Lagi Bukti Kesesatan Syiah | Mereka Menghina Sahabat Nabi Mengukir Nama Di atas Selipar

Lagi Bukti Kesesatan Syiah | Mereka Menghina Sahabat Nabi Mengukir Nama Di atas Selipar | Kekejian syi'ah terhadap isteri dan mertua Nabi shalallahu alaihi wasalam Saidina Abu Bakar.

Mereka menulis nama isteri Nabi Aisyah dan Hafsoh serta kedua sahabat sekaligus mertua Beliau shalallahu alaihi wasalam Abu Bakr dan Umar bin Khatab di sandal yang mereka pakai sehari-hari

Apa yang mereka (syi'ah) lakukan adalah bentuk penghinaan dan penistaan terhadap isteri dan sahabat Nabi shalallahu alaihi wasalam, mereka sangat membenci isteri dan para sahabat Nabi shalalahu alaihi wasalam.

Read More

Bukti Dendam Syiah Terhadap Ahli Sunnah ( Gambar ) | Derita Muslim Ahwaz dari Penjajah Syi'ah Iran Yang Zalim

Bukti Dendam Syiah Terhadap Ahli Sunnah ( Gambar ) | Derita Muslim Ahwaz dari Penjajah Syi'ah Iran | Penyiksaan terhadap warga Ahwaz yang majoriti adalah Ahlussunnah etnik Arab terus berlangsung. Akan tetapi kerana media massa tidak berada di tangan mereka, maka dunia Islam pun tak tahu tentang mereka.



Mereka terus berjuang untuk merebut kembali wilayah mereka dari Penjajah Iran yang selama ini merampas kekayaan alam mereka, iaitu minyak. Di samping menindas mereka kerana perbezaan etnik dan ideologi. Sebab Syi’ah Iran adalah etnik Parsi yang sejak dulu terkenal sangat membenci bangsa Arab, apalagi yang Ahlussunnah.

Oleh kerana itu, siapa pun yang mencuba melawan penjajah Iran, riwayatnya akan berakhir di tali gantung, atau disimbah timah panas sehingga mati. Dan hal ini sangat sering terjadi,

Ahwaz adalah sebuah wilayah yg jauh lebih luas dari Palestin, sekitar 375.000 Km persegi, dan dihuni oleh 8 juta jiwa. Ia terletak di perbatasan antara Iraq dan Iran, dan meliputi semenanjung Teluk Arab, hingga bila dilihat secara geografi, bentuknya seperti bulan sabit.


Wilayah ini dikenal juga dengan nama Arabistan atau Khuzistan. Bahasa warganya adalah bahasa Arab, dan mereka telah mendiami wilayah tersebut sejak 500 tahun lalu.

Awalnya, warga Ahwaz 99% adalah orang keturunan Arab, sedangkan bakinya Persi. Namun kini jumlah mereka mulai berkurang hingga mencapai 95% saja.

Ahwaz adalah daerah penghasil minyak terbesar di Iran, dan nombor tiga di dunia. Akan tetapi, banyak dari warganya hidup dalam kemiskinan yang cukup menyedihkankan. Keadaan mereka sangat mirip dengan saudara-saudara kita di Palestin yg dijajah oleh Yahudi sejak tahun 1967. Bahkan tidak keterlaluan bila dikatakan bahwa warga Ahwaz mengalami penindasan yg lebih parah dari Palestina. Mengapa? Sebab mereka dijajah oleh Majusi Iran (Syi’ah) sejak tahun 1925, yakni 42 tahun lebih dulu dari penjajahan Zionis atas Palestina.
 

Aku harap kita sebagai rakyat Malaysia jangan membenarkan sesekali puak-puak Syiah dari mengamalkan ajaran sesat ini di Bumi kita. Meraka punyai dendam yang dashyat kepada puak Ahli Sunnah.
Read More

Terkini Di Syria | Rakyat Malaysia WAJIB bersama Kebangkitan Rakyat Syria ( Syeikh Dr Yusuf Qardhawi )

Terkini Di Syria | Rakyat Malaysia WAJIB bersama Kebangkitan Rakyat Syria ( Syeikh Dr Yusuf Qardhawi) | Dengan pendirian yang amat jelas Syeikh Dr Yusuf Qardhawi terhadap Iran dan Hizbullah yang berkait juga dengan masalah hubungan Sunni-Syiah, maka sudah tibalah umat Islam di negara ini khususnya menentukan sikap tanpa ragu-ragu lagi untuk menyokong rakyat Syria dalam perjuangan mereka memerdekakan tanah air mereka dan menyelamatkan diri dan keluarga mereka dari regim Basyar Assad yang zalim

Saya perturunkan kembali fatwa yang diputuskan oleh Muktamar Syria anjuran al-Ittihad al-Alami Lil Ulama al-Muslimin (The International Association of Muslim Scholars) yang dipengerusikan oleh Prof Dr Yusuf al-Qardhawi) dan Rabitah Ulama Suriyiin (Syria) dari 1 - 3 Julai 2012 di Istanbul, Turki .

1) Wajib bagi umat Islam untuk bersama-sama dengan kebangkitan rakyat Syria kerana perjuangan mereka adalah di antara hak dan batil, di antara keadilan dan kezaliman. Perjuangan mereka juga adalah untuk melawan pemerintah yang membunuh dan menindas rakyat. Dan ini menunjukkan bahawa wajib bagi umat Islam untuk membantu dan menyatakan sokongan kepada umat Islam yang dizalimi.

2) Wajib ke atas setiap pemimpin umat Islam agar menyatakan sokongan dan dokongan kepada kebangkitan rakyat Syria. Sokongan samada dari sudut bantuan kewangan, senjata dan pelbagai bantuan agar kebangkitan mereka mendapat kemenangan. Mereka juga perlu menyatakan sokongan dan memberi bantuan senjata kepada Tentera Pembebasan Syria yang telah berjihad dan berjuang melawan regim Basyar yang zalim.

3) Haram bagi umat Islam menyatakan sokongan dan dokongan kepada regim Basyar mahupun sekutunya dari sudut ketenteraan, harta benda, sokongan politik dan sebagainya.

4) Merupakan kewajipan untuk menyokong golongan yang memperjuangkan kebenaran. Maka, tidak ketinggalan kepada para alim ulama' dan juga pemikir Islam agar menyatakan sokongan dan dokongan mereka terhadap kebangkitan rakyat Syria. Dan haram bagi mereka diam membisu melihat kezaliman demi kezaliman berlaku di Syria.

5) Haram membunuh di atas dasar hawa nafsu dan juga kepuakan. Haram hukumnya membunuh dan menumpahkan darah tanpa hak. Akan tetapi apabila berada di dalam medan jihad, maka ia merupakan kewajipan untuk mempertahankan maruah diri dan juga agama. Kami juga mengingatkan kepada Tentera Pembebasan Syria agar berjihad tujuannya adalah untuk mempertahankan maruah diri, agama dan juga negara bukan kerana lain

via Dr. Hafidzi Mohd Noor


P/S : 14 Haribulan bersama-sama ke kedutaan Syria kita pakat demo ramai-ramai k...
Read More

Kesesatan Syiah ( Gambar ) | Ritual Kesesatan Syi'ah Menyambut 10 Muharram

Kesesatan Syiah ( Gambar ) | Ritual Kesesatan Syi'ah Menyambut 10 Muharram | Kalau kita rajin membaca dan meneliti ayat-ayat al.Quran di sana terdapat banyak ayat-ayat yang mengingatkan kita supaya menjaga diri dan juga ahli keluarga, terutamanya menjaga dari disiksa dan diazab di dalam api neraka dan selainnya elak kesusahan dan kebinasaan di dunia,

Disebalik larangan ( mencampakkan diri ke lembah kebinasaan dan kerosakan) terdapat tidak kurang banyaknya yang menyuruh manusia mencari kesejahteraan di dunia dan di akhirat. Suruhan itu diiringi dengan panduannya yang lengkap dan sempurna iaitu al.Quran dan al.Hadith.
 
Untuk selamat dari tercampak ke lembah kebinasaan semestinya manusia memerlukan panduan dari al.Quran dan al.Hadith.(wahyu Allah dan Rasul-Nya)


Moga Allah selamatkan kita dari fitnah Syiah yang dashyat ini, mereka membuat perkara bidaah yang sesat, Adakah Nabi Muhammad, Hassan, Hussein, Saidina Ali masih hidup mereka akan merestui perkara ini, tidak sama sekalikan..Kita amat mencintai Ahlul Bait dan kecintaan kita melebihi kecintaan pada diri sendiri dan keluarga. Kita sebagai Ahli sunnah juga mencintai sahabat nabi Abu Bakar, Umar , Usman yang telah di kafirkan oleh Syiah Imamah. Moga Allah memberi hidayah kepada mereka kembali kepangkal jalan.












Read More

Membongkar Kesesatan Syiah | Para pengikut Syiah Sedang Berdoa Agar Imam Mahdi Segera Datang Untuk Membunuh Ahli Sunnah Wal Jamaah di Syria

Membongkar Kesesatan Syiah | Para pengikut Syiah Sedang Berdoa Agar Imam Mahdi Segera Datang Untuk Membunuh Ahli Sunnah Wal Jamaah di Syria | Moga Allah melindungkan keluarga kita dan masyarakat dari terikut-ikut dengan perangai sesat puak-puak Syiah yang sesat ini.


Para pengikut Syiah sedang berdoa agar Imam Mahdi segera datang untuk membunuh Ahli Sunnah Wal Jamaah di Syria, dimulai dari desa mereka sendiri yaitu Harasta. Mereka berdoa sambil tepuk-tepuk dada. Inilah terjemahan doa mereka: Sila lihat video yang dilink kan di bawah

- Kami mempunyai dendam kita perlu mengambilnya. Imam kami memanggil dimanakah anda? 2X


- Ya Zahra'a Ya Zahra'a.


- Dari Dara'a (Syria) datang kejahatan (revolusi Syria).


- Musuh Mahdi datang. 2X


- Dari Harasta, kami menunggu tanda kami. 2X


[Menurut Syiah, Imam Mahdi akan memulai membunuh Sunni dari Harasta]


- Hari ini Zainab dalam bahaya. Dia memanggil bantuan kami. 2X


[makam Zainab di Damsyik]


- Dan dengan kiamat Ruqayah akan bermula. 2X


[Menurut Syiah, pada hari kiamat semua Sunni akan dibunuh oleh Imam Mahdi]


- Esok tentera Mahdi akan memuji-muji YA HAIDAR. Hey 2X


- Dia akan mengumpulkan mereka semua dan meletakkan mereka dalam satu kawasan (Sunni).


- Walaupun mereka berkeinginan dan membenci, beliau akan memb

 
- Ya Zaharaa, Ya Zaharaa.


- Nama anda adalah suci dan imam sedang memanggil anda.


- Ya Zahra'a, Ya Zahra'a….hanya Zahra'a.


- Pukul diri anda, buatlah lingkaran.

Tontonlah videonya untuk lebih memahami Syiah:http://www.youtube.com/watch?v=jlmps-XqOJg

sumber:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=535056823207483&set=a.273948169318351.75335.229405003772668&type=1
Read More

Membongkar Kesesatan Syi'ah | Keyakinan Syi'ah, Najis Imam Dapat Menghindarkan Api Neraka dan Menyebabkan Masuk Syurga

Membongkar Kesesatan Syi'ah | Keyakinan Syi'ah, Najis Imam Dapat Menghindarkan Api Neraka dan Menyebabkan Masuk Syurga | In Sya Allah aku akan mencari info dalam membenteras ajaran Syiah dari menjadi pegangan kaum Muslim di Malaysia.



Dalam foto berikut seorang syi'ah sedang membawa najis imam mereka dan dilumurkan di muka dan badan

Ibnu Babawaih al-Qummi menyebutkan dalam bukunya: ( Hadis Palsu ) ciptaan ahli Syiah yang sesat lagi menyesatkan.
"Manlaa Yahdurhul-Faqeeh" vol.4, halaman 418

Dilaporkan Ahmad b. Muhammad b. Sa'id al-Kufi mengatakan: Dikisahkan kepada kami Ali b. al-Hasan b. Fidaal, dari ayahnya dari Abul-Hasan Ali b. Musa al-Ridha [AS] mengatakan:

"Tanda-tanda untuk Imam adalah:

1 - Dia yang paling luas dari semua orang.
2 - Dan yang paling bijaksana dari semua (Manusia).
3 - Dan yang paling benar dari semua (Manusia).
18 ... Kotorannya jauh lebih baik daripada berbau aroma yang wangi ".


The Grand Ayat, Akhond Mulla Zainul Abideen-al-Galbaigani, dalam bukunya:

Anwaar al-Wilayah, halaman 440 menulis:

"Kotoran Imam tidak memiliki  apa-apa bau melainkan baunya seperti minyak misk
siapa yang meminum air kencing, darah dan memakan kotoran mereka (IMAM)
Maka, Allah akan hindarkan dari api neraka dan membuat dia masuk syurga

Abu Jafar mengatakan: "Untuk Imam ada 10 tanda:. Ia lahir murni dan disunat .... dan jika dia kentut berbau kesturi"
(Al-Kafi 1/319 Kitab hujja - Bab Kelahiran Imam)

Subhanallah ... wa na'uzubillah. Dari AJARAN  Iblis Syiah Imamiyah.

Jauhilah keturunan dan semua sahabat kita dari dihinggapi penyakit kerosakan akidah pengikut Syiah..Allah telah membongkar dan menunjukkan siapa itu Syiah..

Sumber: http://inilah-bukti-kesesatan-syiah.blogspot.com
Read More

Si Isteri Mencuri Si Suami Menjual, Kiamat Dah Laa Dunia Nie..Rumah Allah Pun Sanggup mencuri..

SHAH ALAM - Perbuatan sepasang suami isteri yang menjadikan surau sebagai sasaran untuk mencuri sejak setahun lalu, berakhir semalam apabila mereka diberkas polis di Kampung Bukit Badong, Bestari Jaya, Kuala Selangor dekat sini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor SAC Adnan Abdullah berkata dengan penangkapan suspek berusia 28 dan 26 tahun itu, polis percaya dapat menyelesaikan 15 kes curi yang dilapor berlaku di surau di kawasan tumpuan awam di sekitar Selangor.

Penangkapan itu susulan laporan polis yang dibuat seorang pelajar wanitaberusia 23 tahun yang kehilangan beg tangannya ketika mahu menunaikan solat di surau sebuah pusat membeli-belah di Bandar Bukit Raja, Klang pada 11 Mei lalu.

"Hasil siasatan polis, membawa kepada penangkapan pasangan suami isteri itu di rumah sewa mereka pada pukul 2.30 petang semalam," katanya pada  sidang media, di sini hari ini.

Beliau berkata pemeriksaan polis di rumah suspek yang mempunyai seorang anak angkat perempuan berumur empat tahun menemukan 31 barangan  seperti telefon bimbit, beg tangan dan kad "Touch 'n Go".

Adnan berkata pemeriksaan selanjutnya mendapati sebahagian barangan curi telah dibakar di dua kawasan berhampiran rumah mereka seperti kad kredit manakala sebahagiannya lagi telah dijual.

"Siasatan selanjutnya mendapati suspek wanita berperanan melakukan kegiatan curi di dalam surau di kawasan seperti stesen bas dan teksi serta pusat membeli - belah manakala suaminya bertindak menjual barangan curi berkenaan di kedai.

"Setiap kali ingin menjalankan kegiatan mencuri, wanita terbabit akan memaparkan dirinya seperti wanita baik dengan bertudung menyebabkan orang lain tidak mengesyaki apa-apa dan ketika melakukan kegiatan itu suaminya akan menunggu di luar surau sambil menjaga anak angkat mereka," katanya.

Adnan berkata pasangan suami isteri itu yang tidak mempunyai rekod kesalahan lampau direman selama empat hari sehingga 9 Jun ini untuk siasatan mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan.

Beliau turut meminta orang ramai yang pernah menjadi mangsa curi di surau di sekitar Selangor supaya menghubungi pegawai penyiasat Inspektor Zulkifli Mohd di talian 013-3546379.

Sementara itu, Adnan berkata pihaknya sedang mengesan seorang pemandu lori warganegara Pakistan, Waqas Ul Hussan @ Vicky, berusia 30-an yang beralamat terakhir di Desa Lembah Permai, Ampang dekat sini, bagi membantu siasatan kes bunuh seorang lelaki rakyat Amerika di Jalan Ampang, Kuala Lumpur pada 4 Mei lepas.

"Sehingga kini pihak kami telah menahan tujuh lelaki warga Pakistan berumur antara 24 dan 58 tahun, antara 28 dan 29 Mei lepas di sekitar Dang Wangi, Kuala Lumpur, Ampang dan Seri Kembangan bagi membantu siasatan kes di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan. Sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai seorang lagi lelaki yang dicari ini sila hubungi ASP A. Wiswannadan di talian 012-3198918 atau 03-42897222 sambungan 7312," katanya.

Dalam kejadian itu, mayat David James Ginter, 62, ditemui di tingkat atas rumahnya oleh jiran mangsa dalam keadaan terbaring dengan tangan dan kaki diikat ke belakang serta lehernya dijerut dengan  pengecas telefon bimbit. - Bernama
Read More

Terkini Gambar dan Video | Sebahagian jambatan Kedua Pulau Pinang Runtuh 3 Cedera

Terkini Gambar dan Video | Sebahagian jambatan Kedua Pulau Pinang Runtuh | Alamak runtuh lagi, kalau kat negara Nepal Menteri yang berkenaan 24 jam letak jawatanlah, Negaraku ku selagi x maut dan diterajang parti sampai Kiamat nak jadi Menteri, kejadian runtuh ini bukan perkara baru di Malaysia bermula di Terengganu aish sampai ke hari ini tidak tahu siapa punya angkara..Lepas nie aku harap kerajaan buat pemeriksaan dan siasatan terbuka  kerana rakyat mahu mengetahui sapa punya angkara, ini duit rakyat bukan duit mak bapak depa....

Time nak bina semua mengaku Projek ini kami yang punya, bila dah kebabooom orang lain lak yang dipersalahkan, jika betullah kerajaan Pulau Pinang punya jambatan, duit TOl tu bagilah kt Kerajaaan Pulau Pinang, x leh nak fikir keerrr..hehe..

Tiga orang disahkan cedera akibat runtuhan tanjakan konkrit dan besi penyambung susur keluar Jambatan Kedua Pulau Pinang di kawasan Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu di George Town malam ini.

Dua daripada mereka adalah pekerja asing iaitu warga Indonesia yang dikenali sebagai Slamat, 36, dan warga Myanmar Tin Maung Iwin, 39. Mereka menerima rawatan di Hospital Pulau Pinang dan dilaporkan stabil.
 
 Timbalan Ketua Polis Negeri Datuk Abdul Rahim Jaafar memaklumkan pemberita kedua-dua mangsa dikatakan sedang bekerja di tapak binaan ketika kejadian pada kira-kira 7.15 malam.

Seorang lagi yang dilaporkan cedera ialah wanita tempatan, Thilasheni Rajendran, 24, akibat terkena serpihan runtuhan di bahagian tangan.

Ketika kejadian, Thilasheni sedang memandu dan beliau sempat memberhentikan kenderaannya pada jarak kira-kira dua meter dari lokasi kejadian.
Rakannya, Gajashaantini Gajanujan, 24, yang turut berada dalam kereta sama bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan.

Abdul Rahim berkata lebih 300 anggota bomba dan polis sedang mengesan mangsa dalam sebuah lagi kenderaan yang dipercayai terperangkap di bawah runtuhan itu.

Beliau berkata polis juga kesal dengan laporan berita portal yang mendakwa kononnya empat disahkan maut.

"Setakat ini, cuma tiga yang cedera, media diminta membuat laporan yang betul dan sah.

"Pasukan penyelamat sedang berusaha mengesan sebuah kereta jenis Proton Wira yang dipercayai terperangkap dalam runtuhan itu, dan keadaan mangsa masih belum diketahui," katanya.

Beliau berkata pasukan penyelamat juga terpaksa menggunakan perkhidmatan kren yang lebih berat apabila kren syarikat pembinaan itu gagal mengangkat tanjakan konkrit yang runtuh.

Abdul Rahim berkata kerja-kerja pembinaan akan dihentikan buat sementara bagi membolehkan siasatan punca kejadian manakala jalan masuk-keluar ke kawasan itu juga ditutup untuk semua kenderaan.

Sementara itu, jurucakap Jambatan Kedua Sdn Bhd (JKSB) berkata runtuhan berlaku di Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu berhampiran Batu Maung dan puncanya masih disiasat.

Projek pembinaan jalan susur keluar jambatan itu diurus kontraktor Cergas Murni Sdn Bhd dan JKSB akan mengeluarkan kenyataan rasminya esok.

Sumber: Bernama





 
Read More

Blogger Terkenal Papa Gomo Bersara Dari Dunia Fitnah Dan Adu Domba..Elok laa tu..

Blogger Terkenal Papa Gomo Bersara Dari Dunia Fitnah Dan Adu Domba | Elok laa tu | SHAH ALAM - Blogger terkenal, Papa Gomo yang 'memeriahkan' alam maya dengan entri-entri kontroversi mengumumkan mahu bersara daripada dunia blogging.

Menulis dalam laman mikro Twitter menggunakan nama @PapaGomo, blogger berkenaan memaklumkan perjuangannya dalam dunia blogging sudah berakhir.

Gambar sebenar Papagomo

 "I'm done (saya selesai). Itu yang Gomo boleh katakan dalam perjuangan dengan nama blog Papa Gomo. Bagi peluang blogger baru gegar alam maya ini," tulisnya pada Isnin lalu.

Papa Gomo merupakan blogger yang tidak asing lagi dengan hasil tulisan dan pendedahan mengaitkan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan pelbagai skandal.

Terbaru, blogger berkenaan berhadapan dengan kes saman oleh ahli Parlimen Permatang Pauh itu yang akan didengar awal tahun depan.

Saman fitnah RM100 juta itu difailkan Anwar 21 Mac lalu dengan menamakan Wan Muhammad Azri Wan Deris sebagai pemilik blog berkenaan.

Ia ekoran penayangan video lucah yang didakwa sebagai pemimpin pembangkang itu.

Wan Muhammad Azri bagaimanapun menafikan bahawa beliau adalah pemilik blog berkenaan.

Papa Gomo yang identitinya masih menjadi teka-teki dalam laman mikro Twitternya turut menulis, beliau yakin ramai lagi blogger berbakat dapat diketengahkan untuk memeriahkan PRU14 kelak.

Blog Papa Gomo juga kini tidak boleh diakses lagi.

"Gomo nak fokus pada perniagaan pakaian tu. Lagipun bulan puasa dah nak tiba dan ni masanya nak cari duit lebih," tulisnya.

"Gomo yakin PRU14 akan ada ramai blogger pro BN yang hebat.

"Semoga perjuangan rakan rakan blogger lain akan terus hebat dan menguasai arus blogger yang ada pada PRU14. Pakatan mesti dihancurkan," tambahnya lagi dalam posting berlainan.

Sumber: Sinar Harian.

P/S: Elok lah buat amal ibadat, pastu standby laa duit tu bayar peguam Fight ngn Anwar di Mahkamah..Salah sesama manusia kena mintak maaf dulu, dashyat sangat mainan lu bro..hehe
Read More

Krisis Di Syria | Kekejaman Rejim Syiah Bashar Al Assad di Al Qusair

Krisis Di Syria | Kekejaman Rejim Syiah Bashar Al Assad, di Al Qusair | Kini, situasi di Al Qusair sangat getir dan pertempuran antara Mujahideen dan Hizbusyaiton semakin sengit.

Dengan berat hati dan penuh pilu, kami menyampaikan berita ini. Mujahideen telah tewas di Al Qusair tapi ini bukanlah pengakhirannya. Kita telah kehilangan terlalu ramai Mujahideen dan penduduk awam yang tidak berdosa. Hisbullah telah berjaya mengambil alih Qusair. 

KriKRIsis Di Syria | Kekejaman Rejim Syiah Bashar Al Assad di Al Qusair

Mari semua berdoa semoga Allah mengubah takdir ini secepatnya dan mendoakan keselamatan saudara saudara seaqidah kita disana.

Terima lah kekalahan ini dengan hati yang redha tapi jangan pernah menyerah kalah. ISLAM PASTI BANGKIT. InsyaAllah.

Sesungguhnya telah ada satu tanda (bukti) bagi kamu pada (peristiwa) dua pasukan yang telah bertemu (di medan perang); satu pasukan (orang-orang Islam) berperang pada jalan Allah (kerana mempertahankan agama Allah), dan yang satu lagi dari golongan kafir musyrik. Mereka (yang kafir itu) melihat orang-orang Islam dengan pandangan mata biasa - dua kali ramainya berbanding dengan mereka sendiri. Dan Allah sentiasa menguatkan sesiapa yang dikehendakiNya, dengan memberikan pertolonganNya. Sesungguhnya pada peristiwa itu terdapat satu pengajaran yang memberi insaf bagi orang-orang yang berfikiran (yang celik mata hatinya).
(A-li'Imraan 3:13)


 Di dalam dunia yang penuh kepura-puraan dan hipokrit, dunia tidak membenarkan FSA menerima senjata dari negara luar malah tidak membenarkan mana-mana negara luar menghantar pejuang untuk membantu mujahideen.

Sekarang, dunia yang penuh kepura-puaraan ini sedang menonton LIVE rakyat awam di Al Qusair yang tidak berdosa dibunuh beramai-ramai oleh syaitan yang bernama Hizbullah.

Dunia yang penuh kepura-puaraan ini malah tidak melakukan apa-apa untuk menghentikan keganasan kemanusiaan yang sedang dilakukan di Syria dan hanya melihat sahaja campur tangan negara-negara lain di dalam tanah Syam.

Dengan segala kesedihan dan kepiluan yang tidak mampu diucapkan dengan kata-kata, kami mengumumkan Syiah menang. Terima kasih pada dunia yang sentiasa dalam kepura-puaraan. Sekarang dunia sedang menonton LIVE Syiah membunuh dan memperkosa sunni.

Isu sekarang bukan lagi kerana agama, tapi faktornya adalah kemanusiaan. Dimana dia kemanusiaan? Dimana?

Sumber: Syria Care, http://www.aljazeera.net/news/pages 
Read More

Sejarah Dan Kisah Isra' Mikraj | Isra' Mikraj Rasulullah SAW

Sejarah Dan Kisah Isra' Mikraj    | Isra' ' Mikraj Rasulullah SAW | Kejap jer masa berlalu, rupanya hari ini 27 Rejab dah menjelma, bermakna Ramadhan dah menghampiri kita. Bulan Rejab bulan yang berkat, di bulan ini juga disyariatkan Solat 5 waktu di gazetkan sendiri oleh Allah kepada Nabi Muhammad SAW. Selamat menyambut Hari Isra' Mikraj kepada semua teman-teman.

Keadaan Jerebu Terkini

Isra' Mikraj Rasulullah SAW
"Maha Suci Allah yang menjalankan hambanya (Muhammad) pada malam hari dari Masjidil Haram (di Makkah) ke Masjidil Aqsa (di Palestin) yang Kami berkati sekelilingnya untuk memperlihatkan kepadanya tanda-tanda (kekuasaan dan kebesaran) Kami. Sesungguhnya, Allah jualah yang amat mendengar lagi maha mengetahui." - Al Isra'

Berdasarkan banyak hadis - hadis mengenai peristiwa Isra' Mi'raj, para ulama meringkaskan peristiwa Isra' Mi'raj sebagai berikut;

RASULULLAH saw mengalami pembedahan dada / perut, dilakukan oleh Jibril, Mika`il dan satu malaikat yang lain. Hati Baginda saw. dicuci dengan air zamzam, dibuang ketul hitam ('alaqah) yaitu tempat syaitan membisikkan waswasnya. Kemudian dituangkan hikmat, ilmu dan iman ke dalam dada Rasulullah saw.

Selesai pembedahan, didatangkan binatang Buraq untuk ditunggangi oleh Rasulullah dalam perjalanan luar biasa yang dinamakan "Isra' "
Isra' (Perjalanan dari Masjidil-Haram ke Masdil-Aqsa):Sepanjang perjalanan (Isra') itu Rasulullah saw. diiringi (ditemani) oleh Jibril a.s dan Israfil a.s. Tiba di tempat-tempat tertentu (tempat- tempat yang mulia dan bersejarah), Rasulullah diarah oleh Jibril supaya berhenti dan bersembahyang dua rakaat. Antara tempat- tempat berkenaan ialah: Madyan dan Tursina, yaitu tempat nabi Musa as berbicara (munajat) dengan Allah dan Baitul-Laham (tempat nabi 'Isa a.s dilahirkan).

Dalam perjalanan itu juga baginda Rasulullah saw. menghadapi gangguan jin 'Ifrit dengan api jamung dan dapat menyaksikan peristiwa-peristiwa simbolik yang amat ajaib. Antaranya : Kaum yang sedang bertanam dan terus menuai hasil tanaman mereka. Apabila dituai, hasil (buah) yang baru keluar semula seolah- olah belum lagi dituai. Hal ini berlaku berulang-ulang. Raslulullah saw dibertahu oleh Jibril : Itulah kaum yang berjihad fisabilillah yang digandakan pahala kebajikan sebanyak 700 kali ganda bahkan sehingga gandaan yang lebih banyak.Tempat yang berbau harum. Rasulullah saw. diberitahu oleh Jibril a.s : Itulah bau kubur Masyitah (tukang sisir rambut anak Fir'aun) bersama suaminya dan anak-anaknya (termasuk bayi yang dapat bercakap untuk menguatkan iman ibunya) yang dibunuh oleh Fir'aun kerana tetap teguh beriman kepada Allah (tak mahu mengakui Fir'aun sebagai tuhan).

Sekumpulan orang yang sedang memecahkan kepala mereka. Setiap kali dipecahkan, kepala mereka sembuh kembali, lalu dipecahkan pula. Demikian dilakukan berkali-kali. Jibril meberitahu Rasulullah : Itulah orang-orang yang berat kepala mereka untuk sujud (sembahyang).Sekumpulan orang yang hanya menutup kemaluan mereka (qubul dan dubur) dengan secebis kain. Mereka dihalau seperti binatang ternakan. Mereka makan bara api dan batu neraka jahannam. Kata Jibril : Itulah orang-orang yang tidak mengeluarkan zakat harta mereka.Satu kaum, lelaki dan perempuan, yang memakan daging mentah yang busuk sedangkan daging masak dan elok ada di sisi mereka. Kata Jibril: Itulah lelaki dan perempuan yang melakukan zina sedangkan lelaki dan perempuan itu masing-masing mempunyai isteri / suami.Lelaki yang berenang dalam sungai darah dan dilontarkan batu. Kata Jibril : Itulah orang yang makan riba`.

Lelaki yang menghimpun seberkas kayu dan dia tak terdaya memikulnya, tapi ditambah lagi kayu yang lain. Kata Jibril : Itulah orang tak dapat menunaikan amanah tetapi masih menerima amanah yang lain.Satu kaum yang sedang menggunting lidah dan bibir mereka dengan penggunting besi berkali-kali. Setiap kali digunting, lidah dan bibir mereka kembali seperti biasa. Kata Jibril: Itulah orang yang membuat fitnah dan mengatakan sesuatu yang dia sendiri tidak melakukannya. Kaum yang mencakar muka dan dada mereka dengan kuku tembaga mereka. Kata Jibril: Itulah orang yang memakan daging manusia (mengumpat) dan menjatuhkan maruah (mencela, menghinakan) orang.

Seekor lembu jantan yang besar keluar dari lubang yang sempit. Tak dapat dimasukinya semula lubang itu. Kata Jibril : Itulah orang yang bercakap besar (Takabbur). Kemudian menyesal, tapi sudah terlambat.Seorang perempuan dengan dulang yang penuh dengan pelbagai perhiasan. Rasulullah tidak memperdulikannya. Kata Jibril : Itulah dunia. Jika Rasulullah memberi perhatian kepadanya, nescaya umat Islam akan mengutamakan dunia daripada akhirat. Seorang perempuan tua duduk di tengah jalan dan menyuruh Rasulullah berhenti. Rasulullah saw tidak menghiraukannya. Kata Jibril: Itulah orang yang mensesiakan umurnya sampai ke tua.

Tiba di masjid al-Aqsa, Rasulullah saw. turun dari buraq. Kemudian masuk ke dalam masjid dan mengimamkan sembahyang dua rakaat dengan segala anbia` dan mursalin menjadi ma`mum. Rasulullah saw terasa dahaga, lalu dibawa Jibril dua bejana yang berisi arak dan susu. Rasulullah memilih susu lalu diminumnya. Kata Jibril: Baginda membuat pilhan yang betul. Jika arak itu dipilih, nescaya ramai umat baginda akan menjadi sesat.

Mi'raj (Naik ke Hadhratul-Qudus Menemui Allah):
Didatangkan mi'raj (tangga) yang indah dari syurga. Rasulullah saw. dan Jibril a.s. naik ke atas tangga pertama lalu terangkat ke pintu langit dunia (pintu Hafzhah).
Langit Pertama:Rasulullah saw. dan Jibril masuk ke langit pertama, lalu berjumpa dengan nabi Adam a.s.
Langit Kedua: Nabi saw dan Jibril naik tangga langit yang kedua, lalu masuk dan bertemu dengan nabi 'Isa a.s dan nabi Yahya a.s.
Langit Ketiga: Naik langit ketiga. Bertemu dengan nabi Yusuf a.s.
Langit Keempat: Naik tangga langit keempat. Bertemu dengan nabi Idris a.s.
Langit Kelima: Naik tangga langit kelima. Bertemu dengan nabi Harun a.s yang dikelilingi oleh kaumnya Bani Israil.
Langit Keenam:Naik tangga langit keenam. Bertemu dengan nabi-nabi. Seterusnya dengan nabi Musa a.s. Rasulullah mengangkat kepala (disuruh oleh Jibril) lalu dapat melihat umat baginda sendiri yang ramai, termasuk 70,000 orang yang masuk syurga tanpa hisab. Langit Ketujuh:
Naik tangga langit ketujuh dan masuk langit ketujuh lalu bertemu dengan nabi Ibrahim Khalilullah yang sedang bersandar di Baitul- Ma'mur dihadapi oleh beberapa kaumnya. Kepada Rasulullah saw, nabi Ibrahim a.s. bersabda, "Engkau akan berjumpa dengan Allah pada malam ini. Umatmu adalah akhir umat dan terlalu dha'if, maka berdoalah untuk umatmu. Suruhlah umatmu menanam tanaman syurga yaitu LA HAULA WALA QUWWATA ILLA BILLAH". Mengikut riwayat lain, nabi Irahim a.s bersabda, "Sampaikan salamku kepada umahmu dan beritahu mereka, syurga itu baik tanahnya, tawar airnya dan tanaman- ya ialah lima kalimah, yaitu: SUBHANALLAH, WAL-HAMDULILLAH, WA LA ILAHA ILLALLAH ALLAHU AKBAR dan WA LA HAULA WA LA QUWWATA ILLA BILLAHIL- 'ALIYYIL-'AZHIM. Bagi orang yang membaca setiap kalimah ini akan ditanamkan sepohon pokok dalam syurga".

Setelah melihat beberapa peristiwa lain yang ajaib. Rasulullah dan Jibril masuk ke dalam Baitul-Makmur dan sholat. (Baitul- Makmur ini betul-betul di atas Baitullah di Mekah).
Tangga Kedelapan: Di sinilah disebut "al-Kursi" yang berbetulan dengan dahan pokok Sidratul-Muntaha. Rasulullah s.a.w menyaksikan pelbagai keajaiban pada pokok itu : Sungai air yang tak berubah, sungai susu, sungai arak dan sungai madu lebah. Buah, daun-daun, batang dan dahannya berubah-ubah warna dan bertukar menjadi permata- permata yang indah. Unggas-unggas emas berterbangan. Semua keindahan itu tak terperi oleh manusia. Baginda Rasulullah s.a.w dapat menyaksikan pula sungai al-Kautsar yang terus masuk ke syurga.

Seterusnya baginda masuk ke syurga dan melihat neraka berserta dengan Malik penunggunya.

Tangga Kesembilan:Di sini berbetulan dengan pucuk pokok Sidratul-Muntaha. Rasulullah s.a.w masuk di dalam nur dan naik ke Mustawa dan Sharirul-Aqlam. Lalu dapat melihat seorang lelaki yang ghaib di dalam nur 'Arasy, yaitu lelaki di dunia yang lidahnya sering basah berzikir, hatinya tertumpu penuh kepada masjid dan tidak memaki ibu bapanya.

Tangga Kesepuluh:Baginda Rasulullah sampai di Hadhratul-Qudus dan Hadhrat Rabbul- Arbab lalu dapat bertemu Allah Subhanahu wa Taala, lantas sujud. Kemudian berlakulah dialog antara Allah dan Muhammad, Rasul- Nya: Allah S.W.T: Ya Muhammad. Rasulullah : Labbaika. Allah S.W.T Angkatlah kepalamu dan bermohonlah, Kami perkenankan. Rasulullah Ya, Rabb. Engkau telah ambil Ibrahim sebagai Khalil dan Engkau berikan dia kerajaan yang besar. Engkau berkata-kata dengan Musa. Engkau berikan Dawud kerajaan yang besar dan dapat melembutkan besi. Engkau kurniakan kerajaan kepada Sulaiman yang tidak Engkau kurniakan kepada sesiapa pun dan memudahkan Sulaiman menguasai jin, manusia, syaitan dan angin. Engkau ajarkan 'Isa Taurat dan Injil. Dengan izin-Mu, dia dapat menyembuhkan orang buta, orang sufaq dan menghidupkan orang mati. Engkau lindungi dia dan ibunya daripada syaitan.

Allah S.W.T: Aku ambilmu sebagai kekasih. Aku perkenankanmu sebagai penyampai berita gembira dan amaran kepada umatmu. Aku buka dadamu dan buangkan dosamu. Aku jadikan umatmu sebaik-baik umat. Aku beri keutamaan dan keistimewaan kepadamu pada hari qiamat. Aku kurniakan tujuh ayat (surah al-Fatihah) yang tidak aku kurniakan kepada sesiapa sebelummu. Aku berikanmu ayat-ayat di akhir surah al-Baqarah sebagai suatu perbendaharaan di bawah 'Arasy. Aku berikan habuan daripada kelebihan Islam, hijrah, sedekah dan amar makruf dan nahi munkar. Aku kurniakanmu panji- panji Liwa-ul-hamd, maka Adam dan semua yang lainnya di bawah panji-panjimu. Dan Aku fardhukan atasmu dan umatmu lima puluh (waktu) sembahyang.

Selesai munajat, Rasulullah s.a.w di bawa menemui nabi Ibrahim a.s kemudian nabi Musa a.s. Nabi Musa a.s. menyuruh Rasulullah s.a.w merayu kepada Allah S.W.T agar diberi keringanan, mengurangkan jumlah waktu sembahyang itu. Selepas sembilan kali merayu, (setiap kali dikurangkan lima waktu), akhirnya Allah perkenan memfardhukan sembahyang lima waktu sehari semalam dengan mengekalkan nilainya sebanyak 50 waktu juga.

Selepas Mi'raj:Rasulullah saw. turun ke langit dunia semula. Seterusnya turun ke Baitul-Maqdis. Lalu menunggang buraq perjalanan pulang ke Mekah pada malam yang sama. Dalam perjalanan ini Baginda saw. bertemu dengan beberapa peristiwa yang kemudiannya menjadi saksi (bukti) peistiwa Isra'-Mi'raj yang amat ajaib itu
(Daripada satu riwayat peristiwa itu berlaku pada malam Isnin, 27 Rajab, kira-kira 18 bulan sebelum hijrah). Wallahu a'lam.

Sumber: http://tunasislam.blogspot.com
Read More

Anwar Ibrahim Beri Keterangan Januari Depan Isu Video Seks


Anwar Ibrahim Beri Keterangan Januari Depan Isu Video Seks | Mahkamah Tinggi menetapkan 27 Jan tahun depan untuk mendengar keterangan Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung kes saman beliau terhadap penulis blog 'Papa Gomo' kerana didakwa menyiarkan perkataan fitnah dan mengaitkan beliau dengan seorang lelaki dalam video seks.
  
Hakim Rosilah Yop turut menetapkan 28 Jan untuk mendengar kes saman itu. Beliau menetapkan tarikh itu hari ini ketika kes berkenaan dikemukakan untuk pengurusan kes.
  
Peguam Mohd Afiq Mohd Noor yang mewakili Anwar memberitahu pemberita anak guamnya (plaintif) akan memanggil empat saksi manakala Wan Muhammad Azri Wan Deris (defendan) dijangka memanggil dua saksi.
  
Pada 21 Mac lepas, Anwar memfailkan saman fitnah RM100 juta dengan mendakwa Wan Muhammad Azri, pemilik laman blog www.papagomo.com menyiarkan empat siri perkataan fitnah dalam laman web itu pada 16, 17, 19 dan 20 Mac lepas.
  
Dalam pernyataan tuntutannya Anwar mendakwa defendan turut meletakkan satu pautan web yang memaparkan siri imej dan defendan telah secara nyata dan/atau tersirat menyatakan bahawa individu dalam imej itu ialah plaintif.

Anwar menuntut ganti rugi am, teruk, teladan, faedah, kos, lain-lain relif yang difikirkan wajar dan satu injunksi bagi menghalang defendan daripada terus menerbitkan perkataan fitnah dan imej itu.
  
Wan Muhammad Azri dalam pernyataan pembelaannya yang difailkan pada 20 Mei menafikan bahawa beliau pemilik blog 'Papa Gomo'.
  
Beliau menegaskan alamat kediaman yang dinyatakan menerusi saman Anwar itu bukan miliknya dan beliau tidak mengenali plaintif secara peribadi.
  
Anwar dalam jawapannya kepada pernyataan pembelaan Wan Muhammad Azri itu berkata beliau boleh membuktikan bahawa defendan adalah pemilik blog 'Papa Gomo'.
  
Beliau mendakwa defendan turut melakukan serangan peribadi terhadap parti pembangkang dan pemimpinnya tanpa membuat sebarang justifikasi.  - Bernama

Kakisembang - Apasal tak mengaku Papagomo?dah kecut ka??
Read More

Orang Kurang Upaya dipenjara 7 tahun Dan Disebat Kerana Mencuri Barang Yang Harganya Tidak Sampai RM 100 | Patut kah ?

Orang Kurang Upaya dipenjara 7 tahun Dan Disebat  Kerana Mencuri Barang Yang Harganya Tidak Sampai RM 100 | Patut kah ? | Kejadian ini berlaku Mahkamah Sesyen di Pulau Pinang, tindakan beliau mengakibatkan beliau telah dihukum penjara dan disebat..persoalan yang hendak aku timbulkan berkenaan masalah ini, adakah hukuman itu setimpal dengan barang yang dicuri, adakah hukuman itu adil dan berbaloi dengan hukuman yang  dikenakan.

 Berbalik cerita hukuman yang dikenakan kepada Dato Seri Khir bin Toyo hanya dikenakan dengan 1 tahun penjara dan masih dalam proses perbicaraan di Mahkamah Persekutuan..Apa pun kita sebagai rakyat harus memikirkan masalah ini, adakah hukuman di zaman ini untuk orang miskin sahaja?


GEORGETOWN - Tidak padan dengan kekurangan dimilikinya, seorang lelaki bisu sanggup mencuri barang milik seorang peniaga dan kini dijatuhi hukuman penjara dan sebat oleh Mahkamah Sesyen di sini, semalam.

Tertuduh, Ramli Zainal didakwa melakukan kesalahan itu di Jalan SP Chelliah kira-kira jam 10.30 malam, 14 Mei lalu.

Dia yang berusia 34 tahun itu dipercayai mengambil barangan milik seorang peniaga barangan kitar semula yang hanya bernilai kurang RM100.

Mengikut fakta kes, peniaga berkenaan ketika itu sedang menutup premis perniagaannya, namun secara tiba-tiba tertuduh datang dan mengambil beg miliknya.

Beg kitar semula itu bagaimanapun hanya mengandungi pas bekerja, slip gaji, segulung tisu tandas, kunci almari dan juga botol air.

Menyedari begnya dicuri, peniaga berkenaan cuba mengejar tertuduh namun tidak berjaya.

Namun, sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya Ramli berjaya juga dicekup anggota polis pada jam 10.45 malam hari yang sama. Tertuduh ditemui di Jalan Sungai bersama barangan yang dipercayai dicurinya daripada peniaga terbabit.

Atas kesalahan itu Ramli disabitkan bersalah mengikut Seksyen 392 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 14 tahun dan denda atau sebatan.

Timbalan Pendakwa Raya, S Selvaranjini kemudiannya meminta mahkamah mengenakan hukuman setimpal walaupun, tertuduh adalah orang kurang upaya (OKU).

“Tertuduh juga mempunyai empat rekod jenayah lampau yang mana tiga daripadanya adalah mencuri, jadi saya memohon mahkamah mengambil tindakan setimpal,” katanya.

Tertuduh ketika dalam rayuannya menggunakan jurubahasa isyarat dan kelihatan selamba sahaja.

Dalam rayuannya, dia merayu supaya mahkamah merendahkan hukuman kerana dia dilahirkan bisu sejak kecil dan kedua ibu-bapanya sudah meninggal dunia.
“Dia juga memohon maaf dan menyesali perbuatannya serta tidak akan mengulanginya lagi,” kata jurubahasa isyarat.
Hakim Mahkamah Sesyen, Khairul Anuar Abdul Halim kemudiannya menjatuhkan hukuman penjara tujuh tahun dan sebat ke atas tertuduh.

Menurutnya, keputusan berkenaan dibuat setelah mengambil kira rekod lampau serta kepentingan orang awam.

Sumber: Sinarharian.
Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.