Iklan Yang Menyebabkan kemarahan Orang Yahudi - Tahu pun Kamu Marah Benggong


Selepas beberapa hari semenjak tersebarnya video yang dikatakan menghina Nabi Muhammad S.A.W ke seluruh dunia oleh puak-puak Yahudi ini, akhirnya mereka terpaksa berhadapan dengan apa yang umat Islam di dunia rasai selepas turut dihina dalam sebuah iklan oleh sebuah syarikat pembuat pil.

Gambar mengerikan mangsa kem tahanan rejim Nazi adalah mimpi buruk bagi sebahagian besar kaum Yahudi.

Namun, gambaran mengerikan itu justeru menjadi bahan jenaka sebuah surat kabar Estonia dengan menjadikannya sebuah iklan. Tidak hairanlah, iklan ini mengundang kemarahan banyak orang, terutama kaum Yahudi.

Iklan itu sendiri mempromosikan pil diet yang memaparkan sejumlah lelaki kelaparan dengan lokasi di kem mematikan terbesar di Jerman itu. Dalam iklan itu, terpampang tulisan,''Satu, Dua, Tiga, pil pelangsing Dr Mengele sangat berkesan untuk anda! Tak ada lagi orang gemuk di Buchenwald!"

Reaksi paling keras datang dari organisasi Yahudi. Mereka mengecam iklan di Eesti Ekspress yang diletakkan di bahagian jenaka surat khabar itu. ''Iklan ini amat mengelirukan dengan mengorbankan jutaan mangsa korban Nazi,'' ungkap Efraim Zuroff dari Pusat Simon Wiesenthal, Jerusalem.

Alla Jakobson, jurucakap komuniti Yahudi Estonia, berkata, insiden itu menunjukkan masyarakat Estonia mengalami masalah besar dalam moral dan nilai etika. 

P/S: Tahu pun kamu marah Yahudi Laknatullah..Nanti lah kehancuran mu wahai YAHUDI.. 

Artikel Menarik Lainnya



8 comments:

Ikmal said...

Assalam, tahu juga mereka nie marah rupanya... hehehe... sangkakan tahu nak mengenakan orang jer, sekarang bila dah kena batang hidung sendiri baru tahu macam mana ke na ejek sebenarnya... (^_^)

amengs88 said...

hhahaha bengong... Memang laris iklan ubat ni.. Hahaha

Cinta Misteri said...

Itulah kan, buat org pandai, gelak tebahak2, bila org buat dia, pandai plak marah, tk puas hati

Anonymous said...

Gaha....padan mke

shirwansany said...

Tuan/Puan,

Boleh saya dapatkan link asal artikel ini?

Anonymous said...

http://defendinghistory.com/holocaust-humor-in-leading-estonian-news-weekly-eesti-ekspress/41192#more-41192

klu tk slh

Anonymous said...

http://defendinghistory.com/holocaust-humor-in-leading-estonian-news-weekly-eesti-ekspress/41192#more-41192

klu tk silap

Anonymous said...

Betol ke itu gmbr org yhudi...? Knp mereka berkopiah seperti org islam..? Cuba perhatikan betol2 kopiah itu... Yahudi tidak memakai kopiah itu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.