Terminator Versi Manusia Yang Nyata - ( Gambar )

Seorang penduduk dari Alaska, Jason Burnam sedang menjalani hukuman penjara. Dia juga dikenali sebagai Terminator. .Bagi akulah nie bukan terminator tapi teramatbodo.haha.

Kenapa lah nak ubahkan ciptaan Allah yang sempurna. Aku tengok negara barat meraka sudah kehilangan identiti dan cara hidup, korang nak tahu kenapa perkara ini terjadi antara sebabnya meraka meninggalkan petunjuk Ilahi dan mengikut budaya yang mereka cedok dari kepala hotak mereka yang sewel..

Korang jangan lah duk ikut lak, nak berfesyen pun agak-agaklah jangan jadi bodo..haha. Masa zaman aku sekolah dulu akhir tahun 90-an, Remaja terikut-ikut budaya  PUNK, SKIN, BLACKMETAL masa darah muda semua benda kita nak ikut..

Aku pun tidak salahkan remaja hendak berhibur tapi sebagai Orang Islam haruslah menjaga pantang larang dan adab sebagai seorang mukmin.

 Sekarang nie pulak budaya dari korea lak jadi ikutan remaja,  sekarang yang tengah panas K-Pop dan Gangnam style..nak berhibur tidak salah tapi jangan melampau k.


Aku pun masa sekolah dulu pun terikut-ikut sikit budaya nie..hehe.tu pun layan lagu depa jah,  ..Pepun nak berfesyen x pe tapi jangan menyalahi agama,  adab dan budaya timur kita jangan kita lupa. bye2
Read More

HOT !! Gambar anggota Bomba real terbakar api !!


Ini bukan lakonan seperti dalam filem   tetapi gambar  real anggota bomba terbakar apabila tangki  silinder gas di sebuah kilang tayar yang tidak beroperasi  meletup ketika usaha memadamkan kebakaran .

Demi menjalankan tugas & tanggungjawab , badan beliau hampir terbakar hangus oleh api ...Ini lah tugas bomba yang mencabar. Aku dari dulu lagi memang respect giler kat Pasukan Bomba ini.

Kejadian ini berlaku di Kota Bharu. kejadian ini berpunca daripada Tangki Minyak diesel yang terbakar dan meletup di bahagian belakang kilang menyebabkan 10 anggota bomba terkena letupan dan 4 parah. Aku ucapkan takziah kepada mangsa yang terlibat, moga-moga cepat sembuh dan kembali bertugas. 

Jasa mu mungkin tidak dipandang oleh orang politk tapi kami rakyat menghormati kerja kamu...
Sumber gambar: Harian Metro
Read More

Ngeri - Akibat Mencuri Di Sula Punggung Dengan Besi

Nah amekaw, gambar ini tersebar kat Facebook. Kejadian ini berlaku di negara Omputih x de kena mengena dengan orang sekeliling aku k. Mamat nie terkejut bila kegiatan mencurinya di perhatikan dan apa lagi lintang pukang laa melarikan diri. Sampai kat pagar utama tersangkut pulak dekat pagar runcing..haha sakit wooo..

Inilah harga tunai yang Allah taala bayar terus kat dunia. Seksanya dah terasa kat dunia lagi. Kita yang nengok ni pun seriau bulu roma, kesian tu pun ada juga. Tapi nak buat macam mana , inilah balasannya.

Kalau bab panjat pagar nie terkenang pulak aku masa zaman sekolah dulu, selalu lah panjat pagar ikut kawan-kawan ponteng, nasib baiklah sekolah aku dulu x de  pagar runcing macam nie. hehe terselamat aku.

Dulu masa sekolah tak pernah pikir langsung kata cikgu, bahaya ke tak, lantak! Janji  boleh lepas. Tapi yang banyaknya tak lepas..he..he..he...

Buat adik-adik sekolah  kat luar sana, ikutlah pesan  cikgu, cikgu marah bukan sebab benci tapi  nak suruh korang jadi orang lepas sekolah nanti, bukan jadi maling  macam gambar kat atas ni.

K. Bye...ingat tu.   


Read More

Takziah - Pelajar IPT Maut Langgar Tembok Plaza Tol

PETALING JAYA – Seorang penuntut sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) tempatan maut dalam kemalangan di Plaza Tol Damansara Lebuh Raya Baru Lembah Klang (NKVE), awal pagi semalam.

Kejadian kira-kira 1 pagi itu, mangsa, Chua Hsing On, 18, berasal dari Subang Jaya, memandu kereta jenis Perodua Myvi dipercayai hilang kawalan, sebelum merempuh tembok penghadang di laluan Touch n Go di plaza tol berkenaan.

Jurucakap polis berkata, mangsa tersepit kira-kira setengah jam sebelum berjaya dikeluarkan oleh anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Damansara Utama.

“Ekoran rempuhan itu, mangsa cedera parah di dada dan kaki. Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian,” katanya.

Menurutnya, mayat dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk dibedah siasat. – SinarHarian

P/S: Aku pun pernah jugak laa terbabas nk langgar tol, tapi bukan sebab mengantuk ke apa tapi benggang jalan-jalan je jumpa tol..haha abis duit gua lol..
Read More

Mengenali Isteri Tuan Guru Nik Aziz | Isteri Tok Guru Nik Aziz Tidak 'Bertelekung' Semasa Solat

Mengenali Isteri Tuan Guru Nik Aziz | Isteri Tok Guru Nik Aziz Tidak 'Bertelekung' Semasa Solat | Ketika Tuan Guru Nik Aziz hadir ke majlis perasmian Ekspo Majlis Agama Islam Kelantan (MAIK) 2012 semalam, Tuan Guru berkesempatan menunaikan solat Zohor di Istana Negeri, iaitu di satu sudut ruang pameran sempena ekspo itu berlangsung berjemaah bersama anggota exco kerajaan negeri, Datuk Abdul Fatah Mahmood dan isterinya Datin Tuan Sabariah Tuan Ishak.

Isteri Tuan Guru Nik Aziz

Walaupun tidak kain sembahyang yang lengkap (telekung), beliau mendidik umat Islam boleh menunaikan solat asalkan menutup aurat. Sekali lagi persoalan yang tabu bermain di fikiran ramai orang, 'Bolehkah wanita bersolat tanpa telekung?'.

Sebelum itu, suka saya ingatkan bahawa entri ini sama sekali tidak bermaksud ingin menyalahi kebiasaan dan menyanggahi kelaziman, cuma ia sekadar ingat mengingatkan dan nasihat menasihati sesama kita. Buat pengetahuan semua, di Kelantan Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat sering memperbetulkan salah faham berkaitan isu telekung ini menerusi kuliah mingguannya di Dewan Zulkifli Muhammad Kota Bharu.

Katanya, telekung dan warna putih bukanlah syarat untuk bersolat. Ia cuma kebiasaan masyarakat terutamanya di sekitar Nusantara. Kata Tok Guru lagi, boleh sahaja bersolat tanpa memakai telekung asalkan menutup aurat.
Apakah hukum wanita yang bersolat tanpa memakai telekung?. Solatnya adalah sah, tetapi dengan syarat pakaian itu hendaklah menutupi aurat dan bersih daripada najis. Jadi apa sahaja pakaian dan apa sahaja warnanya, baik baju kurung, seluar, jubah atau apa sahaja, yang penting menutup aurat dan bersih daripada najis.

Aurat bagi wanita ketika bersolat sama sahaja dengan aurat di luar solat ( kecuali kategori aurat ketika bersendirian dan aurat ketika bersama mahram ), iaitu seluruh badan kecuali muka dan tapak tangan. Jadi, jika syarat ini telah dipenuhi, maka sahlah solat wanita tersebut walaupun tidak memakai telekung atau ‘uniform’ solat yang berwarna putih tersebut.

Menutup aurat juga perlu diperbetulkan takrifnya. Memakai pakaian yang ketat hingga menampakkan bentuk(shape) badan dan nipis atau jarang yang boleh menampakkan bayangan tubuh badan, tidaklah dianggap menutup aurat dengan sempurna. Oleh itu baju kebaya, tidak boleh sama sekali dibuat bersolat dan ia juga dianggap tidak menutup aurat dengan sempurna.

Kesimpulannya pakaian yang hendak digunakan untuk bersolat mestilah agak longgar (tidak sempit atau ketat) dan agak tebal ( tidak nipis dan jarang). Itu sahaja, mudah dan senang. Itulah wajah islam yang sebenar yang tidak sesekali merumitkan penganutnya.

Jika kita perhatikan, terdapat segelintir wanita mengabaikan solat ketika leka membeli belah di Shopping Kompleks dengan alasan tidak bawa telekung atau telekung yang disediakan di surau kat shopping kompleks kotor dan baunya tidak menyenangkan. Ada yang terlebih bijak pula memberikan jawapan yang terlalu menyimpang dari landasan agama, iaitu nak qada solat kat rumah nanti. Entah kitab mana yang dirujuk dan entah ulama mana yang dijadikan sandaran.

Sebenarnya, Qada solat adalah untuk orang yang meninggalkan solat tanpa sengaja seperti tertidur dan terlupa. Bagi yang meninggalkan solat secara sengaja,termasuk dengan alasan tidak bawa telekung hukumnya berdosa besar( malah sesetengah ulama menghukumnya sebagai kafir). Pelakunya mesti bertaubat dengan sebenar-benar taubat dan menqada solat yang ditinggalkan itu sesegera mungkin.

 Jadi dalam situasi sebegini, jika wanita tersebut telah memakai pakaian yang memenuhi kriteria menutup aurat sebagaimana yang telah dijelaskan, maka wanita tersebut boleh langsung bersolat dengan pakaian tersebut.



P/S: Mana-mana tempat pun boleh bersembahyang..Moga kita ditempatkan sebagai orang bersabar dalam mengerjakan Solat...Berat Sungguh tuntutan ini bagi orang yang lemah macam ambe nie..


Read More

Pelajar Sekolah nie berpelukan Macam Suami Isteri Daa..

 , Budaya serta adab semakin hilang dalam diri remaja sekarang, tapi aku bersangka baik mungkin dah kahwin kot..hehe

Apa pandangan korang tentang gambar di atas, kalau kita lepak kt sekitar KL bersepah budak-budak sekolah berkelakuan macam nie. Kenapa ini terjadi korang jawablah sendiri.

Kalau aku bagi nasihatkan korang kata aku alim pulak..hehe.Dunia-dunia..
Read More

Keranda Perak Muncul Dari Kubur Akibat Taufan Sandy

CRISFIELD, Maryland – Dua buah keranda muncul dari dalam kubur selepas taufan Sandy melanda bandar ini pada Isnin lalu, menurut akhbar dalam talian MailOnline kelmarin.

Keranda perak dan gangsa itu ‘muncul’ selepas simen di atas kubur tersebut pecah ekoran taufan tersebut membawa angin kencang dan air laut ke daratan.

Taufan itu melanda kawasan Pantai Timur Amerika Syarikat (AS) dengan membawa banyak kemusnahan sehingga hampir menenggelamkan bandar raya New York.

Lebih 8.2 juta orang tidak mendapat bekalan elektrik di 17 buah negeri di AS ekoran serangan taufan tersebut.

Taufan itu turut membawa kemusnahan di Boston, Philadelphia dan Washington.
Taufan itu meninggalkan bandar raya New York kelmarin.

Menurut Perkhidmatan Cuaca Kebangsaan AS, taufan itu bergerak lemah ke negeri Pennsylvania di timur laut AS dan dijangka menuju ke timur New York dan Kanada. – Agensi

Read More

Dua 'Pengganas' Dari Malaysia Ke Syria Di Tangkap Di Lubnan.

Berikutan penangkapan dua orang rakyat Malaysia iaitu Razif Mohammed Aaref dan Mohammed Razin Shaaban di Lubnan beberapa hari yang lalu, kami ingin menggesa kerajaan Malaysia agar memberi pembelaan kepada mereka dengan menghantar satu pasukan peguam.

Tindakan media massa Malaysia yang menggelarkan mereka sebagai pengganas juga amat dikesali. Rafik dan Razin merupakan rakyat malaysia yang berusaha memasuki Syria untuk bersama-sama mujahidin di sana tetapi ditahan oleh tentera Lubnan beberapa hari yang lalu.

Kami akan melaporkan perkembangan mereka dari masa ke semasa. Doakan mereka.

(Gambar : Mohammed Razin Shaaban). Sumber ( Fb )

  
Kenapa cepat benar kita melabelkan  Razif Mohammed Aaref dan Mohammed Razin Shaaban sebagai pengganas, tidak takutkah kita terjebak dalam dosa memfitnah, adakah kamu tahu niat dan apa yang tersemat di hati mereka, adakah kamu Tuhan? Adakah apabila Amerika dan Yahudi melabelkan mereka sebagai pengganas, kita umat Islam menyambung lidah-lidah Syaitan mereka.

Apabila kita melabelkan mereka sebagai penjenayah dan pengganas, tidakkah kita menyinggung perasaan keluarga mereka dan semua Mujahiddin yang berjuang menentang Bashar Al-Assad di Syria. Kalau kamu penakut jangan cepat melatah, duk diam-diam.

Aku sedih melihat Umat Islam disembelih di Myammar, bangsa Rohingya yang ditindas dan kenapa media massa tidak menjadikan isu ini sebagai satu keutamaan..Pelik jugak aku, tapi bila melibatkan pembelaan kepada Umat Islam dituduh pulak pengganas. 

 Bagi akulah kedua-dua pemuda ini adalah seorang yang begitu bersemangat dalam membela nasib saudara kita yang dibunuh di Syria.

Pandangan aku untuk Razif Mohammed Aaref dan Mohammed Razin Shaaban, kalau hendak berjuang ilmu mesti cukup didada dan mesti ada strategi, jangan buat sesuatu dengan membabi buta.

Semoga kamu mendapat keadilan di Mahkamah Lubnan..Ameen.

Read More

Kisah Ameng Spring Di dalam Penjara | Ameng Spring Kongsi Pengalaman Derita Disebat 10 Kali, Seminggu Tak Baring, TERINGAT MATI!

Kisah Ameng Spring Di dalam Penjara | Ameng Spring Kongsi Pengalaman Derita Disebat 10 Kali, Seminggu Tak Baring, TERINGAT MATI! | Penyanyi, Ameng Spring yang kini masih menjalani hukuman di Penjara Kluang sejak setahun lalu masih teringat lagi bagaimana dia menerima hukuman 10 kali sebatan.


Dia sebelum ini dijatuhi hukuman penjara lapan tahun dan 10 sebatan atas tiga kesalahan termasuk dua kes memiliki dadah, dua tahun lalu.

Bercakap kepada Harian Metro, semalam, dia amat menginsafi diri dan berazam selepas selesai menjalani hukuman kelak dia akan menjalankan tanggungjawab dengan sebaiknya terhadap keluarga.

Menurutnya, detik yang paling tidak dapat dilupakan adalah ketika dia menjalani sebatan sekaligus terbayangkan saat kematian.

“Detik yang paling saya tidak dapat melupakannya ketika saya menjalani hukuman 10 sebatan rotan sekali gus.

“Saat itu saya hanya membayangkan kematian dan seksaan dalam kubur.

“Masih terasa peritnya di rotan di seluruh denyut nadi dan selama seminggu saya tidak boleh berbaring.

“Ia membuatkan saya amat menyesal dan insaf,” katanya.

Selama di penjara, Ameng banyak menghabiskan masanya dengan mengikuti model Fasa 11 iaitu aktiviti berbentuk kerohanian dan keagamaan yang dipanggil halaqah.

Katanya lagi, selepas keluar dari penjara nanti, dia tetap akan menjadi penghibur namun menggunakan cara berbeza.

“Saya bukanlah mahu bertindak sebagai penasihat tetapi saya hanya mahu berkongsi kisah hidup agar dapat dijadikan teladan,”katanya.

Sementara itu, Ameng ditemui sempena Program Jalinan Kasih Aidiladha, di Penjara Kluang.

Dia dikunjungi Presiden Karyawan, Datuk Freddie Fernandez, rakan artis, Zamani Slam, Ibnor Riza dan Umarul Iklim.

Lebih istimewa apabila isterinya, Sabariah Zakaria serta anak mereka, Wan Amar Haikal turut hadir sama. 

Sumber: Kelab Greenboc.

P/S: Aku harap selepas Ameng keluar dari penjara nanti dapat bina balik kerjaya yang telah berkecai akibat kesalahan diri sendiri. Bagi akulah semua orang melakukan kesalahan moga-moga Allah menerima taubat Amengg..

Read More

Allah Menghantar Taufan Sandy Menghancurkan Amerika..( Video inside )

Assalamualaikum wbt..Malam nie ambe nak cerita sikit pasal bala yang melanda Amerika sekarang nie iaitu taufan Sandy . Dalam hati kecil nie kata padan Muka mu Amerika inilah balasan atas kezaliman mu terhadap Umat Islam di seluruh dunia, ingat doa orang dizalimi tiada hijab disisi Allah. Doa berjuta umat Islam yang berada di Mekah menunaikan Haji dimakbulkan Allah.
Tiga reaktor tenaga nuklear Amerika Syarikat (AS) masih ditutup hari ini dan reaktor keempat kini dalam keadaan berjaga-jaga selepas Taufan Sandy yang membawa ribut dan angin kencang mengancam sistem penyejukan reaktor.

Cuba kita bayangkan jika reaktor nuklear nie bocor atau meletup sudah tentu akan menjadi krisis bencana yang besar di Amerika. Mungkin inilah bencana paling dashyat pada abad ini..Wallahualam.

video

P/S: Apa pun ambe ucapkan takziah kepada mangsa yang terkena taufan ini. Moga kita semua diberikan hidayah oleh Allah terutama diri ambe sendiri..ameen









Read More

Remaja Ditahan Polis Main Seks Pondok-Pondok Bersama Sepupunya

Gara-gara mahu meniru aksi melakukan hubungan seks ketika bermain ‘pondok-pondok’ bersama sepupunya, seorang remaja lelaki berusia 13 tahun ditahan polis selepas mencabul kanak-kanak itu yang berusia empat tahun, kelmarin. Difahamkan, remaja lelaki terbabit ditahan polis selepas keluarga kanak-kanak itu membuat laporan dan pemeriksaan mendapati ada kesan cabul pada bahagian kemaluan mangsa.

Sumber menyatakan dalam kejadian tengah hari itu, kedua-duanya bermain di rumah mangsa. “Ketika bermain, remaja terbabit dipercayai menyuruh mangsa membuka pakaiannya sebelum melakukan aksi tidak senonoh dan mencabul mangsa.

“Selepas selesai bermain, remaja itu pulang ke rumahnya. Namun, mangsa yang berasa sakit pada kemaluannya menangis dan memberitahu ibunya,” katanya. Kata sumber, ibu mangsa kemudian bertanyakan anak kecilnya yang menceritakan perbuatan remaja terbabit.

Terkejut mendengar cerita itu, wanita berkenaan pergi ke balai polis berhampiran untuk membuat laporan berhubung kejadian itu. Mangsa dihantar ke Hospital Selayang untuk pemeriksaan lanjut sebelum polis menahan suspek di rumahnya. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Norel Azmi Yahya Afendy mengesahkan penahanan remaja itu. Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana mencabul.

sumber
Read More

Dashyat - Guru wanita dipenjara kerana berasmara dengan pelajar


SINGAPURA - Seorang guru wanita berusia 32 tahun dihukum penjara selama setahun di sini semalam kerana melakukan hubungan seks dengan seorang pelajar lelaki berusia 15 tahun di sekolahnya, lapor media tempatan di sini semalam.
Akhbar Straits Times melaporkan, guru berkenaan yang sudah berkahwin dan mempunyai dua orang anak mula menjalin hubungan dengan pelajar itu pada tahun lalu.
Menurut laporan akhbar tersebut, hubungan itu bermula selepas guru tersebut mengendalikan sesi kaunseling pelajar berkenaan.
Nama guru dan pelajar itu tidak didedahkan bagi melindungi mereka.
Mahkamah diberitahu bahawa wanita terbabit 'memikat' pelajar tersebut dengan beberapa hadiah termasuk sebuah buku terkenal yang berjudul Eat, Pray, Love.
Buku itu pernah dijadikan filem yang menampilkan pelakon terkenal, Julia Roberts pada 2010.
Ia mengisahkan tentang seorang wanita Amerika Syarikat yang sudah bercerai.
Pelajar dan guru itu menjalin hubungan lebih sebulan dan mereka pernah melakukan hubungan seks di rumah guru terbabit.
Bagaimanapun, hubungan berkenaan diketahui oleh ibu bapa pelajar itu sekali gus menyebabkan mereka membuat aduan kepada pihak sekolah. - AFP
Read More

Amil Zakat Boleh Jamin Seseorang Masuk Syurga...


JOHOR BAHRU - Bicara manis penuh muslihat seorang lelaki berperwatakan alim kononnya boleh menjamin seseorang masuk syurga menyebabkan seorang wanita terpedaya hingga memaksa mangsa menyerahkan RM81,000 sebagai upah menghapuskan dosa.
Ketika mendedahkan perkara itu, anak mangsa yang mahu dikenali sebagai Zana, 31, memberitahu, segalanya bermula apabila ibunya yang berusia 72 tahun bertemu dengan lelaki yang mengaku dirinya sebagai amil zakat berumur lingkungan 40-an di Plaza Angsana di sini pada Julai lalu.
Katanya, pada pertemuan itu, ibunya telah memberikan wang selepas amil yang dikenali sebagai Nizam Idris (gambar kecil) tersebut mendakwa dia mengutip zakat dan mengambil sumbangan untuk anak yatim, warga tua dan golongan orang kelainan upaya.
"Sejak itu, ibu seperti orang yang telah dipukau dan menyerahkan wang kepada Nizam kira-kira RM81,000 hingga sanggup mengetepikan keluarga sendiri semata-mata menurut kata lelaki berkenaan.
"Lelaki itu mendakwa dia melihat kami sekeluarga dimasukkan ke dalam neraka dan untuk mengelakkan perkara itu, ibu harus membayar sejumlah wang bagi penebus dosa sekali gus dapat merasai nikmat syurga," ceritanya kepada Kosmo! semalam.
Tambahnya, lebih membuatkan mereka naik mual dengan pembohongan Nizam ialah lelaki itu meramalkan hari kiamat akan berlaku dalam tempoh terdekat manakala ibunya akan meninggal dunia pada 24 Julai tahun depan.
"Disebabkan itu, ibu menjadi cemas dan menyerahkan wang kononnya Nizam dapat membersihkan diri ibu daripada dosa," katanya.
Menurut suri rumah itu, dia sekeluarga telah mencuba pelbagai cara untuk menyedarkan ibunya mengenai pembohongan dan lakonan licik Nizam tetapi malangnya wanita itu bukan sahaja manafikannya malah, memberitahu Nizam merupakan lelaki yang baik.
"Ada antara kami pernah terserempak dengan ibu yang sedang menjual semua barangan kemas sambil ditemani Nizam dan sampai satu tahap, ibu berhajat mahu menjual banglonya di Stulang Laut di sini bernilai RM500,000 tetapi sempat dihalang," katanya yang memberitahu hasil jualan itu akan diberikan kepada Nizam.
Ujar Zana, mereka sekeluarga yang tidak mahu ibunya terus ditipu telah membuat laporan di Balai Polis Sentral di sini Sabtu lalu.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Asisten Komisioner Zainuddin Yaacob berkata, polis telah menahan lelaki berkenaan pada hari pihaknya menerima laporan.
"Suspek kemudian telah dibebaskan selepas keterangannya diambil. Buat masa ini, tidak banyak yang boleh kami lakukan kerana mangsa sendiri tidak mengaku dia telah ditipu," katanya dalam satu kenyataan semalam.
Zainuddin bagaimanapun meminta mana-mana individu yang turut menjadi mangsa menggunakan modus operandi sama menghubungi polis Johor Bahru Utara di talian 07-221 2999 bagi membantu siasatan.
Sumber: Kosmo
Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Loading...

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.