HOT!! Awie buka Kelab Malam jual arak di Ipoh???

HOT!! Awie buka Kelab Malam jual arak di Ipoh???|  Sedang kecoh di sebuah laman forum apabila kaki gosip mempertikaikan gambar di atas. Menurut kaki-kaki gosip di forum tersebut, gambar tersebut katanya di ambil dari fanpage kelab malam milik Awie bernama Malai Rock Station Bistro, Ipoh.

Walaupun majlis yang disambut ialah majlis hari jadi dan pertandingan pakaian tercantik, jelas majlis tersebut di jalankan di tempat sebegitu pasti mengundang parti minum air beralkohol.

Kita tunggu jawapan dari Awie sendiri mengenai gosip ini. Jika benar, ia pasti akan sedikit sebanyak mencalarkan imej penyanyi tersohor tersebut.


Sumber:www.utaranews.com, HOT!! Awie buka Kelab Malam jual arak di Ipoh??? .


# Bukan dah lama ke Negara Malaysia ada kelab Malam. Nie sikit baru bro cuba lepak hari minggu kt Bukit Bintang lagi Dashyat.
berkenaan gambar di atas,  kena tggu lah jawapan dari Awie sendiri..
Read More

Mangkuk Nie Mengaku Nabi Akhir Zaman

JAKARTA – Polis Indonesia menahan seorang guru agama berumur 48 tahun di daerah Kutai Timur, Kalimantan Timur, selepas dia mengaku dirinya ‘nabi’.

Polis percaya lelaki itu yang mengetuai kumpulan dikenali Rantau Bemban, telah memperdayakan pengikutnya untuk memberinya wang dan membenarkannya tidur dengan isteri mereka.

Majlis Ulama Indonesia (MUI) telah mengisytiharkan kumpulan itu sebagai kumpulan ajaran sesat, manakala polis sedang menimbangkan untuk mendakwa lelaki itu dengan pertuduhan menipu dan murtad, menurut laporan akhbar berbahasa Inggeris, Jakarta Globe pada Sabtu.

Kini lelaki itu menghadapi pertuduhan menipu dan menggelapkan wang.
Siasatan mendapati pengikut Rantau Bemban diminta memberi wang kepada lelaki itu untuk membersihkan dosa dan jika mereka tidak mampu berbuat demikian, mereka perlu membenarkannya tidur dengan isteri mereka sebagai cara untuk membersihkan dosa.

Setakat ini seorang lelaki membuat laporan mendakwa diperdaya oleh guru agama itu untuk membayar Rp170 juta bagi membersihkan dosanya dan polis percaya puluhan lagi pengikutnya telah membenarkan isteri mereka tidur dengan lelaki itu bagi tujuan membersihkan dosa. – Bernama

# hairan aku, muka cmnie pun ada pengikut. Ustaz Azhar kata  Nabi adalah orang yang paling hensem pada zaman dia, muka dia berseri-seri macam purnama..

Tapi aku tengok muka Mamat ni macam perompak pun ada..haha..x dang nak mikir aku..hahaha cepat pukul aku ramai2 aku x leh nk berhenti ketawa nie..ahahahahahaha
Read More

Remaja Melayu Mengaku Gay Secara Terbuka Di Facebook

Astagfirullah apa nak jadi. Rasulullah s.a.w tak mengaku sebagai umatnya. Taubat lah sesungguhnya Allah maha pengampun..

Apa nak jadi dengan anak Melayu nie, kalau kapir aku x kisah. Pihak berkuasa sila ambil perhatian serius jangan sampai nak jadi barah baru hendak bertindak. Masa itu sudah terlambat seperti mana Kaum Nabi Lut yang Allah hancurkan dengan membalikkan  bumi.

Pihak berkuasa sekarang ini terlampau asyik sangat berpolitk dan menyalahkan pihak lain, kamu ada kuasa laksanakan tuntutan agama dan hukum yang sudah lama ditinggalkan. Pepun aku berdoa semoga Allah memberkati negara Malaysia yang ku sayangi dari fitnah yang dashyat ini.

# Jabatan agama seriuslah sikit guna pendekatan mendekati golongan seperti ini, jgn gak asik berpolitik sehingga mengabaikan perkara camnie..Amanah itu sifat orang beriman...

Read More

Keberkatan dan kelebihan hari Jumaat ( Jom Baca )

Penghulu Segala Hari
Banyak hadis menerangkan kelebihan hari Jumaat, misalnya hadis Rasulullah S.A.W yang diriwayatkan Abu Hurairah berkenaan penghulu hari, bermaksud: “Jumaat dinamakan sebagai `Sayyidul Aiyam’ iaitu penghulu segala hari (hari yang sebaik hari).” Katanya Rasulullah SAW bersabda: Kita (umat Muhammad) adalah yang terakhir (datang ke dunia) tetapi yang terdahulu (diadili) pada hari kiamat. Kita adalah yang paling dahulu masuk syurga, padahal mereka diberi kitab lebih dahulu daripada kita sedangkan kita sesudah mereka. Kita diberikan petunjuk oleh Allah akan kebenaran yang mereka perselisihkan itu yang Allah telah tunjukkan kepada kita iaitu Hari Jumaat. Maka hari ini (Jumaat) adalah untuk kita. Besok (Sabtu) untuk kaum Yahudi dan lusa (Ahad) untuk kaum Nasrani.

Kelebihan Hari Jumaat

Jumaat dikhabarkan sebagai hari yang istimewa dan mulia. Pada hari Jumaat berlakunya lima peristiwa yang penting, iaitu

1)  Allah ciptakan Adam ,
2)  Allah turunkan Nabi Adam  ke bumi,
3) Allah mematikan Nabi Adam,
4)  Pada hari itu juga ada satu saat yang tidak ada seorang hamba pun yang memohon sesuatu, kecuali Allah akan perkenankan permohonannya, selagi ia tidak meminta sesuatu yang haram.
5)  Pada hari itu juga akan terjadinya hari kiamat. Tidak ada satu malaikat pun, sekalipun yang amat dekat kedudukannya di sisi Allah, langit, bumi, angin, gunung, juga lautan, melainkan kesemuanya memohon belas kasihan pada hari tersebut.
( Riwayat Hadis Muslim)

Dalam hadis lain, Rasulullah S.A.W bersabda yang bermaksud: “Hari yang dijanjikan ialah hari kiamat, hari yang disaksikan ialah hari Arafah dan hari yang menyaksikan ialah hari Jumaat. Matahari tidak terbit dan tidak terbenam pada mana-mana hari yang lebih mulia dan afdal daripada hari Jumaat.” (Hadis riwayat Tirmidzi).

Kelebihan Solat Jumaat
 Solat Jumaat dua rakaat yang difardukan ke atas umat Islam membuktikan hari itu semulia hari yang perlu diambil manfaat untuk mendapatkan ganjaran ALLAH daripada setiap amal ibadat yang dilaksanakan.

Selain itu, hari Jumaat juga merupakan satu hari yang cukup mustajab dan istimewa untuk kita semua berdoa meminta pertolongan, nur dan hidayah daripada Yang Maha Esa.

Rasulullah bersabda: “Sesiapa hadir solat Jumaat pada saat pertama, dia umpama berkorban seekor unta. Sesiapa hadir solat Jumaat pada saat kedua, dia seperti berkorban seekor lembu. Sesiapa yang menghadiri solat Jumaat pada saat yang ketiga, dia seperti berkorban seekor kibas. Sesiapa hadir solat Jumaat pada saat keempat, dia seperti memberi hadiah seekor ibu ayam dan sesiapa hadir solat pada saat kelima, dia seolah-olah memberi hadiah sebiji telur.”

Apabila imam naik ke mimbar, malaikat menutup buku catatannya dan ikut mendengar khutbah. Justeru, sesiapa yang datang untuk solat selepas itu seolah-olah dia hanya datang untuk solat semata-mata, tidak direkodkan di dalam buku kehadiran malaikat.

Malaikat Turun ke Bumi

Setiap hari Jumaat, Allah S.A.W  mengutuskan  malaikat ke bumi, mencatat nama mereka yang ke masjid. Malaikat-malaikat akan ke langit menyembahkan apa yang dicatatnya. Allah S.W.T mengampunkan dosa-dosa mereka yang datang ke masjid.

Pada hari Jumaat juga, Allah S.W.T mengutus malaikat ke muka bumi. Di tangan mereka kalam-kalam emas, juga kertas-kertas daripada perak, berdiri di pintu-pintu masjid, mencatat nama mereka yang masuk masjid, dan mendirikan sembahyang Jumaat. Apabila telah sempurna sembahyang, mereka kembali ke langit lalu berkata: “Wahai Tuhan kami, kami telah catatkan nama mereka yang masuk masjid dan menunaikan Jumaat.”

Allah S.W.T berfirman yang bermaksud:

“ Wahai Malaikat-Ku, demi kemuliaan dan kebesaran-Ku, sesungguhnya Aku telah ampunkan mereka, tidak berdosa sedikit pun.”

Kesimpulan
  • Melalui penerangan itu jelas sekali Jumaat bukan sebarang hari, malah begitu dimuliakan dan sewajarnya ia turut dimuliakan umat Islam.
  • Apabila imam naik ke mimbar, malaikat menutup buku catatannya dan ikut mendengar khutbah. Justeru, sesiapa yang datang untuk solat selepas itu seolah-olah dia hanya datang untuk solat semata-mata, tidak direkodkan di dalam buku kehadiran malaikat.
  • Melalui penerangan itu jelas sekali Jumaat bukan sebarang hari, malah begitu dimuliakan dan sewajarnya ia turut dimuliakan umat Islam.
Sumber:  Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (YAKIM)
Yayasan Dakwah Islam Malaysia (YADIM)

Read More

Perompak Melayu bawah umur,ganas dan bahaya (video) | Dunia Akhir Zaman

Perompak Melayu bawah umur,ganas dan bahaya. (video) | Gang perompak di bawah umur. Budak ini sangat ganas & amat bahaya.

Mereka rompak,pukul dan potong tangan customer sehingga patah. (Tengok camera 2).
Mesti tangkap ,jangan tak tangkap. Kalau 'P' tak buat kerja, kita rakyat kena buat kerja.
Hukuman berat perlu dikenakan kepada mereka yang merompak atau sengaja mencederakan orang.

Video ini dimuat turun pada 7 August 2012 dan telah ditonton  sehingga 390,987 di Youtube. Aku bukannya apa sekarang nie budak-budak pun dah ganas sanggup membunuh, aku pun kalau dalam situasi cmnie memang aku serah dirilaa parang ngan pisau mana tahan.

Aku menulis nie bukanlah aku yang paling suci, tapi zaman muda aku tidaklah sampai sanggup buat kerja gila babi nie, malunya mak ayah tengok kelakuan bangang anak dia nie. Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua..Jom layan.

#Budak-budak Rompak Cybercafe, Besar nanti Rompak Wang Negara Pulak..Hehehe

Read More

Kekalahan Harimau Malaya ( beginilah sakitnya bila dizalimi )


Semua rakyat Malaysia meratapi kekalahan pasukan Harimau Malaya di tangan Thailand, semua rakyat lapisan masyarakt sedih terhadap kekalahan ini. Semua masyarakat marah dengan tindakan pengadil dari Korea kerana memberikan kad merah kepada Fadhli Shas dan bagi pandangan peribadi ambe pengadil memang tiada kelayakan dan membuat keputusan yang silap.

Kekalahan ini menyebabkan warga-warga di Facebook dan Twitter melaungkan kecaman dengan menyatakan untuk memboikot cerita dari Korea dan lagu-lagu K-pop. Tahniah ambe ucapkan kerana rakyat Malaysia begitu sayangkan pasukan dan Malaysia itu sendiri.

Disebalik kekalahan ini, terlupakah kita nasib umat Islam yang dizalimi di bumi Syria sehingga kehari ini lebih 30k rakyat yang kebanyakan kanak-kanak dan orang tua yang dibunuh dan disembelih oleh regim Bashar Al-Assad. Bagi akulah kekalahan Harimau Malaya tidak lah seteruk yang berlaku di bumi Syria.

Kita kena ingat kita umaat Islam serumpun dan bersaudara, sempadan bumi umat Islam yang luas telah dipecahkan oleh penjajah, sehingga menyebabkan masing~ masing berjuang atas semangat kebangsaan negara masing2.

Apa yang ambe hendak ketengahkan isu ini, jom kita amik cakna terhadap isu kemanusiaan yang berlaku du Syria..Jangan pentngkan Melayu sahaja..Orang yang amik tahu hal saudara Islam bukan dari kalangan Umat ku ( Al-Hadis )

# semua orang duk maki pengadil kerana tidak adil...tulah perasaan bila kita dizalimi, kerajaan Kelantan sudah lama dizalimi oleh kerajaan Pusat menafikan hak minyak . Itu lah perit bila dizalimi, kerana itulah doa orang dizalimi tiada hijab disisi Allah..wallahualam

Read More

Korang Nak Kenal Babi Laut ( Gambar )

Nie Namanya Babi........Babi Laut !!!

INILAH RUPA BABI LAUT. Babi laut ataupun khinzir laut ini mempunyai rupa yang unik.
Mungkin anda tidak pernah tengok dan tidak pernah mendengar mengenai haiwan ini.Inilah rupa babi laut.

Apa hukumnya sentuh atau makan babi laut? Wallahualam
Read More

Anggaran 30k Hadiri Kuliyyah Ustaz Azhar Idrus di Pahang

Dashyat kehadiran yang melebihi jangkaan, itulah yang dikatakan fonemona Ustaz Azhar Idrus
( UAI ), Kuliyyah ini di Kuantan dan yang membanggakan kebanyakan yang hadir adalah dikalangan golongan muda.

Kuliyyah UIA hanya bersahaja dan hanya berkisar tentang Fardhu Ain sahaja dan menjawab persoalan yang dikemukakan kepada beliau, beliau menggunakan lograt Terengganu yang pekat tetapi walau dimanapun kuliyyah beliau pasti mengundang ribuan pendengar.

Dalam beliau berdakwah pun bermacam-macam fitnah dan cacian diterima daripada pihak yang aku rasa amat cemburu dan takut kepada bayang-bayang sendiri, bagi akulah itulah sunnatullah sebagai seorang Dai'e. Aku harap Allah kurniakan kesihatan kepada UIA dalam menyebarkan risalah Islam di bumi Malaysia.
Jom sama-sama kita bulatkan tekad untuk belajar ilmu agama. Menuntut ilmu adalah ibadah, bahkan merupakan Ibadah yang paling agung dan paling utama, sehingga Allah menjadikannya sebagai bagian dari jihad fisabilillah.

Sebagaimana firmanNya dalam surat At Taubah 122. Rasulullah bersabda “Barang siapa keluar dalam rangka thalabul ilmu (mencari ilmu), maka dia berada dalam sabilillah hingga kembali.” (HR. Tirmizi).

Imam Ahmad berkata : “Ilmu itu sesuatu yang tiada bandingnya bagi orang yang niatnya benar”. Bagaimanakah benarnya niat itu wahai Abu Abdillah?” tanya orang-orang kepada beliau. Maka beliau menjawab “yaitu berniat untuk menghilangkan kebodohan dari dirinya dan orang lain”.
Sumber: http://batuvskayu.blogspot.com
 
Read More

Kisah Benar Lagi Nyata | Mayat Dalam Kubur Digali Dan Hidup Kembali / Video

Kisah Benar Lagi Nyata |  Mayat Dalam Kubur Digali Dan Hidup Kembali / Video | Kubur seorang lelaki digali semula oleh pihak keluarga kerana diyakini mayat dalam kubur tersebut masih hidup. Lelaki yang telah dikubur lapan jam itu dipercayai bernama Yadi, warga Kelurahan Kelayan Selatan, Banjarmasin Selatan, Kalimantan Selatan. Setelah dikeluarkan dari kuburnya, jasad Yadi yang terbungkus kain kafan dibawa ke hospital Banjar baru. Pasukan keselamatan setempat menyatakan lelaki bernama Yadi berselimut kain kafan itu sudah meninggal. Oleh kerana tidak yakin, pihak keluarga telah membawa mangsa pulang ke rumah

Kisah Benar Lagi Nyata

Penduduk setempat datang untuk melihat Yadi. Satu keanehan terjadi pada mangsa, walaupun tidak bergerak dan bernafas, tubuhnya masih hangat bahkan mengeluarkan peluh. Beberapa pengamal agama dipercayai ‘ustaz’ yang datang menyatakan ada tanda-tanda mangsa, Yadi masih lagi bernyawa.

Walaupun Yadi dikatakan telah meninggal dunia akibat lemas di sebuah sungai. Keluarganya menemui Yadi dalam keadaan ‘tidak bernyawa’ kerana sudah 10 minit lemas. Ketika dibawa ke Hospital Ulin, pihak doktor mengatakan Yadi sudah meninggal.

Selanjutnya keluarga telah menyemadikan Yadi.

Pada malam harinya, isteri Yadi berasa ‘tidak sedap’ dan meminta agar kubur suaminya Yadi digali semula kerana dirinya percaya suaminya itu belum meninggal. Pihak keluarga yang mendengar keluhan isteri Yadi lalu sepakat menggali semula kubur Yadi. Kini, rumah Yadi terus didatangi warga yang mendengar cerita ini.  (blogammar.com)

Lihat Video Kubur Yadi Digali Semula


Read More

Bekas Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah, 80, meninggal dunia di Hospital Selayang

AL FATIHAH & DOA KESEJAHTERAAN...

Bekas Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah, 80, meninggal dunia di Hospital Selayang, Selangor Selasa kira-kira pukul 8.30 malam.

Ia disahkan oleh adik Allahyarham Engku Taib kepada Bernama di sini.

Jenazah Allahyarham dijangka dikebumikan pada pukul 11 pagi Rabu di Tanah Perkuburan Bukit Kiara.

Allahyarham yang dilahirkan pada 15 April 1932 di Besut meninggalkan seorang balu Tengku Zahab dan enam orang anak, empat daripadanya lelaki.

Allahyarham memegang jawatan Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja selama 22 tahun mulai tahun 1989 hingga 2011.- BERNAMA
 
P/S: Dari kecil sehingga sekarang time nak raya jer, mmg tertunggu2 la  Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja mengishtiharkan tarikh bermulanya puasa dan hari raya. Moga Arwah ditempatkan dikalangan orang beriman dan beroleh rahmat dari yang Esa ...Ameen

Read More

Dunia Akhir Zaman Menghina Perempuan Solehah Bertudung | Samakan Perempuan Bertudung Dengan Bohsia / Jahil Yang Bertimpa- Timpa

Dunia Akhir Zaman Menghina Perempuan Solehah Bertudung | Samakan Perempuan Bertudung Dengan Bohsia / Jahil Yang Bertimpa- Timpa | Apa pandangan sahabat mengenai Minah ini, aku pun x layak untuk menghukum sebab aku pun dalam golongan jahil. Kawan aku ramailah jugak x pakai tudung tapi tidaklah sampai sampai samakan dengan bohsia, tu hukum Allah bukan hak  kita nak hina hukum Allah. Dengan manyatakan menutup aurat tu lebih teruk dari Bohsia.

Pepun aku bersangka baiklah kt Minah nie mungkin FB dia kena Hack kot..Wallahualam.


Read More

Kecoh Di FB - Maki Isteri Kerana Post Gambar Bertudung

Seorang Suami adalah pembimbing kepada Isteri, hidup ini bukan sekadar kehidupan di dunia sahaja selepas meninggal dunia kita akan dihadapkan di Mahkamah Allah di akhirat nanti. Dan kita semua akan disoalkan berkenaan dengan orang jagaan kita.

Seorang pemerintah akan ditanyakan berkenaan rakyatnya dan seorang suami akan ditanyakan berkenaan isteri dan anak-anaknya. Aku pun bukannya alim sangat tapi aku tak sanggup nak keluar statement macam mangkuk nie.

Pepun aku harap suami dia nie sedarlah betapa bangangnya dia. Satu lagi nak pilih suami kalau boleh tengok pada solat bakal suami tu, kalau solat cukup InsyaAllah dapat membimbing kamu..InsyaAllah.
Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Loading...

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.