Gadis Sabah Dirogol Dengan Kejam Oleh Pendatang Asing Di Sabah

Mangsa adalah gadis berumur 15 tahun. Dipercayai telah dirogol oleh lima orang pekerja kedai perabot yang berasal dari Pakistan. Mangsa ditemui pada 1p.m pada hari kelmarin 26.11.2012...Laporan polis telah dilakukan pada hari yang sama. Suspek kemudiannya telah berjaya ditangkap hari ini ketika suspek cuba mengembalikan MyKad mangsa.

Kejadian bermula pada pagi kelmarin. Mangsa dikatakan menemani...

kakak dan sepupunya mencari kerja di Pekan G. Di pekan yang sama mangsa dan kakak dan sepupunya pergi ke sebuah kedai perabot. Mangsa yang ingin membeli sebuah almari telah dibawa ke tingkat atas oleh pekerja kedai perabot terbabit kerana dikatakan ada almari yang lebih cantik lagi di tingkat atas kedai. Kakak dan sepupu mangsa meninggalkan mangsa seorang diri dikedai tersebut (mungkin untuk mencari kedai-kedai lain yang menawarkan kerja kosong). 
Beberapa jam kemudian mereka menyedari mangsa hilang dan membuat laporan polis. Mangsa semasa kemudiannya ditemui dengan keadaan yang amat menyayat hati; dengan mata yang hampir terkeluar, rambut kusut, mulut ternganga dengan kesan merah, jari-jemari terpisah dan kejang manakala sebelah kakinya bengkok.

Melalui bedah siasat, doktor mengesahkan mangsa telah dirogol berkali-kali lebih daripada seorang lelaki. Menurut saksi, mangsa telah dihumban melalui sebuah lori yang disyaki milik kedai perabot tempat terakhir mangsa lawati.

Sumber daripada individu yang boleh dipercayai.

p/s: Sungguh menyayat hati peristiwa ini, walaupun kes ini masih dalam siasatan tetapi isu warganegara Asing di borneo adalah isu yang tidak dapat diselesaikan sehingga ke hari ini. Kemasukan warga asing yang ramai akan menyebabkan berlakunya gejala moral yang dashyat seperti rompakan, rogol dan penindasan kepada rakyat Malaysia sendiri.

Kita tengok di Lembah Kelang sekarang Isu warganeara asing, mereka sudah berani membuka perniagaan di tengah Bandaraya Kuala Lumpur terutama di Chow Kit, seolah-olah tiada pemantauan di Pihak Penguatkuasa. Aku pun ada dengar juga cerita-cerita penguatkuasa banyak disogok di Chowkit, sebabkan inilah kes jenayah tidak dapat dibendung sehingga sekarang. Aku pun tak salahkan pihak penguatkuasa kerajaan bagilah gaji tinggi sikit kepada penguatkuasa..hehe

Berbalik kepada cerita di atas, aku menyeru kerajaan Malaysia untuk menhadkan kemasukan orang asing ke negara ini, jangan kerana politik dan kerakusan kuasa kamu sanggup membenarkan kemasukan mereka, kamu jangan menjadi petualang dan penjenayah. Jangan sampai anak cucu kami merempat di  bumi sendiri pada masa akan datang, masa itu kami akan kencing dikubur-kubur kamu..
Saya berasa amat sedih, terkilan dan sakit hati dengan kejadian ini. Saya menyeru kepada kerajaan Sabah dan Malaysia umumnya untuk menhadkan kemasukan orang asing khususnya dari negara Pakistan ke negeri ini. 

Kepada para gadis dan wanita diluar sana berhati-hatilah selalu tidak kira siang atau malam hari. Kepada wanita  Islam jagalah aurat kamu, InsyaAllah Allah akan menjaga kamu.
Dan yang terakhirnya, kepada pihak pemerintah yang mengaku Islam silakan laksanakan Hukum Islam yang sudah lama di gezekkan di dalam Al - Quran. Jangan berdolak-dalik lagi, hukum ciptaan kamu tiada roh dan akan gagal. Hukum Allah itu yang terbaik, Allah yang menciptakan kita dan pelaksanaan hukum Allah bermakna negara kita akan dijaga oleh Allah..Sekian,

kredit pos gambar dan info : John Charles Mitah/ Suara Sabah.
 
Read More

Kehancuran Israel Laknatullah Petanda Kiamat Semakin Hampir

Dunia Islam saat ini tengah berduka, zionis Israel dengan membabi buta lagi-lagi melakukan aksi kekejamannya terhadap warga Palestina. Zionis itu sama sekali tak peduli jeritan, ratapan juga raungan dari mereka yang tertindas. Wanita hamil dan anak-anak ikut menjadi korban, bahkan menjadi target utama dalam aksi brutal mereka, anak-anak yang harusnya berbah...
agia menikmati usia kanak-kanaknya, dihadapkan pada kenyataan serbuan roket dan rudal dari Bangsa biadab itu…
Akankah Israel berhenti menyiksa saudara kita disana??? Berapa banyak lagi korban yang melayang dan terluka dari serbuan rudal-rudal penghancur syuhada???

Allah Ta’ala berfirman:

[CENTER]“Dan telah Kami tetapkan bagi Israil dalam al-Kitab itu: “Sesungguhnya kamu akan membuat kerusakan di muka bumi dua kali dan pasti kamu akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar”.
(QS. Al-Isra: 4)[CENTER]

Ayat diatas cukup jelas bagi kita, kekejaman zionis Israel terhadap warga Palestina adalah bukti nyata dari ayat diatas, kebrutalan dan sikap pongah yang dimiliki Israel sudah Allah gambarkan dalam firman tersebut.

Israel… pekat hitam dan gelap, itulah gambaran dari negeri zionis yang tak punya hati, tak punya nurani dan pengecut. Bangsa yang hanya diliputi kebencian, keserakahan dan kekufuran,.. bangsa yang hanya bisa mencintai bangsanya sendiri, bangsa yang egois yang sudah tertutup oleh kain kafan duniawi, bangsa yang sudah mati rasa dari rasa menghargai dan mencintai sebuah nyawa. Kebencian mereka kepada rakyat Gaza Palestina, telah membuka kunci pintu neraka yang seluas-luasnya, kepongahan dan kedigdayaan yang bisa dinikmati sekarang adalah raacun dan virus yang akan menyebar dalam setiap urat ditubuh mereka. dan melenakan mereka akan kenikmatan duniawi yang tidak hakiki…

Secara global Al-Qur’an mengabarkan kehancuran Yahudi, seperti firman-Nya:

“Dan apabila datang saat hukuman bagi (kejahatan Israel) yang kedua, (Kami datangkan orang-orang Islam di bawah pimpinan Imam Mahdi) untuk menyuramkan muka-muka kamu dan mereka masuk ke dalam Masjid (Al-Aqsha), sebagaimana musuh-musuhmu memasukinya pada kali pertama, dan untuk membinasakan sehabis-habisnya apa yang mereka kuasai”. (QS. Al-Isra’: 7)

Tidak ada kekuatan di dunia ini yang mampu menghentikan kebiadaban Israel. Pengepungan dan pemenjaraan massal oleh penjajah Israel dengan pembangunan tembok pemisah dimulai 16 Juni 2002 di Tepi Barat dengan dalih pengamanan. Panjang tembok tersebut mencapai 721 km sepanjang Tepi Barat, tinggi 8 meter sehingga mengisolasi lahan pertanian milik penduduk Palestina yang ditanami berbagai buah, seperti anggur dan zaitun. Hal ini berakibat perekonomian Palestina terpuruk. Pengepungan ini sudah dinubuwatkan oleh Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam:

“Hampir tiba masanya tidak dibolehkan masuk (embargo) kepada penduduk Iraq meski hanya satu qafiz makanan dan satu dirham,” Kami bertanya dari mana larangan itu? Beliau menjawab: “Dari orang-orang asing yang melarangnya.” Kemudian berkata lagi: “Hampir tiba masanya tidak diperbolehkan masuk (blokade) kepada penduduk Syam (Palestina) meski hanya satu dinar dan satu mud makanan.” Kami bertanya: “Dari mana larangan itu? Beliau menjawab: Dari orang-orang Romawi.” (HR. Muslim)

Siapa kekuatan yang mampu menghancurkan Israel? Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam menjelaskan:

“Akan muncul dari Khurasan (Afghanistan) bendera-bendera hitam, maka tidak ada seorang pun yang mampu mencegahnya, sehingga bendera-bendera itu ditancapkan di Eliya (al-Quds)“. (HR. Ahmad, Tirmidzi dan Nu’aim bin Hammad)

Semoga Allah selalu melindungi saudara-saudara kita di Gaza-Palestina, yakinlah Allah memberikan setiap ujian dengan hikmah yang besar…

Kehancuran Israel berarti kiamat telah dekat, sehingga banyak orang mempertahankan eksistensi Negara Israel tersebut, namun janji Allah dan Rasul-Nya pasti akan terlaksana:

“Tidak akan terjadi kiamat sehingga kaum muslimin memerangi bangsa Yahudi, sampai-sampai orang Yahudi berlindung di balik batu dan pohon, lalu batu dan pohon tadi akan berbicara; Wahai orang Islam, hai hamba Allah! di belakangku ada orang-orang Yahudi, kemarilah, bunuhlah dia, kecuali pohon Ghorqod, sebab ia itu sungguh pohonnya Yahudi”. (HR. Ahmad)

#PrayForGaza
Sumber: Facebook Bus Man.


Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Loading...

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.