JDT VS Pahang 28 Mei 2013 | Video Kekecohan Di Dalam Dan Luar Stadium

JDT VS Pahang | Video Kekecohan Di Dalam Dan Luar Stadium | Kuantan 28 Mei 13: Kekecohan berlaku di Stadium Darul Makmur pada perlawanan separuh akhir Piala FA antara Pahang bertemu Johor Darul Takzim malam ini apabila sebahagian penyokong Johor bertindak memasuki padang kerana tidak berpuas hati perlawanan ditunda.

Kejadian itu menyebabkan beberapa penyokong Johor cedera kerana terkena balingan objek keras yang dipercayai dari luar stadium.
Polis bertindak cepat dengan mengawal keadaan supaya tiada kejadian tidak diingini berlaku.

Tindakan berkenaan dipercayai akibat tidak berpuas hati kerana pasukan Johor Darul Takzim enggan meneruskan perlawanan walaupun polis sudah memaklumkn keadaan terkawal dan selamat kira-kira jam 10.15 malam.

Terdahulu perlawanan sepatutnya bermula kira-kira jam 8.45 malam namun ditangguhkan apabila penonton melimpahi ke kawasan trek dan padang sebelum pasukan keselamatan mengarahkan mereka berundur dan memasuki kawasan tempat duduk.

Keadaan itu memaksa Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah terpaksa turun ke kawasan trek dan padang untuk memujuk penonton beransur-ansur meninggalkan kawasan berkenaan supaya perlawanan dapat dimulakan.

P/S: Kalau lah perkara ini terjadi kat pasukan Terengganu dan Kelantan pasti akan dicemuh mengatakan bahawa penyokong pasukan Kelantan dan Terengganu  ganas dan tidak professional..Rupa-rupanya itulah mentaliti penyokong Malaysia yang terlalu excited menyokong pasukan  mereka.. Aku harapkan  kerajaan kita berfikiran jauh ke depan memandangkan rakyat semakin bertambah , dan bola merupakan sukan nombor satu di Malaysia, alangkah elok kiranya perbesarkanlah Stadium di negeri masing-masing. Jangan duk perbesarkan harta dan rumah sendiri sahaja. Alahai stadium 70-an lol, x sesuai lagi laaa...

Kat negeri aku, stadium dah baru dah, runtuh plop, kronisme dan korup merupakan barah yang merosakkan sesebuah negara, daripada pimpinan atasan sehinggalah kepada penjual tiket semuanya tidak boleh dipercayai. Pada adatnya barah ini  ini tiada ubat dah, tunggulah kematian..hehe

Artikel Menarik Lainnya



1 comments:

Anonymous said...

Ni semua SALAH DS Anwar Ibrahim. FAM seperti ke langit akhirnya kembali ke........!

TMJ Daulat nya Tinggi. Daulat Tunku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.