Keberkatan dan kelebihan hari Jumaat ( Jom Baca )

Penghulu Segala Hari
Banyak hadis menerangkan kelebihan hari Jumaat, misalnya hadis Rasulullah S.A.W yang diriwayatkan Abu Hurairah berkenaan penghulu hari, bermaksud: “Jumaat dinamakan sebagai `Sayyidul Aiyam’ iaitu penghulu segala hari (hari yang sebaik hari).” Katanya Rasulullah SAW bersabda: Kita (umat Muhammad) adalah yang terakhir (datang ke dunia) tetapi yang terdahulu (diadili) pada hari kiamat. Kita adalah yang paling dahulu masuk syurga, padahal mereka diberi kitab lebih dahulu daripada kita sedangkan kita sesudah mereka. Kita diberikan petunjuk oleh Allah akan kebenaran yang mereka perselisihkan itu yang Allah telah tunjukkan kepada kita iaitu Hari Jumaat. Maka hari ini (Jumaat) adalah untuk kita. Besok (Sabtu) untuk kaum Yahudi dan lusa (Ahad) untuk kaum Nasrani.

Kelebihan Hari Jumaat

Jumaat dikhabarkan sebagai hari yang istimewa dan mulia. Pada hari Jumaat berlakunya lima peristiwa yang penting, iaitu

1)  Allah ciptakan Adam ,
2)  Allah turunkan Nabi Adam  ke bumi,
3) Allah mematikan Nabi Adam,
4)  Pada hari itu juga ada satu saat yang tidak ada seorang hamba pun yang memohon sesuatu, kecuali Allah akan perkenankan permohonannya, selagi ia tidak meminta sesuatu yang haram.
5)  Pada hari itu juga akan terjadinya hari kiamat. Tidak ada satu malaikat pun, sekalipun yang amat dekat kedudukannya di sisi Allah, langit, bumi, angin, gunung, juga lautan, melainkan kesemuanya memohon belas kasihan pada hari tersebut.
( Riwayat Hadis Muslim)

Dalam hadis lain, Rasulullah S.A.W bersabda yang bermaksud: “Hari yang dijanjikan ialah hari kiamat, hari yang disaksikan ialah hari Arafah dan hari yang menyaksikan ialah hari Jumaat. Matahari tidak terbit dan tidak terbenam pada mana-mana hari yang lebih mulia dan afdal daripada hari Jumaat.” (Hadis riwayat Tirmidzi).

Kelebihan Solat Jumaat
 Solat Jumaat dua rakaat yang difardukan ke atas umat Islam membuktikan hari itu semulia hari yang perlu diambil manfaat untuk mendapatkan ganjaran ALLAH daripada setiap amal ibadat yang dilaksanakan.

Selain itu, hari Jumaat juga merupakan satu hari yang cukup mustajab dan istimewa untuk kita semua berdoa meminta pertolongan, nur dan hidayah daripada Yang Maha Esa.

Rasulullah bersabda: “Sesiapa hadir solat Jumaat pada saat pertama, dia umpama berkorban seekor unta. Sesiapa hadir solat Jumaat pada saat kedua, dia seperti berkorban seekor lembu. Sesiapa yang menghadiri solat Jumaat pada saat yang ketiga, dia seperti berkorban seekor kibas. Sesiapa hadir solat Jumaat pada saat keempat, dia seperti memberi hadiah seekor ibu ayam dan sesiapa hadir solat pada saat kelima, dia seolah-olah memberi hadiah sebiji telur.”

Apabila imam naik ke mimbar, malaikat menutup buku catatannya dan ikut mendengar khutbah. Justeru, sesiapa yang datang untuk solat selepas itu seolah-olah dia hanya datang untuk solat semata-mata, tidak direkodkan di dalam buku kehadiran malaikat.

Malaikat Turun ke Bumi

Setiap hari Jumaat, Allah S.A.W  mengutuskan  malaikat ke bumi, mencatat nama mereka yang ke masjid. Malaikat-malaikat akan ke langit menyembahkan apa yang dicatatnya. Allah S.W.T mengampunkan dosa-dosa mereka yang datang ke masjid.

Pada hari Jumaat juga, Allah S.W.T mengutus malaikat ke muka bumi. Di tangan mereka kalam-kalam emas, juga kertas-kertas daripada perak, berdiri di pintu-pintu masjid, mencatat nama mereka yang masuk masjid, dan mendirikan sembahyang Jumaat. Apabila telah sempurna sembahyang, mereka kembali ke langit lalu berkata: “Wahai Tuhan kami, kami telah catatkan nama mereka yang masuk masjid dan menunaikan Jumaat.”

Allah S.W.T berfirman yang bermaksud:

“ Wahai Malaikat-Ku, demi kemuliaan dan kebesaran-Ku, sesungguhnya Aku telah ampunkan mereka, tidak berdosa sedikit pun.”

Kesimpulan
  • Melalui penerangan itu jelas sekali Jumaat bukan sebarang hari, malah begitu dimuliakan dan sewajarnya ia turut dimuliakan umat Islam.
  • Apabila imam naik ke mimbar, malaikat menutup buku catatannya dan ikut mendengar khutbah. Justeru, sesiapa yang datang untuk solat selepas itu seolah-olah dia hanya datang untuk solat semata-mata, tidak direkodkan di dalam buku kehadiran malaikat.
  • Melalui penerangan itu jelas sekali Jumaat bukan sebarang hari, malah begitu dimuliakan dan sewajarnya ia turut dimuliakan umat Islam.
Sumber:  Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (YAKIM)
Yayasan Dakwah Islam Malaysia (YADIM)

Read More

Perompak Melayu bawah umur,ganas dan bahaya (video) | Dunia Akhir Zaman

Perompak Melayu bawah umur,ganas dan bahaya. (video) | Gang perompak di bawah umur. Budak ini sangat ganas & amat bahaya.

Mereka rompak,pukul dan potong tangan customer sehingga patah. (Tengok camera 2).
Mesti tangkap ,jangan tak tangkap. Kalau 'P' tak buat kerja, kita rakyat kena buat kerja.
Hukuman berat perlu dikenakan kepada mereka yang merompak atau sengaja mencederakan orang.

Video ini dimuat turun pada 7 August 2012 dan telah ditonton  sehingga 390,987 di Youtube. Aku bukannya apa sekarang nie budak-budak pun dah ganas sanggup membunuh, aku pun kalau dalam situasi cmnie memang aku serah dirilaa parang ngan pisau mana tahan.

Aku menulis nie bukanlah aku yang paling suci, tapi zaman muda aku tidaklah sampai sanggup buat kerja gila babi nie, malunya mak ayah tengok kelakuan bangang anak dia nie. Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua..Jom layan.

#Budak-budak Rompak Cybercafe, Besar nanti Rompak Wang Negara Pulak..Hehehe

Read More

Kekalahan Harimau Malaya ( beginilah sakitnya bila dizalimi )


Semua rakyat Malaysia meratapi kekalahan pasukan Harimau Malaya di tangan Thailand, semua rakyat lapisan masyarakt sedih terhadap kekalahan ini. Semua masyarakat marah dengan tindakan pengadil dari Korea kerana memberikan kad merah kepada Fadhli Shas dan bagi pandangan peribadi ambe pengadil memang tiada kelayakan dan membuat keputusan yang silap.

Kekalahan ini menyebabkan warga-warga di Facebook dan Twitter melaungkan kecaman dengan menyatakan untuk memboikot cerita dari Korea dan lagu-lagu K-pop. Tahniah ambe ucapkan kerana rakyat Malaysia begitu sayangkan pasukan dan Malaysia itu sendiri.

Disebalik kekalahan ini, terlupakah kita nasib umat Islam yang dizalimi di bumi Syria sehingga kehari ini lebih 30k rakyat yang kebanyakan kanak-kanak dan orang tua yang dibunuh dan disembelih oleh regim Bashar Al-Assad. Bagi akulah kekalahan Harimau Malaya tidak lah seteruk yang berlaku di bumi Syria.

Kita kena ingat kita umaat Islam serumpun dan bersaudara, sempadan bumi umat Islam yang luas telah dipecahkan oleh penjajah, sehingga menyebabkan masing~ masing berjuang atas semangat kebangsaan negara masing2.

Apa yang ambe hendak ketengahkan isu ini, jom kita amik cakna terhadap isu kemanusiaan yang berlaku du Syria..Jangan pentngkan Melayu sahaja..Orang yang amik tahu hal saudara Islam bukan dari kalangan Umat ku ( Al-Hadis )

# semua orang duk maki pengadil kerana tidak adil...tulah perasaan bila kita dizalimi, kerajaan Kelantan sudah lama dizalimi oleh kerajaan Pusat menafikan hak minyak . Itu lah perit bila dizalimi, kerana itulah doa orang dizalimi tiada hijab disisi Allah..wallahualam

Read More

Korang Nak Kenal Babi Laut ( Gambar )

Nie Namanya Babi........Babi Laut !!!

INILAH RUPA BABI LAUT. Babi laut ataupun khinzir laut ini mempunyai rupa yang unik.
Mungkin anda tidak pernah tengok dan tidak pernah mendengar mengenai haiwan ini.Inilah rupa babi laut.

Apa hukumnya sentuh atau makan babi laut? Wallahualam
Read More

Anggaran 30k Hadiri Kuliyyah Ustaz Azhar Idrus di Pahang

Dashyat kehadiran yang melebihi jangkaan, itulah yang dikatakan fonemona Ustaz Azhar Idrus
( UAI ), Kuliyyah ini di Kuantan dan yang membanggakan kebanyakan yang hadir adalah dikalangan golongan muda.

Kuliyyah UIA hanya bersahaja dan hanya berkisar tentang Fardhu Ain sahaja dan menjawab persoalan yang dikemukakan kepada beliau, beliau menggunakan lograt Terengganu yang pekat tetapi walau dimanapun kuliyyah beliau pasti mengundang ribuan pendengar.

Dalam beliau berdakwah pun bermacam-macam fitnah dan cacian diterima daripada pihak yang aku rasa amat cemburu dan takut kepada bayang-bayang sendiri, bagi akulah itulah sunnatullah sebagai seorang Dai'e. Aku harap Allah kurniakan kesihatan kepada UIA dalam menyebarkan risalah Islam di bumi Malaysia.
Jom sama-sama kita bulatkan tekad untuk belajar ilmu agama. Menuntut ilmu adalah ibadah, bahkan merupakan Ibadah yang paling agung dan paling utama, sehingga Allah menjadikannya sebagai bagian dari jihad fisabilillah.

Sebagaimana firmanNya dalam surat At Taubah 122. Rasulullah bersabda “Barang siapa keluar dalam rangka thalabul ilmu (mencari ilmu), maka dia berada dalam sabilillah hingga kembali.” (HR. Tirmizi).

Imam Ahmad berkata : “Ilmu itu sesuatu yang tiada bandingnya bagi orang yang niatnya benar”. Bagaimanakah benarnya niat itu wahai Abu Abdillah?” tanya orang-orang kepada beliau. Maka beliau menjawab “yaitu berniat untuk menghilangkan kebodohan dari dirinya dan orang lain”.
Sumber: http://batuvskayu.blogspot.com
 
Read More

Kisah Benar Lagi Nyata | Mayat Dalam Kubur Digali Dan Hidup Kembali / Video

Kisah Benar Lagi Nyata |  Mayat Dalam Kubur Digali Dan Hidup Kembali / Video | Kubur seorang lelaki digali semula oleh pihak keluarga kerana diyakini mayat dalam kubur tersebut masih hidup. Lelaki yang telah dikubur lapan jam itu dipercayai bernama Yadi, warga Kelurahan Kelayan Selatan, Banjarmasin Selatan, Kalimantan Selatan. Setelah dikeluarkan dari kuburnya, jasad Yadi yang terbungkus kain kafan dibawa ke hospital Banjar baru. Pasukan keselamatan setempat menyatakan lelaki bernama Yadi berselimut kain kafan itu sudah meninggal. Oleh kerana tidak yakin, pihak keluarga telah membawa mangsa pulang ke rumah

Kisah Benar Lagi Nyata

Penduduk setempat datang untuk melihat Yadi. Satu keanehan terjadi pada mangsa, walaupun tidak bergerak dan bernafas, tubuhnya masih hangat bahkan mengeluarkan peluh. Beberapa pengamal agama dipercayai ‘ustaz’ yang datang menyatakan ada tanda-tanda mangsa, Yadi masih lagi bernyawa.

Walaupun Yadi dikatakan telah meninggal dunia akibat lemas di sebuah sungai. Keluarganya menemui Yadi dalam keadaan ‘tidak bernyawa’ kerana sudah 10 minit lemas. Ketika dibawa ke Hospital Ulin, pihak doktor mengatakan Yadi sudah meninggal.

Selanjutnya keluarga telah menyemadikan Yadi.

Pada malam harinya, isteri Yadi berasa ‘tidak sedap’ dan meminta agar kubur suaminya Yadi digali semula kerana dirinya percaya suaminya itu belum meninggal. Pihak keluarga yang mendengar keluhan isteri Yadi lalu sepakat menggali semula kubur Yadi. Kini, rumah Yadi terus didatangi warga yang mendengar cerita ini.  (blogammar.com)

Lihat Video Kubur Yadi Digali Semula


Read More

Bekas Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah, 80, meninggal dunia di Hospital Selayang

AL FATIHAH & DOA KESEJAHTERAAN...

Bekas Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah, 80, meninggal dunia di Hospital Selayang, Selangor Selasa kira-kira pukul 8.30 malam.

Ia disahkan oleh adik Allahyarham Engku Taib kepada Bernama di sini.

Jenazah Allahyarham dijangka dikebumikan pada pukul 11 pagi Rabu di Tanah Perkuburan Bukit Kiara.

Allahyarham yang dilahirkan pada 15 April 1932 di Besut meninggalkan seorang balu Tengku Zahab dan enam orang anak, empat daripadanya lelaki.

Allahyarham memegang jawatan Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja selama 22 tahun mulai tahun 1989 hingga 2011.- BERNAMA
 
P/S: Dari kecil sehingga sekarang time nak raya jer, mmg tertunggu2 la  Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja mengishtiharkan tarikh bermulanya puasa dan hari raya. Moga Arwah ditempatkan dikalangan orang beriman dan beroleh rahmat dari yang Esa ...Ameen

Read More

Dunia Akhir Zaman Menghina Perempuan Solehah Bertudung | Samakan Perempuan Bertudung Dengan Bohsia / Jahil Yang Bertimpa- Timpa

Dunia Akhir Zaman Menghina Perempuan Solehah Bertudung | Samakan Perempuan Bertudung Dengan Bohsia / Jahil Yang Bertimpa- Timpa | Apa pandangan sahabat mengenai Minah ini, aku pun x layak untuk menghukum sebab aku pun dalam golongan jahil. Kawan aku ramailah jugak x pakai tudung tapi tidaklah sampai sampai samakan dengan bohsia, tu hukum Allah bukan hak  kita nak hina hukum Allah. Dengan manyatakan menutup aurat tu lebih teruk dari Bohsia.

Pepun aku bersangka baiklah kt Minah nie mungkin FB dia kena Hack kot..Wallahualam.


Read More

Kecoh Di FB - Maki Isteri Kerana Post Gambar Bertudung

Seorang Suami adalah pembimbing kepada Isteri, hidup ini bukan sekadar kehidupan di dunia sahaja selepas meninggal dunia kita akan dihadapkan di Mahkamah Allah di akhirat nanti. Dan kita semua akan disoalkan berkenaan dengan orang jagaan kita.

Seorang pemerintah akan ditanyakan berkenaan rakyatnya dan seorang suami akan ditanyakan berkenaan isteri dan anak-anaknya. Aku pun bukannya alim sangat tapi aku tak sanggup nak keluar statement macam mangkuk nie.

Pepun aku harap suami dia nie sedarlah betapa bangangnya dia. Satu lagi nak pilih suami kalau boleh tengok pada solat bakal suami tu, kalau solat cukup InsyaAllah dapat membimbing kamu..InsyaAllah.
Read More

Rakan baik Aminulrashid hampa dengan keputusan mahkamah

SHAH ALAM 9 DIS: Azamuddin Omar yang berada dalam kereta ketika Aminulrashid Amzah ditembak mati dan meriba rakan baiknya itu, kecewa dengan pembebasan Koperal Jenain Subi.
“Biarlah. Biar Tuhan yang balas. Dekat dunia memanglah susah (menang kes). Kerajaan pun sebelah dia (Korporal Jenain),” katanya yang baru menamatkan peperiksaan SPM, dengan nada penuh kehampaan terhadap keputusan mahkamah.

Biarpun tragedi itu sudah lama berlaku, Azamuddin juga masih trauma dan langsung tidak mengikuti perbicaraan kes di mahkamah mahupun melayari Youtube berkaitan peristiwa paling menyayat hati, sebaliknya di.

“Mahu tengok Youtube (berkaitan kes kejadian) pun saya tak sanggup,” katanya dilihat cuba mengelak  dari menjawab soalan secara terperinci berkaitan  tragedi itu.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam yang membebas Koperal Jenain Subi dari tuduhan  menyebabkan kematian Aminulrasyid antara jam 1.10 pagi dan 2 pagi, 26 April 2010 di Jalan Tarian 11/2, Seksyen 11, Shah Alam, sekalipun melepaskan 21 das tembakan.

Sepanjang temu bual dengan Keadilan Daily, Azamuddin kelihatan agak keliru tapi tetap menyatakan kekecewaan kerana polis hingga kini masih menuduh mereka penjenayah dalam kes berkenaan.

“Bila nampak roadblock (sekatan), nampak pula muka polis yang berlagak semacam, saya jadi menyampah. Saya rasa perangai mereka semuanya sama saja.

“Tapi, itulah masalahnya. Bapa saya anggota polis. Nak buat macam mana?”  katanya.
Selain itu, Azamuddin juga kerap teringatkan Aminulrasihid setiap kali menonton perlawanan bola sepak di televisyen, lebih-lebih lagi musim bola sepak yang sedang rancak di Malaysia.

Ia berikutan mereka pernah terpilih dalam latihan ‘Soccer Kids’ di Shah Alam, beberapa tahun sebelum kejadian.

“Dia main ‘defend’ (pertahanan). Saya ‘wing’ (sayap) kiri. Tiap kali main bola, saya pasti teringat balik, (ingatan) akan datang tiba-tiba. Itu yang saya tak tahan,” katanya, sebak.

( Sumber )

P/S: Tiada apa yang dapat aku komen tentang keputusan pihak Mahkamah yang membebaskan Koperal Jenain Subi dari tuduhan  menyebabkan kematian Aminulrasyid. Bagi akulah setiap sesuatu mesti ada hikmahnya, jika keadilan di dunia ini sudah tiada kita orang Islam kena Ingat akan tiba Mahkamah yang lebih adil dan saksama di Akhirat Nanti ( Mahkamah Allah ). Setiap yang melakukan kesalahan walaupun sebesar mana pun jika bertaubat akan di ampuni Allah kecuali mati.

Kepada keluarga Aminulrasyid aku ucapkan bersabar di atas keputusan ini, semoga roh arwah tenang dan mendapat Rahmat dari Allah di alam sana. Redha itu sifat orang beriman...wallahualam
Read More

Ulama Syi'ah dan Pengikutnya Berdoa Untuk Tentera Amerika yang Tewas di Afganistan

Sejak lebih sedekad lalu, kita telah menyaksikan bagaimana peperangan demi peperangan berlaku di Afghanistan, Iraq dan kini di Syria. Jika diperhatikan secara rinci, dapat dilihat dalam setiap peperangan yang berlaku ini, kufar Syiah di Iran pimpinan Ahmadinejad telah membabitkan diri secara langsung membantu Amerika dan sekutunya menjatuhkan Afghanistan dan Iraq. Kerana itu, selepas jatuhnya kerajaan pimpinan Saddam Hussein, Amerika telah memastikan Syiah menjadi pemerintah Iraq yang baru.


Perang di Syria kian hari dirasakan semakin tegang. Ia adalah peperangan antara masyarakat Sunni dengan rejim Syiah pimpinan Bashar al-Assad.

Manakala di Syria pula, mereka menjadi tulang belakang membantu tentera Bashar membunuh rakyat Syria. Iran malah turut menghulurkan bantuan persenjataan dan perubatan untuk tentera Syria.

Di Lubnan pula, sokongan Iran ke atas Hezbullah pimpinan Hasan Nasrallah (yang dipuja oleh Faisal Tehrani) bukanlah rahsia lagi. Sokongan ke atas Hezbullah tidak lain adalah untuk menjatuhkan Ahli Sunnah Wal Jamaah di negara itu. Diketahui juga bahawa penganut Syiah di Lubnan  memberi sokongan padu kepada Bashar al-Assad.
Apakah yang sebenarnya sedang berlaku?

Pertama, Syiah sedang membunuh umat Islam yakni mereka yang berpegang kepada Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Kedua, Syiah sedang berusaha menguasai kesemua negara Islam di Asia Tengah.
 
Perlu diingat juga, kesemua yang berlaku di Afghanistan, Iraq dan Syria merupakan kerjasama antara Syiah dan Amerika. Amerika pula merupakan proxy Yahudi. Ini bermakna, tanpa kita sedari Syiah sendiri membantu Yahudi. Malah, ternyata, sepanjang sejarah, Syiah TIDAK PERNAH berperang dengan Yahudi.

Maka jelas pula bahawa perang mulut antara Syiah-Amerika-Israel hanyalah DRAMA/ LAKONAN belaka.

Sumber: suarajagat.wordpress.com

Read More

Lagi Tentang Perkembangan Di Syria | Siapakah Firaun Hafiz dan Bashar al Assad ( Jom Baca )

Lagi Tentang Perkembangan Di Syria |  Siapakah Firaun Hafiz dan Bashar al Assad ( Jom Baca ) | Hafiz dan Bashar al Assad

Kezaliman rejim diktator Bashar al Assad bukanlah sesuatu yang baru. Bahkan ianya telah bermula sejak zaman ayahnya Hafiz al Assad yang mula memerintah Syria sejak tahun 1970 melalui rampasan kuasa dan terus memegang tampuk pemerintahan sehingga tahun 2000. Hafiz al Assad telah memerintah secara kuku besi selama 30 tahun dan telah melancarkan pelbagai serangan
kepada rakyatnya sendiri bagi mempastikan bahawa beliau dan keluarganya serta mereka yang bersekutu dengannya terus berkuasa.
Tragedi Hamma Firaun baru di Syria...

Lagi Tentang Perkembangan Di Syria |  Siapakah Firaun Hafiz dan Bashar al Assad ( Jom Baca )

Tragedi Hamma 1982

Di antara peristiwa besar yang telah menimpa rakyat Syria di zaman Hafiz al Assad ialah tragedi berdarah Hamma apabila dianggarkan seramai 46,000 rakyat Syria yang tidak berdosa terutamanya di kalangan penyokong Ikhwan Muslimin Syria yang telah dibunuh oleh rejim diktator ini.

Hafiz al Assad kemudiannya digantikan oleh ayam tambatannya, Bashar al Assad yang mula mengambil alih pemerintahan sejak tahun 2000 selepas pemergian ayahnya.
1982 2012 Hama Massacre Hafez Bashar al Assad Firaun baru di Syria...

Tragedi demi tragedi….

Secara tiba-tiba, beliau yang menukar kerjayanya ketika berumur 34 tahun, daripada seorang pakar bedah mata kepada Ketua Negara Syria. Ironinya daripada seorang doktor yang berperanan merawat pesakit, beliau boleh terus mewarisi kekejaman dan kezaliman ayahandanya yang baru meninggal duni disebabkan oleh penyakit radang paru-paru.
Sembah Bashar Firaun baru di Syria...

Firaun yang baru…

Dengan pantas beliau mengadaptasi peranan menzalimi rakyat sebagaimana ayahndanya demi pengekalan tampuk kekuasaan. Kekejaman rejim ini bukanlah sekadar menghukum rakyatnya dengan penderaan fizikal semata-mata. Bahkan rakyat telah dipaksa untuk memberikan ketaatan total kepada diktator ini sehinggakan ke tahap menganggapnya sebagai Tuhan.

Mereka yang disyaki bersama pergerakan kebangkitan rakyat akan ditahan dan disiksa sehingga mereka dipaksa melafazkan “La ilaha illa bashar” yang bermaksud ‘Tiada tuhan melainkan Bashar’.
iran iraq 0825 Firaun baru di Syria...

Sokongan padu dati militia Syiah Iraq dan Iran

Tahanan yang enggan berbuat demikian akan disiksa sehingga parah dan cacat atau pun sehingga membawa kematian. Lebih menyedihkan apabila kezaliman seumpama ini terus mendapat sokongan daripada Hizbullah, Iran, Syiah Iraq dan juga China dan Russia.

Manusia dan kerajaan yang waras pastinya akan menolak kekejaman dan kezaliman yang dilakukan oleh rejim Bashar al Assad kepada rakyatnya sendiri.

Tulang-belakang Bashar al Assad
shabiha 3 Firaun baru di Syria...

Shabiha – Samseng atau Hantu-hantu Bashar
Samseng Bashar

Beberapa anak muda gangster ini dikenali sebagai Shabiha ( Bahasa Arab: الشبيحة ash-Shabīḥah) yang bermaksud ‘hantu’.

Jumlah mereka yang mencecah angka ribuan adalah merupakan tonggak yang mempertahankan rejim diktator Syria, Presiden Bashar al Assad.

Merekalah yang membunuh dan menyiksa para tahanan di kalangan rakyat Syria mengikut sesuka hati mereka. Di kalangan tahanan remaja, ada yang telah disiksa dengan mencabut kuku-kuku mereka dan dipaksa supaya melafazkan kata-kata bahawa ‘Tiada Tuhan melainkan Bashar’,

Mereka bebas masuk ke rumah-rumah rakyat Syria dengan mengelidah sesuka hati bagi mendapatkan apa yang mereka ingini termasuk memperkosa gadis-gadis dan wanita-wanita Muslimah.

Mereka terlalu sombong dan bongkak dengan tindakan zalim mereka, semoga Allah membalasi mereka dengan balasan yang setimpal bersama hancurnya rejim diktator yang tidak berperikemanusiaan ini.


Ribuan anak-anak kecil turut menjadi sasaran

Sehingga artikel ini ditulis , tidak kurang daripada 30,000 rakyat Syria yang telah dibunuh oleh regim ini sejak daripada kebangkitan rakyat pada bulan Mac 2011 yang lalu. Ramai di kalangan mereka adalah kanak-kanak, remaja dan juga di kalangan para wanita.
syrian refugee camp in turkey Firaun baru di Syria...

Ratusan ribu pelarian Syria sedang berhadapan dengan musim sejuk di kem-kem pelarian tanpa bekalan elektrik dan air bersih

Lebih daripada 200,000 daripada kalangan rakyat Syria kini ditahan dan disiksa di dalam penjara, Manakala jumlah pelarian yang telah melarikan diri ke negara-negara jiran seperti Turki dan Jordan telah melebihi 500,000 orang untuk mendapatkan perlindungan.
bashar ahmadenijad hassan Firaun baru di Syria...


- Saya pelik kalau ada pihak yang beranggapan bahawa rakyat yang menuntut keadilan ini dipanggil pemberontak.

- Saya juga pelik kalau ada pihak yang beranggapan bahawa rejim Bashar perlu dipertahankan bagi berhadapan dengan Israel.

- Saya juga pelik kalau ada rakyat Malaysia yang masih bersama pihak Syiah yang telah menghantar puluhan ribu militia mereka daripada Iran, Iraq dan juga Lubnan.

Peranan kita semua

Umat Islam dan masyarakat antarabangsa harus menginsafi betapa isu ini adalah isu besar yang merupakan isu kita bersama.

Kita mesti bangkit untuk mengutuk kekejaman rejim Bashar al Assad yang terus mendapat sokongan padu daripada Iran dan juga Hizbullah, Lubnan selain daripada mendapat bekalan senjata daripada Russia dan Cina.

Kita juga boleh membantu mereka dengan memberikan sumbangan kewangan dan bantuan kemanusiaan yang dihantar oleh NGO dan badan-badan kemanusiaan yang dipercayai.

Kita mesti mendoakan agar keputusan yang terbaik diberikan Allah swt kepada saudara seqidah kita yang sedang berjuang di bumi Anbiya’ ini.

Gilirannya akan tiba jua….


Jutaan rakyat Syria kini bangkit tanpa rasa takut…

Dengan penuh keyakinan bahawa gilirannya akan tiba apabila beliau juga bakal mencium jejak langkah sekutunya yang digulingkan seumpama Presiden Zainal Abidin Ali di Tunisia, Ghadaffi di Libya dan juga Presiden Hosni Mubarak di Mesir.

Saidina Ali Bin Abi Talib r.a. pernah berkata “Pemerintah yang batil (zalim) itu hanya sementara tetapi pemerintah yang benar kekal selamanya.”

Malahan kata-kata Ali r.a. bertepatan dengan firman Allah swt di dalam surah al-Israk ayat 81 yang bermaksud:

“Dan katakanlah: ”Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap.”

Semoga Allah membuka jalan dan laluan kepada kemenangan rakyat Syria yang menuntut keadilan, hak hidup dengan aman dan hak-hak kemanusiaan yang telah lama dilupakan.
Sumber: Firaun baru di Syria…
Posted by Dr. Zainur Rashid
Hafez bashar Firaun baru di Syria
Facebook Bus Man
 
Read More

Baru kenal teman lelaki,gadis sudah dirogol berkali-kali.

Seorang gadis berusia 20-an yang menetap di sini berdepan detik mencemaskan dalam hidupnya apabila dia diculik pada 28 November lalu dan dirogol beberapa kali oleh lelaki yang baru dikenalinya sebelum dia berjaya melarikan diri 3 Disember lalu di Dungun, Terengganu. Dalam kejadian 28 November lalu, media difahamkan bapa gadis malang berkenaan berusia lingkungan 50-an membuat laporan di Balai Polis Tampin selepas menerima panggilan telefon daripada anaknya yang dalam keadaan cemas. Kali terakhir anaknya dilihat ialah pada 6 petang, 28 November lalu yang mahu keluar berjalan-jalan dengan lelaki yang baru sahaja dikenalinya itu.

 Ketua Polis Daerah, Superintendan Wooi Kooi Cheang berkata, susulan kerjasama orang awam dalam membantu gadis berkenaan membuat laporan di Balai Polis Dungun, lelaki yang baru dikenalinya itu berjaya ditangkap pihak polis pada hari sama mangsa berjaya melarikan diri. “Pada 3 Disember, suspek iaitu seorang lelaki berusia 20-an meninggalkan mangsa di dalam kereta yang masih belum dimatikan enjinnya untuk mengeluarkan wang di mesin ATM di Dungun, Terengganu. “Bagaimanapun, mangsa yang menyedari dia mampu menyelamatkan diri telah bertindak melarikan kereta Perodua Kancil berkenaan dan memohon bantuan orang awam untuk bertanyakan lokasi balai polis berhampiran,” katanya kepada media, di Ibu Pejabat Poilis Daerah (IPD) Tampin, dekat sini, semalam.

 Kooi Cheang berkata, pada keesokan harinya (4 Disember) selepas berjaya diselamatkan, mangsa sekali lagi membuat laporan di Balai Polis Tampin bahawa dirinya dirogol beberapa kali oleh suspek semasa dilarikan termasuk sekali di Tampin. "Suspek kini ditahan reman selama empat hari dan tempoh itu bakal dilanjutkan bagi membolehkan pihak polis menyiasat kes berkenaan di bawah Seksyen 363 Kanun Keseksaan bagi kesalahan menculik yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga tujuh tahun serta denda jika sabit kesalahan. “Malah, suspek juga disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan bagi kesalahan rogol yang mana jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara sehingga 20 tahun dan sebatan," katanya.

Sumber www.utaranews.com

P/S: Zaman sekarang ini begitu mencabar penuh dengan jenayah terutama kes rogol yang begitu membimbangkan. Pendapat akulah bagi kes rogol ini, kesalahan adalah banyak terletak pada didikan ibu bapa kerana terlalu mengambil ringan tentang kelakuan anak-anak dan kurang memberi didikan agama kepada meraka contohnya tidak memantau dengan siapa anak kita berkawan, tidak mempedulikan pakaian anak-anak mereka samaada menutup aurat ataupun tidak.Pihak kerajaan juga harus sedar keperluan untuk melaksanakan hukum Allah di bumi Malaysia. Harus diingatkan bahawa hukuman Allah bukan menghukum tapi mendidik dan mendapat pencegahan secara langsung daripada Allah..
Negara yang makmur, maju dan mendapat keberkatan dan pengampunan daripada Allah...Ameen Sayang Malaysia.
Read More

Tengah Berkhutbah Jumaat, Masjid Ditembak di Syria ( Video )


KHUTBAH Jumaat setiap minggu sepatutnya mampu mencetuskan ‘amaran’ berkesan kepada jemaah selepas mereka melangkah keluar dari masjid.

Bagi mereka yang tidak mempunyai kelapangan masa menghadiri kuliah di masjid, khutbah Jumaat adalah peluang terbaik mereka mendapatkan ilmu baru.

Tapi, apa yang berlaku sekarang, ketika khatib menyampaikan khutbahnya jemaah kian lesu, mengantuk serta tidak bermaya. Aku tengok Khatib kat Malaysia nie tidak sensitif terhadap isu semasa yang berlaku di dunia Islam sekarang. Mereka sebenarnya bukan berkhutbah tapi membaca teks yang dibekalkan oleh Jabatan Agama yang sudah ditapis sehingga hilang roh khutbah.

Bagi akulah orang sekarang tidak bodoh untuk menilai mana yang betul dan salah, bagilah khatib di setiap Masjid peluang untuk melontarkan pandangan, sentuhlah sikit tentang isu penindasan rakyat di Syria, kenaikan harga barang yang membebankan rakyat, cukai yang tinggi.  Jangan Khatib hanya disuruh membaca teks yang disediakan dan jika tidak akan diambil tindakan seperti kakak tua yang diajar bercakap oleh tuannya.
Lebih malang, ada yang berdengkur atau membuat ‘air nira’ dan terpingga-pingga ketika tiba waktu untuk solat kerana terlalu seronok memejam mata.

Nah tengok apa yang berlaku di Syria tengah berkhutbah peluru sesat telah masuk ke dalam Masjid hampir Imam terkena peluru sesat. Itulah dugaan yang berlaku terhadap Mujahidin di sana, mereka dalam keadaan siap siaga. Mereka walaupun ditindas dan dizalimi, Khatib-khatib memberikan semangat perangsang dan semangat Jihad ke dalam jiwa Muslim di Syria.

 # Ada Makhluk berkata jangan campurkan hal-hal Politik dalam Masjid..Aku cuma nak bagi satu nasihat jer, mung faham x apa tu Politik  dan kamu faham x bahawa Politk dan Islam tidak boleh dipisahkan, jika kamu berkata Politik Suku Agama Suku maka kufurlah kamu, jika kamu berilmu dan mengetahui ..Wallahulam



Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Loading...

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.