Haji Hadi Cabar Mufti Di Malaysia- Ade Berani?

Saya tidak pernah menerima surat dari Majlis Fatwa Kebangsaan. Saya cabar Majlis Fatwa hantar surat kepada saya. Majlis Fatwa tak pernah panggil saya.

Surat rasmi pun tidak ada…atas angin sahaja. Bukan boleh atas angin begitu, bukan ‘meniaga’ ni dan kalau berniaga pun tidak boleh atas angin. Ini soal agama. Petikan dari FB beliau. Sumber

P/S: Haji Hadi sudah mencabar, amacam sahut sekali cabaran tu..Baru tahu kebenaran sapa yang benar dan sapa yang salah..

Read More

Gadis S Sintuja, 19 Tahun Mati Leher Dikelar!!!


Orang ramai mengerumuni rumah mangsa dalam kejadian malam kelmarin.
SEREMBAN - Seorang gadis ditemui mati dengan kesan kelaran pada lehernya di sebuah rumah dekat Taman Desa, Mantin, di sini, malam kelmarin.

Mangsa, S Sintuja, 19, pelajar sebuah kolej swasta di sini sejak setahun lalu ditemui dalam keadaan terbaring atas lantai bilik tidur oleh sepupunya kira-kira 8.30 malam.

Menurut sumber, turut dijumpai sebilah pisau di atas katil tidak jauh dari mayat mangsa berada.

“Siasatan awal mendapati, mangsa berasal dari Temerloh, Pahang itu menetap di asrama kolej tetapi sering bertandang dan bermalam di rumah bapa saudaranya pada setiap cuti hujung minggu.

“Mangsa akan dijemput oleh bapa saudaranya setiap petang Jumaat dan menghantarnya kembali ke asrama pada hari Ahad,” katanya.

Sumber berkata, semasa kejadian, kesemua pintu dalam rumah berkenaan tidak berkunci namun tiada tanda menunjukkan berlakunya pecah masuk atau kecurian.

“Berdasarkan keterangan bapa saudara mangsa, pada hari kejadian, dia keluar dari rumah kira-kira 6 petang dan hanya pulang semula selepas menerima panggilan anaknya memaklumkan tentang insiden tersebut kira-kira 9 malam.

“Susulan itu, bapa saudara dan sepupu mangsa kini ditahan reman bagi membantu siasatan kes berkenaan,” kata sumber kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awang mengesahkan menerima laporan kejadian.

Beliau berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

"Setakat ini, polis masih menyiasat motif kejadian, manakala mayat mangsa telah dibawa ke Hospital Tuanku Ja'afar, di sini untuk bedah siasat.-


Sumber: Sinar Harian

P/S: Aku tengok dunia sekarang nie mcm2 dah jenayah yang menggerunkan..Adakah lagi perikemanusiaan sesama manusia..kadang2 aku terpikir..wallahualam..
Read More

Pembunuhan Yang Kejam | Nureffa Sahira Dibunuh Dengan Kejam Di buang ke dalam Tong Di Semporna Sabah

Pembunuhan Yang Kejam | Nureffa Sahira Dibunuh Dengan Kejam Di buang ke dalam Tong Di Semporna Sabah | Ini adalah gambar penemuan mayat Nureffa Sahira Ringkasan Di Semporna Sabah. Sebelum ni memang kecoh kisah kanak-kanak ini dilaporkan hilang beberapa hari lalu. Namun, paling menyayat hati apabila mayat Nureffa ditemui dalam keadaan yang berlipat dan hampir reput dalam tong dram. Mangsa juga dipercayai dibunuh dengan kejam sebelum dibuang ke dalam tong terbabit di ladang sawit di Kampung Salimbangun. Punca sebenar kematian masih lagi dalam siasatan.

gambar Pembunuhan Yang Kejam

 Mayat Nureffa itu ditemui jam 2 petang oleh penduduk kampung yang melakukan gerakan mencari sejak mangsa dilaporkan hilang 31 Disember lalu. Menurut ahli keluarga mangsa, kanak-kanak itu yang juga anak tunggal disedari hilang dari rumahnya apabila tidak pulang selepas bermain di pekarangan kediamannya itu

Sumber: My Newshub.
Read More

Rianti Pelakon Ayat-Ayat Cinta Sudah Murtad

Seorang pelakon wanita cantik yang pernah membintangi sebuah filem agama (ayat-ayat cinta) mengaku murtad kerana cinta. Adakah anda kenal dengan nama Rianti Cartwright?
Pelakon cantik tu diberitakan dah murtad apabila memilih untuk berkahwin dengan seorang lelaki Kristian.. Dia memilih untuk gadaikan pegangan agama dia semata-mata kerana cinta.

Ketika ditemubual oleh media Indonesia tentang status agamanya, pelakon tersebut menjawab.
“Bagi saya, ada yang boleh dikongsi bersama dan ada yang tidak boleh.”

Rianti bagaimanapun berkata dia bahagia setelah menjadi isteri kepada Alfonso Nainggolan atau Cas, selepas berkahwin pada 17 September lalu di Gereja Old St Patrick, New York, Amerika Syarikat.

“Saya sekarang amat bahagia,” kata aktres berusia 28 tahun itu.
Inilah Hebatknya penangan cinta.. Manusia sanggup buat apa saja demi cinta tanpa sedar bahawa cinta tu sebenarnya tak kemana.
Sumber: Harian Metro

Read More

Kambing dilahirkan berwajah manusia di Acheh.. ( Gambar )

Di Banda Acheh, seekor anak kambing telah mengejutkan masyarakat setempat apabila lahir dengan wajah mirip manusia di Meunasah Mon Krueng Raya, Kecamatan Mesjid Raya, Aceh Besar.

Sejak pagi tadi rumah Abdul Aziz (21), sang pemilik kambing, dipenuhi warga yang datang untuk melihat langsung keunikan anak kambing berkepala hitam itu. Mereka penasaran usai mendengar informasi yang tersebar dari mulut kemulut.

Aziz mengaku sudah 10 tahun memelihara kambing namun baru kali ini dikaruniai yang berwajah aneh seperti monster.

"Kambing saya ada 15 ekor, tapi ini satu yang aneh," katanya kepada wartawan disela melayani orang-orang yang melihat kambingnya, Sabtu (29/12/2012).

Kambing itu lahir pada Jumat, 28 Desember sore kemarin di kandang samping rumahnya. Induknya berwarna putih terlihat normal seperti kambing lainnya. Pada hari itu lahir dua ekor kambing dari induk yang sama.

"Yang satu lagi tidak terdapat keanehan, dia normal. Warnanya hampir sama, putih cuma kepalanya berwarna coklat. Yang ini kepalanya hitam," ujarnya.

Sekilas wajah kambing ini mirip manusia purba. Memiliki dua mata di bawahnya ada tonjolan yang persis seperti hidung manusia. Tapi ini bukan hidung sebab tak ada lubang untuk pernafasan. Kambing ini bernafas melalui mulut yang melengkung di wajahnya, tidak moncong seperti kambing lainnya.

Beberapa jam setelah lahir, kambing ini tetap mampu berjalan tertatih-tatih. Keempat kakinya normal seperti kambing lainnya. Namun sejak siang tadi kondisinya mulai melemah karena selain tidak mendapatkan ASI langsung dari induknya, ia juga tak bisa beristirahat dengan tenang karena banyak orang mengusiknya.

Aziz menuturkan sejak lahir, kambing ini tidak disusui induknya. "Mungkin dikira bukan anaknya, lagian wajahnya ngak mirip kambing. Karena tidak disusui tadi malam dia terus menangis," tururnya.

Agar bisa terus bertahan hidup, Aziz memeras sendiri susu dari induknya, kemudian memberikannya melalui alat injeksi. Ia juga memindahkan kambing ini ke dalam ruang tamu rumahnya, supaya bisa leluasa beristirahat. Orang yang datang masih bisa melihat kambing ini dari balik kaca jendela.

Bukan hanya wajah yang aneh, suara tangisan kambing ini juga tidak mirip kambing normal lainnya. "Biasanya kalau kambingkan embek..embek gitu, tapi ini ngak. Suaranya agak mirik kayak bayi, tapi ini lain lagi," ceritanya.

Aziz mengaku tak memiliki firasat apa-apa sebelum mendapatkan kambing seperti ini. "Apakah ini rezeki atau ujian kepada saya, saya serahkan pada Allah semua," ungkapnya.

Meski sedikit pesimis kambing ini akan mampu bertahan, namun Aziz mengaku tetap akan merawat kambing ini semampunya. "Belum ada niat saya untuk menjualnya, walaupun hari ini sudah beberapa orang menawarkan tapi belum ada keputusan," katanya.

Sumber: Ronyanuar.com

Read More

Kena Rogol Hendak Buang Sial ( Padah Percaya Kat Bomoh )

Kena Rogol Nak Buang Sial - Terpengaruh dengan dakwaan dirinya disihir dan perlu dirawat, seorang wanita berusia 42 tahun dirogol seorang lelaki di sebuah hotel di Kepong, di sini, ketika mahu melakukan rawatan bagi membuang sial, Selasa lalu.

Difahamkan, mangsa yang dipengaruhi lelaki berusia 38 tahun yang mendakwa mempunyai kebolehan membuang sial, bersetuju mengekorinya ke premis berkenaan sebelum dirogol kononnya kaedah berkenaan mampu merawat mangsa.

Dalam kejadian jam 3 petang itu, mangsa yang menyedari ditipu, membuat laporan di Balai Polis Kepong, di sini.

Menurut sumber, mangsa mengenali suspek kerana dia menyewa bilik di rumah mangsa sejak April lalu.

“Suspek menyewa di bilik berkenaan dengan isterinya dan sejak tinggal di rumah mangsa, lelaki terbabit sering mendakwa mangsa terkena sihir individu yang berdendam dengannya.
“Pada mulanya mangsa tidak percaya namun akibat sering mendengar dakwaan itu, mangsa menjadi takut,” katanya.

Sumber berkata, akibat takut mangsa bersetuju mengikut suspek ke sebuah hotel bagi menjalani rawatan.

“Sebaik tiba di hotel, suspek merogol mangsa dan mendakwa kaedah itu mampu membuang sial dan sihir yang ada pada tubuhnya,” katanya.

Mangsa yang menyedari ditipu kemudian membuat laporan polis berhampiran kediamannya untuk siasatan dan tindakan lanjut.

Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Operasi dan Risikan) Kuala Lumpur, Khairi Arasa ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian berkenaan dan memberitahu siasatan lanjut sedang dilakukan. – paapaada.blogspot

Read More

Amanat Haji Hadi Antara Dolak Dalih Rais Yatim Yang Aku Menyampah.

Gendang Pilihanraya sudah dipalu, bermakna isu Amanat Haji Hadi akan dimainkan semula. Media massa di Malaysia yang di katakan telus dan tidak berpolitik saban malam bercerita tentang kejahatan Amanat ini. Bagi akulah adalah tidak adil apabila menuduh Haji Hadi penyebab kerosakan akidah kepada Umat Islam di Malaysia dan apabila empunya tubuh ingin menjawab di media yang sama menuduh beliau, di nafikan hak.. Adakah ini tuntutan Islam dan sistem demokrasi yang diamalkan di Malaysia sungguh menyedihkan.

Terbaru Menteri Penerangan, Komunikasi dan kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim didesak memohon maaf kepada Presiden PAS kerana didakwa berbohong mengenai fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan berhubung 'Amanat Hadi'. Jom layan:


Harakahdaily, 03 Jan 2013

KUALA LUMPUR: Menteri Penerangan, Komunikasi dan kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim didesak memohon maaf kepada Presiden PAS kerana didakwa berbohong mengenai fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan berhubung 'Amanat Hadi'.

Ketua Pemuda Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM), Nasrudin Hassan berkata, Majlis Fatwa Kebangsaan tidak pernah mengeluarkan sebarang fatwa berkait amanat tersebut.

Sebaliknya hanya Majlis Fatwa Negeri Melaka yang berbuat demikian.

"Kita desak Rais tarik balik dan mohon maaf kepada Ustaz Hadi," kata beliau dalam satu kenyataan.

Kementerian Penerangan, komunikasi dan Kebudayaan hari ini membatalkan rancangan untuk menyiarkan penjelasan Ustaz Hadi berhubung isu ini.

Menterinya Datuk Seri Rais Yatim berkata penyiaran amanat Hadi itu akan bercanggah dengan satu fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan pada 24 Julai 2002.

Sementara itu, Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub tidak menolak kemungkinan Umno akan menggunakan institusi agama serta mufti bagi menghalang Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang muncul di televisyen menjelaskan isu berkaitan 'Amanat Hadi'.

Beliau berkata, tidak mustahil Umno yang terperangkap dalam isu ini akan mengggunakan taktik yang sama seperti yang dilakukan pada tahun 1985 dahulu.

Pada tahun 1985, Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohamad membatalkan debat antara beliau dan Ustaz Hadi berhubung isu ini dengan menggunakan Majlis Penyimpan Mohor-Mohor Besar mengisytiharkan pembatalan Debat Umno-PAS itu.

"Saya yakin dalam masa dua tiga hari ini, kerajaan akan menggunakan institusi seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan mufti-mufti untuk mendesak Majlis Penyimpan Mohor-Mohor Besar bersuara," kata beliau katika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Photo: Rais bohong 

Harakahdaily,  03 Jan 2013

KUALA LUMPUR: Menteri Penerangan, Komunikasi dan kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim didesak memohon maaf kepada Presiden PAS kerana didakwa berbohong mengenai fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan berhubung 'Amanat Hadi'.

Ketua Pemuda Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM), Nasrudin Hassan berkata, Majlis Fatwa Kebangsaan tidak pernah mengeluarkan sebarang fatwa berkait amanat tersebut.

Sebaliknya hanya Majlis Fatwa Negeri Melaka yang berbuat demikian.

"Kita desak Rais tarik balik dan mohon maaf kepada Ustaz Hadi," kata beliau dalam satu kenyataan.

Kementerian Penerangan, komunikasi dan Kebudayaan hari ini membatalkan rancangan untuk menyiarkan penjelasan Ustaz Hadi berhubung isu ini.

Menterinya Datuk Seri Rais Yatim berkata penyiaran amanat Hadi itu akan bercanggah dengan satu fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan pada 24 Julai 2002.

Sementara itu, Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub tidak menolak kemungkinan Umno akan menggunakan institusi agama serta mufti bagi menghalang Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang muncul di televisyen menjelaskan isu berkaitan 'Amanat Hadi'.

Beliau berkata, tidak mustahil Umno yang terperangkap dalam isu ini akan mengggunakan taktik yang sama seperti yang dilakukan pada tahun 1985 dahulu.

Pada tahun 1985, Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohamad membatalkan debat antara beliau dan Ustaz Hadi berhubung isu ini dengan menggunakan Majlis Penyimpan Mohor-Mohor Besar mengisytiharkan pembatalan Debat Umno-PAS itu.

"Saya yakin dalam masa dua tiga hari ini, kerajaan akan menggunakan institusi seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan mufti-mufti untuk mendesak Majlis Penyimpan Mohor-Mohor Besar bersuara," kata beliau katika dihubungi Harakahdaily hari ini.


Read More

Majalah Perancis Terbik Komik Nabi Muhammad ( SAW )- Bala-Bala

PARIS – Sebuah majalah Perancis, Charlie Hebdo yang pejabatnya pernah dilontar dengan bom api selepas ia menyiarkan kartun mempersendakan Nabi Muhammad SAW menerbitkan buku komik biografi tentang rasul berkenaan semalam.

Seorang editor Charlie Hebdo bertegas bahawa buku berjudul The Life of Mohammed itu diterbitkan setelah penyelidikan menyeluruh dilakukan oleh seorang ahli sosiologi berketurunan Perancis-Tunisia.

Editor itu, Stephane Charbonnier berkata, buku biografi tersebut disunting oleh orang Islam.
Kulit komik itu menunjukkan Nabi Muhammad bersama seekor unta melakukan perjalanan di padang pasir.

Charbonnier memberitahu agensi berita AFP bahawa idea menerbitkan buku komik itu diperoleh pada 2006 apabila sebuah akhbar di Denmark yang menyiarkan beberapa kartun menghina Nabi Muhammad disiarkan semula oleh majalah Charlie Hebdo.

Kartun itu mencetuskan bantahan di seluruh dunia Islam.
Setakat semalam, tiada reaksi ketara berhubung buku komik baharu tersebut yang dijual pada harga enam euro (RM24).

Namun, pada Isnin lalu, Perdana Menteri Turki, Recep Tayyip Erdogan mengecam karya tersebut sebagai satu bentuk provokasi dan berniat jahat.

“Bagi mengubah kehidupan rasul Islam dalam bentuk lukisan kartun itu pun merupakan satu kesalahan,” kata seorang pengguna Twiiter, Ibrahim Kalin yang bersetuju dengan pendirian Erdogan di laman web tersebut. – AFP

P/S : Puak-puak nie saja je nak sakiti hati umat Islam, bila umat Islam bangkit dituduh pulak pengganas. Nak suruh orang respek agama depa tapi perangai macam sial..Penghinaan terhadap Nabi Muhammad ( SAW ) ayuh Umat Islam bangkit mempertahankan Nabi dari dihina sedemikian rupa..

Read More

Pahlawan negara Datuk Temenggong Kanang Langkau, meninggal dunia awal hari ini di Hospital Umum Sarawak

KUCHING: Pahlawan negara Datuk Temenggong Kanang Langkau, meninggal dunia awal hari ini di Hospital Umum Sarawak.

Mendiang berusia 68 tahun.
Beliau meninggal dunia pada jam 1.45 pagi, tidak lama selepas digegaskan ke hospital selepas pengsan di rumah akibat sesak nafas, kata balunya Datin Brawang Chunggat.


"Kami sekeluarga masih terkejut kerana beliau tidak pernah mengadu sakit dan memang kelihatan sihat walafiat," katanya.

Kanang, yang bersara sebagai Pegawai Waran 1 daripada 8 Batalion Ranger, Angkatan Tentera Malaysia, merupakan soldadu tunggal yang menerima pingat Sri Pahlawan Gagah Perkasa (SP) iaitu pingat keberanian tertinggi negara, ketika masih hidup. - BERNAMA

P/S: Keberanian beliau akan menjadi ingatan sampai bila-bila, walaupun berbeda ideologi dan pegangan pergorbanan mu tetap menjadi sanjungan..

Read More

Zarina Pelakon Seksi Kena Masuk Penjara Kajang!?

PETALING JAYA - Pelakon dan model wanita kontroversi, Zarina Anjoulie Mohamad Fahizul dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam bersama seorang lagi rakannya atas tuduhan memiliki dua biji pil eramin 5, empat hari lalu.

Zarina, 27, dan rakan lelakinya yang juga seorang pelajar kolej, Mohamad Fakhruzaim Mohamad Fawzi, 27, bagaimanapun mengaku tidak bersalah di hadapan Majistret Nazri Omran.

Zarina terpaksa ditahan di Penjara Kajang sementara menunggu tarikh sebutan berikutan tiada siapa membayar wang jaminan RM2,000 yang ditetapkan oleh mahkamah.

Selebriti yang pernah membintangi drama Anak Pontianak itu didakwa bersama-sama rakan lelakinya memiliki dua biji pil dadah tersebut dengan anggaran berat 0.6 gram di sebuah kediaman di Jalan PJU 10/1C Damansara Damai di sini pada pukul 5.30 petang, 30 Disember tahun lepas.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 12(3) akta sama yang membawa hukuman maksimum penjara lima tahun atau denda RM100,000 atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Terdahulu Timbalan Pendakwa Raya, Wan Mohd. Bukhari Wan Mohd. menawarkan wang jaminan sebanyak RM6,000 dengan seorang penjamin terhadap setiap tertuduh.

Peguam Mohd. Haijan Omar yang mewakili kedua-dua tertuduh bagaimanapun memohon mahkamah agar mengurangkan wang jaminan tersebut atas alasan anak guam masih belajar dan tidak mempunyai pendapatan tetap.

Nazri kemudian membenarkan kedua-dua tertuduh diikat jamin masing-masing RM2,000 dengan syarat penjamin merupakan ahli keluarga mereka.

Mahkamah menetapkan pada 8 Februari depan sebagai tarikh sebutan semula kes bagi menunggu laporan kimia.

Mohamad Fakhruzaim membayar wang jaminan.

Sebuah akhbar kelmarin melaporkan pelakon dan model wanita terkenal dengan pelbagai kontroversi itu ditahan bersama teman lelakinya di kediaman mewah di Damansara Damai.

Semasa ditahan pasangan itu didapati menyimpan dua biji pil disyaki eramin 5 dengan anggaran berat 0.6 gram.

Ketika serbuan dilakukan, kedua-dua suspek berada di dalam rumah berkenaan dan mereka pada mulanya enggan bekerjasama walaupun polis sudah memperkenalkan diri.

Selepas pegawai yang mengetuai serbuan itu mengetuk pintu rumah tersebut, suspek wanita membuka tingkap tetapi segera menutup semula pintu itu selepas menyedari orang itu merupakan polis.

Pada 2011, Zarina pernah ditahan oleh anggota Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) Selangor bersama-sama seorang lagi rakannya dalam satu operasi di Terminal Penerbangan Tambang Murah di Sepang.

Bagaimanapun, ujian air kencing yang dilakukan terhadap Zarina yang ditahan ketika itu mendapati dia negatif dadah jenis ketamin.

Zarina yang lebih mesra disapa sebagai Anju menjadi perhatian ramai gara-gara gambar seksi dan mengghairahkan miliknya tersebar di alam maya yang dipetik daripada majalah FHM versi Indonesia.

Foto-foto tersebut menjadi kecaman dan kutukan banyak pihak kerana aksi-aksi panasnya itu.


Sumber: Kosmo.

Read More

Bekas KSU Di Cekup Bersama 36 GRO

Seorang bekas ketua setiausaha sebuah kementerian yang sudah bersara dan bergelar Datuk serta seorang rakannya yang juga berstatus sama ditahan bersama 36 pelayan pelanggan (GRO) dalam serbuan dilakukan sepasukan anggota penguatkuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) di sebuah pusat karaoke di Bukit Bintang, malam kelmarin.

(Gambar) Pengunjung disko nekad terjun elak dicekup ketika diserbuan.

Dalam serbuan jam 7 malam itu, kedua-dua VIP terbabit berhibur dan dipercayai dalam keadaan mabuk.

Menurut sumber, ‘Datuk’ terbabit yang berusia lewat 50-an berlagak sombong dan mendakwa kebal daripada undang-undang.

“Datuk terbabit tidak gentar dengan kesalahan syariah yang dilakukannya, malah mencabar penguatkuasa Jawi untuk mengambil tindakan.

“Semua GRO disiasat mengikut Seksyen 9 Akta Kesalahan Jenayah Syariah Wilayah Persekutuan kerana mengingkari pihak berkuasa agama manakala kedua-dua VIP terbabit disiasat kerana bersubahat.

“Sabit kesalahan boleh membawa hukuman denda RM3,000 atau penjara tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya,” katanya.

Sementara itu, dalam serbuan berasingan sempena sambutan tahun baru, puluhan pengunjung remaja Islam yang asyik berpesta arak di sebuah disko terkemuka, di sini, nekad melompat dari tingkat atas disko berkenaan kerana takut diperiksa polis dan pihak berkuasa agama, awal pagi semalam.

Ada antara mereka cedera dan luka di anggota badan akibat terjatuh. Remaja berusia 18 hingga 25 tahun itu meneguk arak dan berpesta ketika serbuan.

Malah, terdapat pengunjung merempuh pintu hadapan dan melepaskan diri. Operasi dijalankan 60 anggota dan pegawai diketuai penguatkuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) dengan kerjasama polis D7 KL dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), jam 2 pagi semalam.~hmetro
Read More

Warga asing bawa parang di Ambang 2013 I City !!

SHAH ALAM - Polis menahan enam lelaki termasuk seorang remaja berusia 15 tahun kerana menimbulkan kekecohan semasa berlangsungnya Konsert Ambang Tahun Baru di Karnival Sayangi Selangor di I-City di sini malam tadi.

Timbalan Ketua Polis Daerah Shah Alam Supt Mazlan Othman berkata kesemua yang ditahan itu terdiri daripada lima warganegara asing berusia dalam lingkungan 20-an dan seorang remaja lelaki tempatan.

"Kita menahan kesemua lelaki terbabit apabila mereka menimbulkan kekecohan dengan menolak orang ramai kerana mereka mahu menghampiri pentas utama.

"Pemeriksaan ke atas kumpulan lelaki yang berpakaian seperti 'band punk' itu, pihak polis menemui dua bilah parang daripada dua suspek.


"Manakala sebilah pedang samurai pula ditemui berhampiran tempat kejadian yang kita percaya sengaja dijatuhkan (ke tanah) oleh seorang daripada suspek bagi mengelakkan dia ditahan," katanya ketika dihubungi hari ini.

Beliau berkata siasatan mendapati kesemua lelaki asing itu tidak mempunyai dokumen perjalanan sah manakala remaja tempatan itu tidak membawa kad pengenalan bersamanya.

Kumpulan warga asing itu direman empat hari untuk siasatan lanjut manakala remaja itu dibebaskan setelah diambil keterangan, katanya.

Beliau berkata kes itu disiasat di bawah Seksyen 144 Kanun Keseksaan kerana memiliki senjata berbahaya dan Seksyen 6 (1) Akta Imigresen 1963 kerana berada di negara ini tanpa permit sah.  - Bernama


P/S: Warga asing join sekali rupanya, nie bukan sayangi Selangor tapi sayangi Indonesia..Amacam..hahaha
 Dahlah pergi tempat maksiat mcm nie pastu nak parang-parang plak, mati sia-sia jer..Aku haraplah Jakim dan mufti panggil penganjur bagi penjelasan baru nampak ada tanggungjawab sikit, jangan duk makan gaji buta jer..
Read More

Yahudi semakin sesat. Di negara Zionis itu ada sekolah yang bakal lahirkan lulusan dengan gelaran ‘nabi’.

Yahudi semakin sesat. Di negera Zionis itu ada sekolah yang bakal lahirkan lulusan dengan gelaran ‘nabi’.

Sekolah bernama ‘Cain and Abel School for Prophet’ itu mengenkan bayaran 200 shekel (sekira 53 dolar AS) bagi siapa saja yang berniat memiliki gelaran nabi. Untuk mendapatkan gelar Nabi, para pelajarnya hanya perlu mengikuti 40 kelas yang singkat.

Sekolah tersebut memberikan sijil kepada sesiapa yang lulus. Peraturan di sekolah itu juga tidak ketat.

Pelajar-pelajar di sekolah tersebut boleh masuk kelas hanya mengenakan t-shirt, menggunakan gadget semasa belajar, hingga ada yang memegang gitar masuk ke dalam kelas. Bahkan ada pelajar yang tidak segan keluar kelas untuk sekadar merokok.
 Di sekolah ini, para pelajar belajar tentang erti mimpi, klasifikasi malaikat, dan misteri roh kudus. Mereka belajar bagaimana membezakan perasaan batin seseorang dari perilaku luaran dan penampilan.

Satu-satunya guru sekolah itu Shmuel Hapartzy percaya, Messias telah datang dan usia penebusan sudah dekat. Ertinya, sekolah itu berperanan untuk menyambut nabi baru.

Peliknya, Hapartzy mengaku tidak menjamin pengajian di sekolah tersebut boleh membantu murid-muridnya boleh terus berinteraksi dengan Tuhan.

Hapartzy menjelaskan kurikulum yang digunakan di sekolah tersebut adalah mengikut sifat-sifat seorang nabi. Sehinggakan jika murid-muridnya sudah boleh menguasai kurikulum yang diajarkan, mereka boleh mendapatkan ijazah bergelar nabi.

“Di masa lalu ada nabi. Tetapi sekarang, di zaman moden, Ketuhanan ada pada semua orang. Kita hanya perlu membuka mata kita untuk itu,” kata Hapartzy, seperti dinukil dari AP.

Sekolah itu berada di sebuah pusat keagamaan di kawasan penempatan di selatan Tel Aviv. Pusat keagamaan itu dikenali tempat yang menampung moral jalanan berbanding mempelajari soal agama. Pusat keagamaan itu mendapat sumbangan dari bayaran yuran masuk para murid-murid sekolah nabi.

P/S: Yahudi Laknutllah adalah musuh Allah, Yahudi Zionist cuba mewujudkan Nabi-Nabi baru tujuannya adalah untuk menghina Nabi yang terdahulu..Perangai puak-puak Yahudi ini begitu zalim layakkah mereka bergelar manusia jauh sekali sebagai Nabi..

Aku menunggu ketibaan Imam Mahadi dan Nabi Isa untuk menghapuskan keturunan Yahudi Zionist dari muka bumi Allah ini..

Sumber: detikislam.blogspot.com
Read More

Sambutan Ambang Tahun Baru Bersama Ustaz Azhar Di Shah Alam Hanya Di Hadiri 300 orang Sahaja


Assalaamualaikum.. Malam tadi aku berkesempatan bersama dengan kawan-kawan menghadiri sambutan ambang tahun baru di dataran Shah Alam, meriah lol hampir 90% pengunjung adalah orang muda, Bagi akulah ini lah satu agenda terbaik dan alternatif untuk orang muda berhibur sambil berjumpa dengan Alim Ulama menimba sedikit ilmu tambah-tambah makhluk yang jahil dan lalai seperti aku ini.

Bagi akulah ramainya Makhluk tidak penting tapi pengisian dan tentatif program itu lebih penting, samaada mendapat rahmat dari Allah atau sebaliknya, Antara yang hadir pada program berlangsung adalah Big boh kiter Al Fadhil Ustaz Azhar Idrus yang menjadi ikon orang muda pada masa kini didampingi oleh artis-artis dan ahli sukan yang tidak perlu aku huraikan kerana korang sume dah tahu..hehe

Apa yang menarik perhatian aku adalah jemputan Al Sheikh Ali Al Sobuni Ulama Agong yang sudi memberi sedikit tazkirah dan peringatan, rahmatlah aku rasa semasa dalam program tersebut, Al Sheikh meminta Allah panjangkan umurnya selama 120 tahun untuk beliau melakukan ibadat dan perjuangkan Islam, MasyaAllah indahnya hidup beliau. Moga Allah panjangkan umurku untuk berjumpa dengan program seperti ini lagi

Tidak jauh dari program bersama ulama ini berlangsung, satu program yang lain juga berlangsung di I-City.

Program sambutan yang dihadiri oleh Timbalan Perdana Menteri disamping nyanyian artis-artis terkenal tanah air dalam program Sayangi Selangor.. Adakah program seperti ini adalah salah satu kasih sayang yang dituntut dalam Islam- Wallahualam

Pilihan ditangan anda siapa yang betul dan salah, moga Allah berikan kita petunjuk..Minta Mati kita dalam kalangan orang beriman dan beramal soleh..Ameen ( FATTAWA JAKIM )..hehe




Read More

Ustaz Azhar Idrus | Sambutan Tahun Baru 2013 Bersama Ustaz Azhar Idrus Di Himpit Program Maksiat


Ustaz Azhar Idrus | Sambutan Tahun Baru 2013 Bersama Ustaz Azhar Idrus Di Himpit Program Maksiat | Ustaz Azhar Idrus (UAI) di Program Sambutan Tahun Baru 2013, pada 31 Disember 2012, jam 8 malam, secara Islamik di Dataran Kemerdekaan Shah Alam, Selangor (sebelah Perpustakaan Shah Alam dan belakang Masjid Negeri Shah Alam sahaja).


 Di bawah naungan "Sayangi Selangor, Yakini BN" di taman tema I-City di Seksyen 7, pelbagai aktiviti menarik diadakan bermula 29 Disember (Sabtu) ini.


Dianjurkan oleh kumpulan Ambank, Konsert Ambang 2013 Putrajaya bakal menampilkan barisan artis yang menarik, antaranya Dato’ M. Nasir, Mizz Nina, Jamal Abdillah, Dato’ Hattan, Ramli Sarip, Hujan, kumpulan Wings, Stella Chung dan Magen.

P/S: 2012 meninggalkan kita dan 2013 bakal menjelma, berbagai cara Makhluk Manusia menyambut tahun baru, aku kira-kira di Lembah Kelang sahaja lebih kurang 20 Sambutan di jalankan. Aku ada listkan 3 tempat  sambutan tahun baru.

 Tepuk dada tanya selera bagi akulah mahkluk yang jahil ini eloklah kita mencari acara yang lebih ke arah keagaaman dan beramai-ramai membanjiri dataran Shah Alam bersama big boh kita Al-Fadhil Ustaz Azhar dan ramai lagi pendakwah yang hebat.

Sebelah Dataran Shah Alam ada satu lagi sambutan di I City Shah Alam program Sayangi Selangor yang dianjurkan lebih 100 NGO. Pelik betullah aku kenapa Selangor saja perlu disayangi negeri lain macam mana..Dah lah menumpang di Negeri Selangor tiba-tiba nak Sayangi Selangor plop. 

Geng2 muda yang membaca nie jangan la kite lupe yang hidup kite nie hanyalah sementara. Kalu hidup pun sekejap je. Allah nk tarik nyawa kite sekejap jer. Tibe2 kemalangan jalan raya, tibe2 mati sakit jantung... Masya-Allah.. hanya tuhan sahaja yang tau ajal maut kite.. semoga anda smua dapat ambik iktibar ape yg berlaku di sekeliling kite...

Aku sudah listkan antara acara yang dijalankan esok, korang boleh lah nilai mana yang betul dan salah dengan hati yang lapang. Satu lagi aku haraplah Cendiakawan seperti Hassan Ali n the geng buka mata siapa yang sesat dan siapa yang betul jalannya..Amcam..hehe.. 

SALAM PERPADUAN SALAM SATU MALAYSIA~ KIKIKI
TAKBIR~! ALLAHUAKBAR~! ALLAHUAKBAR~! ALLAHUAKBAR~!
Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Loading...

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.