Ustaz Azhar Hadir Pada Perhimpunan Kebangkitan Rakyat !!!!

Aku dapat maklumat dari member aku kt Facebook menyatakan Al- Fadhil Ustaz Azhar Idrus akan hadir pada Perhimpunan Kebangkitan Rakyat pada sabtu ini. Maka apabila maklumat ini sampai ke blogger-blogger pro kerajaan mereka telah menyatakan bahawa Ustaz Azhar  menyokong kalimah Allah digunakan agama Kristian dan bermacam tomahan yang jahat sila ke blog ( Sila tekan ).

Nampak gayanya perhimpunan kali ini akan mencipta sejarah kehadiran Alim Ulama dan kehadiran rakyat dari seluruh pelusuk negara. Dan aku harap setiap yang hadir menjaga kelakuan semasa berhimpun dan memberi kerjasama kepada pihak Polis.

Memandangkan pihak stadium hanya membenarkan 30k saja yang diberi masuk ke stadium pihak penganjur hendaklah menyediakan kelengkapan dan sistem audio diluar stadium dan semua dapat impak dari perhimpunan ini..wallahualam

..Takbirrr

Read More

TG NIK AZIZ AKAN HADIR KL 122 WALAUPUN BERTONGKAT !

"Walau bertongkat (sticker R) pun, InsyaAllah ambo akan hadir ke KL112" - Tok Guru Nik Aziz

" SEMUA negeri pengeluar minyak dan gas, Kelantan-Terengganu-Pahang-Sabah-Sarawak kena pakai R & MERAH!"

" Ambo SOKONG R nak serah memo kpd Petronas (11/1/2013) di PWTC, tak sokong guano... itu HAK KITO! Ambo ore mula2 nak SAMAN PETRONAS haritu"

" Sepatutnya ore nak berhimpun Kerajaan kn bagi, baru betul DEMOKRASI... ini tidak!"

Reaksi ucapan TGNA yg memoriku sempat ingat ketika kami buat sidang media bersama beliau tadi.
  
P/S: Aku respect giler kat Tok Guru, walaupun dalam keadaan uzur semangatnya seperti orang muda terus berjuang untuk rakyat negeri Kelantan yang sudah lama di tindas dinafikan hak royalti. Dan aku ucapkan tahniah kepada pihak kerajaan dan pengurusan Stadium yang membenarkan perhimpunan raksasa Rakyat Marhaen pada 12.1.2013. Perhimpunan adalah hak rakyat dan termaktub dalam perlembangaan. Takbirrr!!!!!
Read More

Dunia Akhir Zaman | Pelajar Dahaga Di Awal Usia Belajar Di Atas Katil

Dunia Akhir Zaman | Pelajar Dahaga Di Awal Usia Belajar Di Atas Katil KUALA LUMPUR : Ada ibu bapa percaya rakan anak datang ke rumah untuk belajar, tetapi akhirnya padah menimpa apabila alasan belajar diberi berakhir di bilik tidur.

Pelajar Dahaga Di Awal Usia Belajar Di Atas Katil

Ada pula percaya anak berterus terang meminta izin untuk keluar dengan rakan sama ada lelaki atau perempuan untuk belajar, tetapi melencong ke tempat lain hingga kesudahannya ‘mendapat ilmu’ hal berkaitan seks.

Wartawan Metro Ahad menemui seorang remaja yang terlanjur seawal usia 13 tahun. Malah, seorang pelajar berusia 15 tahun yang ditemui di pusat siber di sini mengakui kerap melakukan seks oral bersama pasangan.

Mereka mengakui bukan daripada keluarga berantakan tetapi mengambil kesempatan di atas kepercayaan dan kealpaan ibu bapa yang bukannya tidak memberi didikan agama, malah bersikap tegas.

Berikut kisah dua pelajar yang ‘dahaga di awal usia’.
KES 1 – ADILAH, 13:

“SAYA mula disentuh teman lelaki awal tahun ini. Itulah kali pertama saya melakukan hubungan seks, saya sendiri tidak menyangka akan terlanjur dan ia berlaku dalam sekelip mata.

Ketika itu teman lelaki ‘cinta monyet’ saya (dikenali sebagai Helmi) berusia 12 tahun datang ke rumah untuk menghantar buku sekolah. Dia pernah beberapa kali datang ke rumah untuk belajar bersama dan ibu bapa saya mengenalinya.

Ayah dan ibu tiada di rumah kerana bekerja. Yang ada hanya adik saya.
Entah mengapa, tiba-tiba Helmi beria-ia mengajak saya masuk ke bilik. Hati saya berdebar-debar dan perasaan bercampur baur masa itu.

Sebaik masuk ke bilik, tanpa melengahkan masa Helmi terus menutup pintu. Entah mengapa saya merelakan saja. Kami terlanjur dan semuanya berlaku terlalu pantas.

Ayah dan ibu tidak mengesyaki apa-apa antara kami. Tambahan pula mereka mengenali Helmi dan tahu kami berkawan.

Helmi sudah beberapa kali datang ke rumah sebab tempat tinggal kami berdekatan. Mungkin dalam usia begini ayah dan ibu tidak percaya kami boleh terlanjur hingga melakukan hubungan seks, tetapi itulah hakikatnya.

Mereka (ayah dan mak) juga percaya dengan saya. Segala yang saya inginkan akan dipenuhi kerana saya anak sulung, meskipun tidak semuanya akan mereka beri.

Pun begitu, dalam masa sama saya takut dengan mereka. Mereka tegas dan sentiasa mengawal tindak tanduk serta segala aktiviti harian saya. Ayah adalah pensyarah manakala ibu guru sekolah menengah.

Dalam diam, mereka tidak tahu banyak perkara negatif antara saya dan rakan. Di kalangan rakan seusia, kami biasa melihat video lucah. Bercerita mengenai seks juga satu kebiasaan buat kami sejak usia saya 12 tahun lagi.

Telefon bimbit diberi ibu dan ayah dijadikan tempat menyimpan video lucah. Saya tidak berani berbuat demikian, tetapi tetap melihat video lucah di telefon bimbit rakan.

Saya terlanjur dengan kekasih juga sebab masing-masing ada perasaan ingin mencuba. Kerana ‘kesilapan’ pertama itu juga, akhirnya saya mengandung.

Selepas beberapa lama, saya tidak datang bulan. saya cuba beritahu ibu, tetapi takut untuk berbuat demikian.

Melihat perubahan diri saya, seorang saudara menyarankan saya membuat pemeriksaan doktor. Ayah dan ibu terkejut. Mereka tidak percaya dan menafikan saya boleh terlanjur sejauh itu.

Saya hanya mendiamkan diri dan tidak berkata apa-apa kerana takut. Ayah dan mak paksa saya memberitahu hal sebenar, namun saya juga menafikan sudah melakukan hubungan seks sebelum ini.
Akhirnya, ketika pemeriksaan dilakukan, saya disahkan mengandung. Ayah dan ibu sangat kecewa dan terpaksa menerima hakikat itu.

Saya dikurniakan cahaya mata lelaki. Dalam gembira menimang cahaya mata, saya turut kesal atas apa yang berlaku. Namun, semuanya sudah terlambat.

Saya lukakan hati ayah dan emak. Anak saya pula akan dihantar kepada keluarga angkat.
Tiada apa yang dapat saya lakukan melainkan rasa kesal yang tidak sudah-sudah, tetapi saya percaya masih ada ruang dan peluang untuk saya berubah.

KES 2 – RAHMAN, 15:
“SAYA mengenali seks sejak sekolah rendah lagi. Ada saja peluang ke pusat siber, saya dan rakan suka memasuki laman web lucah.

Selepas memasuki sekolah menengah, pergaulan saya bertambah luas dan bebas. Saya mula ikut rakan yang lebih tua daripada saya jadi mat motor (rempit).

Tak usah cakaplah mengenai rakan perempuan, apabila bergelar mat motor semua itu datang dengan sendirinya. Saya juga memiliki teman wanita (Liana, 15), dia rakan satu sekolah. Sudah hampir enam bulan kami bercinta.

Setiap malam, kami sentiasa habiskan masa bersama. Biasanya, saya beritahu ayah dan ibu keluar malam berjumpa Liana untuk belajar bersama. Mereka kenal Liana dan tahu hubungan kami.

Bukan semua masa saya luangkan dengan Liana untuk belajar. Kami suka lepak di pusat siber bersama untuk melayari laman web lucah, selain seronok melayani Facebook dan Hi5 bagi mencari kenalan baru.

Hujung minggu, saya dan Liana keluar merayau di Kuala Lumpur bersama rakan mat motor yang lain.

Ke mana saya pergi, keluarga jarang cari. Abang dan kakak tidak pernah ambil peduli apa yang saya lakukan.

Ayah juga tidak pernah marah saya bawa motosikalnya ke mana-mana pun. Saya anak ketiga daripada lima beradik.

Ayah kata, bagus juga saya belajar menunggang motosikal sekarang. Nanti, senang nak ambil lesen memandu nanti (pada usia 16 tahun).

Dalam keluarga, ayah memang ‘sporting’. Saya dan dia macam kawan, saya cuma dilarang hisap rokok, sekalipun dia tidak tahu saya merokok sejak tingkatan satu lagi. Liana juga merokok.
Dia (ayah) pesan pada saya, yang penting sekali belajar rajin-rajin. Ayah dan ibu percaya dan sayang saya.

Ayah tidak tahu saya pernah hisap ganja. Kadangkala ada rakan sekolah yang ‘senior’ beli ganja, kami kongsi bersama-sama. Saya belajar hisap ganja selepas tamat Penilaian Menengah Rendah (PMR) awal Oktober lalu. Biasanya kami beli dengan hasil perkongsian wang.

Bersama Liana, saya sangat bahagia. Saya cintakan dia, banyak perkara kami kongsi bersama. Banyak yang pernah kami lakukan bersama untuk mencuba sesuatu yang baru.
Apabila ada kesempatan berdua-duaan, kami suka menonton video klip lucah di rumah Liana bersama abangnya (berusia 17 tahun).

Kami tidak pernah terlanjur lagi setakat ini, tetapi kerap melakukan seks oral bersama.
Di kalangan rakan, soal seks perkara biasa. Saya ada banyak koleksi video klip lucah dalam telefon bimbit.

Pernah saya terfikir melakukan hubungan seks dengan Liana, tetapi abangnya tidak benarkan. Jika di rumah Liana, abangnya juga sering bersama kekasihnya. Semua yang ingin saya lakukan terbatas kerana abangnya sentiasa ada.

Biasanya kami berkumpul jika ayah dan ibu Liana tidak ada di rumah atau keluar ‘bekerja’. Ayah dan ibu Liana adalah jurujual.

Di rumah saya, ‘line tak clear’. Ibu suri rumah dan jarang keluar. Sebab itu saya suka habiskan masa di rumah Liana jika ada masa terluang dengan alasan hendak belajar bersama.
Ibu tidak pernah persoalkan dan tanya apa saya buat. Dia hanya tahu saya pergi belajar atau sekadar lepak dengan kawan sekolah.

Saya seronok dan suka dengan sikap terbuka mereka (ayah dan ibu), saya tidak rasa terkongkong.
Daripada habiskan masa sia-sia duduk di rumah, baik saya keluar dengan kawan. Yang penting ayah, ibu, abang dan kakak tidak melarang.

Saya tidak pernah bosan dengan rakan, lagi pula duduk di kawasan apartmen memang banyak kenalan.

Apa yang saya lakukan di luar, bak kata orang pandai makan, pandailah simpan.” – paapaada.blogspot

Read More

Kurang Ajar Sosej usus babi: Hotel terkemuka, restoran antara premis yang menyajikannya

gambar adalah hiasan sahaja
KUALA LUMPUR, 17 Mac (Hrkh) - Mulai hari ini pastikan anda berhati-hati apabila ingin membeli ataupun menjamah sosej di sebarang tempat di negara ini, kerana dikhuatiri sosej yang dimakan itu diperbuat daripada usus babi.

Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) baru-baru ini yang menyerbu ke sebuah pusat memproses sosej yang berada di Selayang telah menemui penemuan yang menggemparkan apabila mendapati sosej-sosej yang diproses di situ menggunakan usus babi. 



Pendedahan sosej bersalutkan usus babi yang berada dalam pasaran ketika ini dianggap keterlaluan kerana jelas pihak pengusaha kilang tidak sensitif dengan sensitiviti penduduk Islam di negara ini.
PPIM dalam satu kenyataannya ketika ditemui oleh Harakahdaily menjelaskan bahawa enam jenama sosej yang telah dikenalpasti dicampur usus babi adalah Gourmessa, Muller's Haus, Dew Fresh, Puteri, Miami Butcher House dan Maspac.


Menurut PPIM, kebanyakkan jenama-jenama ini (sosej) dibekalkan kepada hotel-hotel terkemuka di Kuala Lumpur dan Selangor serta di beberapa pasar raya besar di seluruh Malaysia.

Di antara pengilang yang mengeluarkan produk sosej yang didapati menggunakan usus babi dan memasarkan di pasaran tempatan adalah; Deluxe Food Services Sdn Bhd di Shah Alam (Gourmessa), German Delicatessen - Subang (Muller's Haus dan Dew Fresh), Puteri Pan Pacific (Puteri), Miami Butcher House - Batu Feringgi (Miami Butcher House), Omcorp Sdn Bhd - Bukit Angkat Kajang (Dew Fresh) dan Pacific Refgerating Sdn Bhd (Maspac).

Projek Koordinator PPIM, Noor Nirwandy Mat Noordin berkata, di antara hotel dan restoran yang disyaki menyajikan dan menjual sosej menggunakan usus babi adalah Palace of Golden Horses, Coffee Bean Tea Leaf, Hotel Equatorial, Ikea Cafe, dan Muller Sousage.

Bagaimanapun, menurut Ibu Pejabat Perkhidmatan Haiwan pada masa ini tidak ada logi-logi di luar negara yang diiktiraf dan disahkan halal oleh Malaysia bagi membekalkan 'natural casing' atau 'collagen', tetapi hanya menggunakan bahan daripada campuran sayur-sayuran sahaja untuk menghasilkan sosej.

Sementara itu, Noor Nirwandy berkata, pengguna-pengguna beragama Islam dinasihatkan berwaspada apabila membeli sosej dan diingatkan supaya mengenalpasti sosej yang dibeli tidak mengandungi usus babi.

katanya, untuk mengenalpasti sosej itu mengandungi usus babi, terdapat sejenis sarung yang nipis yang membaluti sosej apabila sosej itu dipatahkan.

Malah katanya, sosej yang dicampur usus babi itu akan lebih rangup setelah digoreng.
"Umat Islam harus berhati-hati dan memerhatikan pengilang-pengilang yang mengeluarkan sosej seperti ini," katanya semasa ditemui di pejabat PPIM di Keramat petang tadi.

Hari ini PPIM bersama Majlis Permuafakatan (Mapan) membuat laporan polis di Ibu Pejabat Balai Polis Daerah Gombak berhubung perkara itu. - SH/mks.

Sumber: http://pengguna.blogspot.com

P/S: Walau pun isu ini sudah lama dan mungkin pihak syarikat yang terlibat seperti yang dikemukakan di atas sudah mengambil tindakan terhadap produk masing-masing dalam memastikan produk tersebut boleh di makan dari segi syarak , tapi kakisembang ingin berkongsi info kerana hasil kajian yang ambe lakukan kebanyakan sosej kat Malaysia tiada disertakan tanda sah Halal dan ini cukup meragukan.

Kita sebagai Umat Islam haruslah berhati-hati dalam pemilihan makanan kerana itu penting dalam mendapatkan keberkatan dan kesejahteraan dalam hidup..wallahualam.
Read More

Pihak Polis Sudah Pasang Niat Untuk Belasah Peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat?

Merujuk kepada gesaan pihak polis supaya para wartawan yang akan membuat liputan semasa Himpunan Kebangkitan Rakyat pada Sabtu ini supaya memakai pas khas yang akan dikeluarkan oleh Polis Diraja Malaysia agar mereka mudah dikenal pasti supaya insiden wartawan dipukul anggota polis tidak berulang lagi sebagaimana yang pernah berlaku semasa himpunan Bersih 3.

Kumpulan Aktivis Media Independen (KAMI),  Terengganu menghargai niat baik pihak polis terhadap petugas media dalam masa yang sama KAMI memerhatikan perkembangan ini dengan penuh kecurigaan.

[Gambar - Peserta Himpunan Bersih 3 yang di terajang oleh polis, sehingga kini tiada polis yang ddakwa......]

Mengeluarkan pas khas supaya wartawan boleh dikenali dan tidak menjadi mangsa ‘tersalah pukul’ oleh anggota polis, apakah ini bermakna pihak polis telah memasang niat yang salah untuk mengulangi semula insiden pesta membelasah orang awam yang tak bersenjata, tak melawan dan tak berdaya semasa himpunan itu kelak?

Barangkali jika ada wartawan yang ‘tersalah dibelasah’ tentu sekali ianya akan menghadirkan publisiti buruk kepada pihak polis dengan kuasa media yang mereka miliki, tetapi persetankan dengan rakyat awam! Jangan risau, belasahlah mereka secukupnya! Sebab dan alasan nanti boleh direka untuk diwar-warkan ke seluruh dunia akan kewajaran tindakan paling ‘bersopan santun’ pihak polis terhadap rakyat sendiri.

Sebagaimana kenyataan Ketua Polis Negara sebelum ini, bahawa tindakan yang telah diambil adalah yang paling minima dan paling kurang menyakitkan. Sebab itulah KAMI mengesyorkan agar ketua polis tersebut apabila bersara kelak, silalah hadir dalam himpunan anjuran Pakatan Rakyat. Duduklah di barisan depan, kemudian mintalah anggota polis supaya melontarkan gas pemedih mata dan semburlah dengan air kimia. Lebih enak lagi, mintalah 4, 5 orang anggota polis supaya menghadiahkan penyepak percuma kepada bekas Ketua Polis Negara ini nanti. Nah! Rasailah betapa lazatnya bila diperlakukan begitu.

Suka KAMI tegaskan di sini, wartawan, pengamal media serta rakyat biasa, semua mereka mempunyai hak yang dilindungi perlembagaan untuk menghadiri sebarang himpunan aman termasuklah Himpunan Kebangkitan Rakyat yang dijadualkan sabtu ini. Peranan pihak polis adalah untuk memberi kerjasama sepenuhnya supaya ianya berlangsung dengan aman dan penuh ketertiban.

Amat mendukacitakan apabila pengalaman himpunan-himpunan sebelum ini, peranan pihak polis dalam mencetuskan provokasi menjadi sebab utama huru-hara dan kekacauan sehingga akhirnya mendatangkan natijah buruk kepada semua pihak. KAMI memohon supaya kewarasan bertindak pihak polis dalam himpunan kali ini boleh ditulis sebagai suatu detik terhormat dalam sejarah Negara yang menuju ke arah Negara maju tahun 2020.
|
Status negara maju mesti seiring dengan perubahan minda dan tindakan.  Tentu sekali tidak bermakna apabila kononnya negara kita telah maju tetapi cara kita berfikir dan bertindak masih primitif! Kalau bukan primitif, apa lagi istilah yang lebih terhormat untuk mengambarkan kejamnya apabila seorang rakyat awam yang tak berdaya dibelasah hingga patah renyuk oleh anggota keselamatan yang sepatutnya berperanan melindungi rakyat?

Dr Azman Ibrahim
Pengerusi
Kumpulan Aktivis Media Independen (KAMI)
Terengganu


Read More

Kejam Pelajar Dirogol Dan Dipaksa Telan Air Mani

Pelajar Dirogol Dan Dipaksa Telan Air Mani - Seorang pensyarah sebuah kolej swasta didakwa telah mengikat, memukul dan merogol pelajar sebelum memaksa dia menelan air mani.

China Press melaporkan bahawa pensyarah berusia dalam 40-an telah memanggil gadis yang berusia 21 tahun untuk bertemu dengannya di pejabat beliau bagi membincangkan kerja kursus beliau.

Semasa berada di bilik, pensyarah tersebut mengajak mangsa berhubungan badan namun ditolak.
Namun pensyarah tersebut mengugut untuk mengagalkan pelajar tersebut.Kerana takut digagalkan, mangsa bersetuju untuk mengikuti pensyarah pergi untuk sarapan pagi dengan menaiki kereta pensyarahnya.

Namun sebaik memasuki kereta, pensyarah tersebut telah mencekik leher pelajar tersebut dan merampas telefon bimbitnya.

Pensyarah membawa mangsa ke rumahnya di Sentul di mana pelajar itu diikat, dibogelkan dan dirogol.

Tak hanya dirogol, pelajar tersebut juga dipaksa untuk menelan air mani pensyarah tersebut. Beliau kemudian meninggalkan pelajar tersebut di stesen LRT.

Pelajar, disertai oleh kakaknya, telah membuat laporan di balai polis Sentul, Kuala Lumpur. – paapaada.blogspot

Read More

STATUS HIMPUNAN RAKYAT GUNA STADIUM MERDEKA MASIH JADI TANDA TANYA-PENGURUS STADIUM MENGHILANGKAN DIRI

KUALA LUMPUR – Sama ada Himpunan Kebangkitan Rakyat, yang dijadual untuk diadakan berlangsung di Stadium Merdeka, Sabtu ini belum ada keputusan daripada pihak pengurusan stadium terbabit.

Perhimpunan aman anjuran Sekretariat Pakatan Rakyat melahirkan kekesalan itu, apabila permohonan mereka untuk menyewa, sekali gus menggunakan stadium bersejarah itu sebagai lokasi utama perhimpunan kali terakhir sebelum Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tidak mendapat maklum balas positif daripada Merdeka Heritage Trust.

Menurut Setiausaha Kerja Himpunan Kebangkitan Rakyat, Adib Ishar, permohonan untuk menggunakan Stadium Merdeka telah dikemukakan kepada pengurusan stadium pada 26 Disember lepas.

Bagaimanapun sehingga kini pihaknya masih tidak mendapat sebarang maklum balas ataupun surat kelulusan penggunaan kemudahan itu.

"Kita datang hari ini untuk menyerahkan surat lanjutan permohonan kita yang lepas, saya dah hubungi banyak kali pengurusan Merdeka Heritage Trust, tapi masih tiada jawapan.

"Malangnya kami pada hari ini, dinafikan hak untuk berjumpa dengan wakil daripada Stadium Merdeka, jadi kita agak kecewa,” katanya kepada pemberita di lobi bangunan Permodalan Nasional Berhad (PNB) hari ini bagi menyerahkan memorandum desakan supaya pihak Stadium Merdeka mengeluarkan surat kebenaran menggunakan kemudahan sukan itu pada 12 Januari ini.

Tambah Adib, hasrat Sekretariat PR untuk menyewa Stadium Merdeka sebagai satu sahutan kepada cabaran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang sebelum ini meminta pembangkang mengadakan himpunan dalam stadium tersebut.

Dalam pada itu, Setiausaha Dewan Pemuda Pas, Khairul Faizi Ahmad Kamil yang turut serta dalam penyerahan memorandum desakan mendakwa pihaknya telah memaklumkan secara lisan kepada pihak pengurusan stadium untuk bertemu hari ini.

Namun setelah sejam jam menunggu, pihak pengurusan tidak muncul atau menghantar wakil.

"Nampaknya mereka tidak boleh hantar wakil, kerani pun tak boleh hantar, pembantu peribadi pun tak boleh hantar sedangkan kami sebut, kita nak hantar surat, bukan kita nak berbincang atau sebagainya, hantar surat bagi pihak Pakatan Rakyat.

"Bagi kami, ini satu sikap yang tidak baik ditunjukkan oleh pengurusan stadium walaupun mereka berjanji bahawa pengurusnya sendiri akan turun ke bawah,” jelasnya lagi.

Bagaimanapun beliau memuji pihak keselamatan yang memberi respons yang baik tentang hasrat mereka untuk mengadakan himpunan aman dalam kawasan tertutup, malah mereka bersedia memberi kerjasama untuk menjaga keselamatan sepanjang program berlangsung nanti.

"Kita bimbang bila saat akhir kelulusan dibuat, andai kata dibatalkan atau tidak diterima, kita bimbang ia akan menyebabkan tekanan lain atau tindakan lain seperti provokasi yang menyebabkan himpunan ini akan gagal,” katanya sambil mempersoalkan kelambatan pihak
stadium mengeluarkan surat kebenaran meskipun dua kali tindakan susulan telah diambil pihaknya.

Sementara itu, Setiausaha Angkatan Muda Keadilan, Julailey Jemadi melahirkan kekecewaannya apabila pihaknya tidak dibenar memasuki pejabat pihak pengurusan stadium sebaliknya mereka hanya dibenarkan menunggu di lobi bangunan PNB.

"Layanan ini seolah-olah tidak menggambarkan kebudayaan kita sebagai rakyat Malaysia yang menerima tetamu tapi dilayan begitu saja, agak mengecewakan kami,” katanya.

Ditanya sekiranya permohonan mereka ditolak, pihaknya bertegas akan meneruskan himpunan aman.

"Kami akan buat tindakan susulan selepas ini mungkin petang ini, mungkin besok pagi dan bila-bila kami akan desak pihak pengurusan Merdeka Heritage supaya permohonan kami diterima,” katanya.

Sehubungan itu, satu mesyuarat khas pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat akan diadakan esok bagi mencari jalan keluar kepada kemelut ini dan hasilnya akan dibawa kepada pengetahunan pihak Bukit Aman bagi tindakan susulan sebelum perhimpunan itu diadakan.


Sumber: FB

P/S: Apalah susah sangat nak bagi permit, Kpop boleh plak bagi...aparaaaaaaa..
Read More

Rosmah Mansor Rasmi Program Roti 1 Malaysia

KUALA LUMPUR 7 Jan - Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor hari ini melancarkan Persatuan Kebajikan Program Roti 1Malaysia.
 
Program Roti 1Malaysia merupakan projek yang melibatkan kerjasama diantara individu dan sektor korporat dalam usaha membantu golongan yang kurang bernasib baik dengan mengedarkan roti dan pastri yang berkualiti ke rumah anak-anak yatim dan rumah orang-orang tua.
 
"Saya melihat,program amal ini bukan sahaja dapat membantu golongan yang kurang bernasib baik, malah dapat mewujudkan perpaduan dikalangan rakyat Malaysia.
 
"Program amal ini dapat mewujudkan kerjasama diantara individu, sektor korporat serta sukarelawan belia," katanya pada Majlis Pelancaran Persatuan Kebajikan Program Roti 1Malaysia di Menara Hap Seng di sini.
 
Turut hadir ialah Pengasas Program Roti 1Malaysia, Datuk Anne Eu, Penaung Program yang juga merangkap Penasihat Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Heng Seng Kie serta Duta Jenama Roti 1Malaysia, Datuk Jimmy Choo.
 
Menurut Rosmah, program ini juga secara tidak langsung memupuk sikap bantu-membantu dikalangan masyarakat khususnya kepada golongan yang kurang bernasib baik.
 
"Selain itu, secara tidak langsung program amal ini boleh memberi kegembiraan kepada mereka," katanya.
 
Sementara itu, Rosmah turut mencadangkan agar program amal ini diperluaskan kepada Pusat-pusat Program Permata Negara yang merupakan pusat pendidikan awal kanak-kanak.
 
Program Roti 1Malaysia mula telah bermula pada Ogos 2011 sebagai tempoh percubaan dengan mengumpulkan roti dan pastri yang berkualiti daripada beberapa hotel di seluruh Lembah Klang.
 
Sektor korporat yang telah menyertai program ini antaranya ialah Berjaya Times Square, Cyberview Lodge Resort & Spa, Dorsett Regency, Grand Dorsett Subang, Hotel Renaissance serta Resorts World Genting.
 
Sumber: KLpos.com
 
P/S: Semua nak satu Malaysia, tulah sebabnya Najib kawen sorang jea, 1 bini Malaysia..haha
 
Satu lagi pasal Rosmah... siapa dia nie, Ahli Parlimen mana?, Menterikah dia..Negara kita  nie kalau ada perasmian mesti Rosmah yang banyak pergi rasmi..hehe
 
Dalam banyak-banyak Isteri PM, Rosmah paling aktif..tahniah..hehe
 
 

Read More

Terkini! 9 tahanan larikan diri guna kenderaan polis

BUTTERWORTH - Seramai sembilan tahanan polis melarikan diri ketika dalam perjalanan ke Mahkamah Sesyen Butterworth di sini kira-kira jam 9.30 pagi tadi, dengan menggunakan van polis.

Difahamkan dua anggota polis pengiring turut "dilarikan" manakala dua anggota polis lagi ditinggalkan di lokasi selepas dipukul.

Kejadian berlaku di susur keluar Jalan Pantai Bersih semasa kesemua tahanan terbabit yang dalam tahanan reman dibawa dari Penjara Pulau Pinang untuk prosiding mahkamah.

Gerakan memburu tahanan terbabit dilancarkan di beberapa lokasi sekitar daerah ini.


Sumber: Sinar

P/S: Gilalah siap polis pengiring dibawa lari..mana kawalan pihak Polis  nie..

Read More

Kisah Paderi Melayu Yang Menarik Untuk Dibaca | Jom Terjah Berdasarkan Kisah Benar Dan Nyata

Kisah Paderi Melayu Yang Menarik Untuk Dibaca | Jom Terjah Berdasarkan Kisah Benar Dan Nyata | Nama saya Salleh Bin Omar, nama Kristian Joseph. Saya di lahirkan di Kedah pada 5/5/1940, bapa saya seorang India Muslim dan mak saya orang Banting, Selangor. Bapa saya telah pulang ke India dan emak saya berada di Kedah,Pondok Kg Pisang.


Kisah Paderi Melayu Yang Menarik Untuk Dibaca | Jom Terjah Berdasarkan Kisah Benar Dan Nyata


 Pada 1970 saya telah pergi ke Johor Bahru untuk mencari kerja bersama-sama Kawan-kawan tetapi gagal. Sayaterpaksa tidur di stesen keretapi. Saya telah bertemu dengan seorang paderi bernama Father Chong. Kami diberi layanan istimewa, tempat tinggal, makan dan minum dan tinggal selama 2 tahun.

 Kami diajar sembahyang dalam bahasa Inggeris. Pada satu hari iaitu dalam tahun 1974, saya telah bertemu dengan seorang paderi besar di Malaysia, dari Kuala Lumpur bernama Kamaruddin Hj Ahmad. Beliau telah membawa saya tinggal di seksyen 14,Jalan Gasing, Petaling Jaya. Kami belajar selok belok agama Kristian di Gereja Jalan Gasing dan dibina khas untuk orang Melayu beragama Islam (ada hingga sekarang) .

Setelah satu tahun saya tinggal disana, saya telah dihantar ke Indonesia selama 6 bulan, belajar cara-cara untuk & gt; sembahyang orang mati, talkinkan orang dan macam-macam lagi dalam Bahasa Malaysia.Saya belajar sekali dengan Ibu Tien Suharto yang menjadi Pemimpin Agong Wanita Kristian seluruh Asia dan Bendahari Agong wanita Kristian seluruh Indonesia. 

Saya pulang ke Malaysia, kemudian dilantik sebagai pendakwah dari Perlis hingga ke Johor Bahru.Oleh kerana saya aktif di gereja, saya dihantar pula ke Filipina selama 1bulan, belajar selok belok Kristian dalam bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia kerana terdapat orang Malaysia, Singapura dan orang Filipina.

 Kemudian saya balik ke Malaysia sebagai pendakwah dibayar $60.00 sehari, kenderaan percuma, seramai 6 orang. Selepas itu dihantar ke Singapura selama 1 bulan di Port Carzy bersama En Aziz orang Telok Intan. Beliau adalah Setiausha Agong Persatuan Melayu Kristian Singapura.

Beliau juga adalah bekas Tentera Udara Di Raja dan berhenti memegang jawatan setiausha agong Kristian Singapore. Apabila dilantik ke gereja saya masih lagi ketua dakwah bersama 6 orang kawan. Saya dihantar ke Baptish Church di Ipoh, dibekalkan duit $1 ,400.00, bersama 2 orang kawan dan sebuah kereta untuk mengkristiankan pelajar-pelajar dan pemuda-pemuda Negeri Perak.

Pada bulan Januari saya berasa tak tenteram dan telah bertemu dengan Tuan Ibrahim, Kadi daerah Ipoh dan Membawa saya bertemu Mufti Negeri Perak dan En Azlan, Pengarah Jabatan Agama dan saya terus bertaubat. Jumlah Kristian seram! ai 3,000 orang telah dikristiankan, terutama penduduk Negeri Perak dan Johor Bahru, Manjoi dan Rapat Setia (Perak).

 Para hendak mengenali mereka Lelaki – Berseluar hitam, berbaju putih, bertali leher Hitam, bawa beg James Bond (elaun satu hari $60.00). Perempuan – Berbaju putih skirt hitam dan reben hitam. Di Kuala Lumpur – Daya Bumi, Kota Raya dan Sg Wang
Plaza.

Cara-cara berdakwah:
Mereka akan menemubual, tanya asal terutama pencari kerja. Pendakwah akan belanja makan apa saja, mempelawa tempat tinggal (asrama 120 katil, makan disediakan) didakwah dengan kaset, cara perlahan-lahan diajak sembahyang dengan diberi satu cross selepas dibawa sembahyang akan diberi sejenis air hitam (holy water).

Setelah diberi minum-1 minggu lidah menjadi hitam, tidak boleh mengucap dan mendengar azan macam menutup telinga hal dakwah Islam tidak mahu. Air itu khusus untuk orang Islam sahaja. Kewangan gereja $12.6 juta, sumber dari Sabah, Serawak,Filipina dan Singapura.

Motorola adalah penyokong dakwah Kristian ini (terletak di Petaling Jaya, Pulau Pinang dan Senawang). Senawang terlibat seramai 200 orang, ketua di Senawang, Haji Hanapi Saat dan Hj Ismail Orang Sungai Petani Kedah. Haji Hanapi bekas guru – akibat desakan hidup terpengaruh dengan Kristian.

Sekolah yang paling teruk dilanda Kristian ialah Victoria Institution. Pengetuanya En Ismail Rahim. 20 orang telah Kristian-susah untuk diberi nasihat kerana kebanyakannya anak menteri dan datuk-datuk. Di Ipoh Sekolah Tengku Abd Rahman (STAR)- 2 orang Sekolah teknik seorang pelajar perempuan (bersalib) telah bertaubat, bila saya tanya, katanya untuk main-main saja, akhirnya dia bertaubat. Banting Kamariah bt Sidek – lepasan sekolah ditarik oleh seorang guru Cina (pendakwah Cina dibayar $165.00 sehari) En Salleh Omar yang menawarkan cek sebanyak $10 juta kepada Yusof Noor untuk mengadakan persidangan Kristian sedunia (sebagaimana tersebar di akhbar) 1982. Salasiah bt Sidek- Sekolah Tengku Khursiah, Seremban balik ke Nibong Tebal, accident motor, didalam tudungnya ada salib.
Punca terjebak dalam Kristian:
  1. Desakan hidup
  2. Kurang agama
Beliau telah dapat menarik semula 300-400 orang kepada Kristian. Beliau sekarang bekerja dengan Badan Kebajikan Islam Perak. Beliau mendedahkan juga matlamat 1990 untuk menawan satu Malaysia/Brunei kepada Kristian. Padri Besar di Malaysia ialah Kamaruddin Hj Ahmad. Pairin Ketingan adalah penaungnya dan saya sebagai timbalan padri itu. Beliau telah dihantar ke Melaka (masjid paling ! banyak). Beliau pergi setiap masjid bertanya imam dan bilal untuk membuat kajian mengapa umat Islam malas ke masjid Selepas mesyuarat 3 hari saya hantar 6 orang pendakwah, tidak sampai sebulan 400 orang telah masuk Kristian di Melaka.

Target Kristian:
Pemuda yang tidak faham agama, ada yang tidak tahu Fatihah dan dengan rock-pameran di kapal-kapal. Cara untuk masuk Kristian, mereka perlu gambar 2 keping dan duit setem $7.00 pergi ke mahkamah di Selangor, Kedah, Kuala Lumpur angkat sumpah. Nama dalam kad pengenalan tidak ditukar (sukar nak dikesan)
Beliau beri penerangan kepada
  1. Polis Bukit Aman
  2. Pusat Islam (untuk menyedarkan umat Islam)
Bila dibaca kitab tidak akan terpengaruh dengan Kristian ini. Seorang bekas padri
Abd Rahman Yaakob (Pengarah Anti Dadah,Batu Gajah) pernah menjadi paderi selama 23 tahun. En Abd Rahman adalah berdakwah di dalam bahasa Inggeris. Beliau sebagai padri dikenakan 4 syarat:
  1. Tidak boleh hisap rokok
  2. Tidak boleh minum arak
  3. Tidak boleh makan benda-benda berdarah
  4. Tidak boleh kahwin.
Holy water dibawa dari Indonesia (Ketua padri Indonesia) bapak Bruto yang menyediakan air ini. Percetakan buku-buku Kristian di Cheras telah disiasat dan mereka ada lesen. Ketua padri Kamaruddin Hj Ahmad Dalam pada berdakwah Kristian sebanyak 3 negeri tak boleh dimasuk Kristian iaitu, Kelantan, Kedah dan Terengganu, mereka pernah dipukul hingga patah tangan. Kisah Paderi Melayu Yang Menarik Untuk Dibaca | Jom Terjah Berdasarkan Kisah Benar Dan Nyata
> > > > >> > PENGUMUMAN – HARAP DISAMPAIKAN KPD ORANG ISLAM KITA
“Sebarkanlah walau satu ayat pun” (Sabda Rasulullah SAW) “Nescaya Allah Memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu.Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar.” (Surah Al- Ahzab:71)
Read More

Haji Hadi Cabar Mufti Di Malaysia- Ade Berani?

Saya tidak pernah menerima surat dari Majlis Fatwa Kebangsaan. Saya cabar Majlis Fatwa hantar surat kepada saya. Majlis Fatwa tak pernah panggil saya.

Surat rasmi pun tidak ada…atas angin sahaja. Bukan boleh atas angin begitu, bukan ‘meniaga’ ni dan kalau berniaga pun tidak boleh atas angin. Ini soal agama. Petikan dari FB beliau. Sumber

P/S: Haji Hadi sudah mencabar, amacam sahut sekali cabaran tu..Baru tahu kebenaran sapa yang benar dan sapa yang salah..

Read More

Gadis S Sintuja, 19 Tahun Mati Leher Dikelar!!!


Orang ramai mengerumuni rumah mangsa dalam kejadian malam kelmarin.
SEREMBAN - Seorang gadis ditemui mati dengan kesan kelaran pada lehernya di sebuah rumah dekat Taman Desa, Mantin, di sini, malam kelmarin.

Mangsa, S Sintuja, 19, pelajar sebuah kolej swasta di sini sejak setahun lalu ditemui dalam keadaan terbaring atas lantai bilik tidur oleh sepupunya kira-kira 8.30 malam.

Menurut sumber, turut dijumpai sebilah pisau di atas katil tidak jauh dari mayat mangsa berada.

“Siasatan awal mendapati, mangsa berasal dari Temerloh, Pahang itu menetap di asrama kolej tetapi sering bertandang dan bermalam di rumah bapa saudaranya pada setiap cuti hujung minggu.

“Mangsa akan dijemput oleh bapa saudaranya setiap petang Jumaat dan menghantarnya kembali ke asrama pada hari Ahad,” katanya.

Sumber berkata, semasa kejadian, kesemua pintu dalam rumah berkenaan tidak berkunci namun tiada tanda menunjukkan berlakunya pecah masuk atau kecurian.

“Berdasarkan keterangan bapa saudara mangsa, pada hari kejadian, dia keluar dari rumah kira-kira 6 petang dan hanya pulang semula selepas menerima panggilan anaknya memaklumkan tentang insiden tersebut kira-kira 9 malam.

“Susulan itu, bapa saudara dan sepupu mangsa kini ditahan reman bagi membantu siasatan kes berkenaan,” kata sumber kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awang mengesahkan menerima laporan kejadian.

Beliau berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

"Setakat ini, polis masih menyiasat motif kejadian, manakala mayat mangsa telah dibawa ke Hospital Tuanku Ja'afar, di sini untuk bedah siasat.-


Sumber: Sinar Harian

P/S: Aku tengok dunia sekarang nie mcm2 dah jenayah yang menggerunkan..Adakah lagi perikemanusiaan sesama manusia..kadang2 aku terpikir..wallahualam..
Read More

Pembunuhan Yang Kejam | Nureffa Sahira Dibunuh Dengan Kejam Di buang ke dalam Tong Di Semporna Sabah

Pembunuhan Yang Kejam | Nureffa Sahira Dibunuh Dengan Kejam Di buang ke dalam Tong Di Semporna Sabah | Ini adalah gambar penemuan mayat Nureffa Sahira Ringkasan Di Semporna Sabah. Sebelum ni memang kecoh kisah kanak-kanak ini dilaporkan hilang beberapa hari lalu. Namun, paling menyayat hati apabila mayat Nureffa ditemui dalam keadaan yang berlipat dan hampir reput dalam tong dram. Mangsa juga dipercayai dibunuh dengan kejam sebelum dibuang ke dalam tong terbabit di ladang sawit di Kampung Salimbangun. Punca sebenar kematian masih lagi dalam siasatan.

gambar Pembunuhan Yang Kejam

 Mayat Nureffa itu ditemui jam 2 petang oleh penduduk kampung yang melakukan gerakan mencari sejak mangsa dilaporkan hilang 31 Disember lalu. Menurut ahli keluarga mangsa, kanak-kanak itu yang juga anak tunggal disedari hilang dari rumahnya apabila tidak pulang selepas bermain di pekarangan kediamannya itu

Sumber: My Newshub.
Read More

Rianti Pelakon Ayat-Ayat Cinta Sudah Murtad

Seorang pelakon wanita cantik yang pernah membintangi sebuah filem agama (ayat-ayat cinta) mengaku murtad kerana cinta. Adakah anda kenal dengan nama Rianti Cartwright?
Pelakon cantik tu diberitakan dah murtad apabila memilih untuk berkahwin dengan seorang lelaki Kristian.. Dia memilih untuk gadaikan pegangan agama dia semata-mata kerana cinta.

Ketika ditemubual oleh media Indonesia tentang status agamanya, pelakon tersebut menjawab.
“Bagi saya, ada yang boleh dikongsi bersama dan ada yang tidak boleh.”

Rianti bagaimanapun berkata dia bahagia setelah menjadi isteri kepada Alfonso Nainggolan atau Cas, selepas berkahwin pada 17 September lalu di Gereja Old St Patrick, New York, Amerika Syarikat.

“Saya sekarang amat bahagia,” kata aktres berusia 28 tahun itu.
Inilah Hebatknya penangan cinta.. Manusia sanggup buat apa saja demi cinta tanpa sedar bahawa cinta tu sebenarnya tak kemana.
Sumber: Harian Metro

Read More

Kambing dilahirkan berwajah manusia di Acheh.. ( Gambar )

Di Banda Acheh, seekor anak kambing telah mengejutkan masyarakat setempat apabila lahir dengan wajah mirip manusia di Meunasah Mon Krueng Raya, Kecamatan Mesjid Raya, Aceh Besar.

Sejak pagi tadi rumah Abdul Aziz (21), sang pemilik kambing, dipenuhi warga yang datang untuk melihat langsung keunikan anak kambing berkepala hitam itu. Mereka penasaran usai mendengar informasi yang tersebar dari mulut kemulut.

Aziz mengaku sudah 10 tahun memelihara kambing namun baru kali ini dikaruniai yang berwajah aneh seperti monster.

"Kambing saya ada 15 ekor, tapi ini satu yang aneh," katanya kepada wartawan disela melayani orang-orang yang melihat kambingnya, Sabtu (29/12/2012).

Kambing itu lahir pada Jumat, 28 Desember sore kemarin di kandang samping rumahnya. Induknya berwarna putih terlihat normal seperti kambing lainnya. Pada hari itu lahir dua ekor kambing dari induk yang sama.

"Yang satu lagi tidak terdapat keanehan, dia normal. Warnanya hampir sama, putih cuma kepalanya berwarna coklat. Yang ini kepalanya hitam," ujarnya.

Sekilas wajah kambing ini mirip manusia purba. Memiliki dua mata di bawahnya ada tonjolan yang persis seperti hidung manusia. Tapi ini bukan hidung sebab tak ada lubang untuk pernafasan. Kambing ini bernafas melalui mulut yang melengkung di wajahnya, tidak moncong seperti kambing lainnya.

Beberapa jam setelah lahir, kambing ini tetap mampu berjalan tertatih-tatih. Keempat kakinya normal seperti kambing lainnya. Namun sejak siang tadi kondisinya mulai melemah karena selain tidak mendapatkan ASI langsung dari induknya, ia juga tak bisa beristirahat dengan tenang karena banyak orang mengusiknya.

Aziz menuturkan sejak lahir, kambing ini tidak disusui induknya. "Mungkin dikira bukan anaknya, lagian wajahnya ngak mirip kambing. Karena tidak disusui tadi malam dia terus menangis," tururnya.

Agar bisa terus bertahan hidup, Aziz memeras sendiri susu dari induknya, kemudian memberikannya melalui alat injeksi. Ia juga memindahkan kambing ini ke dalam ruang tamu rumahnya, supaya bisa leluasa beristirahat. Orang yang datang masih bisa melihat kambing ini dari balik kaca jendela.

Bukan hanya wajah yang aneh, suara tangisan kambing ini juga tidak mirip kambing normal lainnya. "Biasanya kalau kambingkan embek..embek gitu, tapi ini ngak. Suaranya agak mirik kayak bayi, tapi ini lain lagi," ceritanya.

Aziz mengaku tak memiliki firasat apa-apa sebelum mendapatkan kambing seperti ini. "Apakah ini rezeki atau ujian kepada saya, saya serahkan pada Allah semua," ungkapnya.

Meski sedikit pesimis kambing ini akan mampu bertahan, namun Aziz mengaku tetap akan merawat kambing ini semampunya. "Belum ada niat saya untuk menjualnya, walaupun hari ini sudah beberapa orang menawarkan tapi belum ada keputusan," katanya.

Sumber: Ronyanuar.com

Read More

Kena Rogol Hendak Buang Sial ( Padah Percaya Kat Bomoh )

Kena Rogol Nak Buang Sial - Terpengaruh dengan dakwaan dirinya disihir dan perlu dirawat, seorang wanita berusia 42 tahun dirogol seorang lelaki di sebuah hotel di Kepong, di sini, ketika mahu melakukan rawatan bagi membuang sial, Selasa lalu.

Difahamkan, mangsa yang dipengaruhi lelaki berusia 38 tahun yang mendakwa mempunyai kebolehan membuang sial, bersetuju mengekorinya ke premis berkenaan sebelum dirogol kononnya kaedah berkenaan mampu merawat mangsa.

Dalam kejadian jam 3 petang itu, mangsa yang menyedari ditipu, membuat laporan di Balai Polis Kepong, di sini.

Menurut sumber, mangsa mengenali suspek kerana dia menyewa bilik di rumah mangsa sejak April lalu.

“Suspek menyewa di bilik berkenaan dengan isterinya dan sejak tinggal di rumah mangsa, lelaki terbabit sering mendakwa mangsa terkena sihir individu yang berdendam dengannya.
“Pada mulanya mangsa tidak percaya namun akibat sering mendengar dakwaan itu, mangsa menjadi takut,” katanya.

Sumber berkata, akibat takut mangsa bersetuju mengikut suspek ke sebuah hotel bagi menjalani rawatan.

“Sebaik tiba di hotel, suspek merogol mangsa dan mendakwa kaedah itu mampu membuang sial dan sihir yang ada pada tubuhnya,” katanya.

Mangsa yang menyedari ditipu kemudian membuat laporan polis berhampiran kediamannya untuk siasatan dan tindakan lanjut.

Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Operasi dan Risikan) Kuala Lumpur, Khairi Arasa ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian berkenaan dan memberitahu siasatan lanjut sedang dilakukan. – paapaada.blogspot

Read More

Amanat Haji Hadi Antara Dolak Dalih Rais Yatim Yang Aku Menyampah.

Gendang Pilihanraya sudah dipalu, bermakna isu Amanat Haji Hadi akan dimainkan semula. Media massa di Malaysia yang di katakan telus dan tidak berpolitik saban malam bercerita tentang kejahatan Amanat ini. Bagi akulah adalah tidak adil apabila menuduh Haji Hadi penyebab kerosakan akidah kepada Umat Islam di Malaysia dan apabila empunya tubuh ingin menjawab di media yang sama menuduh beliau, di nafikan hak.. Adakah ini tuntutan Islam dan sistem demokrasi yang diamalkan di Malaysia sungguh menyedihkan.

Terbaru Menteri Penerangan, Komunikasi dan kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim didesak memohon maaf kepada Presiden PAS kerana didakwa berbohong mengenai fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan berhubung 'Amanat Hadi'. Jom layan:


Harakahdaily, 03 Jan 2013

KUALA LUMPUR: Menteri Penerangan, Komunikasi dan kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim didesak memohon maaf kepada Presiden PAS kerana didakwa berbohong mengenai fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan berhubung 'Amanat Hadi'.

Ketua Pemuda Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM), Nasrudin Hassan berkata, Majlis Fatwa Kebangsaan tidak pernah mengeluarkan sebarang fatwa berkait amanat tersebut.

Sebaliknya hanya Majlis Fatwa Negeri Melaka yang berbuat demikian.

"Kita desak Rais tarik balik dan mohon maaf kepada Ustaz Hadi," kata beliau dalam satu kenyataan.

Kementerian Penerangan, komunikasi dan Kebudayaan hari ini membatalkan rancangan untuk menyiarkan penjelasan Ustaz Hadi berhubung isu ini.

Menterinya Datuk Seri Rais Yatim berkata penyiaran amanat Hadi itu akan bercanggah dengan satu fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan pada 24 Julai 2002.

Sementara itu, Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub tidak menolak kemungkinan Umno akan menggunakan institusi agama serta mufti bagi menghalang Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang muncul di televisyen menjelaskan isu berkaitan 'Amanat Hadi'.

Beliau berkata, tidak mustahil Umno yang terperangkap dalam isu ini akan mengggunakan taktik yang sama seperti yang dilakukan pada tahun 1985 dahulu.

Pada tahun 1985, Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohamad membatalkan debat antara beliau dan Ustaz Hadi berhubung isu ini dengan menggunakan Majlis Penyimpan Mohor-Mohor Besar mengisytiharkan pembatalan Debat Umno-PAS itu.

"Saya yakin dalam masa dua tiga hari ini, kerajaan akan menggunakan institusi seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan mufti-mufti untuk mendesak Majlis Penyimpan Mohor-Mohor Besar bersuara," kata beliau katika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Photo: Rais bohong 

Harakahdaily,  03 Jan 2013

KUALA LUMPUR: Menteri Penerangan, Komunikasi dan kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim didesak memohon maaf kepada Presiden PAS kerana didakwa berbohong mengenai fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan berhubung 'Amanat Hadi'.

Ketua Pemuda Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM), Nasrudin Hassan berkata, Majlis Fatwa Kebangsaan tidak pernah mengeluarkan sebarang fatwa berkait amanat tersebut.

Sebaliknya hanya Majlis Fatwa Negeri Melaka yang berbuat demikian.

"Kita desak Rais tarik balik dan mohon maaf kepada Ustaz Hadi," kata beliau dalam satu kenyataan.

Kementerian Penerangan, komunikasi dan Kebudayaan hari ini membatalkan rancangan untuk menyiarkan penjelasan Ustaz Hadi berhubung isu ini.

Menterinya Datuk Seri Rais Yatim berkata penyiaran amanat Hadi itu akan bercanggah dengan satu fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan pada 24 Julai 2002.

Sementara itu, Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub tidak menolak kemungkinan Umno akan menggunakan institusi agama serta mufti bagi menghalang Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang muncul di televisyen menjelaskan isu berkaitan 'Amanat Hadi'.

Beliau berkata, tidak mustahil Umno yang terperangkap dalam isu ini akan mengggunakan taktik yang sama seperti yang dilakukan pada tahun 1985 dahulu.

Pada tahun 1985, Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohamad membatalkan debat antara beliau dan Ustaz Hadi berhubung isu ini dengan menggunakan Majlis Penyimpan Mohor-Mohor Besar mengisytiharkan pembatalan Debat Umno-PAS itu.

"Saya yakin dalam masa dua tiga hari ini, kerajaan akan menggunakan institusi seperti Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan mufti-mufti untuk mendesak Majlis Penyimpan Mohor-Mohor Besar bersuara," kata beliau katika dihubungi Harakahdaily hari ini.


Read More

Majalah Perancis Terbik Komik Nabi Muhammad ( SAW )- Bala-Bala

PARIS – Sebuah majalah Perancis, Charlie Hebdo yang pejabatnya pernah dilontar dengan bom api selepas ia menyiarkan kartun mempersendakan Nabi Muhammad SAW menerbitkan buku komik biografi tentang rasul berkenaan semalam.

Seorang editor Charlie Hebdo bertegas bahawa buku berjudul The Life of Mohammed itu diterbitkan setelah penyelidikan menyeluruh dilakukan oleh seorang ahli sosiologi berketurunan Perancis-Tunisia.

Editor itu, Stephane Charbonnier berkata, buku biografi tersebut disunting oleh orang Islam.
Kulit komik itu menunjukkan Nabi Muhammad bersama seekor unta melakukan perjalanan di padang pasir.

Charbonnier memberitahu agensi berita AFP bahawa idea menerbitkan buku komik itu diperoleh pada 2006 apabila sebuah akhbar di Denmark yang menyiarkan beberapa kartun menghina Nabi Muhammad disiarkan semula oleh majalah Charlie Hebdo.

Kartun itu mencetuskan bantahan di seluruh dunia Islam.
Setakat semalam, tiada reaksi ketara berhubung buku komik baharu tersebut yang dijual pada harga enam euro (RM24).

Namun, pada Isnin lalu, Perdana Menteri Turki, Recep Tayyip Erdogan mengecam karya tersebut sebagai satu bentuk provokasi dan berniat jahat.

“Bagi mengubah kehidupan rasul Islam dalam bentuk lukisan kartun itu pun merupakan satu kesalahan,” kata seorang pengguna Twiiter, Ibrahim Kalin yang bersetuju dengan pendirian Erdogan di laman web tersebut. – AFP

P/S : Puak-puak nie saja je nak sakiti hati umat Islam, bila umat Islam bangkit dituduh pulak pengganas. Nak suruh orang respek agama depa tapi perangai macam sial..Penghinaan terhadap Nabi Muhammad ( SAW ) ayuh Umat Islam bangkit mempertahankan Nabi dari dihina sedemikian rupa..

Read More

Pahlawan negara Datuk Temenggong Kanang Langkau, meninggal dunia awal hari ini di Hospital Umum Sarawak

KUCHING: Pahlawan negara Datuk Temenggong Kanang Langkau, meninggal dunia awal hari ini di Hospital Umum Sarawak.

Mendiang berusia 68 tahun.
Beliau meninggal dunia pada jam 1.45 pagi, tidak lama selepas digegaskan ke hospital selepas pengsan di rumah akibat sesak nafas, kata balunya Datin Brawang Chunggat.


"Kami sekeluarga masih terkejut kerana beliau tidak pernah mengadu sakit dan memang kelihatan sihat walafiat," katanya.

Kanang, yang bersara sebagai Pegawai Waran 1 daripada 8 Batalion Ranger, Angkatan Tentera Malaysia, merupakan soldadu tunggal yang menerima pingat Sri Pahlawan Gagah Perkasa (SP) iaitu pingat keberanian tertinggi negara, ketika masih hidup. - BERNAMA

P/S: Keberanian beliau akan menjadi ingatan sampai bila-bila, walaupun berbeda ideologi dan pegangan pergorbanan mu tetap menjadi sanjungan..

Read More

Zarina Pelakon Seksi Kena Masuk Penjara Kajang!?

PETALING JAYA - Pelakon dan model wanita kontroversi, Zarina Anjoulie Mohamad Fahizul dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam bersama seorang lagi rakannya atas tuduhan memiliki dua biji pil eramin 5, empat hari lalu.

Zarina, 27, dan rakan lelakinya yang juga seorang pelajar kolej, Mohamad Fakhruzaim Mohamad Fawzi, 27, bagaimanapun mengaku tidak bersalah di hadapan Majistret Nazri Omran.

Zarina terpaksa ditahan di Penjara Kajang sementara menunggu tarikh sebutan berikutan tiada siapa membayar wang jaminan RM2,000 yang ditetapkan oleh mahkamah.

Selebriti yang pernah membintangi drama Anak Pontianak itu didakwa bersama-sama rakan lelakinya memiliki dua biji pil dadah tersebut dengan anggaran berat 0.6 gram di sebuah kediaman di Jalan PJU 10/1C Damansara Damai di sini pada pukul 5.30 petang, 30 Disember tahun lepas.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 12(3) akta sama yang membawa hukuman maksimum penjara lima tahun atau denda RM100,000 atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Terdahulu Timbalan Pendakwa Raya, Wan Mohd. Bukhari Wan Mohd. menawarkan wang jaminan sebanyak RM6,000 dengan seorang penjamin terhadap setiap tertuduh.

Peguam Mohd. Haijan Omar yang mewakili kedua-dua tertuduh bagaimanapun memohon mahkamah agar mengurangkan wang jaminan tersebut atas alasan anak guam masih belajar dan tidak mempunyai pendapatan tetap.

Nazri kemudian membenarkan kedua-dua tertuduh diikat jamin masing-masing RM2,000 dengan syarat penjamin merupakan ahli keluarga mereka.

Mahkamah menetapkan pada 8 Februari depan sebagai tarikh sebutan semula kes bagi menunggu laporan kimia.

Mohamad Fakhruzaim membayar wang jaminan.

Sebuah akhbar kelmarin melaporkan pelakon dan model wanita terkenal dengan pelbagai kontroversi itu ditahan bersama teman lelakinya di kediaman mewah di Damansara Damai.

Semasa ditahan pasangan itu didapati menyimpan dua biji pil disyaki eramin 5 dengan anggaran berat 0.6 gram.

Ketika serbuan dilakukan, kedua-dua suspek berada di dalam rumah berkenaan dan mereka pada mulanya enggan bekerjasama walaupun polis sudah memperkenalkan diri.

Selepas pegawai yang mengetuai serbuan itu mengetuk pintu rumah tersebut, suspek wanita membuka tingkap tetapi segera menutup semula pintu itu selepas menyedari orang itu merupakan polis.

Pada 2011, Zarina pernah ditahan oleh anggota Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) Selangor bersama-sama seorang lagi rakannya dalam satu operasi di Terminal Penerbangan Tambang Murah di Sepang.

Bagaimanapun, ujian air kencing yang dilakukan terhadap Zarina yang ditahan ketika itu mendapati dia negatif dadah jenis ketamin.

Zarina yang lebih mesra disapa sebagai Anju menjadi perhatian ramai gara-gara gambar seksi dan mengghairahkan miliknya tersebar di alam maya yang dipetik daripada majalah FHM versi Indonesia.

Foto-foto tersebut menjadi kecaman dan kutukan banyak pihak kerana aksi-aksi panasnya itu.


Sumber: Kosmo.

Read More

Bekas KSU Di Cekup Bersama 36 GRO

Seorang bekas ketua setiausaha sebuah kementerian yang sudah bersara dan bergelar Datuk serta seorang rakannya yang juga berstatus sama ditahan bersama 36 pelayan pelanggan (GRO) dalam serbuan dilakukan sepasukan anggota penguatkuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) di sebuah pusat karaoke di Bukit Bintang, malam kelmarin.

(Gambar) Pengunjung disko nekad terjun elak dicekup ketika diserbuan.

Dalam serbuan jam 7 malam itu, kedua-dua VIP terbabit berhibur dan dipercayai dalam keadaan mabuk.

Menurut sumber, ‘Datuk’ terbabit yang berusia lewat 50-an berlagak sombong dan mendakwa kebal daripada undang-undang.

“Datuk terbabit tidak gentar dengan kesalahan syariah yang dilakukannya, malah mencabar penguatkuasa Jawi untuk mengambil tindakan.

“Semua GRO disiasat mengikut Seksyen 9 Akta Kesalahan Jenayah Syariah Wilayah Persekutuan kerana mengingkari pihak berkuasa agama manakala kedua-dua VIP terbabit disiasat kerana bersubahat.

“Sabit kesalahan boleh membawa hukuman denda RM3,000 atau penjara tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya,” katanya.

Sementara itu, dalam serbuan berasingan sempena sambutan tahun baru, puluhan pengunjung remaja Islam yang asyik berpesta arak di sebuah disko terkemuka, di sini, nekad melompat dari tingkat atas disko berkenaan kerana takut diperiksa polis dan pihak berkuasa agama, awal pagi semalam.

Ada antara mereka cedera dan luka di anggota badan akibat terjatuh. Remaja berusia 18 hingga 25 tahun itu meneguk arak dan berpesta ketika serbuan.

Malah, terdapat pengunjung merempuh pintu hadapan dan melepaskan diri. Operasi dijalankan 60 anggota dan pegawai diketuai penguatkuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) dengan kerjasama polis D7 KL dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), jam 2 pagi semalam.~hmetro
Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Loading...

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.