MISTERI: Penduduk Gempar Lihat Pocong Naik Motor!

KERIAN – Penduduk kampung tersusun Raja Bashah Kuala Kurau, di sini gempar dengan gangguan kelibat lembaga berkain putih atau dikenali sebagai hantu ‘pocong’ sehingga menyebabkan sebahagian besar mereka takut keluar rumah terutama waktu malam.

Seorang saksi kejadian, Mohd Desa Ahmad, 52, berkata, cerita kewujudan hantu itu mula tersebar di seluruh kampung sejak tiga bulan lalu apabila sebanyak tiga kes penemuan lembaga berkenaan dilaporkan sehingga kini.

Menurutnya, pengalaman terserempak dengan lembaga menyerupai hantu pocong benar-benar memberi igauan buruk setelah sebelum ini menganggap dakwaan beberapa penduduk sebagai tidak berasas.

“Kejadian itu berlaku semasa saya sedang mengambil angin di luar rumah baru-baru ini dan tercium bau aneh seakan-akan bau tanah kubur sewaktu sedang menghisap rokok.

“Pada masa sama, saya mendapati terdapat sebuah motosikal sedang melintasi hadapan rumah dan alangkah terkejutnya apabila terdapat satu objek berbungkus kain putih sedang ‘membonceng’ motosikal itu tanpa disedari penunggangnya,” katanya sewaktu ditemui Sinar Harian di rumahnya di sini semalam.

Mohd Desa berkata, dia tergamam melihat objek berbungkus itu buat seketika, bagaimanapun keadaan menjadi lebih mengerikan apabila muncul di hadapannya secara tiba-tiba.

“Sedang saya tergamam melihat kejadian itu, tiba-tiba objek itu hilang dan paling memeranjatkan, lembaga itu muncul di hadapan saya dalam jarak 10 meter.

“Hanya Allah yang tahu perasaan saya ketika ini dan saya segera meluru masuk ke dalam rumah dan menutup semua tingkap serta pintu tanpa berfikir panjang,” katanya.

Seorang lagi saksi kejadian, Salleh Mat, 58, berkata, semasa kejadian dia bersama isteri dan anak-anaknya sedang berehat di ruang tamu sambil menonton televisyen pada jam 11 malam.

“Pada masa itu saya hendak menutup pintu belakang rumah kerana sudah lewat malam. Saya perasan ada kelibat seseorang di luar rumah berpakaian serba putih namun tidak berapa jelas kerana keadaan pada masa itu terlalu gelap.

“Saya pun turun dari rumah dan memberanikan diri untuk melihat dengan lebih dekat. Bagaimanapun, kelibat lembaga itu merupakan sebuah objek berbungkus yang menyerupai tubuh mayat yang dikafankan,” katanya.
Salleh yang terperanjat dengan kejadian itu terus memasuki rumah dan mengunci semua pintu dan tingkap sehingga menimbulkan kehairanan isteri dan anak-anaknya.

“Saya yakin lembaga yang saya lihat merupakan hantu pocong berdasarkan bentuk sama seperti manusia yang dikafankan di mana kain yang membaluti tubuh amat pudar selain mempunyai satu ikatan di atas kepala,” katanya.

Sementara itu, sumber dari penduduk asal kampung menceritakan kejadian ini dikatakan sering berlaku semasa pembukaan kampung ini sekitar tahun 1980-an sebelum isu itu lenyap beberapa tahun kemudian.
Bagaimanapun, kejadian penduduk ‘diganggu’ hantu pocong berulang kembali dipercayai berpunca perlaksanaan projek penempatan semula penduduk kampung yang dikatakan ‘mengganggu’ kediaman asal makhluk halus di sini.

“Berdasarkan cerita orang tua sebelum ini, kampung ini sebelum dibuka dipenuhi hutan nipah dan hutan paya bakau. Dikatakan pelbagai perkara buruk berlaku semasa pembukaan kampung.

“Ia disebabkan di kawasan hutan nipah ini terdapat banyak kubur-kubur lama yang tidak bertanda selain sebuah kubur ‘keramat’ yang dikatakan turut terletak di kawasan kampung kami,” katanya.

Seorang lagi penduduk yang ingin dikenali sebagai Radhi berkata, lokasi pangkalan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) Kuala Kurau dan kawasan sekitarnya dikatakan berasal dari tapak perkuburan lama yang banyak terdapat di kawasan itu.

“Semasa pembinaan pangkalan itu, terdapat gangguan sebegini dialami penduduk kampung sebelum perkara sama berulang kembali sejak tiga bulan.

“Kami tidak menolak kemungkinan ‘kemunculan’ kembali makhluk berkenaan disebabkan kerja pembinaan penempatan semula penduduk kampung yang sedang dijalankan yang dipercayai menyebabkan makhluk itu ‘marah’ dan mengganggu kami,” katanya.

Sumber:SINAR HARIAN

Read More

Kejam: Pelajar 17 Tahun Buang Anak Baru Lahir Ke Tali Air

KANGAR – Polis menahan seorang pelajar berusia 17 tahun kerana dipercayai membuang bayi perempuan yang baru dilahirkannya ke dalam sebatang tali air di Kampung Behor Rotan Pahit, Simpang Empat, di sini, awal hari ini.

Polis turut menahan tiga lagi individu termasuk teman lelaki pelajar berkenaan selepas mayat bayi itu ditemui mati kira-kira pukul 1 pagi dalam tali air yang terletak kira-kira tiga kilometer dari rumah pelajar itu.

Ketua Polis Perlis, SAC Zull Aznam Haron berkata, siasatan masih dijalankan bagi memastikan sama ada bayi itu masih hidup semasa dibuang atau dibunuh
sebelum dicampak ke dalam tali air itu.

Katanya, polis menerima laporan seorang pegawai perubatan Hospital Tuanku Fauziah (HTF) yang curiga dengan pendarahan seorang pelajar perempuan yang telah
dirujuk ke hospital itu kira-kira pukul 9.20 malam tadi.

Hasil laporan itu, polis dengan kerjasama Jabatan Bomba dan Penyelamat telah menjalankan gerakan mencari dan menyelamat bayi berkenaan setelah mendapat
maklumat bayi itu dibuang ke dalam tali air.

Zull Aznam berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan kesemua suspek ditahan reman selama tujuh hari untuk membantu siasatan. – Bernama

Read More

SEMBANG ILMU: Salam Zulhijjah..

KELEBIHAN 10 HARI PERTAMA...:)
 
 
KELEBIHAN BULAN ZULHIJJAH

Bulan Zulhijjah adalah bulan umat Islam menunaikan ibadah haji dan menyembelih korban. Bulan Zulhijjah juga salah satu daripada bulan haram.

Sabda Nabi s.a.w, "Tidak ada hari yang lebih baik di sisi Allah untuk lakukan amalan kebaikan selain sepuluh hari terawal dalam bulan Zulhijjah". Para sahabat bertanya, adakah jihad fisabilillah tidak boleh menandingi amalan yang dilakukan pada sepuluh hari tersebut ?” Nabi bersabda, "Jihad pun tidak boleh menandingi melainkan dia keluar berjihad dengan jiwa dan hartanya kemudian tidak pulang dengan keduanya”. (Hr Bukhari)

Dari Ibnu Umar bahwa Rasulullah s.a.w. bersabda, "Tidak ada suatu hari yang lebih agung di sisi Allah dan tidak pula ada amalan-amalan yang lebih dicintai ALLAH selain amal yang dikerjakan pada sepuluh hari terawal bulan Zulhijjah, maka perbanyakanlah padanya tahlil (La ilaha illallah), takbir (Allahu Akbar) dan tahmid (Alhamdulillah)". (HR Imam Ahmad)

Daripada Abi Qatadah al-Ansari bahawa Rasulullah S.A.W telah ditanya mengenai puasa pada hari Arafah (9 Zulhijjah). Maka jawab Rasulullah s.a.w. "Dikaffarah (diampun dosa) setahun lalu dan setahun akan datang". (HR Muslim)

Dari Aisyah r.a. katanya, Rasulullah s.a.w. bersabda; "Tidak ada suatu hari dimana Allah Taala paling banyak membebaskan hambaNya dari Neraka selain dari hari Arafah (9 Zulhijjah)." (HR Muslim)

Dari Al-Barra, katanya; "Saya mendengar Nabi berkhutbah. Kata beliau: "Pekerjaan kita hari ini (10 Zulhijjah) ialah solat. Sesudah itu pulanglah dan menyembelih korban. Sesiapa yg berbuat demikian bererti telah menjalankan agama kita." (HR Muslim)
sumber: EMTV.com.my
Read More

Anggota Polis Ditahan Merogol Gadis 15 Tahun

PETALING JAYA – Seorang pegawai polis rondaan didakwa di Mahkamah Sesyen di sini kerana merogol seorang gadis berusia 15 tahun pada Ogos lalu.

Azman Zakaria, 28, mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan itu selepas pendakwaan itu dibacakan kepadanya di hadapan Hakim, Rozina Ayob pada Selasa.

Dia dituduh merogol gadis berkenaan di sebuah rumah di Jalan Berkat 5, Kg Sri Aman, Puchong di sini kira-kira 6.30 petang pada 5 Ogos lalu.

Azman yang berkhidmat dengan Balai Polis Melaka Tengah didakwa di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan, di mana memperuntukkan hukuman maksimum penjara 30 tahun dan sebatan jika disabitkan.

Timbalan Pendakwa Rakya Siti Aishah Ab Rashid menawarkan ikat jamin RM8,000 dengan menyatakan bahawa Azman adalah seorang penjawat awam.

Peguam Esther Tan Siew Choo yang mewakili Azman berkata, dia berharap pihak mahkamah dapat mengurangkan ikat jamin kepada RM3,000 kerana Azman telah memberi kerjasama kepada mahkamah.

Hakim Rozina kemudian membenarkan ikat jamin RM5,000 dengan seorang penjamin dan juga memerintahkannya untuk tidak mendekati saksi, keluarga dan mangsa.

Hakim Rozina menetapkan 23 November untuk sebutan kes sementara menunggu laporan perubatan.

Sumber: Mstar.com.my

Read More

Black Mentor Sanggup Membunuh Jika Ada Orang Yang Mempertikaikan Keimanan ( Islam ) Beliau..

KUALA LUMPUR – Beberapa minggu yang lalu, nama penyanyi realiti televisyen, Black (Mentor) seakan-akan tercalar apabila dia dikatakan bersekedudukan dengan kekasih ketika bercuti di Pulau Redang, Terengganu, Januari tahun ini.

Black atau nama sebenarnya, Hanifah Md. Hanafiah, 25, sudah tampil membuat kenyataan dengan menafikan gosip bahawa dia melakukan perbuatan terkutuk itu.

Tetapi masih ada lagi ‘cakap-cakap belakang’ kedengaran seperti mengatakan dia hanya mahu mengelak daripada mengaku tetang perkara itu.

Terbaru, dalam sebuah ruangan Pojok sebuah akhbar mingguan tempatan, semalam, Black sekali lagi meluahkan rasa dukacitanya terhadap dakwaan itu.

Memetik daripada artikel berkenaan, Black berkata, dia amat berang apabila dikaitkan dengan gosip tersebut.

Malah lebih teruk, apabila dia dikatakan seperti tidak tahu membezakan mana yang baik dan buruk sekaligus membelakangkan ajaran agama Islam.

“Saya beritahu lagi, kalau sampai mempertikai agama, saya sanggup membunuh!

“Saya perlu mempertahankan agama saya. Kalau nak tulis gosip, jangan campur aduk dengan agama. Itu yang saya cakap saya nak saman,” katanya di sini, semalam.

Tambahnya, tidak apa jika mahu menuduhnya perangai buruk sebab dia juga manusia biasa yang tidak lari daripada melakukan kesilapan tetapi jangan menuduh sehingga terlampau.

“Nak tuduh perangai saya buruk, tak apa, tapi jangan sekali-kali mempertikaikan agama saya. Bagi saya isu ini sudah diselesaikan dan saya harap tidak apa pihak yang mengungkit lagi.

“Selepas ini saya perlu menasihatkan diri saya sendiri supaya lebiih berhati-hati,” katanya.

Namun begitu, kata-kata penyanyi yang popular dengan lagu Teman Pengganti ini bukanlah nak mengugut mana-mana pihak.

Mungkin Black secara tegas ingin menyatakan yang dia sanggup lakukan apa saja jika ada orang yang mempertikaikan pegangan agama Islamnya.

Sumber: mynewshub
Read More

Tanpa Rasa Bersalah Penyanyi Melayu Nadhira Memeluk Anjing.

Sebelum ini, negara agak kecoh apabila terdapat beberapa selebriti tanah air yang beragama Islam bergambar dengan memegang anjing.

Antara artis yang pernah terlibat adalah penyanyi, Adira dan pelakon, Nanu Baharudin.
Kini, menerusi laman portal Budiey.com, giliran penyanyi rap Nadhira pula dilihat sedang memegang binatang yang diharamkan itu.

Namun begitu, tidak pula penulis tahu sejauh mana keadaan anjing berkenaan.
Misalnya sama ada basah atau kering.

Mungkin Nadhira dapat memberi kenyataan berhubung isu ini kelak.
Sementara itu, bagi seiapa yang tidak mengenali Nadhira, dia sebenarnya artis Malaysia yang sedang meningkat naik di persada seni antarabangsa.

Antara lagunya yang popular adalah Hitam Kuning (Go Tigers), Rindu dan Tears Us Apart.
Terbaru dia bakal mengadakan persembahan di Australia.


P/S: Nie laa akibatnya terlalu ikutkan budaya barat yang tidak tahu asal usul..Sampai najis Mughalazzah pun x reti nak beza..Anjing tu haram hoi sentuh kena samak.
Read More

Tahniah Pelumba Tersohor Negara Zullfahmi lari dari kena sembur arak



 Assalamualaikum..Bangga betul aku kt Mamat ( Zulfahmi Khairuddin )  nie berumur 21 tahun, beliau merupakan anak muda dari Banting Selangor ( Org Jowo )  dan merupakan pelumba yang mencipta sejarah menaiki podium perlumbaan moto 3 menduduki tempat ke dua. Apa yang aku banggakan tentang Mamat nie walaupun dah berada di puncak tapi tuntutan agama dan adat ketimuran masih tersemat dijiwa beb..hehe.

Masa beliau menaiki podium aku ada beb..bangga jugak laa abis laa suara aku bersorak untuk Mamat nie..Masa Mamat nie naik podium memang tradisi Sukan Permotoran Dunia bila dah menang jea Air Syaitan lah yang menjadi hadiah sampingan... Di goncang2 pastu disembur kat semua pemenang. Apa yang membanggakan aku semasa sesi semburan air Syaithan nie Mamat nie lari beb..Tahniah laa aku ucapkan..
Sebelum terlupa ingin aku ucapkan tahniah kepada pelumba Moto 2 Negara yang berjuang atas tiket wild Card kerana berjaya mendapat tempat keempat walaupun bermula di tempat ke 27 muda laa si Hafizh Syahrin Abdullah nie baru 18 tahun beb...Cerah masa depan beb...

Layan video nie..


Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.