Sambutan Ambang Tahun Baru Bersama Ustaz Azhar Di Shah Alam Hanya Di Hadiri 300 orang Sahaja


Assalaamualaikum.. Malam tadi aku berkesempatan bersama dengan kawan-kawan menghadiri sambutan ambang tahun baru di dataran Shah Alam, meriah lol hampir 90% pengunjung adalah orang muda, Bagi akulah ini lah satu agenda terbaik dan alternatif untuk orang muda berhibur sambil berjumpa dengan Alim Ulama menimba sedikit ilmu tambah-tambah makhluk yang jahil dan lalai seperti aku ini.

Bagi akulah ramainya Makhluk tidak penting tapi pengisian dan tentatif program itu lebih penting, samaada mendapat rahmat dari Allah atau sebaliknya, Antara yang hadir pada program berlangsung adalah Big boh kiter Al Fadhil Ustaz Azhar Idrus yang menjadi ikon orang muda pada masa kini didampingi oleh artis-artis dan ahli sukan yang tidak perlu aku huraikan kerana korang sume dah tahu..hehe

Apa yang menarik perhatian aku adalah jemputan Al Sheikh Ali Al Sobuni Ulama Agong yang sudi memberi sedikit tazkirah dan peringatan, rahmatlah aku rasa semasa dalam program tersebut, Al Sheikh meminta Allah panjangkan umurnya selama 120 tahun untuk beliau melakukan ibadat dan perjuangkan Islam, MasyaAllah indahnya hidup beliau. Moga Allah panjangkan umurku untuk berjumpa dengan program seperti ini lagi

Tidak jauh dari program bersama ulama ini berlangsung, satu program yang lain juga berlangsung di I-City.

Program sambutan yang dihadiri oleh Timbalan Perdana Menteri disamping nyanyian artis-artis terkenal tanah air dalam program Sayangi Selangor.. Adakah program seperti ini adalah salah satu kasih sayang yang dituntut dalam Islam- Wallahualam

Pilihan ditangan anda siapa yang betul dan salah, moga Allah berikan kita petunjuk..Minta Mati kita dalam kalangan orang beriman dan beramal soleh..Ameen ( FATTAWA JAKIM )..hehe




Artikel Menarik Lainnya



5 comments:

EIGHT IS SAMANIAH said...

alhamdulillah...program yg macam ni lah yang membentuk rohani dan akhlak anak muda zaman sekarang..bukan konsert2 yg melalaikan.....

Anonymous said...

program ustaz azhar idrus ni,huhhhh ramai nyer yg dtg.berapa banyak rombongan bas yg datang dan berapa ringgit dia org dpt ek?

Aien Travel Advisor said...

130,000 orang membanjiri program ambang 2013 berunsurkan islam...alhmamdulillah...Allah Maha Besar...

Anonymous said...

Bukan mcm kat ICT tu, ia bermotifkan Politik yg lebih......

Anonymous said...

alhamdulillah...semoga program2 agama cmni dpt diteruskn smp bila2....xkire la brp rombongan yg dtg,dieorg g kt UAI bkn nk duit,sbb nk dpt ilmu...cube jgn ler pkir negative..ape daaa....ilmu agama xperlukan byran apa2...sedangkan segala yg ALLAH bg kt dunia ini percuma....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Loading...

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.