Bukti Dendam Syiah Terhadap Ahli Sunnah ( Gambar ) | Derita Muslim Ahwaz dari Penjajah Syi'ah Iran Yang Zalim

Bukti Dendam Syiah Terhadap Ahli Sunnah ( Gambar ) | Derita Muslim Ahwaz dari Penjajah Syi'ah Iran | Penyiksaan terhadap warga Ahwaz yang majoriti adalah Ahlussunnah etnik Arab terus berlangsung. Akan tetapi kerana media massa tidak berada di tangan mereka, maka dunia Islam pun tak tahu tentang mereka.



Mereka terus berjuang untuk merebut kembali wilayah mereka dari Penjajah Iran yang selama ini merampas kekayaan alam mereka, iaitu minyak. Di samping menindas mereka kerana perbezaan etnik dan ideologi. Sebab Syi’ah Iran adalah etnik Parsi yang sejak dulu terkenal sangat membenci bangsa Arab, apalagi yang Ahlussunnah.

Oleh kerana itu, siapa pun yang mencuba melawan penjajah Iran, riwayatnya akan berakhir di tali gantung, atau disimbah timah panas sehingga mati. Dan hal ini sangat sering terjadi,

Ahwaz adalah sebuah wilayah yg jauh lebih luas dari Palestin, sekitar 375.000 Km persegi, dan dihuni oleh 8 juta jiwa. Ia terletak di perbatasan antara Iraq dan Iran, dan meliputi semenanjung Teluk Arab, hingga bila dilihat secara geografi, bentuknya seperti bulan sabit.


Wilayah ini dikenal juga dengan nama Arabistan atau Khuzistan. Bahasa warganya adalah bahasa Arab, dan mereka telah mendiami wilayah tersebut sejak 500 tahun lalu.

Awalnya, warga Ahwaz 99% adalah orang keturunan Arab, sedangkan bakinya Persi. Namun kini jumlah mereka mulai berkurang hingga mencapai 95% saja.

Ahwaz adalah daerah penghasil minyak terbesar di Iran, dan nombor tiga di dunia. Akan tetapi, banyak dari warganya hidup dalam kemiskinan yang cukup menyedihkankan. Keadaan mereka sangat mirip dengan saudara-saudara kita di Palestin yg dijajah oleh Yahudi sejak tahun 1967. Bahkan tidak keterlaluan bila dikatakan bahwa warga Ahwaz mengalami penindasan yg lebih parah dari Palestina. Mengapa? Sebab mereka dijajah oleh Majusi Iran (Syi’ah) sejak tahun 1925, yakni 42 tahun lebih dulu dari penjajahan Zionis atas Palestina.
 

Aku harap kita sebagai rakyat Malaysia jangan membenarkan sesekali puak-puak Syiah dari mengamalkan ajaran sesat ini di Bumi kita. Meraka punyai dendam yang dashyat kepada puak Ahli Sunnah.

Artikel Menarik Lainnya



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.