Elak Dirogol Janda Sanggup Terjun Flat | Demi Maruah

Elak Dirogol Janda Sanggup Terjun Flat | Demi Maruah | Kuala Lumpur : Demi maruah dan kehormatan diri, seorang janda anak satu nekad terjun dari tingkat tiga bangunan rumah kedai di Desa Tasik, Sungai Besi, di sini, semalam untuk menyelamatkan diri daripada dirogol.


Akibat kejadian yang berlaku jam 8.15 pagi itu, mangsa yang berusia 31 tahun cedera parah apabila kedua-dua kakinya patah.

Mangsa yang memakai kemeja-T tidak berlengan dan hanya berseluar dalam ditemui orang ramai terbaring di bahagian bawah bangunan berkenaan, berhampiran kedai mencuci kereta.

Dia yang berusia 31 tahun itu kemudian dihantar ke hospital oleh anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) untuk rawatan lanjut. – HARIAN METRO
 
P/S: Ya Allah apa nak jadi dengan manusia sekarang nie, rogol hari2, merompak hari2, sebab tulah Allah turunkan bala berupa bencana alam seperti banjir yang begitu dashyat..Kerana golongan bodoh ( Perogol ) seperti inilah bala Allah turun dan bala ini tidak dikenakan terhadap mereka sahaja dan orang yang tidak bersalah pun terkena sekali...Kembalikan hukum Allah!!!, Apa tunggu lagi!!!
Read More

Kambing Dirogol!! | Dipanggil Menjadi Saksi Di Mahkamah Kenya

Kambing Dirogol!! | Dipanggil Menjadi Saksi Di Mahkamah Kenya | Dunia Akhir Zaman | ‘Mangsa’ Diheret Ke Mahkamah Hadiri Perbicaraan - NAIROBI (Kenya) : Seekor kambing yang menjadi mangsa kes serangan seksual semalam hadir di mahkamah untuk berdepan penyerangnya seorang pemuda berusia 28 tahun. 
 
Kambing Dirogol!! | Dipanggil Menjadi Saksi Di Mahkamah Kenya | Dunia Akhir Zaman


Katana Kitsao Gona dihadapkan ke mahkamah atas dakwaan menyetubuhi kambing berkenaan walaupun sudah beristeri.

Dalam keterangannya di depan hakim, Gona berkata isterinya adalah seorang wanita kurang upaya dan hanya bergantung kepada dirinya untuk mencari rezeki.

Justeru, katanya, dia berharap hakim dapat meringankan hukuman atas kesalahannya mendera kambing.

Bagaimanapun majistret Muthoni Nzibe tidak mengendahkan rayuan Gona dan mengarahkan dia dipenjara 10 tahun selepas mengaku salah mengadakan hubungan seks dengan kambing.

Kambing yang menjadi mangsa Gona dibawa ke mahkamah sebagai bahan bukti oleh pegawai pendakwa kes.

Menurut pegawai pendakwa Jimmy Kema, Gona melakukan kesalahan itu Isnin lalu.

Saksi yang juga jiran Gona berkata dia memasuki kawasan semak untuk membuang air kecil dan terkejut apabila melihat sehelai baju disangkut pada pokok.

Apabila dia menyiasat lebih lanjut, saksi terkejut apabila ternampak Gona berbogel dan mengadakan hubungan seks dengan kambing yang ditambat itu.

Dia memaklumkan pemilik kambing itu serta orang kampung sebelum Gona ditahan polis.
Menurut laporan pejabat veterinar, kesan darah ditemui pada vulva kambing berkenaan yang turut membuktikan serangan seksual terjadi. – Agensi
Read More

Baru 4 Hari Berkahwin, Meninggal Dunia Akibat Serangan Sakit Jantung Ketika Menangkap Ikan Di Sungai Perak | Al -Fatihah

Baru 4 Hari Berkahwin, Meninggal Dunia Akibat Serangan Sakit Jantung Ketika Menangkap Ikan Di Sungai Perak | Al -Fatihah | TELUK INTAN – Seorang lelaki berusia 30 tahun yang baru sahaja melangsungkan perkahwinan meninggal dunia akibat serangan penyakit jantung ketika menangkap ikan dengan tiga rakannya di sini hari ini. 
 
Baru 4 Hari Berkahwin Meninggal Dunia Akibat Serangan Sakit Jantung Ketika Menangkap Ikan Di Sungai Perak | Al -Fatihah
 
Mohd Radzi Nordin, seorang buruh, rebah dan terjatuh ke dalam Sungai Perak pada pukul 2 petang ketika dia dan rakannya sedang bersiap sedia untuk menebar jala.

Isterinya, Nor Kamisah Omar, 25, berkata mereka baru sahaja berkahwin 4 hari lalu di rumah keluarga suaminya di Kampung Melayu, Jalan Woo Saik Hong di sini.

“Dia suruh saya sediakn makanan kegemarannya untuk makan tengah hari sebelum meninggalkan rumah pagi ini,” katanya.

Sementara itu, rakan Mohd Radzi, Ahmad Hazizi Shoib, 46, berkata sebelum itu arwah mengadu sakit dada sebelum terjatuh ke dalam sungai.

Dia berkata mereka kemudian mengeluarkan arwah dari dalam air dan menghantarnya ke Hospital Teluk Intan, menurut sumber Dunia itu blogspot.
Read More

[Video] Bung Mokhtar Kurang Ajar Di Parlimen | Halau Ahli Parlimen Balik Ke Kuantan

Video Bung Mokhtar Kurang Ajar Di Parlimen | Halau Ahli Parlimen Balik Ke Kuantan | Dewan Rakyat gamat seketika sewaktu Anggota Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh membentangkan usul tergempar memohon Kuantan diisytiharkan darurat ekoran bajir teruk yang melanda bandar itu.


"Saya pohon mengusulkan satu usul tergempar tidak bertulis di atas

urusan banjir di Kuantan.
 
"Saya pohon isytiharkan darurat kerana keadaan di Kuantan begitu parah dan kritikal dan memerlukan bantuan segera dari tempat-tempat lain.

"Saya mohon dibenarkan kerana saya terima panggilan tidak henti-henti dari semalam ada yang terperangkap di rumah air sampai leher," kata Fuziah.

Pada ketika itu kedengaran suara-suara dari yang tidak jelas tetapi bising-bising dari sebelah pihak penyokong kerajaan.


Fuziah bagaimanapun meneruskan usulnya.


"Dengar dulu, dengar dulu (menenangkan suara bising). Ada panggila dari rumah tengah malam air sampai leher tak ada JPA, tak ada bot tak ada polis tak ada bomba. Hampir 4,000 penduduk tiada makanan.


"Saya memohon seluruh anggota penyelamat untuk membantu di Kuantan sebelum berlaku kemalangan yang lebih besar lagi," katanya.


Pada ketika itu, Bung Mokhtar berdiri mencelah dan menggesa agar Fuziah dibenarkan pulang ke Kuantan untuk menjenguk kawasannya yang banjir.


"Kita benarkan YB kuantan untuk balik Kuantan tengok rakyat di sana," kata Bung.


Tindakan itu mendorong Zuraida Kamarudin (PKR-Ampang), Khalid Samad (PAS-Shah Alam) dan Datuk Fauzi Abdul Rahman (PKR-Indera Mahkota) berdiri membidas Bung Mokhtar.


"Tengok rakyat buat apa kalau tak jaga..." bidas Zuraida.


Khalid Samad menyokong Fuziah yang membangkitkan perkara itu di Parlimen sementara Fauzi menyatakan kekesalannya dengan sikap Bung Mokhtar.


"Kalaulah disiplin ahli dewan begini saya pun malu Yang Dipertua," kata Fauzi.


Yang Dipertua Dewan, Tan Sri Pandikar Amin Mulia cuba menenangkan keadaan dengan menggesa semua mereka agar duduk dan meminta menteri berkenaan memberi respons.


"Ahli-ahli Yang Berhormat, yang dibangkitkan itu adalah masalah rakyat tetapi bantu dulu saya selesaikan masalah ahli-ahli Yang Berhormat yang berdiri serentak," kata Pandikar.


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim kemudian bangun menjelaskan yang helikopter Agensi Penguatkuas Maritim Malaysia telah dihantar ke Kuantan untuk meninjau keadaan.


Pihaknya juga telah mengerahkan agar bantuan yang diperlukan dihantar ke Kuantan dengan segera.


Fuziah kemudian mengucapkan terima kasih kepada Shahidan tetapi sempat menegur Bung Mokhtar.


Menurutnya, Bung Mokhtar tidak faham akan keseriusan isu tersebut sehinggakan ia terpaksa dibawa kepada perhartian Parlimen.


"Apa yang Kinabatangan tidak faham apabila ahli Parlimen bawa ke sini, ini adalah keputusan peringkat paling tinggi," katanya. Sumber: Malaysia kini

P/S: Apalah punya mentaliti dan perangai teruk  Ahli Parlimen Kinabatangan, bagi aku soal banjir nie x yah lah nak berpolitk sangat, soal banjir nie soal kemanusiaan dan semua terlibat dalam bencana ini..Bung Mokhtar kalau rasa nak tunjuk hebat ini bukan tempatnya. Aku meluat tahap nak muntah dengan si Bung nie, bukan sekali perangai macam nie, nak tunjuk hebat bukan ini caranya..Memalukan BN je ada Ahli Parlimen cmnie.

Read More

[Jenayah Di Terengganu ] Langgar, Samun Dan Rogol…Tolong Cam Dan Lapor Kepada Pihak Polis [ GAMBAR ]

[Jenayah Di Terengganu ] Langgar, Samun Dan Rogol…Tolong Cam Dan Lapor Kepada Pihak Polis [ GAMBAR ] | Kuala Terengganu : Samun dan rogol. Itu kejadian malang menimpa dua wanita apabila bukan saja disamun malah dilarikan sebelum dirogol dalam kejadian di sebuah inap desa di Jalan Kenanga, Dungun, kelmarin.

[Jenayah Di Terengganu ] Langgar, Samun Dan Rogol

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu Asisten Komisioner K Manoharan berkata, kejadian dipercayai berlaku kira-kira jam 3 pagi ketika kedua-dua mangsa berusia 20-an bersama tiga rakan lelaki berusia 20-an dalam perjalanan pulang ke rumah.

Beliau berkata, sebaik tiba di kawasan Bukit Chantak, Dungun, kereta Proton Satria dinaiki mereka dihimpit dua kereta Honda dengan nombor pendaftaran WWW1861 dan sebuah lagi yang tidak dapat dikesan nombor pendaftarannya sebelum suspek mengarahkan mangsa memberhentikan kenderaan dengan memperkenalkan diri sebagai polis.

“Suspek kemudian mengarahkan mangsa mengikuti arahan mereka dengan seorang daripada mereka memandu kereta mangsa sebelum merampas lima telefon bimbit milik mangsa lalu beredar meninggalkan lokasi kejadian.

“Bagaimanapun, sebaik tiba di Kampung Durian Mentagau, Dungun kira-kira jam 4.15 pagi, suspek yang memandu kereta Proton Satria milik mangsa melanggar pula sebuah kereta Perodua Kancil dipandu seorang lelaki berusia 25 tahun bersama abang dan kakak iparnya.

“Sebaik melanggar kenderaan itu, suspek turut melarikan wanita di dalam Perodua Kancil itu sebelum meninggalkan wanita itu kira-kira satu kilometer dari tempat kejadian kedua. “Namun, suspek sempat menyamun sebuah telefon bimbit milik mangsa,” katanya. dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Terengganu di sini, semalam.

Manoharan berkata, suspek sekali lagi memberhentikan kenderaan dan meninggalkan tiga lelaki bersama Proton Satria kira-kira empat kilometer dari lokasi mereka meninggalkan seorang wanita sebelum itu dan beredar bersama dua mangsa wanita yang dilarikan dalam kejadian pertama.

Katanya, kedua-dua wanita itu kemudiannya dirogol suspek utama berusia 31 tahun di sebuah inap desa sebelum mereka dirogol oleh dua lagi suspek yang tiba di inap desa beberapa jam kemudian.

“Bagaimanapun, kira-kira jam 10 pagi tadi (semalam), dua mangsa berjaya melarikan diri ketika suspek berada di kawasan Kampung Durian Mentagau dipercayai untuk menukar nombor pendaftaran kereta bagi mengaburi mata pihak berkuasa.

“Susulan maklumat daripada dua mangsa masing-masing bekerja sebagai pelayan dan pekerja di sebuah kedai telefon bimbit, gerakan mengesan kesemua suspek dijalankan sekali gus membawa kepada penahanan dua suspek termasuk suspek utama dan seorang warga Indonesia berusia 30-an di sebuah rumah di Kampung Gong Pasir, di sini kira-kira jam 11.30 pagi tadi (semalam).

“Hasil siasatan awal mendapati dua suspek yang ditahan ini turut merogol kedua-dua mangsa. Siasatan mendapati suspek utama turut mempunyai rekod jenayah membabitkan samun bersenjata sebelum ini,” katanya sambil memaklumkan polis turut menemui sebuah kereta Honda dengan nombor pendaftaran WWW1861 di rumah berkenaan.

Manoharan berkata, kumpulan itu dikesan mula bertapak di Dungun dan Kemaman dengan menyasarkan lelaki dan wanita sebelum mangsa disamun dan dirogol.

Katanya, selepas kejadian pertama dan kedua, suspek turut mengulangi jenayah sama apabila cuba melanggar sebuah kereta Honda Civic dinaiki pasangan suami isteri yang ketika itu dalam perjalanan pulang ke Kuala Terengganu. di lampu isyarat Bukit Teruna, Kijal kira-kira jam 1.55 pagi semalam.

“Namun, mangsa yang curiga dengan keadaan itu tidak memberhentikan keretanya sebelum melarikan diri,” katanya.

Menurut Manoharan, pihaknya kini sedang memburu lima lagi suspek dengan identiti empat daripadanya sudah pun dikenal pasti. dan percaya pihaknya dapat menahan kesemua suspek dalam masa terdekat.

Sehubungan itu, katanya, polis mengesan tiga lelaki dikenali sebagai Wan Zazaliala Wan Hussin atau Zaza, 32, (bekas polis) dari Kampung Baru Pasir Akar, Jertih, Besut; Mohd Nuzul Mohamad atau Nuzul, 27, dari Kampung Baru Kiri, Kemasik, Kemaman dan Nazlie Ali atau Naza, 26, Kampung Padang Merchang, Kuala Terengganu. – Harian Metro

P/S: Jenayah di Malaysia semakin hari semakin ganas, seolah-olah perkara ini tiada penyelesaian. Bagi akulah tibalah masanya hukum Allah yang sudah lama terpahat di dalam Al-Quran dilaksanakan, kerana hukum Allah mendapat pencegahan terus dari Nya..

Kita sebagai warga yang bertanggungjawab perlu memberi kerjasama kepada pihak PDRM untuk menyalurkan maklumat dan kerjasama untuk memberkas penyenayah ini...
Read More

Azab Seorang Isteri Dikelar Suaminya Sendiri Didahi, Pipi, Bibir Dan Tangan Dengan Pisau Lipat !!!

Azab Seorang Isteri Dikelar Suaminya Sendiri Didahi, Pipi, Bibir Dan Tangan Dengan Pisau Lipat !!! | - SEREMBAN : “Hanya Allah mengetahui kesakitan yang saya alami ketika suami mengelar pipi, dahi, bibir dan tangan saya dengan pisau lipat,” kata Nor Hafazalina Mohd, 30, yang menerima 80 jahitan akibat tindakan kejam suaminya itu. 
 
Azab Seorang Isteri Dikelar Suaminya Sendiri Didahi, Pipi, Bibir Dan Tangan Dengan Pisau Lipat !!!
 
Menurutnya, kejadian berlaku jam 5 petang Jumaat lalu di rumah mereka di Ampangan, di sini, selepas dia minta diceraikan kerana tidak tahan dengan sikap lelaki itu yang tidak bertanggungjawab dan kerap keluar masuk penjara.

Nor Hafazalina berkata, suaminya yang berusia 30-an seperti naik hantu apabila mengelar muka dan tangannya lebih 18 kali biarpun dia meraung kesakitan dan merayu agar dikasihani.

“Puas saya merayu supaya dia menghentikan perbuatan itu, namun dia bagaikan naik hantu apabila tangan kanan menoreh muka manakala tangan kirinya menarik rambut saya,” kata ibu kepada dua anak lelaki itu yang ditemui di wad sebuah hospital, di sini, semalam.

Menurutnya, dia meminta cerai daripada suaminya yang dikahwini hampir 10 tahun lalu selepas berasa seperti digantung tidak bertali dan terpaksa menumpang di rumah ibunya di Ampangan, di sini. – HMetro
 
 P/S: Apalah nak jadi manusia sekarang nie, mana hilangnya pertimbangan akal yang dikurniakan Allah, sanggup memperlakukan kepada seorang wanita yang lemah. Semua ini terjadi akibat kurangnya didikan agama dalam mendirikan rumah tangga, Si suami tidak mempercayai si isteri dan begitu lah sebaliknya..Dunia semakin tua dan kiamat semakin hampir, sama-samalah kita bermuhasabah..Wallahualam

Read More

Gambar Perkahwinan Ustaz Syed Abd Kadir Syed Hussin Aljoofre Dengan Salima Habibi [ Bekas Pelajar Akademi Fantasia ]

Gambar Perkahwinan Ustaz Syed Abd Kadir Syed Hussin Aljoofre Dengan Salima Habibi  | BEKAS pelajar Akademi Fantasia musim ke-4, Salima Habibi sah bergelar isteri kedua kepada seorang pendakwah terkenal, Ustaz Syed Abd Kadir Syed Hussin Aljoofre.


Gambar Perkahwinan Ustaz Syed Abd Kadir Syed Hussin Aljoofre Dengan Salima Habibi [ Bekas Pelajar Akademi Fantasia ]

Majlis pernikahan mereka berlangsung di kampung halaman Salima di Chemor, Perak minggu lalu.

Untuk rekod, ini merupakan perkahwinan kali kedua Ustaz Syed Abd Kadir.

Perkahwinan pertama bersama Sharifah Wafa’ Alhadad dikurniakan tiga cahaya mata.

P/S: Tahniah aku ucapkan kepada Ustaz semoga perkahwinan ini mendapat Rahmat dan berkat dari Allah..Aku pun pernah laa bersemuka dengan  Ustaz Syed Abd Kadir Syed Hussin Aljoofre semasa demonstrasi anti Bashar Al-Assad di Kedutaan Syria di Kuala Lumpur..Seorang yang zuhud dan sentiasa senyum..
Read More
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.