SMS Daripada Nasharudin Mat Isa Tentang Pemecatan Beliau

Terima kasih semua rakan rakan saya.Saya menerima ratusan sms,email dan panggilan talipon.Sehingga disaat saya hantar sms ini saya masih belum menerima sebarang surat menyatakan perlucutan jawatan tersebut. 

Walau apa pun,perjuangan untuk mendaulatkan Islam mesti diteruskan,berjawatan atau tidak. Jawatan tersebut adalah lantikan Parti, bukan pilihan saya, jika Parti ambil kembali jawatan itu, itu adalah hak Parti. 

Cuma setakat ini saya hanya tahu tentang pemecatan tersebut melalui media dan tidak melalui saluran rasmi Parti.Berorganisasi hanya lah wadah tetapi berpegang pada prinsip adalah satu tuntutan. Saya akan terus berikan sumbangan terbaik kepada mana mana pihak yang ingin mendaulatkan Islam.

Nasharudin Mat Isa

Aku ambil cerita nie kt Amenoworld.blogspot.com, sebenarnya  aku nak ulas sikit berkenaan Nasharudin Mat Isa yang telah dipecat dari Majlis Syura Ulama Pas, tapi untuk pengetahuan beliau masih Ahli Pas. Kes Nasharudin Mat Isa ini berbeza sikit dengan kes Hassan Akidah kerana beliau di pecat terus daripada Ahli. 

Nasharudin Mat Isa, mempersoalkan kenapa beliau tidak tahu tentang pemecatan dan hanya mengetahui perkara ini melalui media massa, bagi aku lah macam mana beliau hendak diberitahu sedangkan segala tingkah laku beliau tidak lagi bersama jemaah tetapi bersama dengan gerakan lawan. Adakah ini adab seorang berjemaah mendahului hal peribadi daripada jemaah. Aku bagi contoh mudahlah jika Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Dato Jamil Khir membuat lawatan ke Syria bersama dengan Tuan Guru Presiden tanpa pengetahuan Dato Seri Najib, Korang rasa apa tindakan Najib,diam macam tu je ker..Fikir laa masak-masak kelakuan Nasharuddin seolah-olah hendak beliau dipecat.

Kita tidak nafikan jasa Nasharudin Mat Isa dalam gerakan Islam tiada tolak bandingnya, tetapi tindak tanduk beliau kebelakangan ini menafikan hak Presiden dan tidak memaklumkan kepada Jemaah dan selalu memberi kelebihan kepada musuh, adakah ini akhlak seorang pejuang, beliau meletakkan kefahaman tentang berjemaah lebih rendah daripada AJK Cawangan. Adakah dengan melawat Palestin itu dikira sebagai seorang pejuang tulen. Di manakah kamu sewaktu umat Islam diserang?.

Pendapat akulah pemecatan Nasharudin Mat Isa sudah lama diusulkan oleh peringkat akar Umbi tapi Presiden masih sayangkan beliau memandangkan kredibiliti beliau sebagai seorang pemimpin dan pernah memegang jawatan sebagai TImbalan Presiden dan merupakan Ahli Parlimen Bachok. Bagi aku lah sebelum Nasharudin Mat Isa hendak menyalahkan jemaah tengok diri sendiri dulu bak kata pepatah cermin diri sendiri dahulu. Wallahualam. Sekadar pandangan peribadi akulah.

Artikel Menarik Lainnya



2 comments:

Paly said...

stuju ngan pndpt bro :)

mercune said...

Salam,

Sebelum ak nk ckp, aku ni pemuda umno so senang kalo korg nk dgr atau pun x. kalo ade salah komen ak tlg reply...pada ak, nasharudin bole dikatakan pemimpin PAS yg disegani n byk org replicate die mcm Datuk Fadzil Noor..so die mmg bgus la senang cite...tetibe ak xsetuju yg ko ckp perjuangan die salah sebab melebihkan musuh...so adakah musuh tu UMNO? pada ak, die telah buat satu perkara yg btul iaitu menyatukan umat islam yg berpecah (UMNO & PAS)...sampai bile kite nk berpecah,and bangsa laen dok tepuk tangan kt luar...buangkan sifat ego, dendam kesumat just untuk future org islam kite...jgn psl ahli xbersetuju terus nk buang dan sebagainya..ingat, kalo xbersatu lama2 kite akan kalah, trust me..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Loading...

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.