..hehe semangat ngt saing ambe tu..kuliah magrib masjid batu buruk  terbaru.. nakal budok2 muda.. abes benda nok suruh ustak..MB pun dia, bola pun dia..hahaha, jom layan video nie..x jelas rakam ngn henset jee..tggu  la cd keluar yer....


Read More

Pelik Gila - Budak Perempuan Ketagih Minum Petrol

Sekiranya menghidu petrol tidak cukup bahaya, temuilah budak perempuan yang meminumnya.

Mengangkat bekas merah minyak itu di depan kamera, budak perempuan bernama Shannon menunjukkan demonstrasi ketagihannya meminum petrol untuk rancangan televisyen TLC My Strange Addiction.

“Ia mendebarkan pada mulanya dan kemudian ia membakar belakang tekak saya,” kata Shannon menjelaskan tabiatnya meminum bahan itu sehingga 12 sudu teh sehari.

“Walaupun ia menyakitkan, ia buat saya rasa selesa,” katanya sama ada menjilat penutup atau meminumnya terus daripada bekas itu yang dikatakan menjadi kegemarannya.

Ibunya berkata, dia pada mulanya tidak percaya ketika mendengar tabiat anaknya itu tetapi kemudian dia terhidu bau minyak itu pada nafas anak perempuannya.

“Saya ambil penutup dan saya hidu bau yang keluar dari bekas itu,” kata Shannon menunjukkan tabiatnya.

TLC menganggarkan Shannon telah mengambil lebih lima gelen petrol untuk tahun lalu saja.

“Meminum petrol boleh menyebabkan terbakar, muntah, cirit-birit dan jika diambil dalam jumlah besar menyebabkan pening atau kematian,” tulis Jabatan Kesihatan New York. Minyak petrol adalah bahan toksik.

Ketagihan Shannon menghirup petrol timbul beberapa hari selepas seorang lelaki di Carolina Utara mati selepas terminum cecair sama dalam sebiji balang tanpa sengaja

Read More

Gila La Weih - Bangga Hilang Dara

Mereka golongan terpelajar dan menuntut di institusi pengajian tinggi (IPT), malangnya akhlak masing-masing amat rendah apabila aktif mengamalkan seks bebas, malah bergabung mewujudkan seolah-olah satu kelab bagi merancang kegiatan tersebut.

Tanpa mempedulikan dosa dan masa depan, kumpulan siswi berusia 19 hingga 21 tahun itu tidak ingin melihat ada ahli kumpulan mereka yang masih dara.

Malah, sesiapa yang masih dara akan dipecat ‘keahliannya’ atau tidak layak menyertai kelab itu dan dianggap sebagai kolot atau kekampungan.

Akibatnya, seorang daripada siswi yang pernah menjadi ahli ‘kelab tiada dara’ itu kini menanggung derita kerana disahkan doktor dijangkiti virus HIV berikutan terbabit kegiatan seks bebas.

P/S: Apa agaknya akan berlaku  kat negara kite jika terus perangai mcm nie- Remaja sekaranglah yang akan mencorakkan masa akan datang...Sapa harus dipersalahkan?

Sumber
Read More

Abby Abadi Kembali Semula Kepangkuan Norman Hakim

KUALA LUMPUR: “Perkara ini kuasa Tuhan. Buat masa ini, masing-masing belum ada respons. Saya tak boleh cakap apa yang bakal berlaku pada masa depan,” kata Memey Suhaiza ketika diaju persoalan jika bekas isteri suaminya, Abby Abadi kembali semula ke pangkuan Norman Hakim.
“Anak juga terbuka mengenai soal itu dan bertanya bila mama (Abby) hendak berkahwin semula dengan papa mereka,” katanya yang menyerahkan kepada ketentuan takdir jika Abby dengan Norman rujuk semula selepas bercerai pada 18 Disember 2008. 
Hubungan Memey dan Abby kembali jernih selepas mereka meluangkan masa berbuka puasa bersama pada 1 Ogos lalu.

Memey berkata, apa yang berlaku tidak dirancang dan dengan mengambil keberkatan Ramadan, mereka berbaik semula demi masa depan anak.

“Selepas menanti empat tahun, akhirnya kami berbaik semula. Mulanya, saya dengan abang (Norman) datang mengambil anak di rumah kak Abby dan pada masa itu saya mengambil kesempatan bersalam dengannya. Selepas bersalam, dia terus peluk saya.
 
Sumber: Mytabloid.com
Read More

Gempar - Paris Hilton Sudah Memeluk Islam?

JEDDAH - Arab Saudi - Artis terkenal, Paris Hilton telah menukar agama kepada islam menurut jurucakap beliau, Ian Brinkham melalui media CBS. Dengan menukar agama kepada islam, beliau telah mengambil keputusan untuk meninggalkan cara hidup lama sebagai selebriti dan artis terkenal.

Katanya "saya telah menemui kedamaian dalam hidup saya selepas menganut islam. Sebelum ini, saya lebih dikenali sebagai seorang yang tidak bermoral, rendah akhlak dan sanggup melakukan kerja-kerja kotor, tetapi sekarang semua itu sudah berubah. Pujian hanya kepada Allah".

Paris Hilton telah menukar namanya kepada 'Tahirah' yang bermaksud suci dalam bahasa arab. Beliau akan mula memasuki sekolah agama islam pada julai ini. Tindakan mengejut Paris Hilton ini pastinya akan menjadi igauan buruk bagi selebriti-selebriti terkenal yang lain
Read More

SERAM!!! Penampakan JIN ISLAM ketika tunaikan UMRAH..

Gambar diatas diambil ketika satu keluarga sedang mengerjakan umrah pada tahun 2010.. Yang jadi misterinya ialah, ada sorang lelaki berjubah hitam dibelakang dorang..

Mengikut penerangan sumber gambar ni, dorang kata sebelum pulang ke Malaysia, lelaki berjubah hitam dalam gambar tu langsung tak wujud.. Tapi ia jelas kelihatan selepas dorang sampai ke tanahair..

“Photo ini diberi oleh seorang rakan saya. Photo ini diambil semasa ahli keluarga mereka mengerjakan umrah.

Katanya semasa photo tersebut diambil, tiada imej lelaki berjubah hitam dan berselendang putih tersebut.

Tetapi bila pulang ke Malaysia barulah mereka perasan akan adanya imej lelaki tu. Kesian kedua-dua wanita dalam photo ni, ketakutan sampai demam-demam.“ kata beliau..

Persoalanya sekarang ni ialah.., siapakah lelaki misteri berjubah hitam tersebut? Betul ke dia muncul secara tiba-tiba atau memang tak sengaja dirakamkan?

Apapun.., kita semua kena akur.., banyak lagi misteri yang ada di Tanah Haram tu beb.. Mana tahu ada Jin Islam yang tumpang bergambar sama..

.

Sumber: Guablog
Read More

Bergambar- Banjir Kilat Di Sekitar Serdang






KUALA LUMPUR: Lebih 350 buah rumah dan 100 kenderaan ditenggelami air sedalam satu meter dalam kejadian banjir kilat di Taman Sri Serdang dekat sini, malam tadi.

Ketua Polis Daerah Serdang, Asisten Komisioner Abdul Razak Elias berkata hujan lebat selama dua jam bermula 4.30 petang itu menyebabkan air dari longkang besar di kawasan berkenaan melimpah dan menenggelamkan rumah serta kenderaan penduduk sekitar.

“Turut terperangkap kira-kira 300 pelajar dan 23 guru dari dua buah sekolah iaitu Sekolah Kebangsaan Sri Serdang dan Sekolah Menengah Kebangsaan Sri Indah, namun berjaya diselamatkan pasukan bomba dan penyelamat kira-kira jam 9.30 malam tadi,” katanya ketika meninjau keadaan banjir di sini semalam.

Abdul Razak berkata pihaknya menyediakan pusat pemindahan di Stadium Tertutup Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) namun tiada penduduk yang dipindahkan.

“Air mula surut sejak pukul 7 malam, dan saya dimaklumkan oleh penduduk kali terakhir berlaku banjir kilat di kawasan ini adalah 27 tahun lalu,” katanya.

Sumber

Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Loading...

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.