Kisah Benar Dan Menginsafkan | Bekas Penganut Hindu Peluk Islam Di Dataran Johor Bharu

Kisah Benar Dan Menginsafkan | Bekas Penganut Hindu Peluk Islam Di Dataran Johor Bharu | JOHOR BAHRU: Hampir 7000 orang telah membanjiri Dataran Bandaraya Johor Bahru semalam untuk menghadiri ceramah terbuka Dr. Zakir Naik. Beliau yang merupakan seorang doktor perubatan dari Mumbai, India, juga dikenali sebagai seorang pendakwah dan penceramah yang pakar di dalam perbandingan agama. 

ceramah terbuka Dr. Zakir Naik

Membawa tajuk ceramah ‘Prophet Muhammad SAW in World’s Religious Scriptures’, Dr Zakir Naik, 47, telah menghuraikan tentang kewujudan kisah Nabi Muhammad SAW di dalam kitab Hindu, kitab Buddha serta Bible. “Kebolehan beliau memberikan fakta yang tepat dan jelas bersama rujukan muka surat dan bahagian mana di dalam kitab tersebut sangat mengagumkan,” kata seorang hadirin apabila ditemu ramah. 

Selain dihadiri pengunjung Muslim, ceramah terbuka anjuran Peace TV dan Saba Islamic Media itu juga telah menarik perhatian pengunjung bukan Muslim. Sesi soal jawab di hujung ceramah yang mengutamakan soalan dari hadirin bukan Muslim telah membuka ruang bagi mereka untuk bertanya tentang keraguan mereka terhadap isu yang berkait dengan Islam.
ceramah terbuka Dr. Zakir Naik

 Sesi soal jawab tersebut berakhir dengan sebak dan tangis hadirin apabila menyaksikan Ragu, seorang lelaki yang beragama Hindu, melafazkan syahadah dan memeluk Islam setelah yakin dengan jawapan oleh Dr. Zakir Naik.

Salah satu soalan yang diajukan kepada Dr. Zakir Naik oleh seorang lelaki beragama Buddha adalah bagaimana seseorang bukan Muslim boleh memahami Islam jika dia tidak dibenarkan memegang Al-Quran. Dr. Zakir menjelaskan bahawa ada segelintir Muslim yang tersalah anggap tentang perkara ini sedangkan Al-Quran itu telah diturunkan untuk semua umat manusia, bukan hanya untuk Muslim. Ini diikuti oleh penyerahan sebuah Al-Quran berserta terjemahan Bahasa Inggeris oleh Dr. Zakir Naik sendiri kepada lelaki tersebut.

Apabila ditanya tentang Peace TV, Dr. Zakir Naik selaku pengasasnya menyatakan harapan beliau untuk berjumpa dengan pihak Astro Malaysia Holdings Berhad untuk membincangkan kolaborasi Peace TV di dalam saluran TV satelit Astro pada masa akan datang. Peace TV, saluran televisyen alternatif yang menyiarkan program bertemakan Islam dan dakwah, telah pun dilancarkan di Mumbai, Amerika Syarikat dan United Kingdom. Peace TV juga boleh di akses secara atas talian di www.peacetv.tv. 
Sumber: nusajayakini
Read More

Ngeri - Bomoh Masukkan Buah Tasbih Dalam Alat Sulit

Jijik apabila seorang bomoh keparat tergamak mencabul seorang wanita beranak empat yang datang ke rumahnya untuk menjalani rawatan penyakit dipercayai dirasuk makhluk halus di Sungai Buloh.

Ketika menjalani sesi rawatan syaitan itu, bomoh berusia 46 tahun itu mengarahkan wanita berkenaan berkemban dengan kain kuning dan hitam.

Wanita itu yang dipercayai dipukau hanya membiarkan bomoh terbabit memasukkan buah tasbih ke dalam kemaluannya.

Bomoh itu turut menodai alat sulit wanita berkenaan dengan tangan serta menghisap buah dada mangsa.

Tidak cukup dengan perbuatan keji itu, beberapa bahagian tubuh mangsa turut ‘diterokai’ kononnya bagi mengubati penyakit dihadapinya.

Mangsa mulanya berkunjung rumah bomoh berkenaan bersama suami dan anak saudara untuk mendapatkan rawatan berkaitan makhluk halus.

Bagaimanapun, sebelum melaksanakan kerja jahatnya, suami dan anak saudara mangsa diminta membeli kemenyan di kedai berdekatan.

Ketiadaan suami dan anak saudara mangsa digunakan bomoh itu untuk menodai tubuh wanita malang yang dipercayai dipukau itu.

Kegiatan jahat bomoh itu terbongkar selepas mangsa menyedari sesuatu tidak kena pada dirinya tiga hari selepas rawatan itu.

Sumber: Harian Metro
Read More

Semakan Saman Polis Dan JPJ Secara Online

Assalamualaikum...

Hari ini kakisembang nak kongsi cara hendak semak Saman Polis secara online, bukan apa kadang-kadang kita x perasan tiba-tiba waran tangkap keluar masa itu baru lah gelabah nak bayar..kikiki

Kakisembang ada 4 keping saman yang belum terbayar lagi nie semua nya perangkap had laju ( Speed trap )
kakisembang kalau sekatan jalan raya (  road block ) x pernah lah kena saman, walaupun buat kesalahan..hehe

Ada caranya..hehe..Bukan rasuah k...jawapannya bila kena tahan contohnya x pakai seat belt ke mula-mula korang mintak maaf cepat-cepat contohnya sori Dato' ambe x perasan lagi pun ambe orang luar x retilah jalan-jalan area lembah Kelang nie..Polis pun orang juga kalau cakap elok-elok depa ada budi bicara..InsyaAllah lepas.

Berkenaan dengan perangkap jalanraya nie, kakisembang cukup menyampah kenapa nak menyorok lak macam nak pekena kt rakyat jer..pastu mahal plak tu adus...tunggu waran jea laa mana kakisembang ada duit nk bayar..tapi masa terdekat nie selamat lagi kot al-maklumlah dekat dengan pilihanraya..kikiki


Semak saman Polis Trafik (PDRM) Melalui Online Dan SMS


Sekarang ni kalau sape-sape yang nak check saman senang je. Semuanya dihujung jari je. Nak bayar saman melalui online pun boleh sekarang ni. Nak kakisembang tunjukkan macam mana cara nak check saman dan bayar saman? Ok. kakisembang tunjukkan macam mana.

1. Semakan saman PDRM secara online: KLIK SINI

2. Semakan saman PDRM melalui SMS:

Taip POLIS <jarak> SAMAN <jarak> [nombor pendaftaran/plat kenderaan] hantar ke 32728
Contoh: POLIS SAMAN SA3321S hantar ke 32728

3. Semak saman, lesen memandu dan mata kejara JPJ melalui SMS:

Taip jpj <space> your IC Number and send to 37773

Contoh: jpj 123456734000 hantar ke 37773

4. Melalui SMS 15888 

Dengan menggunakan telefon bimbit, anda cuma perlu
Taip POLIS SAMAN atau dan hantar ke 15888
Contoh : POLIS SAMAN WAQ1234 dan hantar ke15888
* Setiap SMS akan dikenakan caj sebanyak RM 0.20

Nota Kaki: Untuk semakan saman PDRM secara online anda perlu daftar dahulu akaun anda sebelum semakan dan pembayaran saman melalui laman web itu.
Read More

Dato Seri Najib Tertinggal Satu Perkara Dalam Bajet Petang Tadi...


Assalamualaikum, PM Dato Seri Najib berbaju hijau begitu segak membacakan belanjawan untuk tahun 2013..Banyak janji yang diberikan, moga2 janji itu jangan hanya retorik dan gula-gula menjelang pilihanraya. Dengar cerita gula naik 20 sen..moga-moga Malaysia bertambah sejahtera dan di berkati Allah.

Tadi masa dengar belanjawan aku minum kt kedai Mamak dengan kawan tauke kedai makan, bila sebut pasal yang bonus untuk orang2 gomen dia tepuk tangan. Aku tanya pehal lak ko nie..patutnya org gomenlah yang patut gembira..

Dia kata kat aku, lepas nie boleh laa aku naik harga makanan dengan nada bergurau..haha dia cakap pi mai pi mai tang tu jugak..itu di punya pandanganlah..

PM cerita pasal potongan PTPTN, pasal bantuan  yang banyak tapi aku rasa PM tertinggal satu benda iaitu minta Tolong mansuhkan wang hantaran x pun bantulah sikit orang bujang nak kawen nie.hahaha aku tengok pakcik dan makcik zaman sekarang letak harga hantaran mengikut peredaran masa, orang bujang macam aku nie bukan x nak kahwin tapi x dek duit bro.haha nak kena ada paling kurang 20k tu pun janda kalau anak dara mahu 30k..

Nak kawen sekarang mahal, nak nie laa nak tu laa...last2 berhutang dengan bank pas kwen jadi bangkrup C..haha.

Lagi dasyhat  pinjam dengan Ah Long  Bukit Beruntung lepas tu x leh nk bayar interest tinggi gunung Kinabalu..Pas tu korang tahu lah seksa hidup di kejar Ah Long dan tidak beruntung sampai bila-bila...haha

Belanjawan dunia kita duk cari, belanjawan untuk akhirat macam mana..Macam-macam dah Allah duk janji dan Allah tidak pernah memungkiri janji..Janji Syurga yang mana dibawah syurga itu ada sungai-sungai yang mengalir untuk orang beriman...x pernah pun kita ambil peduli ork..sebab keyakinan ini hanya untuk orang beriman ( Doakan ambe duk dalam golongan yang beriman InsyaAllah ).


 
Read More

Dengan Sofa Pun Jalan Jugak- Ditangkap Ketika Melakukan Seks Dengan Sofa

Wisconsin – Apabila nafsu menguasai diri, macam-macam perkara dilakukan oleh manusia. Walaupun perbuatannya itu merupakan perkara paling keji dan gila, namun ia tetap dilakukan hanya kerana nafsu yang bergelora.

Itu yang berlaku kepada seorang lelaki `gila’ Gerard Streator yang berusia 46 tahun.
Lelaki sakit jiwa ini dilihat melakukan seks dengan sebuah sofa buruk yang tinggalkan di tepi jalan.
Perbuatan kejinya itu dilihat oleh seorang pekerja sebuah hotel.

Menurut pekerja terbabit, ketika melalui jalan berkenaan, dia ternampak Gerard sedang membengkokkan badannya manakala seluarnya sudah ditanggalkan hingga ke paras buku lali.

“Kejadian itu berlaku pada pukul 11 malam selepas saya habis bertugas di sebuah hotel. Saya dapat menyaksikan dia sedang menggoyangkan punggungnya di sofa itu.

“Kejadian itu dapat dilihat dengan jelas kerana sofa itu berada di tepi jalan. Tiada orang berada di atas sofa buruk itu,’’ kata pekerja hotel tersebut.

Ketika Gerard sedang melakukan perbuatan itu, seorang pegawai polis yang kebetulan melalui jalan berkenaan, telah menjerit ke arahnya menyebabkan lelaki itu melarikan diri di sebalik apartment berhampiran.

Dia kemudiannya ditahan dan didakwa kerana melakukan kelucahan melampau.
Sabit kesalahan, Gerard boleh dihukum penjara sembilan bulan dan denda £7,000 fine.

Sumber: http://mynewshub.my.
Read More

Kebenaran Pasti Akan Muncul - Majalah Mohon Maaf kepada Ustaz Zahazan


Lain kali berhati- hati menghukum, tanya dahulu empunya badan betulkah kamu berkata begitu..Almaklumlah kita manusia kadang2 tidak terlepas membuat kesalahan..

Kan dah malu menghukum tanpa usul periksa..Wallahuam..

Aku dah tutup buku pasal kes nie..Harap semua pihak mengambil pengajaran..Ustaz2 dan para ilmuan jgn duk bertengkar laa...Jadilah contoh kepada kami yang jahil nie..
 
Sama-samalah bermaafan dan diharap semua pihak tidak mengambil kesempatan dalam isu ini..

Read More

Layanan VVIP pihak Polis Kepada Program Bersama Ustaz Azhar - Terbaik

 

Memang aku respect sama polis kat Malaysia..macam nie laa baru profesional berkhidmat untuk rakyat, pihak Polis kalau pihak Politk Cai x campur ok jer. Ini adalah program berbasikal bersama Ustaz Azhar di sekitar Kuala Lumpur. Pihak Polis trafik mengawal lalulintas sepanjang program berbasikal berjalan program ni diberi nama Jom Gateh Basikal Bersama Ustaz Azhar..

Dengar cerita Ustaz nak datang pula kl hujung minggu nie..jom kite join ramai2..nanti kalau de program berbasikal macam nie lagi, aku bagitahu k.

Siang gateh basikal malam kita pakat g dengar kuliyyah pulop..baru hebat ork jasmani dan rohani segar dan sihat...hehe

Read More

Ustaz Zahazan Minta Hentikan Fitnah Terhadap Beliau Atau Akan Diambil Tindakan Tegas!

Ustaz Zahazan memohon pihak yang membuat fitnah menghentikan fitnah terhadap beliau..Ini yang Ustaz menulis di page beliau. entri aku yang lepas ( Sila klik )

Tk ats sokgn kalian, harap bertenang,jika ada sebarang kemusykilan ttg artikel dlm majalah yg bukan terbitan kami di telagabiru,nnti pihak terbabit akan buat pembetulan atas kesilapan dan ralat dalam akhbar harian yg ternama itu. Bagi pihak yg gemar menimbulkan fitnah, dinasihatkan agar berhenti sebelum tindakan tegas dikenakan...

Kan aku dah kata jangan cepat melatah mesti ada kesilapan teknikal dan bukan ucapan dari Ustaz Zahazan pun....Ulama terdahulu begitu cermat dalam mengeluarkan hukum dan begitu beradab dalam menegur kesalahan. pada pendapat aku kita tidak ada hak untuk menjatuhkan atau mengelar org kafir kerana itu adalah hak Allah taala. 

nie aku ambil dari komen di page Ustaz Zahazan.

Al-Fadzil Ustaz Zahazan Mohamed, Syeikh Abul-Hasan as-Syazili pernah berkata: " Tidak sempurna seorang alim pada kedudukan ilmu hinggalah ia diuji dengan empat perkara di mana jika ia mampu bersabar berhadapan dengannya maka ALLAH S.W.T. akan menjadikannya pemimpin yang diikuti, iaitulah: 1. Kegembiraan musuh-musuhnya ( apabila melihat ia ditimpa musibah/ujian ) 2. Celaan dari kawan-kawan 3. Tuduhan atau fitnah dari orang-orang jahil 4. Hasad dengki dari para ulama ( yang jahat ). Allahulmusta’aan. 

Wallahualam sama-sama lah kita bermaaf-maafan, jangan duk baloh malu ke budok2..kang aku kepok pale kang..hehe 

Sumber 

Read More

Ustaz Abu Syafiq Kafirkan Ustaz Zahazan Dalam FB Beliau

LAKNAT ALLAH KE ATAS ZAHAZAN KERANA STATMENTNYA YANG AMAT JELAS MENGHINA NABI MUHAMMAD INI. Saya isytihar lelaki ini telah MURTAD terkeluar dari islam. Atas apapun alasan penghinaan ke atas Nabi adalah perbuatan terkutuk. Taubatlah sebelum terlambat dari perkara ini dan lain2.

Nielaa yang beliau tulis di page FB beliau, sungguh biadap mengeluarkan kenyataan begini..beginikah adab sebagai seorang Daie untuk dicontohi.

Semuanya kerana ini, aku pun confius adakah ini betul2 kenyataan dari Ustaz Zahazan sendiri atau pun disalah ertikan oleh  wartawan..

Cubalah selidik dahulu untuk melaknat atau mengeluarkan apa-apa kenyataan.

nanti aku akan tanya pada kawan-kawan macam mana perkara ini berlaku. tunggu jawapan daripada Ustaz Zahazan yerr..

Sumber
Read More

Punyanya Romantik Tapi- Lima Wanita Permainkan Cinta Amir (Raja Lawak)

KUALA LUMPUR: Pelawak Amir (Raja Lawak), 23, membuat keputusan untuk tidak mahu bercinta selepas lima kali dipermainkan oleh golongan wanita termasuklah seorang jururawat.
Amir atau nama sebenarnya Mohammad Amirullah Azmi berkata, dia merupakan seorang lelaki yang jujur dalam percintaan tetapi amat sedih setiap wanita yang dikenalinya tidak pernah ikhlas untuk mengambilnya sebagai kekasih hati.
"Saya sedar diri ini bukanlah sempurna dan kacak seperti kebanyakan lelaki lain. Saya sedih apabila wanita yang saya kenali cuba mempermainkan perasaan saya. Kalau perkara itu terjadi, saya terpaksa menjauhkan diri,” katanya.
Amir berkata walaupun hatinya sering dipermainkan, dia menganggap kejadian itu sebagai satu pengalaman berguna buat dirinya.
 
Justeru itu, pengacara yang mengendalikan program Super Spontan bersama Adibah Noor ini enggan melukakan hatinya sendiri selepas bertekad untuk tidak mudah jatuh cinta lagi.
"Dengan apa yang dilalui ini, saya mengambilnya sebagai pengalaman positif dan anggap mungkin saya dan wanita-wanita yang pernah bertakhta di hati saya itu tiada keserasian dengan saya selain jodoh belum sampai.
"Lagipun saya pegang dengan kata-kata “tak ada perempuan kita boleh hidup tapi kalau tak ada wang, kita tak boleh nak hidup”. Jadi tak perlulah saya nak menagih cinta dan lebih baik saya fokus kepada kerjaya sahaja," ujarnya.
Tambah Amir dia juga ingin membuktikan kepada kebanyakan orang yang memandang rendah terhadap bakatnya selama ini yang dia sebenarnya mampu untuk membina kerjaya sendiri.
"Dari zaman sekolah lagi, saya sering ditindas dan ditertawakan. Apabila mendapat peluang dalam lakonan atau menjadi pengacara, saya tidak akan mensia-siakannya.
"Pada masa sama, saya juga mahu membuktikan yang saya mampu berjaya lebih daripada apa yang disangka selama ini," tegasnya.
Read More

Kenapa Kubur Wanita Di Gali Lebih Dalam Dari Lelaki?

Isteri : Abang, boleh sayang tanya?

Suami : Ye sayang. Nak tanya apa?

Isteri : Sayang pelik la abang. Kenapa syarat dalam Islam, bila lelaki meninggal dunia, kubur nya digali sedalam 5 kaki tapi kubur wanita berlainan digali sedalam 7 kaki?

Suami : Ooo.. InsyaAlLah senang ja jawapannya tu.. (sambil tersenyum). "Kalau nak tau Islam ni agama yang sangat prihatin dan bijaksana. Sebenarnya sebab kubur wanita digali lebih dalam dari lelaki kerana jika berlaku banjir, jenazah wanita tersebut tak akan terapung ke atas dan akhirnya akan membuka aurat jenazah. Islam sangat menjaga aurat kaum wanita, sampaikan hingga nyawa dah melayang dari jasad pun. Islam masih melindungi aurat kaum wanita."

Isteri : SubhanaAlLah. Besarnya kuasa AlLah ya abang.

Suami : *Hanya tersenyum*

Wahai kaum wanita. Tutuplah aurat mu dengan sempurna, ketika masih bernyawa. Kerana InsyaAlLah, AlLah juga akan membantu melindungi aurat mu walaupun nyawa sudah tiada suatu hari kelak..


Sumber: 
Read More

Panas - Pelukis Kartun Nabi Muhammad Mati Terbakar




Kurt Westergaard, lelaki yang melukis kartun Nabi Muhammad S.A.W dengan niat untuk menghina Islam suatu ketika dulu. Allah S.W.T telah bakar lelaki ini dalam api. Banyak cubaan untuk membunuh lelaki ini tetapi ramai yang mati ditembak oleh polis yang mengawal lelaki ini. Dengan kuasa Allah S.W.T, walaupun dijaga rapi oleh pihak polis. Api yang datang dari mana entah, membakar lelaki ini. AllahuAkbar!

Read More

Usah Pilih Penganut Syiah Jadi Pasangan - Mufti Perlis

Usah pilih penganut Syiah jadi pasangan

Fahaman beri kesan pegangan akidah: Mufti

KANGAR: Umat Islam di negara ini yang mengamalkan fahaman Sunnah Wal Jamaah dinasihatkan supaya tidak memilih penganut Syiah sebagai pasangan hidup mereka kerana ia dikhuatiri boleh memberi kesan terhadap pegangan akidah.
...


Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya, berkata kebelakangan ini ramai wanita dan lelaki Malaysia tidak memeriksa fahaman pasangan hidup masing-masing hingga menimbul kebimbangan berlaku perkahwinan antara kedua-dua penganut berkenaan.

“Tambahan pula, ketika ini ramai warga luar, terutama dari Iran, Pakistan dan Lubnan yang terkenal dengan fahaman Syiah menetap di Malaysia serta mengambil kesempatan berkahwin dengan penduduk tempatan,” katanya ketika dihubungi, semalam.
Beliau berkata, perkara pokok yang dibimbangi adalah dari segi pegangan akidah, amalan dan fekah yang berbeza antara kedua penganut terbabit, sekali gus boleh menimbulkan masalah dalam perkahwinan mereka.

“Mahkamah Syariah sukar untuk membuat keputusan jika ada suami isteri yang mempunyai fahaman berbeza merujukkan kes mereka. Justeru, elak berkahwin dengan mereka yang berfahaman Syiah.

“Tindakan bukan hanya terbatas kepada fahaman Syiah dari luar, malah perlu mengelakkan berkahwin majlis fatwa negeri yang tidak menggalakkan perkahwinan antara penganut Syiah dan Sunnah pada 7
dengan penduduk tempatan yang menganut fahaman berkenaan,” katanya.

Juanda berkata, peringatan itu selaras mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Perlis pada 15 dan 16 November lalu yang bersetuju supaya pernikahan membabitkan dua fahaman yang berbeza itu perlu dielakkan.

Katanya, Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Perlis (MAIPs) sudah memperakukan keputusan
Disember lalu. 

 Ulasan Ambe:
Bagi ambelah ajaran Syiah adalah tidak patut dan jangan sesekali disebarkan di bumi Malaysia ini, kerana ini akan mengundang perpecahan di kalanngan Umat Islam yang majoritinya berfahaman Sunni..

Ajaran Syiah yang diamalkan kebanyakan di Iran adalah sesat dan ajarannya menyerupai agama Hindu dan ini adalah bertentangan dengan Akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Iran berbangga dengan jenayah pelacuran sifar di sana, bagi ambelah buat apa hendak berbangga kerana di Iran dan pengikut Syiah menggalakkan perkahwinan Mutaah ( Kontrak ) dan ini tidak ada dalam Islam sebenarnya dan kebenaran itu sudah di tarik balik.

Islam adalah fitrah dan Islam melarang penganutnya mencederakan diri sendiri seperti gambar di atas mencederakan diri sendiri adalah dilarang dalam Islam, kami Ahli Sunnah mencintai cucu Nabi Hassan dan Hussein. Adakah perlu mencederai diri sendiri kerana kecintaan ini? adakah dituntut dalam Islam? jawapannya tidak ada..

Pepun ambe berdoa pada diri ambe sendiri dan kepada sahabat semua dihindari dari fitnah dunia yang begitu dashyat di akhir zaman ini. Sentiasa lah berdoa semoga ahli keluarga dan masyarakat kita terhindar daripada bala dan malapetaka ini.

wallahualam..hentikan kezaliman dan pembunuhan besar-besaran kamu terhadap ahli Sunnah di Syria sama2lah kita berdoa untuk saudara kita yang berjuang di sana menentang rejim Bashar Al Assad laknatullah yang berfahaman Syiah. Takbir!!!!
Read More

Meh Kita Tengok Sesi Temuduga Dengan Peragut!

Malaysia inilah satu negara yang rakyat dia memiliki tahap kesabaran dan intelektual yang tinggi.
Apa yang anda akan saksikan dalam klip video di bawah, adalah seorang remaja lelaki ditangkap kerana meragut di Bukit Kiara pada Mac lalu.

Boleh tak anda bayangkan tak apa yang akan berlaku kalau seorang paragut ditangkap di negara seperti China, India, Indonesia atau mana-mana negara Afrika?

Belasah separuh mati itu sudah wajib…..namun hampir pasti akan dibogelkan, dikerat anunya, dicurah petrol dan dibakar.

Itulah nasib kalau buat hal di negara-negara seperti di atas.
Di Malaysia macam mana? Ada kes belasah, bukan tidak ada. Tapi tidak pernah melampau.
Dalam klip di bawah lagi best. Awal klip tu adalah seorang yang tengah memukul…balik dia yang kena sound….“kau sape nak jatuh hukum kat sisni”….pulak dah!

Lepas tu, budak yang meragut itu diberikan layan kategori penuh manja dan cukup dengan kata-kata nasihat.
Oklah…adalah ciri-ciri negara yang mana rakyatnya terpelajar dan bijak.

Tunggu polis datang dan bawak balai untuk mulakan siasatan.
Kalau tanya penulis, kedua-dua kaedah ada betulnya.
Kalau belasah pun okay…nak bagi nasihat pun okay.

Nasib si penjenayah la dia kantoi dalam kumpulan anggota masyarakat yang mana. Kalau kena belasah pun jangan nak mengadu, kerana jenayah meninggalkan luka dan parut yang mungkin tidak akan hilang dalam jiwa dan fizikal mangsa serta anggota masyarakat di sekitarnya.


Cuma dalam klip  ini, betul-betul bernasib baik la budak yang meragut tu, brader yang duk rakam tu tak putus-putus menasihat dengan ikhlas hati…walaupun nasihat dia pun entah apa-apa…adake patut suruh pergi mintak sedekah. Sumber: Oleh: AK-47



Read More

Tu Dia - Sanggup Merangkak Di Jalan Raya Sejauh 1000 Meter Mohon Isteri Memaafkan Kesalahan..


Lelaki Ini Merangkak 1000 Meter Mohon Ampun Isteri!

Ketika diri sedang angau bercinta, apa sahaja perkara sanggup dilakukan untuk meraih kasih pasangan masing-masing.

Dalam proses bercinta, itu ini sanggup dilakukan. Sanggup berjumpa walaupun duduk berjauhan pun ada rela yang buat.
Lepas berkahwin, ramai yang berkata pasangan akan berubah perangai atau tabiat sedikit demi sedikit.

Tetapi tidak bagi seorang lelaki yang tidak dikenali di China.

Kerana berasa sangat bersalah terhadap isterinya, dia sanggup melakukan tindakan yang boleh dianggap kurang waras oleh orang ramai di China.
Lelaki itu telah curang dengan isterinya kerana mempunyai perempuan simpanan.

Dia telah merangkak sejauh 1000 meter yang bermula dari Putian, Wilayah Fujian kerana ingin memohon kemaafan dari isterinya.
Orang ramai yang melalui kawasan itu cuba untuk menghulurkan bantuan kepadanya.

Tetapi dia menolak dengan menyatakan dia sengaja melakukan perbuatan itu kerana ingin menebus kesalahan terhadap isterinya.
Setiap satu langkah merangkaknya, dia akan sujud di jalan sehinggakan dahinya berdarah.

Namun, seorang wanita tiba-tiba muncul dengan menaiki teksi dan terus membawa lelaki itu masuk ke dalam kenderaan tersebut.
Orang ramai yang melihat kejadian itu telah mengira langkah merangkak lelaki itu dan genaplah 1000 meter dia merangkak yang akhirnya berhenti di Zhengrong Times Square.

Tidak diketahui sama ada wanita itu isterinya atau perempuan simpanannya.
Tu lah kuasa wanita..haha
Sumber: Fb
Read More

Panas Gilerr - Gopinath Jayaratnam yang menghina Allah dan Rasulullah dah pun diserang dirumahnya

Gopinath Jayaratnam yang menghina Allah dan Rasulullah dah pun diserang dirumahnya. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Sebagai manusia, masing-masing ada "limit" untuk bersabar dan sebagai manusia juga, gunalah otak dengan baik dan waras sebelum melakukan sesuatu yang mengundang rasa marah orang lain.

Psst: Gopinath Jayaratnam sebelum itu telah menulis status di status ...
Facebook'nya bahawa akaun beliau telah di'hack. Dari siasatan ringkas kami, status-status sebelum yang paling ekstrem itu lagi telah menunjukkan rasa tidak senang dengan agama lain. Biarlah polis lakukan siasatan. Jadikanlah ini pengajaran ya :)

Post oh! Media  petang tadi: http://ohmedia.me/GopinathJayaratnam
 
Sumber: Fb Oh Media..
 
Ulasan Ambe:
 
Kita rakyat Malaysia hendaklah menghormati Agama, Budaya, atau adat sesuatu kaum. Bagi ambelah menyentuh dan menghina Agama lain adalah satu perkara yang tidak diizinkan penghinaan kepada Allah dan Rasulullah adalah seperti menghiris hati-hati kami orang Islam dan mesti dituntut bela. Kamu boleh hina ibu dan ayah kami dan kami masih boleh bersabar dan jika penghinaan itu terhadap Allah dan Rasul darah lah galang gantinya.

Berkenaan isu ini, kita orang Islam tidak boleh bertindak melulu kerana isu ini adalah berbeza dengan Isu penghinaan yang dilakukan Yahudi dengan menayang klip filem arahan Sam Bacile  yang bertajuk Innocence of Muslims, telah ditaja oleh kerajaan israel sendiri  ( Sila Klik ) kerana dalam isu nie Gopinath Jayaratnam telah menyatakan bahawa akaun beliau di hack dan kemungkinan kenyataan itu betul dan kita masyarakat Islam janganlah terlalu gopoh dan melulu kerana ini akan mencemarkan kesucian Islam. 

Bagi akulah kita bawak Mamat ini ke Mahkamah dan  menghukum beliau mengikut undang-undang Negara..sebab dia berlaku dalam negara kita..bagi akulah orang itu tidak didapati bersalah selagi Mahkamah tidak menyatakan seseorang itu bersalah..itu adalah prinsip yang patut kita pegang..ini kerana Mamat itu tidak mengaku dan menyatakan dia di fitnah kerana akaun telah di hack dan ini tidak mustahil berlaku.

Wallahualam...


Read More

Lagu Terbaru Man Khan - Anok Kampong

Pagi-pagi nie jom layan lagu terbaru Man Khan - Anok Kampung, nie lah keindahan Masyarakat Malaysia ada berbagai bahasa dan budaya dan keharmonian nie hendaklah kita kekalkan semoga Malaysia bertambah makmur.

Bagi ambelah Negeri Kelantan nie penuh dengan budaya dan sopan santun dan akhir-akhir nie ambe tengok banyak lagu-lagu rentak dikir barat diolah dengan muzik moden..Bagi ambe lah nak berhibur tidak salah tapi kena jaga tatasusila sebagai Orang Islam dan perkara yang diwajibkan seperti Sembahyang jangan tinggal InsyaAllah setiap perkara yang kita buat tu ada berkat.

Satu lagi setiap penyanyi hendaklah tidak mencampur adukkan lelaki dan perempuan dalam satu persembahan..Yelah berubah laa slow2..hehe 

Lagu nie sebelum album dia keluar ambe dah dengar  kebetulan ambe kenal laa sikit dengan Man Khan terutama Jali Bunga Tanjong, kadang-kadang selalu keluar minum dan sembang, almaklumlah ambekan kaki sembang..hehe.

Kepada sesiapa yang hendak jemput Man Khan dan Jali buat persembahan boleh laa PM ambe..hehe InsyaAllah ambe boleh sampaikan..

Lagu anak kampung nie diolah dalam dielek Kelantan menggunakan bahasa yang mudah difahami oleh semua golongan masyarakat..Jom layan...
Read More

Video - 2 Wanita Islam Kongsi Sebilik dengan Jantan Afrika

Korang saksilah video nie, betapa banggangnya minah nie..Sanggup jadi lauk  Mat Black Afrika.  Hebat betul mat black yang datang negara ni. Bukan sorang, tapi sekali ngap sampai dua. Tak bagi peluang langsung...

Mat Black nie aku tengok datang kat Malaysia nie bukan nak studi sangat tapi dan sekolahkan minah-minah bodoh macam nie, yang aku bengangnya wanita melayu Islam.. Betapa lah ramai jejaka melayu mat black jugak jadi pilihan.

Aku tengok sebab utama minah2 tergoda ngn Mat Black sebab diumpan dengan duit2 lah last-last jadi keldai, keldai dadah laa keldai sex laaa.. Minah Cai nie bukan nak amik pengajaran pun bila dah kena baru ingat Mak Bapak..Aish Sori laa marah sikit aku petang nie..

korang tengok laa Kisah Mat Black dengan Minah2 Melayu nie..



Read More

Alhamdulillah Sudah 3 bulan Aku Jadi Blogger Cap Ayam

Assalamualaikum...Sedar x sedar dah 3bulan aku berblog, dulu aku sebut main blog tapi ben Ashaari kata salah tu..hehe.....Terima kaseh Ben.

Seronok berblog nie, dapat jumpa kawan baru al maklumlah aku nie perantau jadi perlukan teman-teman baru. Terima kaseh kepada sahabat semua.

Aku kenal blog nie melalui Abe Que Achmad terima kaseh abe, dalam berblog nie macam-macamlah kutukan aku terima terutama Anynimous yang selalu kutuk aku. boleh dikatakan setiap entri yang aku hantar kena kutuk laa..hehe

Apalah pasal blog pun nak dengki..haha kadang-kadang aku hairan jugak bagi akulah
dalam politik ke, korang minat bola ke bahasa mau jaga, sefanatik mana pun anda dalam sesuatu perkara, hati kawan mau jaga. Berbeza fahaman bukan tiket utk memaki hamun org.. Dalam Al-Quran sekalipun Allah menggunakan perkataan "ahli kitab" kpd kaum yahudi. Amacam sama Islam mau gaduh kaa?

Kadang-kadang aku terlepas cakap juga, sorilah aku pun manusia biasa. Bagi akulah kebenaran itu daripada Allah dan salah dan silap tu daripada kelemahan diri sendiri akulaa..

Mana yang baik jadi iktibar dan yang buruk itu jadilah tauladan , aku bukanlah alim sangat pun..haha

Pepun Kepada Semua Aku Ucapkan Ribuan Terima Kaseh..


Read More

Seorang Lelaki Perancis Telah Memenggal Kepala Editor Kartun Hina Nabi?

Polis Perancis menangkap seorang lelaki yang mengaku sudah membunuh seorang editor surat khabar Charlie Hebdo yang menghina Nabi Muhammad SAW. Lelaki itu ditahan setelah ia memberitahu telah membunuh editor tersebut di salah satu laman web jihad.
 
Keterangan tersebut di berikan salah satu sumber Mahkamah Perancis. Dalam laman jihad tersebut, lelaki itu mengaku sudah membunuh dan memenggal kepala editor yang bertanggung jawab atas terbitnya kartun Rasulullah SAW tanpa pakaian.
 
 "Editor tersebut tidak boleh dibiarkan hidup dalam damai," kata si lelaki yang tidak disebutkan namanya, seperti dinukil Alarabiya.net.
 
Polis menahan lelaki tersebut di sebelah barat Bandar La Rochelle. Polis saat ini sedang membuka siasatan awal atas tuduhan pembunuhan tersebut.
 
Para pemimpin Islam di Perancis, Jumaat (21/9) lepas menggesa agar tidak melakukan kekerasan terhadap  protes yang dilakukan kerana penghinaan terhadap Nabi Muhammad SAW. 
 
 
Menteri Dalam Negeri Perancis, Manuel Valls menegaskan, akan memberikan hukuman kepada para penunjuk perasaan yang mengadakan demo menentang terbitnya kartun Nabi. Manuel Valls beralasan, demonstrasi akan mengganggu ketenteraman awam.
 
Terbitnya kartun Nabi Muhammad SAW menambah kemarahan umat Islam dunia, berikutan pengedaran filem 'Innocence of Muslims' yang menghina Rasulullah SAW. Demonstrasi umat Islam Perancis di Pejabat Kedutaan Amerika Syarikat di Paris.
 
Meski Pemerintah Perancis melarang demonstrasi, umat Islam Perancis merancang untuk melakukan protes besar-besaran
 
 
Sumber Alarabiya.net
 
 
P/S: Kalau editor nie kakisembang jumpe mmg kena Smack Down laa..
 
Read More

Benggong - Remaja Melayu Bangga Tunjuk Luvbite Kat Facebook

Nah ini lah penangan orang muda zaman yang serba maju nie..dah x segan nak tunjuk kebodohan diri sendiri.
Ambe pun hairanlah macam mana minah nie leh terfikir nak post benda mengarut macam nie x logik laaa..

Kalau kite tengok akhbar kalau x de buang anak sehari memang perkara yang cukup pelik, kenapa perkara ini berlaku? nah ini jawapan ambe, sebab kita Umat Islam sudah lama meninggalkan Al-Quran dan hukum yang terkandung dalam nya..ini laaa bala sebenarnya..

Ambe bersangka baik lah mungkin gambar nie ada orang edit nak kenakan minah nie..gambar nie ambe amik kat FB antara yang terhangat di postlaa..hehe.

Pepehal awasi anak anda dan ahli keluarga anda dari perkara mengarut mcm nie..selalu menekankan tentang Agama InsyaAllah keluarga kita selamat..Wallahualam.

Cai jangan marah kt ambe lak..sekadar pandangan jer..kikiki
Read More

Awek 16 tahun Hamil Ditinggal Kekasih dan Di Usir Keluarga

                                                 Mimi bersama seorang rakan selepas ditemubual.

Kerana ditipu kekasih, seorang remaja berusia 16 tahun kini terpaksa menanggung masalah dihadapi sendirian setelah doktor mengesahkannya hamil.

Lebih mengecewakan, kekasihnya berusia 17 tahun yang sebelum ini berjanji akan menikahinya bersikap lepas tangan dan menuduh anak dalam kandungannya itu milik orang lain.

Dia, yang hanya ingin dikenali sebagai Mimi berkata, kejadian berlaku di rumah teman lelakinya apabila kedua-dua mereka bertindak ponteng sekolah.

Katanya, memandangkan tidak ada wang dan tempat untuk pergi, teman lelakinya mempelawa balik ke rumahnya untuk berehat sehingga tamat waktu sekolah.

“Pada mulanya saya memang takut untuk melakukan hubungan seks dengan kekasih saya itu. Saya bimbang sekiranya mengandung, namun termakan dengan pujuk rayunya, saya bersetuju untuk melakukan perbuatan sumbang itu bersamanya.

“Sebagai pelajar sekolah, saya masih tidak tahu apa-apa tentang hamil, walaupun saya sudah tidak datang haid selama empat bulan. Sehinggalah pada bulan kelima, saya rasa seperti ada sesuatu bergerak dalam perut.

“Saya kemudiannya pergi ke klinik untuk menjalani ujian air kencing dan doktor mengesahkan saya hamil. Saya cuba hubungi kekasih saya itu tetapi dia sudah menukar nombor telefon,” katanya.

Memandangkan keadaan perutnya yang semakin membesar, Mimi kemudiannya memaklumkan kejadian yang berlaku kepada keluarganya.

Malangnya, keluarga mengusirnya keluar dari rumah kerana rasa terhina dengan perlakuannya. Mimi kemudiannya pergi berjumpa seorang rakan dan menceritakan masalah dialaminya. Kerana simpati, rakannya itu membenarkan Mimi tinggal di rumah sewanya sehinggalah dia bersalin.

“Ketika dalam pantang, saya didatangi sepasang suami isteri yang tidak mempunyai anak. Mereka meminta kebenaran untuk menjaga anak saya. Saya tidak ada pilihan lain selain menyerahkan bayi perempuan saya kepada mereka.

“Saya tidak berniat untuk menjualnya, tetapi kerana ketiadaan wang, saya terpaksa meminta RM1,500 daripada pasangan itu,” katanya.

Katanya, kerana cinta dia hilang keluarga, anak dan sekolah dan berharap golongan remaja lain menjadikan apa yang berlaku kepadanya sebagai iktibar.

“Kerana terlalu sayang seorang lelaki yang masih mentah dan terlalu taksub pada cinta, akhirnya saya tinggal berseorangan. Ingatlah usia muda hanya datang sekali dan jangan kita sia-siakannya,” katanya.

P/S: Sedihnya lah samalah nasib macam entri yang aku publish sebelum nie, kalau aku ulas lebih2 nanti cai2 mengamuk lak..hehe
Read More

Mengamuk Kerana Ayah Tidak Bagi Duit Ugut Hendak Cederakan Ibu Dan Adik Beradik

Assalamualaikum..apa nak jadi dengan dunia ni, kerana Ayah x bagi duit sanggup nak mencederakan Ibu dan adik beradik. Semua orang akan marah bila perangai haramjadah macam nie, tapi kita pernah tak fikir kenapa perkara ini terjadi. Bagi akulah mangkuk nie memang patut dipersalahkan tapi Ibu bapa pun janganlah berlepas tangan jer.

“Setiap anak dilahirkan dalam keadaan fitrah (suci) dan ibu bapa yang mencorakkan kehidupan mereka sama ada menjadikannya Yahudi, Majusi atau Nasrani. bagi akulah peranan Ibu bapa pun begitu penting dalam mendidik anak-anak. 

Jika hendak berkeluarga pun penuh kan ilmu di dada terutama ilmu agama, jangan sampai Ayah yang patutnya menjadi pemimpin menjadi golongan yang dayus seperti entri aku sebelum nie kisah adalah Nabi Nuh dan Nabi Luth dayus ( Sila Klik ). 

Pemimpin masyarakat pun jangan lah berlepas tangan dalam hal ini, kerana Perangai Pemimpin akan menjadi ikutan rakyat. Kalau pemimpin x betul macam mana rakyat nak sejahtera..betul x?....

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:
"Setiap kamu adalah pemimpin dan setiap kamu akan ditanya mengenai kepimpinannya. Imam (Ketua Negara) adalah pemimpin dan akan ditanya mengenai kepimpinannya, Suami (bapa) adalah pemimpin dan akan ditanya mengenai kepimpinannya, Wanita pemimpin di rumah suaminya dan akan ditanya mengenai kepimpinannya, Orang Gaji adalah pemimpin kepada harta benda yang diamanahkan kepadanya dan dia akan ditanya mengenai kepimpinannya. Tiap-tiap kamu adalah pemimpin dan kamu akan ditanya mengenai kepimpinan kamu".
(Hadis Riwayat al-Bukhari, Muslim,
Abu Daud, al-Tirmizi dan Ahmad)

Jom layan berita tentang budak yang mengamuk kerana Bapa tidak bagi duit, semoga Allah mengampuni dosa beliau dan aku sekali....Ameeen.
jem nguh laa trg lagiii...

KUALA TERENGGANU - Bengang kehendaknya untuk mendapatkan sejumlah wang tidak diendahkan oleh si bapa, seorang buruh tergamak mengugut bukan sahaja akan mencederakan bapanya, malah akan mencederakan semua ahli keluarga termasuk ibu dan adik-beradik.

Bagaimanapun, perbuatan buruh, Zapri Razali, 23, menerima pembalasan setelah dikenakan hukuman penjara enam bulan oleh Mahkamah Majistret di sini, hari ini.

Majistret Abdul Hayyi Salim menjatuhkan hukuman itu selepas Zapri mengaku dengan sengaja telah melakukan ugutan jenayah dengan mengancam hendak mendatangkan cedera kepada bapanya, Razali Muda, 59, pada 10 Ogos lalu kira-kira jam 11 malam.

Zapri mengaku melakukan kesalahan di bawah Seksyen 503 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 506 Kanun yang sama itu di kediaman mereka di Kampung Gong Pak Maseh, di sini.


Sumber: Sinar Harian.
Read More

Buku Terbaru Ustaz Azhar Idrus - Semoga Memberi Manfaat

Assalamualaikum. Ambe rasa terpanggil untuk membuat sedikit promosi buku terbaru UIA bertajuk  Anda Bertanya Ustaz Azhar Idrus Menjawab Berkenaan Permasalahan Umat.

Kalau rokok pun kita boleh beli sekotak sehari, pe salah nya kita dapatkan buku nie...malu laaa rokok boleh beli buku keagamaan yang boleh tolong kita tahu tentang hukum hakam agama kita buat x tahu jeer..bukan apa InsyaAllah Ilmu yang kita belajar boleh membantu kita bila kita mati nanti...

Apabila Matinya anak  Adam hanya tiga perkara yang boleh menolong kita antaranya Ilmu yang memberi manfaat. sekurang-kurangnya bila kite beli buku nie anak beranak kita boleh jugak baca..

hubungi sahabat ambe untuk dapatkan buku ini..

Buku Terbaru : Anda Bertanya Ustaz Azhar Idrus 2 - Menjawab Berkenaan Permasalahan Umat..
Sila buat tempahan sekarang.. Hubungi/sms ustaz Naim Hashim-0196023803/0173112753..
E-mel:jelawat_putih@yahoo.com..Harga:RM25
Read More

Balasan Di Dunia - Ini lah Nasib Keluarga Pembuat Filem Yang Menghina Nabi Muhammad (SAW)


Ahli keluarga Nakoula Basseley Nakoula, warga California yang menulis dan menghasilkan filem anti-Islam, Innocence of Muslims, hidup tak tenang setelah filem itu menuai kemarahan muslim di pelbagai negara. Mereka memutuskan meninggalkan rumah Selasa dinihari, dengan kawalan polis, untuk mula hidup dalam persembunyian.

Nakoula Basseley Nakoula belum kembali ke rumahnya di Cerritos, California, sejak diwawancara Jumaat larut malam oleh pegawai persekutuan tentang peranannya dalam pembuatan filem itu. Karyanya telah mencetuskan protes ganas anti-Amerika di seluruh dunia.

Saat meninggalkan rumah, ahli keluarga Nakoula menutupi seluruh wajahnya. Mereka kemudian naik ke kereta polis untuk bergabung dengan Nakoula di sebuah tempat yang dirahsiakan.
 
"Mereka memutuskan bahawa mereka akan lebih selamat keluar dari rumah itu sehingga boleh bergerak dan hidup normal," kata Steve Whitmore, juru bicara polis. "Yang kami lakukan adalah menjemput mereka dan menyatukan mereka dengan Nakoula," seperti dipetik Tempo online dari ABC News Selasa (18/9).

Whitmore menolak menyebutkan di mana keluarga itu tinggal saat ini. Mereka menyatakan tidak akan pernah kembali ke rumah mereka di Cerritos, walaupun keputusan itu "sepenuhnya terserah kepada keluarga".

Nakoula, 55 tahun, mengakui peranannya dalam pembuatan filem itu minggu lalu. Saat itu, ia meminta bantuan polis untuk menangani ancaman pembunuhan yang diterimanya sejak pelancaran filem itu. Ia juga menyatakan "takut mati", berkaitan keselamatan dirinya dan keluarganya.

Nakoula awalnya menggunakan nama samaran Sam Bacile, mengatakan kepada wartawan ia adalah seorang "Yahudi-Israel", dan filem itu menelan kos sekitar US $ 5 juta, yang berasal dari teman-teman Yahudi-nya. Namun, yang sebenarnya, Nakoula adalah seorang Mesir-Amerika beragama Kristian Koptik.

Ia kemudian berkata kepada pihak berkuasa bahawa ia dan anak lelakinya, Abanob Basseley, 21 tahun, yang bertanggung jawab untuk menghasilkan filem itu. Ia juga meralat kos pengeluaran sebanyak US $ 50 ribu hingga US $ 60 ribu dan penggambaran yang dilakukan tak lebih dari 12 hari. Ia mendakwa wang untuk filem itu berasal dari keluarga isterinya di Mesir.

Catatan yang diperolehi oleh ABC News menunjukkan, Nakoula pernah dihukum kerana berniat menghasilkan metamfetamin pada 1990-an. Ia juga pernah terjerat kes undang-undang bagi tuduhan penipuan bank.

Menurut laman web The Smoking Gun, Nakoula dihukum 21 bulan penjara dan lima tahun masa percubaan, lalu dipindahkan dari kompleks pemasyarakatan persekutuan di Lompoc, California, ke rumah peralihan pada tahun 2010. Ia dibebaskan dari tahanan persekutuan pada Jun 2011. Produksi filem itu bermula hanya dua bulan selepas dia tidak di sebuah tempat di selatan California. 
 
sumber eramuslim.com
 
P/S: Di Dunia tentera Muhammad mencari mu, Di Alam Kubur Malaikat Mungkar Nakir  menunggu mu..yang pasti kamu pasti mampusss..

 
Read More

Maha Suci Allah - Bayi Ini Lahir Membawa Al-Quran

Allah SWT tak pernah berhenti menunjukkan kuasa-Nya. Seorang bayi di Nigeria lahir sambil membawa Al-Quran dari rahim ibunya. Walapun ibu bayi tersebut beragama Kristian, tapi selepas mukjizat Allah tersebut, ibu dan nenek bayi tersebut langsung mengucapkan dua kalimah syahadat dan menyatakan diri masuk Islam.

Seperti diberitakan harian Pmnewsnigeria, Senin (14/5) kemarin, bayi tersebut lahir di 112 Olateju Street, Mushin, Lagos State, Nigeria Barat Daya pada 7 Mei 2012 lalu. Saat keluar dari rahim ibunya, bayi tersebut membawa sebuah Mushaf kecil di tangannya.

Kikelomo Ilori, nama ibu bayi tersebut. Wanita 32 tahun yang bekerja sebagai seorang ahli kecantikan kemudian menukar namanya menjadi Sherifat ketika masuk Islam. Hal itu diikuti nenek bayi tersebut yang menukar namanya menjadi nama Islam.

Kelahiran bayi tersebut pun menarik perhatian para ulama di negara benua hitam tersebut. Para ulama di Nigeria berkumpul untuk memberikan nama kepada bayi tersebut. Setelah menyampaikan ceramah singkat, seorang ulama Nigeria, Ustad Abdul Rahman Olanrewaju Ahmed, memberikan nama kepada bayi tersebut Abdul Wahab Iyanda Aderemi Irawo.

Untuk mengelakkan syirik dan kesesatan, Ustad Abdul Rahman juga menasihati sang ibu bila bayinya bukanlah seorang nabi, meskipun ia lahir dari rahimnya sambil memegang Al-Quran. Menurutnya, kejadian itu merupakan kehendak Allah, untuk menghantar bayi tersebut ke dunia dengan cara yang menakjubkan.

Dalam acara pemberian nama itu, turut hadir ulama tempatan, Sheikh Abdulraman Sulaiman Adangba, Ketua Nasrulifathi Society of Nigeria, NASFAT, Ustaz Alhaji Abdullahi Akinbode, dan Dr Ramoni Tijani dari Alifathiaquareeb Islamic Society of Nigeria.

Kelahiran  bayi tersebut telah memberi rezeki kepada penduduk kampung. Peniaga menjual pelbagai souvenir berkaitan bayi tersebut, mulai dari kaos, tasbih, dan imej bayi tersebut.

Tak heran bila kelahiran bayi tersebut dianggap kontroversi sebahagian pihak. Sesetengah pihak berkata mustahil, tapi sebahagian lainnya menganggap kejadian tersebut adalah kuasa Tuhan, dimana tak ada yang mustahil bagi-Nya.

Bahkan, seorang doktor dipecat gara-gara mengatakan bahawa kejadian tersebut adalah hoax alias berita bohong. Padahal saksi, media dan ibunya sendiri menyaksikan dengan mata kepalanya sendiri.

sumber dari republika.co.id
Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Loading...

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.