Panas Pasangan Homoseksual Aktif Dan Bangga Berpeluk Dalam Group Di Facebook / Gambar | Hukum Homoseksual Dalam Islam

Panas Pasangan Homoseksual Aktif Dalam Group Di Facebook / Gambar | Hukum Homoseksual Dalam Islam | Tok Adi dah bagi nasihat kat Mamat2 nie, dahlaa bro malu aku tengok orang Melayu Islam perangai macam orang zaman Nabi Luth nie, Nabi x mengaku umat bro, jagalah maruah ayah dan ibu mu...Kalau tengok makhluk2 yang mengomen nak termuntah aku...Aishhhh

Panas Pasangan Homoseksual Aktif Dalam Group Di Facebook

 Nk tengok besarkan

Hukum Seks Homo (gay) Dalam Islam

Liwat (homo seksual) adalah hubungan antara sesama jenis (laki-laki dengan laki-laki), sedangkan hubungan antara wanita dengan wanita disebut  (lesbian).

Homo seksual adalah salah satu penyelewengan seksual, karena menyalahi sunnah Allah, dan menyalahi fitrah makhluk ciptaanNya.

Lebih kurang empat belas abad yang lalu, Al Qur’an telah memperingatkan umat manusia ini, supaya tidak mengulangi peristiwa kaum Nabi Luth. Allah berfirman:

“Maka tatkala datang azab Kami, Kami jadikan negeri kaum Luth itu yang di atas ke bawah (Kami balikkan), dan Kami hujani mereka dengan batu dari tanah yang terbakar dengan bertubi-tubi, yang diberi tanda oleh Tuhanmu, dan siksaan itu tiadalah jauh dari orang-orang yang zalim.” (Hud: 82-83)

Pada ayat lain Allah berfirman:

“Mengapa kamu mendatangi jenis lelaki di antara manusia, dan kamu tinggalkan istri-istri yang dijadikan oleh Tuhanmu untukmu, bahkan kamu adalah orang-orang yang melampaui batas”. (Asy Syu’ara: 165-166)

Selanjutnya pada ayat lain Allah berfirman: ( Hukum Seks Homo (gay) Dalam Islam  )

“Dan telah kami selamatkan dia dari (azab yang telah menimpa penduduk) kota yang mengerjakan perbuatan keji. Sesungguhnya mereka adalah kaum yang jahat lagi fasik.” (Al Anbiya: 74)

Setelah Rasulullah menerima wahyu tentang berita kaum Luth yang mendapat kutukan dari Allah dan merasakan azab yang diturunkanNya, maka beliau merasa khuwatir sekiranya peristiwa itu terulang kembali kepada ummat di masa beliau dan sesudahnya.

 Rasulullah bersabda: ( Hukum Seks Homo (gay) Dalam Islam  )
“Sesuatu yang paling saya takuti terjadi atas kamu adalah perbuatan kaum Luth dan dilaknat orang yang memperbuat seperti perbuatan mereka itu, Nabi mengulangnya sampai tiga kali: “Allah melaknat orang yang berbuat seperti perbuatan kaum Luth; Allah melaknat orang yang berbuat seperti perbuatan kaum Luth; Allah melaknat orang yang berbuat seperti perbuatan kaum Luth,” (HR. Ibnu Majah, Tirmidzi dan Al Hakim).

Pada saat itu peringatan Rasulullah dan kebimbangan beliau itu, mungkin hanya ditanggapi seperti musibah (azab) yang pernah dialami oleh umat-umat sebelumnya saja. Azabnya dapat disaksikan dengan mata kepala, seperti hujan batu, air bah dan sebagainya.

Penyakit AIDS (Aquired Immune Deficiency Symdrone = kerapuhan daya kekebalan terhadap infeksi) yang menampakkan dirinya, tidak pernah terbayang dalam benak mereka. Pada saat ini pun, pada zaman teknologi modern, para ahli dan pakar dalam ilmu kedoktoran belum dapat virus-virus yang mematikan itu. Demikian juga ubatnya baru dalam experimen  yang sangat ditunggu oleh penderitanya dengan harapan menggunung. Para pakar telah disibukkan dengan berbagai penelitian untuk mengetahui virus dan sekaligus cara pengobatannya.

Orang yang sedar mengenai kewujudan dirinya sebagai makhluk Allah, tentu segera mengakui keterbatasan ilmunya. Sebab, baru satu macam penyakit saja diturunkan Allah sebagai azab, para ahli sudah cukup kelam kabut.

Salah satu cara yang dipandang ringan untuk meninggalkannya  terhadap penyakit tersebut adalah agama, yaitu mengikuti perintah Allah dan menjauhi laranganNya. Menjauhi larangan Allah harus diyakini benar-benar, bahawa semua bentuk larangan pasti ada bahayanya kalau dilangggar.

Mengenai ubatnya, mungkin pada suatu saat akan ditemukan juga, “Sebab setiap penyakit pasti ada ubatnya,” Kata Rasulullah. Tetapi mungkin ubat itu baru ditemukan, setelah kesombongan ilmiah tidak lagi mendabik dada, dan setelah manusia mengakui kelemahan dirinya dihadapan Allah, baik pengakuan secara langsung maupun tidak. - http://motivasihidupislam.blogspot.com

Artikel Menarik Lainnya



1 comments:

Anonymous said...

Aq kenal bdk ni.. die jiran aku.. a.k.a kawan baik la....
Die cite masalah bnda ni kat aku...
So, Dengar cite admin nak try bdk ni.. tp x dpt.. lalu die post pic ni kat blog tanda protes.. btol ke??? So kira admin pom homoseksual jugak la kan...???

JGn dibuka aib org.. kelak aib sendiri akan terbuka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.