Jangan tengok kalau tak tahan tengok gambar yang ngeri | Pesta Pancung Kepala Paling Zalim di Nepal

Jangan tengok kalau tak tahan tengok gambar yang ngeri | Pesta Pancung Kepala Paling Zalim di Nepal | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Pernah tengok pesta pancung kepala yang sangat ngeri tak? Pesta luar biasa dan pelik yang bertemakan keagamaan ini berlangsung setiap tahun di Nepal ini amatlah mengerikan di mana beratus-ratus ekor lembu ditetak dan dipancung (bukan sembelih). Aku pun tak tahu apa yang depa buat dengan lembu-lembu yang sudah kehilangan kepala tu. Macam tak lalu je nak makan. Gambar-gambar pesta pancung kepala di Nepal ini ada di bawah. Jangan tengok kalau tak tahan tengok gambar yang ngeri.

Jangan tengok kalau tak tahan tengok gambar yang ngeri | Pesta Pancung Kepala Paling Zalim di Nepal

Jangan tengok kalau tak tahan tengok gambar yang ngeri | Pesta Pancung Kepala Paling Zalim di Nepal

Jangan tengok kalau tak tahan tengok gambar yang ngeri | Pesta Pancung Kepala Paling Zalim di Nepal

Jangan tengok kalau tak tahan tengok gambar yang ngeri | Pesta Pancung Kepala Paling Zalim di Nepal

Selalu kita tengok sembelih lembu tapi kali ini pancung lembu. Kejadian ni berlaku di Nepal semasa upacara keagamaan. Sekali tengok dah macam pesta. Korang tengok la dulu gambar-gambar lembu ni kena pancung, nanti ada masa aku upload video orang kena pancung pulak. Bukan pancung dengan gergaji tetapi dengan mesin pemotong kayu.
P/S: Manusia dijadikan oleh Allah sebagai khalifah di muka bumi dan menjadi hamba Allah yang soleh. Berbuat baik kepada haiwan ada tugas seorang khalifah. Ingatlah, binatang yang kita berbuat zalim ini akan menuntut haknya di akhirat kelak.- http://www.myfuhh.com

Artikel Menarik Lainnya



3 comments:

boni kacak said...

tajam gila parang dorang. boleh bercerai kepala dengan badan macam tu je.. mak aih

Muhammad Naim said...

Igt x mse nepal kne gempa bumi dlu... Yg sbnarnya sblum gmpa bumi kt situ diorg buat pesta yg ni lhh... Slps berhri2 pesta ni...diorg pula kne gmpa bumi, itu balasan daripda allah.

Muhammad Naim said...

Igt x mse nepal kne gempa bumi dlu... Yg sbnarnya sblum gmpa bumi kt situ diorg buat pesta yg ni lhh... Slps berhri2 pesta ni...diorg pula kne gmpa bumi, itu balasan daripda allah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Makhluk Allah Bertandang

Search This Blog

Sembang Minggu ini ( Tersohor )

ENTRI TERBAIK

Google+ Followers

Kepada sesiapa yang ingin berurusan ataupun ingin menyumbang 'entri' untuk di'post'kan ke kakiSembang.com, sila email je Ambe di: admin@kakisembang.com

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.