Gila - Gadis India Terpaksa Kahwin Dengan Mayat

Seorang perempuan India terpaksa mengahwini lelaki yang hidup bersamanya 10 tahun dan memberinya keturunan. Namun perkahwinan itu dilakukan ketika lelaki itu sudah meninggal dunia.

Chudki Hembram dan Mahalal Marandi hidup bersama selama 10 tahun tanpa adanya ikatan perkahwinan, kerana mereka tidak mampu untuk mengadakan pesta. Mereka sudah dikurniakan empat orang anak.

Mahalal meninggal dunia pada minggu lalu dan hal itu membuat Chudki merasa tertekan. Chudki risau, nasib anak-anaknya akan bertambah sengsara kerana ibu bapa mereka tidak memiliki status perkahwinan yang sah. Seluruh warga desa di tempat tinggal Chudki akhirnya sepakat untuk membantu Chudki mengakhiri penderitaan itu

Meskipun saat itu, keluarga mempelai lelaki sibuk mengurus pemakaman Mahalal, warga desa menceritakan penderitaan Chudki yang sudah lama hidup dengan Mahalal. Keluarga Mahalal sepakat untuk membantu Chudki mengadakan upacara perkahwinan.

Warga desa akhirnya berkumpul dan mempersiapkan upacara perkahwinan itu berdasarkan adat tempatan. Seseorang ditugaskan untuk memegang tangan Mahalal Marandi yang sudah tidak bernyawa dan menempelkan telapak tangan itu ke dahi Chudki.

Usai pernikahan itu diadakan, Chudki rasmi menjadi janda Mahalal Marandi.

"Saya menerima perkahwinan yang kami lakukan usai kematian suami saya. Jadi, tidak akan ada yang menyebut anak-anak saya sebagai anak haram," ujar Chudki, seperti dipetik Gulf News.

Seluruh warga di desa tersebut menganggap peristiwa itu sebagai peristiwa teraneh yang pernah terjadi. Namun mereka ikut gembira menyaksikan perkahwinan itu.

Sumber
Read More

Pelacur Di Betong Thailand Guna 'Sende' Pikat Pelanggan

BETONG (Selatan Thailand) – Keghairahan lelaki Malaysia terhadap layanan hebat pelacur Betong sehingga mereka sanggup berhabis duit untuk mendapatkan khidmat wanita terbabit rupa-rupanya tersirat rahsia di sebaliknya.

Sebelum diulit para pelacur atau dikenali juga sebagai ‘Darling Betong’ itu, lelaki terbabit terlebih dulu dikatakan terkena ilmu guna-guna atau sende (dalam bahasa Siam) yang dipakai pelacur terbabit untuk menarik perhatian para pelanggan.

Sama ada menerusi minuman yang diberi, hembusan atau sebutan nama, lelaki yang menjadi mangsa akan terus mendekati wanita tersebut tanpa membuat sebarang rundingan harga.

Difahamkan, kegiatan itu sering dilakukan pelacur bukan beragama Islam yang berasal dari Chiangmai dan Chengrai manakala mangsa pula terdiri daripada lelaki beragama Islam atau berketurunan India.

Dakwa seorang penduduk di situ yang hanya dikenali sebagai Nas, 23, perbuatan seumpama itu telah digunakan sejak dahulu lagi oleh sebilangan wanita yang bekerja sebagai pelacur di pusat hiburan dan hotel-hotel murah di pekan berkenaan.

Menurutnya, ilmu guna-guna yang dipakai mereka adalah bagi memikat lelaki Malaysia yang datang berseorangan ataupun berkumpulan tanpa mengira usia dan warna kulit.

Sumber: Kosmo

Read More

Perut hancur digilis lori tanah - Tragis

KUALA LUMPUR - Malang berganda.Hanya itu perkataan yang sesuai untuk menggambarkan mengenai satu kemalangan yang mengorbankan dua nyawa di Jalan Cheras-Kajang menghala ke pusat bandar berhampiran Taman Midah, Cheras di sini kelmarin.

Kejadian pukul 11.05 malam itu mengakibatkan Muhamad Fikri Khairol Anuar, 22, dan seorang lagi pejalan kaki yang belum dikenal pasti identitinya maut. Muhamad Fikri menunggang motosikal jenis Yamaha FZ.

Kemalangan berlaku apabila Muhamad Fikri yang merupakan juruteknik gagal mengelak lalu terlanggar lelaki warga asing tersebut yang tiba-tiba melintas di lorong kanan.

Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, Deputi Superintendan Abdullah Roning berkata, ekoran itu, Muhamad Fikri telah hilang kawalan lalu terjatuh hingga ke lorong tengah sebelum dilenyek oleh sebuah lori membawa muatan tanah dari arah sama.

Katanya, pemandu lori itu dipercayai tidak sempat membrek untuk mengelak daripada terlanggar mangsa yang terjatuh.

"Mangsa terseret beberapa meter hingga mengakibatkan bahagian dari perut ke kaki Muhamad Fikri hancur digilis.

"Pejalan kaki itu juga maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala. Kita percaya kejadian berpunca apabila pejalan kaki tersebut tidak menggunakan jejantas untuk melintas di jalan yang agak sibuk itu," katanya.

Sumber: Kosmo
Read More

Pengetua dituduh rasuah - Apalah nak Jadi..

JOHOR BAHRU – Seorang pengetua sekolah menengah agama dihadapkan di Mahkamah Sesyen di sini atas 14 pertuduhan menggunakan kedudukannya untuk mendapatkan suapan lebih RM1 juta bagi syarikat milik isterinya sendiri antara Julai 2011 hingga Julai lalu.

Pengetua Sekolah Menengah Agama (Arab) An-Nur, Bachok @ Abdul Samad Abdul Latip, 65, bagaimanapun mengaku tidak bersalah bagi kesemua tuduhan tersebut di hadapan Hakim Mohd. Nasir Mohd. Nordin.

Mengikut pertuduhan, tertuduh yang juga pengasas kepada sekolah agama yang dulunya dikenali sebagai Al-Madrasah Al-Arabiah An-Nur yang sudah 30 tahun bertapak di Jalan Jaafar, Benut, Pontian, didakwa mengarahkan kakitangan dan guru sekolah tersebut untuk mengeluarkan 14 baucar dan 14 cek Maybank Islamic yang berbeza nilai sepanjang tempoh berkenaan.

Tertuduh didapati telah menandatangani baucar dan cek itu untuk membuat bayaran kerja membekal makanan bermasak di asrama sekolah tersebut kepada Syarikat Hajah Zainab Enterprise yang merupakan syarikat milik isterinya, Zainab Yahya, 60-an dengan nilai keseluruhan mencecah RM1,120,462.40.

Bapa kepada tiga orang anak itu didakwa melakukan kesalahan tersebut di pejabatnya di sekolah itu di Jalan Jaafar, Benut, Pontian.

Dia didakwa mengikut Seksyen 23(1) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 24 akta yang sama kerana menggunakan kedudukannya sebagai penjawat awam untuk apa-apa suapan, sama ada bagi dirinya sendiri, saudaranya atau sekutunya.

Jika disabit atas semua kesalahan, tertuduh boleh didenda RM5 juta dan 20 tahun penjara.

Sumber: Kosmo

P/S: Smart Sudin terr..hehe

Read More

Gambar Rossa Manis Bertudung Berkursus Haji...

Manisnya lihat gambar Rossa kini sudah bertudung kerana ingin pergi Mekah. Tahniah diucapkan kepada beliau yang akan tunaikan umrah tidak lama lagi. Rossa atau nama sebenarnya Sri Rossa Roslaina Handiyani, 34 dikatakan bakal berangkat ke tanah suci pada Jumaat ini (12 Oktober 2012). Gmabar di atas beberapa foto penyanyi ini sewaktu mengikuti kursus Haji baru-baru ini.

P/S: Harap-harap berubahlah sampai bila-bila..ameeen

Sumber: Detik Foto.com
Read More

Dihiris Telinga, Di Potong Jari Dan Dihalau Rumah Kerana Pinjaman Tidak Mampu Dibayar

SELAYANG – Seorang peniaga daging kambing tidak menyangka kehidupannya tidak pernah sunyi daripada penderitaan setelah membuat pinjaman sebanyak RM50,000 dengan sebuah syarikat kewangan berlesen pada tahun 2006 untuk tujuan menjalankan perniagaan.

Deritanya bermula apabila dia gagal menjelaskan baki pinjaman berkenaan sebanyak RM13,000 tahun lalu.
Akibatnya kepala dia ditetak dengan senjata tajam, telinga kanannya dihiris manakala dan ibu jari tangan kanannya dipotong tahun lalu.

Bagaimanapun mangsa, A. Mutukrishnan menerima satu lagi kejutan apabila dia dihalau dari rumahnya di Selayang di sini oleh pekerja syarikat kewangan berlesen itu baru-baru ini.

Alasan yang diberikan ialah rumah tersebut sudah digadai kepada bank.

“Disebabkan rasa tidak puas hati dengan tindakan itu, saya telah merujuk perkara tersebut ke bank berkenaan.

“Saya cukup terkejut apabila bank mengakui kelalaian mereka meluluskan proses tukar hak milik rumah tersebut kepada syarikat terbabit tanpa pengetahuan saya,” dakwanya pada sidang akhbar di sini semalam.

P/S: Nie lah akibatnya berhutang dengan AhLong- Nama je ada lesen tapi berlagak samseng.. Nielah akibatnya melakukan pinjaman secara Riba dan sesungguhnya Allah menghalalkan jual beli dan mengharamkan riba...
Sumber: Kosmo

Read More

Kesian - Budak Malang Diikat Setiap Hari

BEIJING : Diikat pada motosikal elektrik berkuasa rendah, seorang remaja terpaksa mengikuti datuknya ke mana saja setiap hari ketika lelaki tua terbabit memungut bahan buangan untuk dijual.

Jiang Manqi, 13, bukan saja miskin, malah menghidap penyakit sawan dan ditinggalkan ibu bapanya. Justeru, datuk Jiang terpaksa membawanya ke mana saja di bandar Fuzhou di wilayah Fujian setiap hari supaya dia dapat mengawasi remaja terbabit setiap masa. Disebabkan mengalami penyakit, sekolah juga enggan menerima Jiang belajar.

Setiap hari, Jiang menemani datuknya yang berusia 60 tahun mencari bahan terbuang di bandar itu untuk dijual di pusat kitar semula sebagai punca pendapatan. Untuk memberi sedikit keselesaan, Jiang diberikan tempat khas di belakang motosikal datuknya untuk dijadikan tempat tidur jika dia kepenatan.
Budak Malang Diikat Setiap Hari

Lelaki tua itu berkata, dia tiada pilihan kecuali membawa Jiang bersamanya setiap hari

“Ia memang menyedihkan tetapi tiada apa yang mampu saya lakukan.Ibu bapa Jiang tidak menghiraukannya lagi kerana masalah kemiskinan”

“Saya satu-satunya tempat dia bergantung, katanya”. Menurut lelaki itu, penyakit sawan Jiang masih boleh dirawat jika mendapat ubat dari hospital mengikut jadual.Namun, katanya, kemiskinan menyebabkan dia tidak mampu memberikan ubat berkenaan kepada Jiang.
 
Petikan: MalaysiaSensasi.net

Read More

Bodohnya laa - GAMBAR: ‘Anu’ Bengkak Pakai Gelang Gara-Gara Nak ‘Power’!

IPOH – Bidang tugas anggota pasukan bomba dan penyelamat kini bukan sekadar memadam kebakaran atau mengeluarkan mangsa kemalangan, malah turut meliputi kerja menyelamatkan lelaki gila seks gara-gara cincin, gelang besi atau nat skru tersangkut pada kemaluan mereka.

Dalam kes terbaru, minggu lalu khidmat anggota bomba dan penyelamat Ipoh ditagih pihak hospital bagi memotong nat besi yang tersekat pada kemaluan seorang lelaki berusia 30-an.

Lelaki terbabit berbuat demikian kerana terpengaruh dengan dakwaan kononnya pemasangan gegelang seperti cincin dan nat pada kemaluan mampu meningkatkan keupayaan seksual serta memanjangkan zakar.

Pegawai Bomba Kanan II, Balai Bomba dan Penyelamat Ipoh, Mohd Mahir Mat Saad berkata, lelaki itu dikejarkan ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), di sini, selepas nat besi bersaiz lebih kurang syiling 50 sen yang disarungkan pada pada kemaluannya gagal dikeluarkan.

Menurutnya, tindakan lelaki itu menyebabkan aliran darah pada kemaluannya tersumbat sehingga alat sulitnya itu membengkak dan bertukar lebam hitam.



 Sumber: My Metro.

Read More

Ikan Ular Buta, Sama Seperti Zakar Lelaki?

Macam-macam hidupan yang ada dalam dunia ini.
Dengan kuasa Tuhan, semuanya tidak mustahil ada dan diciptakan.

Seperti di negara Brazil, pakar kajian di negara itu telah menemui satu spesis ikan ular yang pelik di hutan Amazon.

Ikan ular itu dikatakan pelik kerana tidak mempunyai mata dan bentuknya seperti zakar atau alat kelamin lelaki!

Pakar-pakar pengkaji tersebut telah menemui enam ekor ikan ular itu di dasar Sungai Madeira, Rondinia tetapi hanya mengambil sebanyak dua ekor sahaja untuk dikaji.

Mereka telah memberikan nama saintifik, Atretochoana Eiselti dan mendakwa ikan ular itu tidak mempunyai paru-paru dan panjangnya sebanyak 1 meter.

Sumber: Mynewshub
Read More

Akibat Cinta Isteri jadi ahli geng peragut

LEDANG – Demi cinta, seorang wanita sanggup melakukan apa sahaja untuk suaminya, walaupun terpaksa menjadi ahli sindiket peragut bersiri.

Namun cinta mereka akhirnya membawa ke tirai besi apabila kegiatan jenayah yang dilakukan berjaya dihidu polis.

Demikian nasib seorang kerani wanita yang ditahan bersama empat lelaki pada 25 September lalu di beberapa lokasi berbeza kerana dipercayai menjadi ahli kumpulan peragut bersiri yang dikehendaki setelah terbabit lebih 12 kes ragut dan samun sekitar daerah ini.

Wanita berusia 27 tahun itu merupakan isteri kepada salah seorang ahli kumpulan berkenaan yang sudah bergiat aktif dengan kegiatan meragut sejak setahun lalu.

Ketua Polis Daerah Ledang, Superintendan Harun Idris berkata, kegiatan kumpulan berkenaan terbongkar selepas pasukan khas dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ledang menahan seorang lelaki berusia 32 tahun di sebuah rumah di Jalan Cabau Kampung Chondong, Jasin, Melaka, kira-kira jam 4.30 pagi.

Menurutnya, suspek dikehendaki polis berhubung dengan laporan berkaitan kes di bawah Seksyen 380 Kanun Keseksaan kerana mencuri dalam bangunan.

“Selepas tangkapan suspek pertama, pihak polis berjaya menjejaki suspek seterusnya iaitu seorang lelaki berusia 26 tahun di Jalan Sialang, Tangkak pada jam 6.15 pagi.

“Lelaki itu ditahan kerana disyaki terlibat kes ragut bersangkutan dengan laporan di Balai Polis Sungai Mati,” katanya kepada Sinar Harian.

Beliau berkata, ketika ditahan, polis turut merampas dua paket plastik lut sinar yang dipercayai mengandungi dadah jenis heroin dan syabu.

Katanya, hasil siasatan, kedua-dua suspek mengaku terlibat dengan beberapa kes ragut di daerah Ledang, selain didapati positif dadah jenis heroin.

“Kita turut merampas dua beg tangan wanita  mengandungi pelbagai kad ATM, MyKad dan lesen memandu dipercayai milik mangsa yang diragut.

“Suspek pertama mempunyai dua rekod jenayah lampau iaitu berkaitan jenayah dan dadah.  Manakala suspek kedua, mempunyai tiga rekod penyalahgunaan dadah,” katanya.

Harun berkata, susulan itu, pihak polis berjaya memberkas tiga lagi suspek iaitu dua lelaki yang masing-masing berusia 28 tahun dan seorang wanita di Sungai Mati juga Muar untuk membantu siasatan.

Jelasnya, kesemua suspek didapati turut terlibat dalam kes ragut di daerah berhampiran seperti Segamat, Muar dan Melaka.

“Suspek kemudiannya diserahkan ke IPD Muar untuk tindakan lanjut.

“Nilai rampasan dianggarkan RM10,000 dan kebanyakan barangan kemas milik mangsa sudah  dijual ke kedai pajak gadai dan sebahagiannya dibuang ke dalam sungai dengan tujuan untuk melupuskan bukti kegiatan mereka,” katanya.

Sumber: Sinar Harian

Read More

Dunia Akhir Zaman | Aduhai Mamat Nie - Hendak Post Gambar Bogel Depan Pavillion Jika Kelantan Menang Lawan Selangor

Dunia Akhir Zaman | Aduhai Mamat Nie - Hendak  Post Gambar Bogel Depan Pavillion Jika Kelantan Menang Lawan Selangor | Assalamualaikum..Pagi-pagi  nie mata aku susah lak nak lelap, penangan tido awal laa nie..x de keje nak buat hari-hari minggu nie aku bukaklah facebook, adalah member aku hantar print screen mamat nie nak hantar gambar bogel depan Pavi jika Kelantan kalah.


Aku rasalah budak-budak sekarang nie terkena penangan gangnam style dari Korea tu..haha sebab itu jadi bodoh semacam jerrr..dah x payah bersungguh sangat pasal bola nie, kalau main cam Barcalona ok laa mu nak bogel puas hati, belajar dulu sampai berjaya banggakan mak bapak ko dulu..nie x aku tengok muka dah macam biawak pasir, nama pun MisterBiawakEvans..haha

Lain kali nak buat status kat Fb biar cerdik kan orang dah tuntut janji mu..haha
Read More

Tahniah Buat Negeri Kelantan - Jumpa Tentera Jangan Baling Mercun Nanti Tentera Baling Bom Naya2..

TAHNIAH buat Kelate... Tahniah buat ATM juge... Permainan yg sangat menarik malam tadi. Ambe rase perlawanan dalam piala Malaysia dalam musim ni ade macam2 ragam dari pemain bahkan dari para penyokong pasukan yg bertanding. Syabas buat  kepada kedua-dua pasukan yang telah berjaya menempatkan pasukan mereka ke final piala Malaysia dalam musim nie.

Dok kurang jugok kepada pengulas perlawanan kat TV1 tadi yang agak kelam kabut dalam mengulas perlawanan antara Kelantan  dan Selangor tadi. Tersilap sebut pemain dan tersilap sebut skor perlawanan pun ade. Rase mcm kelakor jer dengor gelagat pengulas mengulas perlawanan. Tapi ambe faham tugas sebagai pengulas perlawanan memang agak sukar tapi jgn jadikan ia sebagai suatu alasan untuk membuat kesilapan. Harap lepas2 ni  takde lagi berlaku perkara sebegitu.

Ni nok cerita pasal gelagat penyokong plok. Aduhh.. Bile la para penyokong kite nie nok jadi berdisiplin. ade yg balik botol ke padang dan perkara lazim yg  berlaku ade yg baling mercun. Tolong la beruboh awok2 kite weyhh... Lepas ni ambe nok tgk tak dok lagi baling2 mercun ngan baling2 botol@sampah bukan ape lepas ni nok lawan ATM plok. Silap2 puok deme baling mercun , geng2 ATM baling BOM ke puok2 deme kikikiki~~ kalu baling botol kene molek puok2 ATM lepor kereta Kebal plok hehe~

Ape2 pun ambe nok tgk perlawanan akhir nanti dapat dilangsungkan dengan baik tanpa kehadiran byk kad2 kuning dan juge layangan kad meroh..

Akhir kate  GOMO KLATE GOMO~~ TEMBOK ATM TEMBOK~~  =D



***di hatiku tetap PETEH TEGANU PETEH~!!***         
Read More

Masih Sekolah Lagi Rupanya - Pelajar SPM Rompak Juruhebah Radio

JOHOR BAHARU — Seorang pelajar yang bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia bulan depan antara dua lelaki yang didakwa di Mahkamah Sesyen hari ini atas tuduhan merompak seorang juruhebah radio Best 104, bulan lepas.

Pelajar berusia 17 tahun itu dan Muhamat Arafi Amin Wong, 21, mengaku tidak bersalah ketika pertuduhan melakukan rompakan berkumpulan dibacakan di hadapan Hakim Hassan Abdul Ghani.

Pelajar dari Saleng, Kulaijaya itu dan Muhamat Arafi dari Senai bersama beberapa lagi yang masih bebas didakwa merompak Julie Diana Omar Shariff, 34, dengan menggunakan pisau di No. 53, Jalan Kasim Nor, Kampung Sungai Danga, Taman Perling, pada 1 pagi, 29 Sept lalu.

Mereka didakwa merampas dua utas rantai leher, sebentuk cincin, sepasang anting-anting, wang tunai RM6,000, kad ATM, kad pengenalan dan telefon bimbit yang keseluruhannya dianggarkan bernilai RM10,000.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan boleh disebat, jika sabit kesalahan.

Mahkamah membenarkan pelajar itu diikat jamin RM5,000 dengan seorang penjamin manakala Muhamat Arafi diikat jamin RM10,000 dengan seorang penjamin.

Hakim menetapkan 24 Okt ini sebagai tarikh sebutan semula kes.
Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Mahadi Abdul Jumaat manakala kedua-dua tertuduh tidak diwakili peguam.– BERNAMA

Read More

Budak Sambut Hari Lahir Dengan Wiski – Hingga Mabuk!

CARDIFF – Seorang budak dibiarkan menyedut separuh gelas wiski menggunakan straw selepas sebuah restoran tersilap menghidangkan arak itu walaupun sepatutnya dia diberi jus buah.

Media semalam melaporkan, Sonny Rees menghabiskan kira-kira 40 peratus alkohol itu tanpa disedari kakitangan restoran Frankie and Benny’s di Swansea.

Insiden itu berlaku ketika Rees dibawa meraikan hari lahirnya yang kedua. Menurut sumber, kesilapan itu disedari apabila Rees menunjukkan riak wajah serta kelakuan aneh setiap kali menyedut minuman.

Ekoran itu, katanya, ibu Rees, Nina, 34, menghidu serta mencuba minuman berkenaan dan terkejut mendapati ia adalah arak.

Rees kemudian dibawa ke hospital untuk pemeriksaan. Sementara itu, Nina berkata, dia memesan jus limau dan air kosong untuk anaknya.

“Rees sempat menyedut kira-kira 10 kali dan saya dapat lihat dia mabuk,” katanya. – TS
Read More

Dua peragut guna pedang - dihukum penjara, sebat

KOTA BHARU – Tindakan kejam dua penganggur yang meragut mangsa tanpa belas kasihan dibalas dengan salah seorang daripadanya dijel 14 tahun enam bulan dengan 20 sebatan manakala rakannya dihukum penjara empat tahun enam bulan dan 10 sebatan di Mahkamah Sesyen di sini semalam.

Hakim Azman Mustapha menjatuhkan hukuman tersebut terhadap Mohd. Hanifi Hamzah, 25, selepas dia mengaku salah atas tiga tuduhan termasuk dua kesalahan ragut manakala rakannya, Wan Mohamed Ramzan Wan Nawawi, 32, juga mengaku salah atas satu tuduhan serupa, selain mereka turut dihukum atas satu tuduhan menghapuskan barang curi.

Kedua-dua sahabat itu merupakan penjenayah kes cubaan samun terhadap pembantu klinik, Rohairani Abdullah @ Ibrahim, 36, yang tangan kirinya hampir putus ditetak ketika beg tangannya cuba diragut

Sumber: Kosmo
Read More

Imam Hoslan Husin: Dengan Kehendak Allah Taala Saya Di Penjara, Dengan Kehendak Allah Jualah Saya Dibebaskan

KUALA LUMPUR 11 Oktober: Imam Hoslan Husin yang dijatuhi hukuman penjara setahun atas kesalahan menghina mahkamah kerana melempar selipar ke arah panel hakim dibebaskan dari penjara Kajang hari ini selepas didapati berkelakuan baik.
Beliau dilepaskan bersyarat di bawah perintah Parol dari Pejabat Parol Daerah Cheras di bawah Jabatan Penjara Malaysia kira-kira jam 12.30 tengah hari tadi selepas menjalani hukuman penjara tujuh bulan tiga hari mulai 8 Mac lalu.
Hoslan dikehendaki melapor diri setiap minggu ke pejabat parol, atau pada bila-bila masa dikehendaki pegawai parol sehingga dibebaskan sepenuhnya pada 8 November 2012.
Hoslan turut perlu melapor diri jika ingin keluar dari daerah Cheras.
Isterinya, Noorliza Mat Isa, 43, bergegas hadir dari Hospital Kuala Lumpur dari menjaga anaknya akibat demam denggi.
“Syukur. Dengan kehendak Allah Taala saya dipenjara. Dengan kehendak Allah Taala dibebas. Saya ucapkan terima kasih kepada seluruh rakyat Malaysia yang memberi sokongan kepada saya dan keluarga,” katanya.
Beliau turut mengucapkan terima kasih kepada peguam Karpal Singh; Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Nik Mat kerana membelanya secara terbuka.
Hoslan menambah, beliau memaafkan pihak yang menganiainya, namun akan terus memperjuangkan keadilan kerana ia adalah ijtihad dalam hidupnya.
Imam Hoslan Husin: Dengan kehendak Allah Taala saya dipenjara. Dengan kehendak Allah Taala dibebas.“Tidak ada yang lebih baik dari memaafkan. Kerana Rasulullah sendiri pun sentiasa memaafkan,” kata Hoslan memaklumkan, diberi kebenaran menyampaikan tazkirah kepada banduan dalam himpunan harian pagi ini.
Hoslan berkata, beliau akan meneruskan kehidupan dengan berniaga kitab-kitab agama.
“Kita jalankan kehidupan. Tidak ada masalah. Tidak baik sekiranya ada penyakit hasad dengki,” kata bekas Imam Masjid Ar-Rahimah, Kampung Pandan ini.
Parol bermaksud pelepasan seseorang penghuni penjara yang mempunyai tarikh bebas dan layak, untuk menjalani mana-mana bahagian hukuman pemenjaraannya di luar penjara menurut sesuatu Perintah Parol.
Penghuni dikehendaki menjalani baki hukumannya di luar penjara di bawah pengawasan pegawai Parol.
Sumber: Malaysiakini.
 

Read More

Pelik - Budak Kecil Ini Ketagih Makan Obat Nyamuk


Macam pelik, tetapi itulah hakikatnya yang terjadi kepada seorang kanak-kanak berusia tujuh tahun bernama Abdillah Syarif. Kanak-kanak ini gemar memakan racun nyamuk. Selera pelik ini sudah tentulah berbeza daripada selera kanak-kanak lain yang gemar akan makanan manis seperti kek dan coklat. Dalam sehari, Abdillah yang berasal dari Polewali Mandar, Sulawesi Barat, mampu menghabiskan sebungkus racun nyamuk.

Ibu bapa Abdillah atau Adit sudah berusaha untuk menghentikan tabiat buruk anaknya itu tetapi bukan saja tidak berhasil, malah, ketagihannya kepada ubat nyamuk semakin bertambah. Tabiat aneh Adit menyebabkan anak keempat pasangan Syarifuddin dan Nurlina itu menjadi terkenal di desanya di Sabang Subik, Kecamatan Balanipa.

Adit mula gemar memakan racun nyamuk ketika berusia lapan bulan. Pada mulanya, Adit yang belum pandai berjalan ketika itu, mendekati racun nyamuk dan tiba-tiba memakannya. Hingga kini, dia jadi ketagih dan tiada sehari pun dilalui tanpa memakan racun nyamuk. Dia juga melakukan tabiat itu secara diam-diam kerana takut dimarahi ibu bapanya.

“Enak dan manis,” katanya ketika ditanya sebab dia gemar memakan racun nyamuk.
Usaha orang tuanya untuk menghentikan tabiat pelik anak mereka tidak berhasil. Walaupun sudah menyorokkannya di tempat lain, Adit akan mendapatkan racun nyamuk dari rumah jiran mereka.

“Biasanya kalau tidak menemukan racun nyamuk di rumah, dia akan mencurinya di rumah jiran,” kata Syarifuddin. Nurlina pula mengatakan tabiat Adit itu mungkin bawaan daripadanya.

“Dulu ketika hamilkan Adit, saya memang gemar mencium asap racun nyamuk dan mungkin ia menurun kepada anak saya,” katanya.

Menurut doktor pakar pediatrik di Dinas Kesehatan Polewali Mandar, Sih Harjo Boko, Adit menghidap penyakit pica, iaitu kelainan keadaan pola makanan pada kanak-kanak.

Penyakit itu disebabkan kekurangan zat besi dalam diri kanak-kanak dan boleh pulih, bergantung pada keprihatinan ibu bapa menjaga anak mereka.

Sumber: Informasi.my

Read More

Warga emas ditembak kerana disangka kera

KUALA TERENGGANU - Seorang wanita warga emas di Jalan Sekolah Kampung Batu Tiong, Dungun di sini ditembak jiranya Selasa lepas kerana menyangka wanita itu seekor kera.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner, K. Manoharan berkata, dalam kejadian kira-kira pukul 11.45 pagi itu, wanita berusia 60 tahun itu berada di depan rumahnya apabila dia terdengar bunyi tembakan dan terasa sakit pada dadanya.

"Tembakan dilepaskan jiran mangsa yang juga seorang pengawal keselamatan. Setelah mendengar mangsa mengerang kesakitan, suspek berusia 60 tahun itu bergegas ke rumah mangsa sebelum menghantarnya ke Hospital Dungun untuk rawatan.

"Suspek marahkan sekumpulan kera yang selalu merosakkan tanamannya," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Manoharan berkata, akibat tembakan tersebut, mangsa mengalami cedera di dada terkena peluru penabur daripada senapang patah milik suspek.

Beliau berkata, ketika mangsa mendapatkan rawatan pihak hospital mendapati ada dua kesan terkena tembakan dan terbakar pada bahagian dada mangsa tetapi tiada kesan peluru termasuk ke dalam.

"Melihat kesan itu doktor yang merawat mangsa membuat satu laporan polis pada kira-kira pukul 11.50 pagi semalam dan mangsa masih dirawat di hospital.

"Sehubungan itu, pihak polis memanggil suspek untuk siasatan lanjut dan merampas sepucuk senapang patah yang digunakannya," katanya.

Manoharan berkata senjata api berkenaan milik sebuah syarikat keselamatan dan berlesen, yang sepatutnya digunakan untuk menjaga keselamatan diri dan harta ketika bertugas dan tidak boleh digunakan bagi tujuan persendirian. - BERNAMA

Read More

Apalah Ko nie Raja Ema - " Sudah Bertahun-Tahun Saya Tidak Bertudung"

Semenjak menghiasi muka depan majalah Nona, nama Raja Ema yang popular dengan lagu Jejaka Idaman kembali meletup. Salah satu persoalan yang ditimbulkan oleh peminatnya ialah mengapa Raja Ema tampil dengan imej tidak bertudung sedangkan penampilan terakhirnya ketika menjadi isteri Sheqal sangat manis menutup aurat.


Hari ini menerusi Harian Metro, Raja Ema tampil untuk menerangkan persoalan yang timbul ini kepada peminat-peminatnya. Kata Raja Ema:-
Terus terang, saya tak faham kenapa isu buka tudung pula yang digembar-gemburkan kerana saya sudah bertahun-tahun tidak bertudung cuma ramai orang yang tak tahu kerana saya sudah lama tidak aktif dalam bidang hiburan lagi. Bertudung bukanlah satu paksaan kerana kita perlu dengan rela hati untuk melaksanakan kewajipan itu. Saya tidak mahu sekadar bertudung saja tapi pakaian tetap mengikut bentuk badan, menjolok mata atau bertudung tapi masih mendedahkan sebahagian rambut.
Apabila ditanya tentang perubahan wajahnya yang tampak lebih cantik dan jelita, Raja Ema enggan memberikan komen sama ada dirinya menggunakan botoks. Kata Raja Ema:-
Maaf, saya tak dapat komen mengenai isu penggunaan botoks tapi saya mengaku memang ada berjumpa doktor dan mengambil suntikan vitamin C dan produk berkaitan untuk mengekalkan kecantikan wajah dan tubuh. Selain itu, saya memang menjaga pemakanan seimbang, senaman dan mengambil produk yang sesuai untuk mendapatkan berat badan idaman dengan nasihat doktor.
Patutlah Raja Ema makin cun kan? Yang penting, Raja Ema pergi berjumpa dengan doktor terlebih dulu dan tidak hentam kromo sahaja mengambil ubat yang ada dijual di pasaran. Semoga Raja Ema akan dapat membuat comeback di dalam industri hiburan tanah air. Pasti ramai yang merinduinya kelibatnya.
                                                              gambar semasa bertudung
 

Sumber: Harian Metro


Read More

Mayat bayi disangka sampah....


ALOR SETAR - Seorang jemaah Masjid Al-Rahman, Alor Merah di sini terkejut apabila beg kertas yang disangka berisi sampah rupa-rupanya mengandungi mayat bayi lelaki dibuang di depan pintu tandas masjid itu kelmarin.

Beg itu ditemui pada pukul 8.45 malam iaitu ketika Ishak Chik, 54, hendak menutup pintu pagar masjid selepas menunaikan solat Isyak berjemaah.

"Sebaik memandang ke arah tandas, saya dapati satu beg kertas diletakkan di depan pintunya. Saya ingatkan sampah tetapi apabila diangkat ia agak berat.

"Apabila ditinjau, berderau darah saya apabila mendapati ada sesuatu yang dibalut dengan kain putih seperti mayat. Sebaik diselak, saya bertambah terkejut apabila nampak muka bayi yang telah pucat," ceritanya.

Tambahnya, tanpa membuang masa, dia terus memaklumkan kepada imam dan jemaah lain sebelum membuat laporan di Balai Polis Alor Merah.

Menurut Ishak, bayi lelaki itu cukup sifat, masih bertali pusat dan berkulit sawo matang.
Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd. Jan memberitahu, pihaknya masih menjalankan siasatan mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan.

Sumber: Kosmo

P/S: Sedih laa kakisembang...kalau rasa nk buang bayi tu PM ke kakisembang biar kakisembang bela jer baby tu. Abang Polis kat belakang tu garu2 kepala dia kata " Sapa laa natang bodo wat keje lagu nie, jupe mmg aku tapor laa"..hehe
Read More

Enam maut, dua parah kemalangan awal pagi di Kijal

KIJAL - Enam orang dari satu keluarga maut dan dua cedera parah dalam kemalangan membabitkan sebuah kereta dan bas ekspres di Meraga Beris di sini, awal pagi tadi.

Kemalangan berlaku di Kilometer 129.5 Jalan Kuala Terengganu-Kuantan, di kawasan Kampung Meraga Beris kira-kira jam 4.30 pagi.

Keenam-enam mangsa yang maut meninggal dunia di tempat kejadian.
Mangsa yang maut dikenali sebagai Khairudi Omar, 31, iaitu pemandu kereta, Noran Ali, 39, (penumpang hadapan), Nurkhairatul Najiha Narizan, 4, (penumpang hadapan), Nur Syardien Afzan Narizan, 9, Nursyazleen Narizan,12, dan Wan Aspisar Wan Abdul Kadir, 43.
 Dua lagi mangsa yang cedera parah, Nursakinah Narizan,17, dan Nursyafura Narizan,13, dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan untuk rawatan lanjut.

Pemandu bas ekspres berkenaan bersama 23 penumpang dalam perjalanan dari Kota Bharu ke Kuantan tidak cedera.

Kereta terbabit, Perodua Myvi dinaiki lapan penumpang, dari arah Kuantan menghala ke Kuala Terengganu, dikatakan masuk ke laluan bertentangan sebelum bertembung dengan bas ekspres.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Abdul Marlek Hakim Johar berkata kes masih dalam siasatan pihak polis.

Abdul Marlek turut meminta saksi kejadian agar dapat menghubungi pegawai penyiasat Inspektor Azami Murat Ismail menerusi talian 09-8592222 atau balai polis berhampiran.

Sumber: Sinar Harian.

P/S: Semoga Allah mencucuri Rahmat ke atas Roh yang terlibat dalam kemalangan ngeri ini.
Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Loading...

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.